[#3181] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3180

Edytor powinien być prosty, w Lores (odwzorowanie gry 1:1), bez skrola, bez kombinowania.

Jasne, tak też zrobię. Tak jak napisałem, mogę rozciągnąć ekran Lores na cały monitor.

Chodziło o grafikę systemowych gadżetów i menu, które w Lores są rozciągnięte w poziomie.

Raczej potrzebuję tych gadżetów, bo mam pewne problemy z zastosowaniem własnych gadżetów.

W pełni się z Tobą zgadzam, dziękuję za komentarz.
1
[#3182] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3179

Wiem tylko, że to się powoli poprawia. Mówię prawdę.

Gdyby się poprawiało byłaby teraz zaprezentowana gotowa gra w wersji "release candidate" do testów, żeby forumowicze mogli pomóc w wykryciu jak największej ilości błędów. Tymczasem jest kolejny napisany od zera edytor i - wnioskuję to na podstawie wypowiedzi innych osób - nic poza tym.

Dla przypomnienia - edytor był gotowy już rok temu
1
[#3183] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3175

Ściągnąłem z ciekawości, chciałem przetestować grę. GRĘ! Pisałeś o edytorze, ale naiwnie myślałem, że będzie w tej wersji też coś w rodzaju GRY.
Nie zrozumiałeś przez te wszystkie lata, pomimo tego, że wielu Ci to próbowało przetłumaczyć, że każdy ma w głębokim poważaniu jakiś tam edytor do gry. Jak ktoś znajdzie chwilę czasu na amigowanie, to chce sobie POGRAĆ, a nie edytować jakieś tam poziomy.
Dzięki za umieszczenie mnie na liście, pewnie gdyby była GRA, to bym znowu przetestował i coś tam o tym napisał. Ale gry nie ma...
Zmarnowałeś mnóstwo czasu, fiksując się na edytorze, którego nikt nie potrzebuje. Gdybyś skupił się tylko na grze, to kto wie, może do tej pory byś ją ukończył...
No ale powodzenia.
2
[#3184] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3179

10 dni temu edytor był taki jak powinien być, a Ty znowu marnujesz czas na kolejne eksperymenty?

Zastanawiałem się, czy jest to wygodne.
Szkoda, że nie poprzestałeś na zastanawianiu się.

Dzięki temu mogę używać gadtools w Hires i OCS.
W jakim celu? Kompletnie nie widzę sensu zastosowania tego miksu.

Mogę zrezygnować z ekranu Hires i rozszerzyć ekran Lores na cały monitor...
Tak, wróć do normalnego edytora z 10 sierpnia.
2
[#3185] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3175

Wiesz Hexmage960 bez urazy ale ja nie wyrażam zgody żeby mój nick był w tym projekcie gdzieś tam umieszczony, wypadało by najpierw żebyś się zapytał tych co chcą być na tej Twojej liście uwiecznieni. To że kiedyś tam robiłem dla zabawy plansze i tą grę testowałem to Twoje, wszelkie moje uwagi to też dla Ciebie. Pisałem kiedyś, że to co z tym zrobisz to Twoja sprawa. Moim zdaniem wer 1.0 była praktycznie skończoną grą ale Ty miałeś to w głębokim poważaniu i po prostu zmieniłeś koncepcję swojej gry. Moim zdaniem to co zrobiłeś po wersji 1.0 z tym projektem to kompletnie mnie już nie interesuje. Twój projekt i nie moja to sprawa. Ale nie wiąż mnie z tym czymś co obecnie robisz. Kiedyś skończysz grę tak jak sobie to wymarzyłeś ale po prostu usuń mnie z tego Twojego projektu. Ja nie chcę mieć nic z tym wspólnego - pisałem. Ja już się nie chcę i nie będę tu udzielał ale jeszcze obserwuje ten wątek.
Rób swój magazyn jak tam chcesz. Skończ tą grę ale już bez mojego udziału.
1
[#3186] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3184

Kiedy w końcu wszyscy zrozumiecie, że cały ten wątek to trollowanie wszystkich przez trolla? Kiedyś udzielałem się tutaj i domagałem się zamknięcia wątku i bana dla autora, to było dobre dwa lata temu, ale nikt mnie nie słuchał, wręcz przeciwnie, to ja zbierałem baty od klakierów.

Od roku się nie udzielam i obserwuję jak trolling trwa w najlepsze: obietnice terminów, nowe edytory, nowe wisienki, zmiany koncepcji, „programuje mi się dobrze”, „jestem z siebie zadowolony”, „silnik jest gotowy”, „prezentuję nową wersję silnika”, „grafika jest już ostateczna”, „zrobiłem nową grafikę”, „edytor jest gotowy, nie będę go zmieniał”, „oto nowy edytor, czekam na wasze opinie”. Ta trollerska pętla zakręciła się już dziesiątki razy.

Przypomnę że autor wcześniej też obiecywał zakończenie prac i zamknięcie wątku, skończyło się nowymi wisienkami i ikonkami, teraz będzie tak samo. Przedprzedostatni (jeśli dobrze liczę) obiecany termin zakończył się wydaniem „gry” z czarną planszą bez etapów. Apeluję do moderacji o dożywotni ban dla trolla i klakierów (którzy podkręcają trolling) i natychmiastowe zamknięcie wątku już teraz, bez czekania na koniec sierpnia, bo takich terminów było wiele, trolling nie może trwać 10 lat.
3
[#3187] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3185

nie wyrażam zgody

To przecież nie żadne wyróżnienie, lecz podziękowanie szeroki uśmiech
[#3188] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3187

sie wystraszyl chlopak, ze jeszcze bedzie w Hall of Fame
3
[#3189] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3186

Kiedyś udzielałem się tutaj i domagałem się zamknięcia wątku i bana dla autora, to było dobre dwa lata temu, ale nikt mnie nie słuchał, wręcz przeciwnie, to ja zbierałem baty od klakierów.
Miałem podobne doświadczenie, ale jak widać nie spotkało się to z aprobatą, wręcz przeciwnie.

Teraz to taki 'hydeparkowy' wątek i może faktycznie zakończy się z końcem sierpnia, ale dobrze byłoby aby nie wyszła z tego po takim czasie totalna ku..
2
[#3190] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3187

A fakt podziekowania ok ale to juz były. Myślałem ze Hex wrzucił liste nicków do tej swojej gry na stałe w ramach podziekowania czy coś podobnego na stałe to sie będzie teraz wlokło w kolejnych wersjach. Tak kiedyś o tym pisał. Widocznie ja źle zrozumiałem przepraszam. Ale nie chce być na tej czy innej liście umieszczany gdziekolwiek.
Edytor uruchomilem zobaczylem i tyle. Nie będę sie wypowiadał.
niech się inni martwią.
dopuki Hex nie łamie regulaminu to może sobie pisać to co uważa od tego jest admin.
do konca sierpnia zostało kilka dni. we wrzesniu watku juz nie bedzie wiec wytrzymacie szeroki uśmiech
[#3191] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3190

Myślałem ze Hex wrzucił liste nicków do tej swojej gry na stałe w ramach podziekowania

O to się nie musisz martwić. Żeby wrzucić listę nicków do gry, najpierw musi być gra, a tej prawdopodobnie nigdy nie będzie. Już teraz Hex zapowiedział, że będzie ją robił dalej w domowym zaciszu, niewykluczone że przez całe życie.
1
[#3192] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3191

No to zamiast postowac oczywistosci dolacz do niego i robcie ja razem... we dwoch zawsze razniej
[#3193] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3190

dopuki Hex nie łamie regulaminu to może sobie pisać to co uważa od tego jest admin

Regulamin od kilku lat jest tutaj łamany, oto fragment regulaminu:

Niedopuszczalne jest umieszczanie przez użytkowników na łamach Forum Dyskusyjnego treści (…) uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe, naruszających zasady netykiety, uprawiania tzw. "trollowania"

To co się tutaj dzieje to czysty trolling, trwający nieprzerwanie WIELE lat. Autor trollingu w kółko powtarza te same trollerskie chwyty, każdy to widzi. Nie rozumiem dlaczego takie zachowanie jest tolerowane, inni za błahostki dostawali wielomiesięczne bany, tutaj jak widać można uprawiać trollolo w nieskończoność.

Tu już nawet nie chodzi o to czy gra zostanie ukończona czy nie, bo nawet jeśli zostanie, to trolling i tak ma miejsce i powinna być na niego zdecydowana reakcja.

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2022 22:52:56 przez Aurel
2
[#3194] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3193

Są osoby, które chciałyby się na tej liście znaleźć, ale nie było im dane.
A regulamin jest po to, aby go łamać. Gdyby regulaminy nie były
łamane, to nie trzeba by było ich pisać szeroki uśmiech
[#3195] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3183

Czasu niewiele, ale gra z dużym prawdopodobieństwem zostanie ukończona w terminie. Będzie zawierać edytor oraz grę. Aktualnie ustaliłem (i oprogramowałem) już ostateczny układ GUI oraz sposób realizacji paru kluczowych rzeczy.

Tak jak pisałem, gra będzie posiadać muzykę, bez efektów dźwiękowych, bo dodanie do gry logicznej, w której liczy się koncentracja, pasujących i atrakcyjnych sampli jest zadaniem nietrywialnym. Wolałbym jakieś krótkie sekwencje dźwięków (tzw. jingle) odgrywane w ważnych momentach w grze, ale takimi nie dysponuję.

Dorobię tyle poziomów ile się uda.

Dalsze informacje niech będą niespodzianką.

@Jack Świdnik

Absolutnie respektuję kolegi zdanie - chciałem kolegę jak i pozostałych testerów mojej gry wyróżnić w tamtym poście wyłącznie w ramach ogromnej wdzięczności i sympatii. W grze kolegi nazwisko się nie znajdzie. Znajdą się tylko nazwiska współtwórców.

Pracuję codziennie dosyć intensywnie - i z wymiernymi rezultatami. Dzisiaj skończyłem już układ ostatecznego GUI. Jeżeli się uda zdążyć, w grze będzie lista Hiscores.

Wybór poziomów w grze chciałem zrobić w formie poziomego suwaczka z bohaterem. Nad tym jeszcze pracuję - będzie to wyświetlane w oknie głównym. Tutaj możecie podejrzeć ten układ GUI. Gra pracuje w dwóch trybach: Trybie Gry oraz Trybie Edytora.

Udało się dość zgrabnie załączyć własną grafikę do gadżetów zamiast systemowej.

Włożę starania, by wrzucić archiwum + ADF z grą w wersji 1.7 do 30 sierpnia tak żeby koledzy mogli jeszcze zagrać i ew. podzielić się swoją opinią w wątku.

Niestety to nie będzie wersja "zbiorcza", więc będzie zapewne tylko jedna sceneria. Ale za to kompletna. Więcej scenerii (jak trzy w 1.6) nie zdążę załączyć w tym terminie.

Postaram się przed 1 września wrzucić grę również na Aminet i zapodać linka w wątku.

Od 1 września jeżeli kogoś interesuje moje dalsze działanie - będzie miał szanse o tym poczytać na mojej stronie internetowej. Postaram się o projektach pisać jednak dopiero po ich realizacji. Tego dnia wątek może zostać zamknięty - ale decyzja wiadomo jest po stronie administracji.

Mam nadzieję, że gra w tej wersji nada się do tego, by być później zrecenzowana na łamach PPA, jako ukończona gra. Przyznam, że jest to moje marzenie, które ma szanse się ziścić. Byłoby to fantastyczne zwieńczenie projektu i da mi mnóstwo radości i nadzieję na przyszłość.

Może uda się wrzucić grę do działu "Rodzynki", żeby link był dostępny.

Planuję też potem ćwiczyć - już w domowym zaciszu - tak żeby nie powtarzać błędów w pracy - oraz wrzucić dużą aktualizację silnika do gier na Aminet.

@Aurel

Zdaję sobie sprawę, że wątek nie każdemu może podchodzić. Sam miałbym na pewno problemy z czytaniem takiego wątku.

To tyle na teraz. Pozdrawiam serdecznie.
[#3196] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3195

Dalsze informacje niech będą niespodzianką.


a to dopiero niespodzianka hie hie yippee
3
[#3197] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3195

hehe jasne
3
[#3198] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3195

Dzisiaj skończyłem już układ ostatecznego GUI.


A cóż się stało z "dopiętym na ostatni guzik" GUI z lipca ubiegłego roku?
4
[#3199] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3195

Udało się dość zgrabnie załączyć własną grafikę do gadżetów zamiast systemowej.

no, to było jedno ze zgrabniejszych załączeń grafiki, jakie w życiu widziałem.

Może uda się wrzucić grę do działu "Rodzynki", żeby link był dostępny.

a jeśli jednak nie, to będzie niedostępny?

Mam nadzieję, że gra w tej wersji nada się do tego, by być później zrecenzowana na łamach PPA, jako ukończona gra. Przyznam, że jest to moje marzenie, które ma szanse się ziścić. Byłoby to fantastyczne zwieńczenie projektu i da mi mnóstwo radości i nadzieję na przyszłość.

zwieńczenie:
1. «element architektoniczny, stanowiący zakończenie najwyższej części budowli, kolumny, ołtarza itp.»
2. «ostatni, najważniejszy etap czyjejś pracy, działalności»
mam rozumieć, że wersja 1.7 z jedną scenerią (jedną - ale za to kompletną. ok, racja Jak bonie dydy) stanowi punkt kulminacyjny ponad 3-letniego wątku z ponad trzema tysiącami komentarzy? (nie licząc edycji wcześniejszych).

Dzisiaj skończyłem już układ ostatecznego GUI.

7.02.2020: "Hej. Najnowsze informacje w temacie są takie, że udało mi się już ustalić finalne GUI. Tym razem nie będę się spieszyć jak w zeszły weekend - dostaniecie produkt w pełni grywalny z wieloma poziomami, a nie namiastkę. "
12.11.2020: "Silnik jest zakodowany, teraz łączę poszczególne części programu i dorabiam poziomy. Gra zawiera następujące ostateczne, zrewidowane elementy (wszystkie, oprócz zwojów, już są zawarte w silniku): - Skrzynie, (...) Monety, (...) Wisienki, (...) Czaszki, (...) Zwoje, (...) Bomby, (...) Latarki, (...) Klucze"
3.03.2021: "Hej, wprowadzam/wprowadziłem ostateczne usprawnienia do systemu menusów w grze. Teraz jest to tak jak chciałem. "
dzisiaj przed państwem wersja ostateczna, wydanie dziesiąte poprawione i uzupełnione oskubane.

żeby gra w Magazyn 1.7 zajęła człowiekowi tyle, ile przeczytanie Twojego posta...

PS. ja jednak jestem przeciwny zamykaniu wątku. Magazyn to już niemal 15% historii PPA. Tyle wspomnień. Zamknięcie wątku to jakby zburzyć Wasz dom rodzinny.
4
[#3200] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3195

zrób wersje gry na jakieś turbo żeby dorian wreszcie ich użył

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2022 07:07:28 przez Greczkin
[#3201] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3195

Przyznam, że jest to moje marzenie, które ma szanse się ziścić

Nie szukam atencji
1
[#3202] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3201

Forumowiczom po prostu brakuje dyscypliny by NIE KARMIĆ KODERA.
To chyba załatwiłoby sprawę i koder być może ukończyłby kodowanie (a jak nie to nie) - dolewanie benzyny do ognia daje taki efekt jak tu mamy.

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2022 08:19:27 przez Jacques
1
[#3203] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3199

PPS. pragnę jednak podkreślić, że podziwiam zacięcie Minniata. Pośród tylu hejtów spływających po nim przez lata, to ja bym pewnie już dawno sobie strzelił w łeb. Moje komentarzyki mogą nieraz wyglądać na prześmiewcze, dlatego po chwili zreflektowałem się, wyszedł ze mnie dobry snajper i mówi: "jak Ty się zachowujesz, niedobry snajperze? Spójrz na siebie. Zachowujesz się jak jakiś Selur albo jak gulgotbekon. Czy chciałbyś mieć przypiętą łatkę gulgoczącego bekona?". No i musiałem przyznać rację dobremu snajperowi, że bym nie chciał. :S Tak że o. I tym optymistycznym akcentem idę wszamać dwa banany. Tańczący banan Tańczący banan
[#3204] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3195

Grafika całkiem przyjemna. Fajnie, że wróciłeś do poprzedniej koncepcji edytora. Czekam na ADF OK

PS Czy w menu po lewej nie byłoby bardziej intuicyjnie gdyby PLAY było na samej górze, a QUIT na samym dole?

Ostatnia aktualizacja: 23.08.2022 11:07:53 przez mastaszek
[#3205] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3204

Grafika całkiem przyjemna. Fajnie, że wróciłeś do poprzedniej koncepcji edytora. Czy w menu po lewej nie byłoby bardziej intuicyjnie gdyby PLAY było na samej górze, a QUIT na samym dole?

Witamy tzw. klakiera. Dzięki takim jak ty trolling trwa i będzie trwał, bardzo dziękujemy, Hex właśnie skasował pół kodu żeby zacząć od nowa edytor i grafikę, rozpoczynacie kolejne 1000 postów trollingu, miau, miaaau.
4
[#3206] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3205

Ktoś Cię zmusza do czytania tego wątku? Przestań się mazać.
8
[#3207] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3206

Jakby zamienić w tym filmiku słowo miś na Magazyn, to by się wszystko zgadzało szeroki uśmiech

[#3208] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3207

Hej,

Z dniem dzisiejszym publikuję aktualną wersję gry Magazyn 1.7 (w postaci LHA):

https://coreprogramming.pl/Recent/Game/Magazyn1.7.lha

Dodałem kilka rzeczy:
- Czaszki są animowane,
- Po ulokowaniu skrzyń na miejscach docelowych pewne ściany znikają (niektóre mogą się też pojawić!). Uwaga: stan utrzymuje się dopóki skrzynie są ulokowane. Po zdjęciu skrzyni ściany wracają do poprzedniego stanu. Skrzynie i inne obiekty blokują wysuwane ściany.

Daje to bardzo duże pole do urozmaicenia łamigłówek w Sokobanie co możecie zobaczyć po załączonych planszach. Jest też sens wisienek - bowiem niektóre są w trudno dostępnym miejscu.

Celem gry jest odblokowanie miejsc z kluczami i ich zebranie.

Do tej pory opracowałem 5 plansz z tymi elementami.

W tej wersji sterowanie tylko klawiaturą - ruch postacią za pomocą klawiszy kursora.
- Restartujemy planszę klawiszem F1.
- Wychodzimy z gry klawiszem Esc.

Instrukcja instalacji tej wersji:
- Proszę zainstalować załączoną czcionkę w przypisie FONTS, oraz bibliotekę medplayer.library w przypisie LIBS.

Zapomniałem dołączyć tej biblioteki (niezbędnej do odegrania muzyki) do archiwum, więc zamieszczam teraz link do pliku do pobrania.

Wymagany jest Kickstart 3.0 oraz ECS, czyli od Amigi 500+.

Do gry dołączyłem trzy utwory muzyczne, grające w losowej kolejności. Nowa muzyka jest losowana po przejściu etapu (jeżeli wylosowano tę samą - jej odgrywanie jest kontynuowane).

W grze jeszcze nie jest wyświetlana punktacja, a czaszki nie powodują utraty energii.

Jeszcze będę pracował i dodawał kilka brakujących drobiazgów i więcej poziomów, ale czasu jest malutko.

Mam nadzieję, że gra jest ciekawa i przyjemna. Będę czekał na opinię. Proszę wziąć pod uwagę różne kryteria - gameplay, muzyka, etapy, łamigłówki itp.

Praca nad grą jest dla mnie dosyć wyczerpująca. Cieszę się, że udało się wydać nową wersję - małymi kroczkami do celu.

Serdecznie pozdrawiam.
[#3209] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3208

U mnie dziala ale ogolnie grafika do wymiany.
Najgorsze sa sciany "otwarte"', ktore sie zlewaja z pozostalymi przez co mialem trudnosci z ocena sytuacji.
[#3210] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3208

Gra działa jak należy. Mam 2 pytania:
1. Jak używać menu po lewej stronie?
2. Nie ma w tej wersji gry starych poziomów z wersji 1.6?

Jak wyjadę myszą w lewo i kliknę, to pojawia się zielony kursor, ale nie reaguje. Gdy najadę na planszę gry i kliknę, to kursor znika. Wybieranie z menu chyba dopiero będziesz dopisywać.

Jeśli to nie problem, to przydałyby się zdarzenia dźwiękowe przesuwanej skrzyni oraz odblokowywania murków.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem