[#3121] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3120

Jak już pisałem w tym wątku, kilka rzeczy brakowało i gra byłaby kompletna, niemniej dorobiłem do niej 80 leveli i grałem sobie bez wrażenie, że czegoś mi tam brakuje - ja uważam ją za powiedzmy 'ukończoną' szeroki uśmiech
[#3122] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1

I tak mi nikt nie uwierzy, ale co tam, muszę to z siebie wyrzucić! Właśnie skończyłem czytać ten wątek. Cały wątek. Od początku. Zacząłem ponad tydzień temu. Jestem na urlopie, sporo wolnego czasu... Większość sięgnęłaby bo coś lekkiego, może jakiś kryminał. Ja chciałem sobie przypomnieć, jakie były początki Magazynu. Przeczytać może kilka pierwszych stron... Ale nie potrafiłem przestać. Wątek o Magazynie ma jakąś magiczną, hipnotyczną moc przyciągania! Przeczytałem wszystkie piep...ne 3121 wpisów!
Więc ostrzegam - nie igrajcie z ogniem, możecie skończyć jak ja!
12
[#3123] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3122

BrawoOK
szkoda od razu nie wyciągnąłeś wszystkich grafik z tego wątku chcialbym je zobaczyc w jednym poście tak jak kiedys ktoś wyciągnął wszytkie wersje chłopka a mnie juz sie nie chce wszytkiego czytać w ogóle to nie ma sensu sie tu udzielać bo to do niczego nie prowadzi
1
[#3124] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3123

Właśnie przeczytałem pierwszą stronę wątku. Jest na niej dokładnie to samo co na wszystkich pozostałych.
4
[#3125] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3123

Skoro jest generalnie czas na podsumowanie, wklejam parę linków:

- Tutaj możecie pobrać i zagrać w grę Magazyn w pierwotnej wersji z konkursu na RetroKomp: https://coreprogramming.pl/Switch/Magazyn.lha

Zawiera kod źródłowy gry w archiwum.

- Tutaj możecie pobrać i zagrać w ostatni publikowany Magazyn 1.6:
https://coreprogramming.pl/Files/Warehouse_1.6.lha

- Tutaj porównanie bieżących scenerii oraz pierwotnej grafiki:

Sceneria 1
Sceneria 2
Sceneria 3
Magazyn na RetroKomp

- Również tutaj są linki do newsów o Magazynie 1.0 oraz 1.6 w sąsiednim serwisie eXec:

https://www.exec.pl/wydarzenie.jsp?nid=9070&Nowa_wersja_gry_Magazyn_(1.6)

https://www.exec.pl/wydarzenie.jsp?nid=8456&Magazyn_1.0

@Jack Świdnik

Ta liczba 6 poziomów to była orientacyjna. Miałem na myśli dawne gry oraz Dwarves in the Iceland, Astro Blox, czy Arctic Hunter. Wszystkie miały po około 6 poziomów. Była też wersja Magazynu z 12 poziomami.

- Tutaj filmik z pierwotnej konkursowej wersji z 1 poziomem nagrany wówczas za uprzejmością jednego z kolegów:



Tutaj filmik z najnowszej publikowanej wersji 1.6 z 20 poziomami:



Ostatnia aktualizacja: 05.08.2022 21:06:08 przez Hexmage960
3
[#3126] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3122

Jak tak wciąga to można "po amigowemu" zrobić zrzutkę na Kickstarterze i zrobić z tego książkę. pomysł
3
[#3127] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #3126

"Magazyn. Historia prawdziwa."
1
[#3128] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3127

Raczej "Magazyn. Niekończąca się opowieść".
2
[#3129] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #3128

"Magazyn. Historia prawdziwa." - Jak kolega wyżej napiał.
Łatwiej by było przeczytać niż ponad 100 stron
chaotycznego wątku.
Inny tytuł to Magazyn. Ppa original series.

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2022 13:49:42 przez mmarcin2741
[#3130] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3129

A ile było wersji finalnych? Na pewno jedna, więc co się wyprawia?
[#3131] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #3128

Magazyn jest jak ten teledysk, barwny, kolorowy, beztrosko plynie przez kolejne posty a na koncu... pffffttt .

3
[#3132] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3133] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3125

Postęp odbywa się wewnątrz. To co koledzy widzą na zewnątrz to jest wierzchołek góry lodowej.

Poza tym wątek jest mylony z samą grą - ale rozumiem, że to przez ślimacze tempo i publikowanie szczegółów związanych z pracą.

Walczę w sierpniu by opublikować wersję 1.7.

Chciałbym serdecznie podziękować za wszystkie pozytywne i negatywne komentarze. Dziękuję za wszelką krytykę i pochwały.

Może to wydawać się nieoczywiste, ale ja słucham Waszej opinii na temat gry. Bardzo cenię sobie Waszą opinię. Biorę sobie wszystkie uwagi do serca.

Po prostu mam problemy niewynikłe z mojej winy, które powodują że wygląda to jak wygląda.

Bardzo zależy mi na Waszym wsparciu. Dlatego cieszę się, że są osoby zainteresowane grą.

Oceniam, że osiągnąłem jakieś 75% planu pełnej gry. Nie jest to kompletna porażka. Szkoda, że nie pojawiła się wersja, która posiadałaby jednocześnie wszystkie "ficzery" obecne w różnych wersjach, czyli dźwięki, muzykę itp.

Opracowałem przy okazji wiele technik przydatnych przy tworzeniu gier o dowolnej złożoności. To się nie zmarnuje - wykorzystam to w następnych projektach.

Wypuszczę do końca sierpnia to co udało się zrobić przy 1.7. Mam nadzieję, że będzie komplet poziomów.

Dzisiaj będę sklejać już silnik gry z silnikiem rysującym i systemem okienkowym.

Po opublikowaniu tej wersji zabiorę się za następny projekt. Mam kilka pomysłów. Zastanawiam się czy obrać projekt łatwiejszy czy trudniejszy. Choć dla mnie nie ma projektu łatwiejszego. Wszystkie projekty wydają się monstrualnie trudne.

Myślałem o jakiejś mini-przygodówce a'la Gobliiins - kiedyś miałem talent do robienia animacji, a w podstawówce rysowałem na kartce gry przygodowe z kolegą. Albo mega-prosta strzelanka - kiedyś zrobiłem z bratem dwie w AMOSie.

Ważne by zrobić grę, w której ma się choć minimum doświadczenia.

Pewnie jednak skończy się na tym, że zrobię grę "Młynek". Tak czy inaczej kolejnych wątków nie będę zakładać, tylko wrzucę kiedy się uda to przygotować.

Choć wątki to nic złego - kolega Tukinem pokazuje, że można takie rzeczy robić, prowadzić dyskusję i jednocześnie pisać bardzo fajne gry.

Pozdrawiam.
1
[#3134] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3133

A będziesz kontynuował DUNE 3 ? Szkoda, żeby temat upadł, tym bardziej ,że gra zapowiadała się ciekawie.
[#3135] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hubez, post #3134

Z grą strategiczną tego typu może być ciężko. Za dużo złożonej grafiki, animacji oraz algorytmów. Nie wspominając o dźwiękach. Na ten moment uważam, że nie dam z tym rady. Wybiorę coś znacznie łatwiejszego.

Kiedyś nie zdawałem sobie sprawy ze skali tego typu programów, choć jakieś tam umiejętności posiadam.
[#3136] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3133

W przygodówce ala Goblins jest bardzo dużo grafiki. Nie szedłbym w to.

A prosta strzelanka to, powtórzę się, gra ala Rick Dangerous. Grafika na tilesach, bez skrola. Magazynier z shotgunem zamiast Ricka z rewolwerem. Lubisz wymyślać układy poziomów, to miałbyś pole do popisu. Kilka rodzajów pułapek, kilka rodzajów przeciwników (co tam było w 1 levelu Ricka? Nietoperz i indianiec?).

Mam chyba jakiś fetysz z tym shotgunem. Znalazłem taką dosową gierkę, giwera robi robotę :)
Dangerous Dave in the Haunted Mansion
[#3137] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3136

Myślałem o strzelance ze statkiem kosmicznym, do której grafikę wrzucałem w Graffiti.

Jako odreagowanie stresu przy Magazynie myślę, że strzelę jakąś malutką, acz kompletną grę. Czyli jednak łatwiejszy projekt.

Mój silnik umożliwia dość dużo, animowane i przesuwane plansze, okienka itp., tylko problem leży w tym czy dam radę zrealizować złożony projekt.

Planowałem następną grę zrobić już na chipset AGA - albo według oryginalnego pomysłu, albo ewentualnie klon jakiejś gry z PC.

Co do Goblinsów to racja, jednak kiedyś nie miałem naprawdę żadnych problemów z przygotowywaniem podobnych animacji w Deluxe Paincie. Robiłem ich wiele. Uwielbiałem ożywiać te przesympatyczne postacie.

Tak samo tworzyłem w dzieciństwie 100 poziomów w Robbo Konstruktor.

Co do wrzuconej gierki - OK, fajnie się to prezentuje, nawet grafika w podobnym stylu do mojej.

Myślę, że dam info, jaką grę postanowiłem robić jako następną, dopiero jak będzie ukończona. Dziękuję za propozycje.

Nie potrzebuję dodatkowej motywacji, bo ją mam. Ale chodzi o to, czy dam radę wszystko przygotować sam.

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2022 11:57:45 przez Hexmage960
[#3138] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3137

Pierwsze co zrobię po publikacji 1.7 Magazynu, to zbiorę do kupy cały kod źródłowy gry oraz silnika i wrzucę na Aminet. Dzięki temu może uda się ostatecznie rozwiązać kwestię porządku w silniku.

Na Aminecie w roku 2012 wrzucałem już mój mocno leciwy silnik - link. Może warto go zaktualizować - bo doszło mnóstwo nowych rzeczy i technik.
[#3139] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3137

Strzelanka ze statkiem musi być przede wszystkim dynamiczna. Wiesz, milion animowanych obiektów jednocześnie, dobra detekcja kolizji, wybuchy, dobra muza i dźwięki, różne scenerie. Bardzo dużo roboty, szczególnie dla jednej osoby. Moim zdaniem to baaardzo trudne zadanie. Zerknij na te najlepsze amigowe shmupy i zobacz jakie to wyzwanie. Taki Banshee, Battle Squadron czy Swiv - moim zdaniem nie do zrobienia bez sztabu zawodowców pracujących pełną parą.

Dla jednego człowieka to musi być gra ze stosunkowo niewielką ilością grafiki, bo inaczej zajmie to 100 lat. Wg mnie najlepsza dla Ciebie byłaby gra oparta na tilesach. I każda strzelanka, żeby była grywalna, wymaga płynności, najlepiej 50fps, więc zastanów się czy dasz radę. Żeby nie wyszło coś jak od Amitena, czyli kiepska płynność i wymagania sprzętowe z kosmosu.

PS No dobra, wiem, że Swiv wyciąga 25fps, ale gra jest tak zajebista, że akurat jej to można wybaczyć.

PS2 Myślę, że ze swoją wiedzą byś dał radę zaprogramować coś ala Goblins, ale grafiką musiałby się zająć ktoś inny, bo sam się ze wszystkim nie wyrobisz. Nie ma szans.
[#3140] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3133

Po prostu mam problemy niewynikłe z mojej winy, które powodują że wygląda to jak wygląda.


A z czyjej? Czytelników tego forum? Każdy ma w życiu jakiś problem, nie zakłada jednak wątku na forum ppa gdzie szuka atencji i opisuje swoje problemy pod pretekstem "pisania gry".

Tymczasem do końca sierpnia i do (obiecanego) zamknięcia tego wątku pozostały 22 dni.
2
[#3141] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3140

A z czyjej? Czytelników tego forum?

Rzecz jasna z niczyjej winy.

Każdy ma w życiu jakiś problem, nie zakłada jednak wątku na forum ppa gdzie szuka atencji i opisuje swoje problemy pod pretekstem "pisania gry".

Nie szukam atencji. Na dowód wystarczy spojrzeć na mój profil AmigaDeveloper na Facebooku. Od kiedy publikuję swoje wpisy - odzew jest znikomy (wcześniej był żaden).

Lubię porozmawiać nt. gry ale nie jest to konieczne by zmotywować mnie do dalszej pracy.

Tymczasem do końca sierpnia i do (obiecanego) zamknięcia tego wątku pozostały 22 dni

Dobrze, że kolega trzyma rękę na pulsie. Wiem, że przedłużający się wątek może być irytujący dla użytkowników forum.

Mam nadzieję, że jednak jakieś owoce pracy zostaną zapamiętane, przynajmniej wersja 1.6. Staram się obecnie przygotować wersję 1.7.
[#3142] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3139

Strzelanka ze statkiem musi być przede wszystkim dynamiczna. Wiesz, milion animowanych obiektów jednocześnie, dobra detekcja kolizji, wybuchy, dobra muza i dźwięki, różne scenerie. Bardzo dużo roboty, szczególnie dla jednej osoby. Moim zdaniem to baaardzo trudne zadanie.

Każda, nawet najprostsza gra jest wymagająca, jednak istnieją prostsze strzelanki jak Asteroids.

PS2 Myślę, że ze swoją wiedzą byś dał radę zaprogramować coś ala Goblins, ale grafiką musiałby się zająć ktoś inny, bo sam się ze wszystkim nie wyrobisz. Nie ma szans.

No właśnie tutaj pojawia się ten sam problem, czyli praca projektanta, grafika i kodera.

Zobaczę jak to później wyjdzie w praniu, będę musiał i tak przygotować najpierw jakieś koncepty, szkice.

Mój silnik umożliwia różne efekty w 50fps - okienka, plansze, mapy, obiekty animowane.

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2022 13:18:52 przez Hexmage960
[#3143] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3142

Jak już wymyślisz jaką grę chcesz zrobić, to zanim zaczniesz, podziel się z nami jaka to gra. Spróbujemy pomóc obiektywnie ocenić szanse powodzenia. Najgorzej jeśli coś zaczniesz i w połowie drogi się zorientujesz, że to zbyt duży projekt.
[#3144] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3142

praca projektanta, grafika i kodera


nie zna życia ten kto nie pracował w Chicago na budowie z góralami,latem do pracy brałem galon picia i butlę coli i jeszcze zdarzało mi się pić wodę z węża do betoniarki
[#3145] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3141

"Lubię porozmawiać nt. gry ale nie jest to konieczne by zmotywować mnie do dalszej pracy."


To może wpisz sobie w Google "Chat with AI" jeśli lubisz porozmawiać

Nie potrafisz (już) programować i tyle chłopie. Może dziesięć lat temu potrafiłeś coś stworzyć, teraz najwyraźniej już nie. Widać to wyraźnie po efektach, czy raczej po ich braku. Czas to zaakceptować, a nie szukać atencji na forum. Jesteś chory powiadasz? A czy masz sprawne ręce? Masz sprawne nogi? Potrafisz sam zadbać o swoje codzienne potrzeby bez pomocy opiekuna? To weź już nie [----] o swojej chorobie. Czy zamieniłbyś się z Sir Leo na schorzenia, gdybyś miał taką magiczną możliwość?
2
[#3146] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3145

Czy zamieniłbyś się z Sir Leo na schorzenia, gdybyś miał taką magiczną możliwość?


Bez przesadyzmu... proponuje jednak juz nie mieszac i nie mierzyc chorob innych ludzi z choroba kolegi Minniata.
5
[#3147] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3145

Mam szereg wątpliwości odnośnie projektowania, a nie programowania. Mógłbym zapytać się o to na forum, jednak tego nie robię - staram się je rozwiązywać samodzielnie. I coraz bardziej mi się to udaje.

Dla przykładu:

Problem nr 1 - kwestia zmiennych globalnych. Chciałem uniknąć zmiennych globalnych, albo móc łatwo je zastąpić parametrami z możliwością zapisu. Rozwiązanie: Zadeklarować potrzebne zmienne wskaźnikowe jako zmienne lokalne i przypisywać im zmienne globalne, bądź przenieść do protokołu funkcji.

Czyli jak mam:
void Narysuj()
{
    struct RastPort *rp = &rastport;
}

void Narysuj(struct RastPort *rp)
{
}

W ten sposób osiągam zamierzony efekt - mogę w błyskawiczny sposób uczynić tę zmienną globalną parametrem z możliwością zapisu oraz ta zmienna istnieje jako lokalna.

Problem nr 2 - jak wprowadzić jakąś nową rzecz do programu. Najlepiej uczynić z niej klasę. Dzięki temu deklaracja się upraszcza, jak również możemy wykorzystywać ją w wielu miejscach.

Nawet prosta pozycja obiektu, bądź bohatera na planszy może być klasą. I możemy dodać metodę "przesuń", która przesuwa pozycję obiektu w danym kierunku:
obiekt->pozycja->przemiesc(kierunek);

Dzięki temu ustawianie składowych X i Y jest opakowane, możemy też dodać następstwa tej czynności - na przykład odrysować obiekt w nowej pozycji.

Problem nr 3 - jak wprowadzić dodatkowe akcje w zadanych okolicznościach. Nic prostszego - wpisać to w odpowiednim miejscu w programie, gdzie ta sytuacja zachodzi. Każdą funkcję możemy zastąpić wskaźnikiem na funkcję. Odwołania takiej funkcji się nie zmieniają i w ten sposób mamy system wydarzeń.

Podałem rozwiązane problemy, ale czasami pojawiają się jakieś nowe.

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2022 20:20:23 przez Hexmage960
[#3148] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3147

Problemem jest, że miałeś już działającą grę, uparłeś się jednak by z jakiegoś wyimaginowanego powodu nie dołączać potrzebnych plików systemowych i nie zrobić działającej konfiguracji na startującej dyskietce, zacząłeś mieszać, kombinować jak koń pod górę i skończyło się przerabianiem wszystkiego. Poprawiłeś jedno, popsuły się trzy inne rzeczy. Nie uczyli na studiach o regresjach? Poprawiasz coś w kodzie i jednocześnie niezamierzenie psujesz w przypadkowym i nieprzewidzianym miejscu coś zupełnie innego.

Dodatkowo w międzyczasie w głowie któryś z liczników ci się "przekręcił" i znowu wskoczyłeś w tryb "odpalę mojego oryginalnego Deluxe Painta V i będę rysować nową grafikę, tym razem już ostatnią i najlepszą".
3
[#3149] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3133

Wypuszczę do końca sierpnia to co udało się zrobić przy 1.7. Mam nadzieję, że będzie komplet poziomów.
Odczytuję to jako: Do końca sierpnia wypuszczę grywalną ale... niekoniecznie ukończoną grę?

Po opublikowaniu tej wersji zabiorę się za następny projekt.
Nie wybiegałbym w przyszłość, dopóki teraźniejszy projekt jest w fazie... hmmm... no właśnie nie wiadomo.
Ta gra musiałaby być mniej skomplikowana niż Magazyn, bo inaczej czarno to widzę.
Jest taka? Może jakiś Mahjong?
1
[#3150] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3149

Odczytuję to jako: Do końca sierpnia wypuszczę grywalną ale... niekoniecznie ukończoną grę?

Jest to po prostu zapowiedź wyrzucenia niedosmażonego kotleta.
Bardzo możliwe, że również niesmacznego i niestrawnego, bo zrobionego ze składników, których nikt nie miał okazji spróbować.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem