[#3151] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3149

Odczytuję to jako: Do końca sierpnia wypuszczę grywalną ale... niekoniecznie ukończoną grę?

Ależ nie. Do końca sierpnia chciałem wypuścić grę z wszystkimi ficzerami. Nie wiem tylko czy z 30 poziomami.

Nie wybiegałbym w przyszłość, dopóki teraźniejszy projekt jest w fazie... hmmm... no właśnie nie wiadomo.
Ta gra musiałaby być mniej skomplikowana niż Magazyn, bo inaczej czarno to widzę.
Jest taka? Może jakiś Mahjong?

Pisałem, że jeśli jakaś prostsza gra to np. Młynek, albo naprawdę bardzo prosta strzelanka. Chętnie zrobiłbym prostszą grę.

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2022 08:29:34 przez Hexmage960
[#3152] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3151

wtf is Młynek? Symulator mielenia kawy?
aż mi się przypomniało, jak przebywając na wakacjach u babci dla wypełnienia czasu dawała nam taki młynek:



plus jakieś ziarno uj wie na co - i brałeś taki młynek między nogi, siadałeś i kręciłeś korbką. Dopóki nie zmieliłeś ile ci przydzielono, to nie było wychodzenia na dwór ani innych zabaw.
2
[#3153] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3152

Zapewne chodzi o grę planszową tradycyjnie w dwupaku dołączaną do warcabów.



To może już lepiej Minniat od razu wróci do pisania Dune 3, bo patrząc na ten wątek tylko kwestią czasu będzie przekształcenie się młynka w szachy plażowo-pustynne.
2
[#3154] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3153

ano fakt, przypominam sobie takie pudełeczko.
1
[#3155] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3151

albo naprawdę bardzo prosta


To może napisz Demo. AmiParty za miesiąc a zapewne takie Craptro mógłbyś trzasnąć w dwa popołudnia pisze na klawiaturze

Zawsze byś mógł podnieś range coderskiego prestiżu, a owce mogły by zobaczyć nowe tricki na sześcianachok, racjaok, racja
[#3156] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3147

Co do Twoich dylematów, problemów które pojawiają Ci się w kodzie z punktu projektowania/implementacji.
Polecam Ci przeczytać, zaznajomić się z Design Patterns, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś, Np. coś takiego masz tutaj https://medium.com/must-know-computer-science/basic-design-patterns-in-c-39bd3d477a5c
A jak wolisz coś papierowego i po polsku to np. coś takiego https://helion.pl/ksiazki/stosowanie-wzorcow-projektowych-w-c-kod-wielokrotnego-wykorzystania-w-programowaniu-zorientowanym-dmitri-nesteruk,stwzpr.htm
[#3157] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3151

W Młynku istotą jest zrobienie AI. Nie wyobrażam sobie gdy będziesz z tym walczyć.
1
[#3158] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #3157

Stawiam, że powstanie wątek na 4 tys postów.
1
[#3159] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Rafael/ARMO, post #3156

Dziękuję za te linki. Z diagramami UML miałem troszkę do czynienia. Z kolei ta książka "wzorce projektowe w C++" może być bardzo pomocna.

@Snajper, Niebuszewo

Tak, chodzi o tą grę planszową.

@Mailman

Tak, wiem że napisanie AI to kluczowa rzecz w Młynku. Miałem z tym trochę do czynienia.

Zaprogramowałem grę "Scrabble" z graczem komputerowym na zaliczenie programowania obiektowego w C++. Gracz komputerowy układał hasła i dopasowywał je do posiadanych oraz obecnych na planszy literek, mając do dyspozycji słownik języka polskiego.

Poza tym moja praca licencjacka dotyczyła innej, ale bardzo skomplikowanej gry logicznej "Mastermind". Więc z grubsza orientuję się czym jest pojęcie strategii, drzewa decyzyjnego.

Algorytmy i struktury danych to jeden z moich ulubionych przedmiotów.

Zaletami gry realizującej grę planszową Młynek są:

- Potrzebna symboliczna grafika,
- Prosty algorytm samej rozgrywki - potrzebne pola i pionki.
- Bardzo dobre jako ćwiczenie pisania logiki gry.

Tak wygląda plansza do gry w Młynek.

Ale mniejsza z tym, najważniejsze jest dokończenie Magazynu - pracuję nad tą końcową wersją Magazynu 1.7 i nieco uprościłem GUI edytora. Główne menu składa się z piktogramów - żeby główne opcje były łatwiej dostępne.

Aktualnie wszystko idzie zgodnie z planem. Oby się udało.



Ostatnia aktualizacja: 10.08.2022 22:08:29 przez Hexmage960
1
[#3160] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3161] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3162] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3163] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #3157

@Mailman

To ja tylko jeszcze napiszę, że to że pisanie kompletnego Magazynu ze wszystkimi elementami tyle zajmuje nie oznacza, że ja takiej gry nie potrafię napisać.

O przyczynie tego stanu rzeczy już pisałem - choć może nie wszyscy zrozumieli.

Rozumiem jak taka gra działa, mam pomysł na wszystkie komponenty. Wiem jak i gdzie wykorzystać okienka, gadżety. Jak zbudować system wydarzeń, silnik itd. Coś tam w środku blokuje. I ja z tym stale walczę - są efekty.

Myślę, że mam też dosyć dobrą intuicję jeśli chodzi o programowanie i języki - dlatego wielokrotnie udaje mi się pomóc innym programistom - np. w języku Hollywood, którego osobiście nie znam - ale dokumentacja jest dostępna.

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2022 04:38:01 przez Hexmage960
[#3164] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3165] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3166] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3167] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3168] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3169] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3170] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3171] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3172] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3173] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3163

Gdybyś był w stanie napisać "Magazyn", gra zostałaby ukończona najpóźniej we wrześniu 2019 roku, uwzględniając nawet okoliczności, które "nie wszyscy zrozumieli". Dla porównania - około trzy lata zajęło Brabenowi napisanie "Frontiera" - gry w większości stworzonej w asemblerze procesora 68000.

20 dni.
3
[#3174] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3173

Wychodzi na to, że Braben jest lepszym programistą
niż Hex. Ale Hex jest dopiero na początku drogi
a Braben to już historia.
Magazyn - historia patykiem pisana.
[#3175] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3174

Zostały niecałe 12 dni do końca sierpnia i obiecanego zamknięcia wątku. Traktuję ten termin poważnie.

Wrzucam archiwum z aktualną pracą (1.7a), więc możecie się przekonać jak to idzie.

Jest to archiwum LHA. Wersję ADF/DMS z niezbędnymi plikami wrzucę pod koniec.

Wymagana jest Amiga (bądź emulator), układ OCS, system/kickstart Amiga OS 3.0+ (oraz czcionka w FONTS:, ale to poprawię).

Jeśli ktoś przetestował, serdecznie prosiłbym o podzielenie się informacją, czy takie GUI pasuje.

Zdecydowałem się na takie GUI z kilku istotnych względów.

Korzystam z kilku rzeczy systemowych, które skracają czas pracy.

W menu "Tile/Object" wybieramy kafelek. W menu "Options" włączamy/wyłączamy przesuw. Menu "Project" i "Help" są jeszcze nieaktywne.

https://coreprogramming.pl/Recent/Game/MagazynEdytor.lha

Wrzucę tyle ficzerów ile zdążę przygotować. Pracuje mi się coraz lepiej, ale czas nagli. Wątek zamkniemy i zgodnie z zapowiedzią, nie będę już zakładał podobnych, tylko skupię się na pracy w domowym zaciszu.

Upatruję w deweloperce amigowej swoje przyszłe działania. Dzięki postępowi, który odbywa się na żywo przyszłe projekty będą szły zdecydowanie lepiej - jestem przekonany.

Opracowałem wiele fajnych technik, które się przydadzą.

Przy okazji chciałbym jeszcze raz serdecznie podziękować każdemu za udział w tym wątku. Dzięki za cierpliwość i kredyt zaufania.

Chciałbym wyróżnić kilka osób, które testowały grę na różnych etapach:
- Snajper,
- Selur,
- Marskow,
- Jack Świdnik,
- Xylaz,
- Mastaszek,
- AmiClassic,
- Juen,
- Softiron,
- Alex,
- T-Bone,
- Stoopi,
- Km-l.

Raz na jakiś czas coś udało się sklecić w działającą całość, choć ciągłe przebudowy (często wartościowego) kodu to było przekleństwo.

Pozdrawiam.
5
[#3176] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3175

Pytanie się kolejny raz o opinię na temat GUI edytora po ponad 3 latach developingu i na 10 dni przed wielkim finałem wiele wyjaśnia w temacie postępów prac nad projektem...
Ściągnąłem ten plik i przetestowałem. Gdybym nie znał autora to pomyślałbym, że to jakiś głupi żart. Kolejna wersja edytora (co najmniej trzecia w ostatnim miesiącu, patrząc po wcześniejszych screenach) w której część rzeczy nie działa, a części rzeczy nie ma wcale. Równie dobrze można było wstawić screena, lub filmik youtube. Pytasz, czy takie GUI pasuje? a co to za różnica, skoro za tydzień będzie już inne.
Ponad 3 lata pracy, a gra nadal wygląda jak we wczesnej fazie developingu. Znowu jest wczesna wersja edytora i nic poza tym. Rok temu gra była niby skończona i kompletna. Miały być drobne poprawki, ale mam wrażenie, że wróciłeś do robienia tego co zawsze.
chyba że się mylę, bo nie jestem w temacie i gotowa gra "Magazyn" już czeka na premierę, z 30 poziomami, dźwiękami, muzyką, intro, ekranem tytułowym, najlepszymi wynikami, poprawkami, niespodziankami i z czcionką, oraz filmem making of.
3
[#3177] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3176

Sądząc po Twoim nicku - chyba nie myślisz, że to będzie Ishar, nawet w wersji 1/3
1
[#3178] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3176

Moje pytanie o GUI dotyczyło czegoś, nad czym głowiłem się od dosyć dawna. Chciałem pogodzić interfejs gadtools z grą.

W większości zarzutów przyznaję Ci rację.

Nie wiem jednak jak na to odpowiedzieć - działam na moje możliwości.

Gra może wyglądać na wczesną fazę dewelopingu, ale tak nie jest. Jest to rezultat dosyć żmudnej pracy. Może nie widać tego gołym okiem.

Kod gry zajmuje aktualnie około 15 katalogów, z poszczególnych dni. Nie wszystko zostało załączone do publikowanego programu.

Miały być drobne poprawki, ale mam wrażenie, że wróciłeś do robienia tego co zawsze.
chyba że się mylę, bo nie jestem w temacie i gotowa gra "Magazyn" już czeka na premierę, z 30 poziomami, dźwiękami, muzyką, intro, ekranem tytułowym, najlepszymi wynikami, poprawkami, niespodziankami i z czcionką, oraz filmem making of.

Być może nie jestem w stanie to wszystko opracować. A przynajmniej zrobić to w przewidywanym czasie. Przyznaję się, mea culpa.

Przygotowaną muzykę dodam, ale z jakimiś atrakcyjnymi dźwiękami sobie nie poradzę.

Realnie długość wątku i wersje projektu przerosły wszelkie możliwe pojęcie. To jest moja wina. Sam sobie postawiłem termin, w którym zamykamy wątek.

Jeżeli nie uda mi się opublikować wersji pełnej - będę ją kończył w zaciszu domowym.

Z tymi wersjami staram się jakoś odnaleźć. Mam 100 wersji tego samego pliku, mimo że wcześniej jasno określiłem sobie wymagane komponenty. Chciałem, zgodnie z sugestiami - zamykać kolejne tematy, bezskutecznie.

Dlaczego tak się dzieje - nie wiem. Wiem tylko, że to się powoli poprawia. Mówię prawdę.

Dziękuję Ci za komentarz - i podtrzymuję, że jestem wdzięczny za testowanie wcześniejszych wersji.

Przy okazji podziękuję osobom o których zapomniałem wspomnieć: Lucusowi oraz Tukinemowi.

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2022 01:40:54 przez Hexmage960
[#3179] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3178

Hej. Wrzucam zrzut ekranu z publikowanej wersji 1.7a zrobiony z emulatora WinUAE.

Widoczny jest edytor plansz. Na górze mamy okno edycji, Hires 4 kolory. Na dole jest przesuwany podgląd w oknie na ekranie Lores 32 kolory oraz pomocnicze okienko.

Zastanawiałem się, czy jest to wygodne. Pomysł na realizację w ten sposób nie jest nowy. Dzięki temu mogę używać gadtools w Hires i OCS.

Mogę zrezygnować z ekranu Hires i rozszerzyć ekran Lores na cały monitor, ale wtedy gadtools nie wyglądają tak dobrze - jest to jednak możliwe.



Ostatnia aktualizacja: 21.08.2022 02:45:24 przez Hexmage960
[#3180] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3179

Czemu zrobiłeś rozgraniczenie na okno edycji i podgląd? Niepotrzebne komplikowanie sprawy moim zdaniem, a hires bardziej przeszkadza niż pomaga. Okienko i kafeleczki są mniejsze dla oka przez wyższą rozdzielczość i jest to niewygodne. Jeśli możesz jakoś niewielkim kosztem wrócić do poprzedniej wersji edytora, to wg mnie byłoby lepiej. Edytor powinien być prosty, w Lores (odwzorowanie gry 1:1), bez skrola, bez kombinowania. Zrobił się przerost formy nad treścią.

Wiem, że się napracowałeś, a ja tylko przychodzę i krytykuję. Nie dołuj się tym i traktuj jako konstruktywny feedback. Nie musisz się kierować tym co napisałem, bo to tylko moja subiektywna opinia.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem