[#3301] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Wankowicz, post #3300

Spróbuj stąd LINK
[#3302] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Wankowicz, post #3300

Czy rozpakowałeś archiwum zachowując strukturę katalogów?

Rozpakuj proszę w ten sposób:

lha -arx x Magazyn.lha


@Mastaszek: Te archiwa są takie same.

@Juen, Don_Adan

No też uważam, że rozdzielenie sterowania nie jest komplikowaniem a ułatwieniem.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 19:09:36 przez Hexmage960
[#3303] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3302

Rozpakuj proszę w ten sposób:

lha -arx x Magazyn.lha

a po co to -rx?
po pierwsze primo: opcja -r automatycznie włącza -x
po drugie primo: stosowanie opcji -x ma sens tylko przy rozpakowywaniu komendą e, bo x bez względu na jej stan rozpakowuje pliki z pełną ścieżką.

odnośnie sensu stosowania -a nie jestem pewien. Ja zawsze robiłem po prostu "lha x bla.lha".

co do gry:
mi na emulatorze działa. Jeszcze gdyby klikanie myszą w trybie gry nie wstawiało bloczków, to by było super. Bloczki co prawda są wtedy wstawiane na niby, bo nadal można na to pole wejść i wtedy znikają, ale po przejściu w tryb edycji i z powrotem są już na trwałe.


(krzacząca muza to problem zapisu video u mnie)

PS rozumiem, że chwyt w levelu 4 ze zmianą stanu "drzwi" jest zamierzony? Bo początkowo myślałem, że to bug, ale że innego sposobu na ukończenie ni wuja znaleźć nie mogę...
2
[#3304] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3302

Przypomnę wszystkim jeden z dwóch (lub trzech) zeszłorocznych obiecanych terminów finalnego ukończenia gry.


TRAGIKOMEDIA W CZTERECH AKTACH


----- AKT 1 - tradycyjne obietnice (trolling)


13.06.2021
Planuję w bież. miesiącu zakończyć pracę i zamknąć wątek

14.06.2021
Zostało kilka drobnych kwestii. Opublikuję grę bardzo niedługo

23.06.2021
Cieszę się, że dobrnąłem już niemal do końca razem z Wami.

26.06.2021
Włożę starania by jutro lub pojutrze zaserwować Wam wersję final.


----- AKT 2 - tradycyjne ogłoszenie końca pracy (trolling)


29.06.2021
Cieszę się, że udało się to dokończyć. To koniec pracy nad Magazynem. Chciałbym wkrótce wątek zamykać.


----- AKT 3 - tradycyjny powrót do prac (trolling)


02.07.2021
No więc zaczyna się weekend, więc wrzucę najnowszą wersję. Jak się uda, będzie więcej usprawnień

04.07.2021
Postanowiłem dopracować i nieco usprawnić menu. Poniżej zrzut ekranu jak wygląda aktualnie menu

17.07.2021
Dorobiłem kafelek-bagno


----- AKT 4 - odwracanie kota ogonem i udawanie że nie było aktu 1 i 2, atak na uczestników forum (trolling)


19.07.2021
Pod koniec czerwca dotrzymałem obietnicy
Nie trolluję na PPA ani nigdzie
prosiłbym wszystkich, bez wyjątku - o zaprzestanie pisania postów niezwiązanych z tematem


Powyższa tragikomedia odbywa się co kilka miesięcy nieprzerwanie od 3-4 lat. Finalny termin ukończenia gry i zamknięcia wątku obiecany na 30 czerwca 2021 został następnie obiecany na 31 sierpnia 2021. Potem były kolejne obietnice aż dziś doszliśmy ponownie do 31 sierpnia, tyle że 2022 roku.

Czy moderacja w końcu się zlituje? Czy gdy inni będą tak trollować to też mogą liczyć na taką taryfę ulgową?
6
[#3305] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3304

Niech jakis moderator przeniesie ten watek do dzialu "Strefa rozrywki i zabaw" i bedzie spokoj. pomysł

Przynajmniej Auris i paru innych nie dostana zawalu
3
[#3306] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3304

Czy gdy inni będą tak trollować to też mogą liczyć na taką taryfę ulgową?

Tylko patostreamerzy szeroki uśmiech
[#3307] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3304

do 31 sierpnia, tyle że 2022 roku

31 sierpnia 2023 to ostateczny deadline.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 02:24:10 przez mmarcin2741
[#3308] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3304

nadal płaczesz?
5
[#3309] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3308

nadal płaczesz?


Podał fakty cytując autora, a Ty merytorycznie nie potrafisz, tylko atakiem?

I faktycznie "nowopowstającej" w tytule wątku jest kiepskim żartem, należałoby zmienić na "wieczniepowstającej", przenieść do hyde-parku albo faktycznie zamknąć wątek po wejściu w kolejną iterację pofinalną.
Mnie rozwala, że pod koniec cyklu zawsze pada: "teraz będę dodawał kolejne poziomy", tak jakby to był detal, zło konieczne i robione od niechcenia, a nie najważniejszy aspekt gry typu "sokoban", który powinien pochłonąć sporo czasu by gra była przemyślana i atrakcyjna. O niesławnym wyrzuceniu do kosza poziomów forumowicza czy ciągłej zmianie wielkości planszy (nie) wspominając.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 06:26:28 przez Jacques
4
[#3310] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3304

Czy gdy inni będą tak trollować to też mogą liczyć na taką taryfę ulgową?

Zapewne moderacja jest zdania, że wątek pełni dla miniata funkcję terapeutyczną. Coś jak lepienie figurek z modeliny na terapii zajęciowej w przypadku innych przypadłości. Tyle tylko że to jednak nie działa. Żaden lekarz albo psycholog prowadzący taką terapię nie pozwoliłby pacjentom na lepienie figurki, następnie na jej rozbijanie młotkiem i na lepienie tej samej figurki raz jeszcze.
2
[#3311] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3310

Za każdym razem lepi coraz lepszą, jest progres OK

-----edit

Jak komuś wątek przeszkadza, to wystarczy go dać do ignorowanych, i po płaczu xD.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 06:56:29 przez karolb
4
[#3312] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #3309

Chodzi tylko o to, że wystarczy w ten wątek nie wchodzić. Wątek żyje, a Aurel się upiera żeby go koniecznie zamknąć, bo go drażni. Obecność tu nie jest obowiązkowa.
5
[#3313] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #8

Do 1.9.2022 będzie ukończone.
1
[#3314] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3303

Wrzucam aktualizację. Do pobrania z tego samego linku:

https://coreprogramming.pl/Recent/Game/Magazyn1.7.lha

@Jacques

Ja tamtych poziomów Jacka Świdnika nie wyrzuciłem do kosza. Kolega zrobił poziomy do gry, ale ja zmieniałem wtedy często format plansz.

Poprawiłem w nowej wersji kilka błędów. Poza tym teraz klawiatura jest sterowaniem domyślnym.

Tego problemu z odrysowaniem na CGX-AGA jeszcze nie poprawiłem.

Po przejściu etapu klikamy ENTER, żeby przejść do następnego (lub FIRE w trybie joysticka).

W tej wersji jest 18 etapów. Są one pomieszane.

Tyle udało mi się przygotować do końca sierpnia. W dalszej kolejności będę poprawiał zgłoszone błędy i uzupełniał grę w domowym zaciszu.

Okazało się, że kilku problemów nie przewidziałem - ale to na systemach, które łatają funkcje systemowe.

Wątek możemy zamknąć, jeżeli oczywiście administracja wyraża taką wolę.

Z mojej strony dziękuję za udział, przede wszystkim testowanie gry, zgłaszanie uwag i sugestii. Dziękuję za trzymanie kciuków, wiarę w moje możliwości i podtrzymywanie na duchu.

Przepraszam wszystkich, którym wątek w jakikolwiek sposób przeszkadzał, bądź irytował. Nie było to moim celem. Moim celem było i jest opracowanie gry.

Napotkałem sporo przeciwności, głównie związanych ze sprawami osobistymi, które przełożyły się na wielokrotne przepisywanie gry.

Będę dalej udzielał się na PPA w innych wątkach. Kocham Amigę i chciałbym dzielić się swoją pasją i zamiłowaniem.

Proszę tylko przed zamknięciem wątku o wrzucenie jednorazowo info o grze w jakimś wątku o "Nowych grach" z linkiem do pobrania, tak żeby ludzie zobaczyli w jakim stadium ta gra się znajduje.

Tak jak napisałem, pracy nie przerywam, ale robię to już we własnym zakresie.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 09:31:39 przez Hexmage960
5
[#3315] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3312

Może Aurel nie wchodzić i tym bardziej jego komentarze są bezsensowne .. a dodatkowo jakoś specjalnie unika mu uwadze (i nie tylko jemu), że to co teraz będzie, to będzie kolejna (wersja) odsłona tej gry. Przecież wcześniejsze wersje 1.0, ..., 1.6 pojawiały się i można było w grę pograć. A to że autor cały czas dąży do "nieosiągalnej perfekcji" w swoim kodzie, niekończącego się refaktoringu ... to już coś innego. No ale świat "artystów" programowania rządzi się swoimi prawami ;)
3
[#3316] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3314

Ja tamtych poziomów Jacka Świdnika nie wyrzuciłem do kosza. Kolega zrobił poziomy do gry, ale ja zmieniałem wtedy często format plansz.

Z perspektywy czasu piszesz, że zmieniałeś często formaty plansz, więc może przypomnę jak to wyglądało dokładnie wtedy. Koniec czerwca 2020 roku był to wybrany przez Ciebie ostateczny termin wydania gry. Nie pisałeś, że będziesz często zmieniał formaty plansz. Pisałeś wtedy: (tydzień przed terminem)

Mam nadzieję, że wyrobię się z Magazynem 2.0 wraz z roczkiem od założenia wątku - pracuję intensywnie.

Na pewno gra będzie zamknięta na ostatni guziczek i dopracowana. Zostanie tylko dodanie sampli.

Po wydaniu pełnej, ukończonej gry z 30 poziomami oczywiście będę pielęgnował grę i zapewne wydam jakieś Bonus Packi w przyszłości.

Czytając takie zapewnienia Jack mógł uwierzyć i zaczął robić poziomy. Został strollowany, delikatnie mówiąc.

a tak poza tym,
Czy mi się dobrze wydaje, że plik wykonywalny gry nadal nie ma ikonki, mimo że tukinem zrobił ją ponad rok temu?
3
[#3317] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3304

Sam jesteś tragikomedia.
Hex działaj dalej. Są ludzie, którzy tu z sympatią zaglądają.
4
[#3318] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3316

Czy mi się dobrze wydaje, że plik wykonywalny gry nadal nie ma ikonki, mimo że tukinem zrobił ją ponad rok temu?

W najnowszym archiwum dodałem standardową ikonę.

W Magazynie 1.6 była ikona, którą sam przygotowałem, ale jej jeszcze nie dodałem do archiwum z 1.7.

Czytając takie zapewnienia Jack mógł uwierzyć i zaczął robić poziomy. Został strollowany, delikatnie mówiąc.

Kolega Jack Świdnik przygotował etapy 8, 9 i 10 jako rozszerzenie istniejącej i grywalnej wersji gry Magazyn z 7 poziomami.

Fatalna obsługa z mojej strony wynika z tego, że problem miałem z przygotowaniem samej gry oraz ustaleniem jednolitego formatu.

Ciężko mi ocenić w ilu procentach jest postęp, ale koledzy zauważają że jednak każda kolejna wersja wnosi coś nowego. Z kilkoma rzeczami się już uporałem.

Te problemy z CGX-AGA będzie ciężej poprawić, ale jest to wykonalne.
[#3319] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3318

Do listy aktywnie strollowanych osób trzeba też dodać Marcina Białobrzewskiego.

Hej, wrzucam moduł muzyczny, który skomponował dla mnie Marcin Białobrzewski na potrzeby Magazynu.

Moduł skonwertowany do MP3: https://coreprogramming.pl/Muzyka/Magazyn.mp3

Proszę podzielcie się opinią, czy Wam się podoba.

Użytownicy: Moduł ok, idealnie pasuje; Dobrze pasuje; Fajny; Podoba mi się;
Hexmage: tylko żartowałem, wcale go nie zamieszczę.

ps. a sam moduł lepiej pasował, od obecnych hałaśliwych utworów.
3
[#3320] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3319

Skoro już kolega o tym pisze, mam moduł kolegi Marcina skonwertowany do MEDa.

Kolega Marcin nie miał nic naprzeciwko, żebym zawarł moduły również innych autorów.
[#3321] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3320

Jako, że jeszcze jest 31 sierpnia, wrzucam kolejną, małą aktualizację - załączyłem ten utwór Pana Marcina Białobrzewskiego do gry. Przyznam, że jest dosyć relaksacyjny.

Do pobrania z tego samego linku.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 16:17:15 przez Hexmage960
1
[#3322] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3321

Nie dalej jak wczoraj zagrałem na konsoli SegaMD w bardzo podobną grę.


[#3323] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3322

Genialna okladka gry, taka polska
[#3324] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3321

Co to się na Aminecie stało pisze na klawiaturze



Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 16:38:28 przez iC-e_Jay
[#3325] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@iC-e_Jay, post #3324

Nie jestem pewien, ale chyba to dlatego, że Readme do archiwum z grą przygotowałem po "lamersku" w Notatniku na PC w kodowaniu UTF-8.

Bezpośredni link do ReadMe i archiwum na Aminecie działają.

Właśnie skończyłem play-testing 18 poziomów w grze. Jest nieźle. Poziomy są dosyć zróżnicowane.

Uwaga: wersja na Aminecie nie jest aktualnie najnowsza. Kolejny upload musi być zrobiony przynajmniej z kilkudniowym odstępem.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 16:57:37 przez Hexmage960
[#3326] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3325

Nie jestem pewien, ale chyba to dlatego, że Readme do archiwum z grą przygotowałem po "lamersku" w Notatniku na PC w kodowaniu UTF-8.


a pytałeś recedent-mana o pozwolenie na wymienienie jego nazwiska?

druga sprawa. Powinieneś chyba popracować nad funkcją losującą, bo od uruchomienia do ukończenia gry mam non stop odtwarzany Music1.med (zarówno pod emulatorem, jak i na Amidze). Oczywiście szansa, że paręnaście razy pod rząd wylosowywany jest pierwszy track, też jakaś jest, jednak bardzo nikła.
trzecia sprawa. Ten magazynowy med-player coś kuleje, bo nie odtwarza moich podmienionych modów tak jak powinien (z czym nie wykazuje problemów np. EaglePlayer). No chyba że przy konwersji OctaMED-em trzeba pozaznaczać różne dziwne opcje, żeby było dobrze.
czwarta sprawa. Gdzie są levele z poprzedniej wersji. Dałeś jakiś set dla 3-latków.
1
[#3327] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3326

Gdzie są levele z poprzedniej wersji. Dałeś jakiś set dla 3-latków.

Dodałem na początku prostsze poziomy i pomieszałem nowe z obecnymi.

a pytałeś recedent-mana o pozwolenie na wymienienie jego nazwiska?

Podałem uczciwie, że przy grafice współpracował kolega Recedent. To już trzeba pozwolenia na takie wymienienie?

Pana Białobrzewskiego też wymienię jak wrzucę archiwum z jego muzyką.

Powinieneś chyba popracować nad funkcją losującą, bo od uruchomienia do ukończenia gry mam non stop odtwarzany Music1.med

Aktualnie odgrywany jest tylko ten jeden utwór.

Chciałem dodać scenerie, co 10 poziomów i zmieniającą się muzykę - ale z tym już nie zdążę.

Ten magazynowy med-player coś kuleje, bo nie odtwarza moich podmienionych modów tak jak powinien (z czym nie wykazuje problemów np. EaglePlayer). No chyba że przy konwersji OctaMED-em trzeba pozaznaczać różne dziwne opcje, żeby było dobrze.

Tego nie wiem. Medplayer.library to oficjalna biblioteka do MEDów. Proszę podaj jaką masz wersję Medplayer.library w swoim systemie. Powinno być minimum V7 (z obsługą formatu MMD1).

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 18:20:30 przez Hexmage960
[#3328] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3326

ale to, ze ktos jest w "Magazynie", to nie oznacza, ze jest gorszego sortu
[#3329] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3327

Nie mam nic przeciwko, można wymieniać. Ja Roberta też wymieniłem (jako autora tilesetu) w mojej Hollywoodowskiej trzask-prask produkcji inspirowanej "Magazynem".
[#3330] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3327

Zagrałem w najnowszą wersję.

Da się trochę zmniejszyć prędkość przy pszesuwaniu skrzynek? Parę razy musiałem powtarzać level bo Magazynier się rozpędził.

Wszystkie levele zaliczone. Parę fajnych pomysłów ale ogólnie łatwo. Powiedziałbym, które levele dobrze wykorzystują potencjał znikających ścian ale nigdzie nie ma informacji w którym aktualnie jestem.

Potencjal na fajną, sprytną gierkę jest.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem