[#3391] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@san_u, post #3390

Whdload zmusił, a kto nie zmienił to już ma on ma problem a nie minniat.
1
[#3392] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@san_u, post #3390

zbyt duze jaja szybko sie psuja wiec nie warto miec duzych jaj
[#3393] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3392

chyba, że to wydmuszki (nie obrażając nikogo)
[#3394] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3392

Ażeby dokończyć Magazyn, trzeba zatrudnić amigową Drużynę A. Mamy
przykład takiej the A-Team na naszym krajowym podwórku.


Ostatnia aktualizacja: 05.09.2022 13:17:56 przez mmarcin2741
[#3395] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3379

Ja teraz pracuję nad grą bez presji, w domowym zaciszu. Myślę, że wyjdzie to grze na dobre.

Ogarnąłem temat efektów dźwiękowych pod kątem technicznym. Zazwyczaj miałem problem z odgrywaniem dźwięków na wielu kanałach. Już to ogarnąłem.

A więc należy zaalokować kanały za pomocą ADCMD_ALLOCATE. Dzięki temu podczas zwalniania CheckIO() zwraca poprawną wartość i można bezproblemowo anulować i czekać na zakończenie IORequestu.

Ponadto, żeby odegrać dźwięki na różnych kanałach, robimy duplikat struktury IOAudio (z własnym portem komunikacyjnym), i kopiujemy pola io_Device oraz ioa_AllocKey, zaś io_Unit ustawiamy na kanał do odegrania.

Ważne: Podczas zwalniania kanałów przy użyciu ADCMD_FREE należy pamiętać, by odtworzyć oryginalny io_Unit, zwrócony podczas alokacji.

Dzięki temu dźwięki na wielu kanałach działają prawidłowo.

Co do systemu, to kwestia przyzwyczajenia. Od OS 2.0 system Amigi zyskał mnóstwo ważnych funkcjonalności.

Z drugiej strony gra ma minimalne wymagania sprzętowe i pamięciowe.

Tak jak pisałem, pełną wersję 1.7 wrzucę jednorazowo w całości na swój profil FB (30 etapów, scenerie, dźwięki, uwzględnione uwagi graczy) oraz moją stronę WWW. Forum należy do wszystkich użytkowników i muszę to uszanować.

W sumie dobrze, że szanowna moderacja nie zamknęła wątku. Gra jednak mimo wszystko została do końca sierpnia wypuszczona z większością elementów. Wątek też jest kulturalny. No i ludzie interesują się dalszymi losami mojej gry, stąd nowe wpisy.

Ja sam chciałbym wypowiadać się na PPA na różne tematy - dot. programowania itp.

Pozdrawiam.
2
[#3396] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3395

Tak jak pisałem, pełną wersję 1.7 wrzucę jednorazowo w całości na swój profil FB (30 etapów, scenerie, dźwięki, uwzględnione uwagi graczy)

Ponieważ zamierzać uwzględniać uwagi graczy, więc może rozważ i jedną jedyną moją. Wydałeś już kilka wersji swojej gry, które miały wszystkie numer 1.7. Teraz pracujesz nad kolejną wersją i nadal chcesz ją nazwać 1.7. To powoduje tylko zamieszanie i trudności w określeniu, którą z Twoich wersji właśnie się testuje... Ostatnią, czy może którąś wcześniejszą... Dlaczego nie stosujesz dla kolejnych wersji np. takich numerków: 1.7.1, 1.7.2, albo nie nazwiesz tej następnej 1.8, czy nawet, bardziej odważnie, 2.0?
1
[#3397] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3396

Dlaczego nie stosujesz dla kolejnych wersji np. takich numerków: 1.7.1, 1.7.2, albo nie nazwiesz tej następnej 1.8, czy nawet, bardziej odważnie, 2.0?

Ponieważ kolejne wersje, które testowaliśmy pod koniec sierpnia różniły się dość nieznacznie. Głównie miały poprawki niewielkich błędów, dodawane poziomy.

Wszystkie pośrednie archiwa mam zapamiętane.

Stosuję literkę obok wersji, np. 1.7a, co możesz zobaczyć na Aminecie.
[#3398] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3397

Stosuję literkę obok wersji, np. 1.7a...
Ale tylko w opisach. To samo powinno tyczyć się też archiwów bo nie wiadomo jaką wersję się pobrało. Powinieneś też zdecydować się na jedną nazwę 'Warehouse' albo 'Magazyn', bo za dużo zamotania z tymi wersjami i nazwami.
1
[#3399] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3395

Gra jednak mimo wszystko została do końca sierpnia wypuszczona z większością elementów.





Ja teraz pracuję nad grą bez presji, w domowym zaciszu.


Proszę mnie skorygować jeśli coś źle rozumiem, ale czy przypadkiem ta "praca w domowym zaciszu" nie miała polegać na tworzeniu kodu i na niepisaniu na ten temat na forum począwszy od pierwszego września? Zarzekałeś się i powtarzałeś tutaj taką deklarację kilkakrotnie przez cały sierpień. Skoro nadal piszesz w tym wątku na temat "Magazynu" to czym ta nowa sytuacja różni od poprzedniego pisania "z presją i nie w zaciszu" ?

Nie widzę tu krzty logiki i konsekwencji w działaniu. Jeśli tworzenie "Magazynu" przebiega w analogiczny sposób, to podtrzymuję moją prognozę, że "Magazyn" nigdy nie zostanie ukończony, chyba że ktoś inny przejmie i ogarnie kod, zakańczając go w kilka dni. Przypuszczam, że gdyby znalazł się taki "miłosierny Samarytanin" mający odpowiednie umiejętności i chęci, to niewykluczone że uznałby za prostsze napisanie wszystkiego samodzielnie od zera, jedynie wykorzystując co smaczniejsze pomysły, w tym elementy graficzne zaproponowane tu wcześniej przez dyskutantów. Okazałoby się wtedy, że gra wcale nie musi działać "systemowo" przyjmując parametry z wiersza poleceń, może mieć osobny, zewnętrzny edytor, zadziała bez modułów muzycznych lub z podmienionymi modułami i da się ją uruchomić nawet na "pięćsetce bez rozszerzenia" i z antycznym kickiem 1.2. Podstawowym zaś nośnikiem będzie samostartujący obraz ADF, dzięki czemu uruchomi ją każdy "niedzielny amigowiec" któremu znudził się już X-Out i Superfrog.
5
[#3400] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3399

W skrócie:
  • Tak, był zamiar nie informowania już w wątku o newsach nt. Magazynu. Póki co przejawia się to w nie publikowaniu wersji do testowania, ani przeprowadzania publicznych testów,
  • W wyniku takiego stanu rzeczy, tracę testerów,
  • W wątku pojawiła się rozmowa nt. gry Magazyn. Uznałem, że warto odpowiedzieć zbiorczo na pytania, zważywszy że takich postów zebrało się dosyć sporo,
  • Podałem do wiadomości kilka informacji nt. zmagań przy uzupełnianiu kodu.

Gdyby wątek zamarł - nie byłoby takiej sytuacji, że podbijam wątek i piszę post.
1
[#3401] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3400

W wyniku takiego stanu rzeczy, tracę testerów




"Zamiar" ? "Zmagań" ? "Testerzy" ?

Po prostu nie dotrzymałeś słowa i tyle. Złamałeś deklarację złożoną publicznie.
[#3402] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3400

Jak ukończysz Magazyn, to spoczniesz na laurach czy też zamierzasz rozpocząć
jakiś nastepny projekt? Nie mam na mysli mk3 czy kolejnego Dooma, ale może
coś na kształt Galagi lub Space Invaders. To by było coś a testerzy by się nie
nudzili.
[#3403] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3402

Nic nie planować, skończyć definitywnie to co się robi.
[#3404] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@karolb, post #3403

Nic nie robic, skonczyc planowanie definitywnie
3
[#3405] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3404

Najpierw dokończyć to co się robi, a dopiero potem planować kolejne rzeczy.
[#3406] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@karolb, post #3405

Najpierw dobrze zaplanować jak skończyć to co się robi, potem skończyć a dopiero potem planować kolejne rzeczy.
3
[#3407] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3397

Dlaczego nie stosujesz dla kolejnych wersji np. takich numerków: 1.7.1, 1.7.2, albo nie nazwiesz tej następnej 1.8, czy nawet, bardziej odważnie, 2.0?

Ponieważ kolejne wersje, które testowaliśmy pod koniec sierpnia różniły się dość nieznacznie. Głównie miały poprawki niewielkich błędów, dodawane poziomy.


Serio? To dlaczego wersję, którą udostępniłeś w dniu 29 sierpnia (#3279), i była to już któraś tam kolejna z Twoich wersji 1.7, sam opisałeś tak (słowa kluczowe - obszerną aktualizację):

Wrzucam obszerną aktualizację.

https://coreprogramming.pl/Recent/Game/Magazyn1.7.lha

- Domyślne sterowanie joystickiem. Włączamy sterowanie klawiaturą dodając parametr KEYBOARD w linii poleceń. Polecam pograć joystickiem - jest wygodnie,
- Po zaliczeniu poziomu wyświetla się wybór: "Edytuj" lub "Następny". Pierwsza opcja przenosi do trybu edycji. Druga opcja ładuje kolejny poziom, w który można zagrać.
- W pełni funkcjonalny edytor plansz z wyborem kafelka, symbolu (nanosimy symbole prawym klawiszem myszy). Możliwość testowania plansz za pomocą przycisku "Graj". Wracamy do edycji przyciskiem "Edytuj".
- Czaszka chodzi po linii prostej.
- Alokuję pamięć graficzną za pomocą funkcji AllocMem() zamiast AllocBitMap(). Powinno to pomóc w działaniu gry na systemach ze spatchowanymi funkcjami graficznymi.


Zdecydowanie powinieneś ułatwić userom rozróżnianie wersji. Piszesz o jakichś literkach w nazwie, ale to widać chyba tylko na aminecie, w archiwach, które tutaj udostępniałeś nie znalazłem żadnego info, które by rozróżniało poszczególne wersje 1.7 Twojej gry.
[#3408] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3407

Zdecydowanie powinieneś ułatwić userom rozróżnianie wersji. Piszesz o jakichś literkach w nazwie, ale to widać chyba tylko na aminecie, w archiwach, które tutaj udostępniałeś nie znalazłem żadnego info, które by rozróżniało poszczególne wersje 1.7 Twojej gry.

Masz rację, dziękuję za to spostrzeżenie. Będę bardziej zwracał uwagę na te numery wersji, jak również będę załączał info do archiwum.
[#3409] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3394

Tak by było gdyby Magazyn był pisany w Assemblerze, ale jest pisany w C. C-Team jeszcze nie mamy.
[#3410] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3407

Dlaczego nie stosujesz dla kolejnych wersji np. takich numerków: 1.7.1, 1.7.2, albo nie nazwiesz tej następnej 1.8, czy nawet, bardziej odważnie, 2.0?


Data kompilacji też by wystarczyła, można nawet w skrypcie uwzględnić, żeby data dodawała się sama (tworzony jest np. plik z datą i automatycznie wszystko jest kompresowane do archiwum, w którego nazwie także znajduje się data).
[#3411] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3408

Jest szansa na ADF? bo chciałbym pograć ale nie mam aktualnie fizycznie amigi a nie chce się bawić w whd na winuae...
[#3412] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3404

nic nie kończyć definitywnie, robić plany.

@san_u
Data kompilacji też by wystarczyła, można nawet w skrypcie uwzględnić, żeby data dodawała się sama (tworzony jest np. plik z datą i automatycznie wszystko jest kompresowane do archiwum, w którego nazwie także znajduje się data).
ja właśnie taką numerację stosuję, dodając z przodu numerek wersji - np. wersja z dziś zostałaby oznakowana jako 1.22.09.06(*). Jest to o tyle wygodny sposób, że znika potrzeba określania, czy to "krok milowy", czy drobne bugfixy (takie rzeczy wystarczy opisać w dokumentacji, ewentualnie - np. dla podkreślenia braku kompatybilności wstecznej - podnosząc dodatkowo numerek z 1 na 2).

* (albo w przypadku Magazynu - 1.2022.09.06, bo nie mamy pewności, czy Hexmage zakończy prace w tym stuleciu ).

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2022 13:52:15 przez snajper
1
[#3413] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@wnuczus, post #3411

Tu jest ADF: link
[#3414] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3413

Dziękuje ślicznie. Musiałem przegapić.
[#3415] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3400

Fajnie jakby wyszedł Magazyn na komputery wyposażone w chipset "Advanced Graphic Architecture".
[#3416] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hubez, post #3415

Gdzie tam dałoby się wykorzystać tyle kolorów? Kto byłby odpowiedzialny za grafikę? szeroki uśmiech
Jak wspomniałem wcześniej wystarczyłoby EHB, żeby to mogło wyglądać naprawdę ładnie.

Pytanie do Hex'a: z jakim nakładem pracy wiązałoby się 'przeniesienie' Magazynu do trybu EHB?
[#3417] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3416

Gra moglaby i wygladac dobrze w 32 kolorach ale tilesy musza byc roznorodne i na pewno duzo wiecej niz tylko 1 rodzaj kafla dla murku.
Czyli bez lekkiej zmiany silnika sie nie obejdzie a to bedzie generowac nastepne .... poprawki.
[#3418] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3417

Gra moglaby i wygladac dobrze w 32 kolorach ale tilesy musza byc roznorodne i na pewno duzo wiecej niz tylko 1 rodzaj kafla dla murku.
Wiem i zasugerowałem to, niemniej cieniowanie w EHB byłoby o wiele łagodniejsze i wyglądałoby prawie jak AGA szeroki uśmiech
Czyli bez lekkiej zmiany silnika sie nie obejdzie...
Uważam, że się obejdzie. Można zadowolić tych co chcą trójkąciki, kwadraciki i inne oznaczenia i naliczyłem że zostaje około 8 zbędnych kafelków, które można wykorzystać na grafikę leveli. Trzeba je tylko 'odłączyć' od interakcji:




Ostatnia aktualizacja: 08.09.2022 16:45:50 przez AmiClassic
[#3419] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3418

Kontrolnie sprawdzam jak tu sprawy i widzę, że bez zmian. Oczekiwanie jak na Cyberpunka 2077 xd
[#3420] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem