[#3361] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3358

Ale ten wątek to przebój na PPA z którym nic nie może się równać jeśli chodzi o popularność i długowieczność.
Po co psuć zabawę tylu czytelnikom i współtwórcom tego tasiemca?
Trzeba być nieźle pokręconym ponurakiem, żeby sie pluć o jakieś łamanie regulaminu i marudzić o zamknięcie tego wesołego miejsca
3
[#3362] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #3361

Dokładnie tak. A tak w ogóle, to który punkt regulaminu jest niby łamany? Bo o trollowaniu jest ten punkt

Niedopuszczalne jest
- uprawiania tzw. "trollowania" tzn. pisania postów wyłącznie w celu irytowania innych użytkowników bądź wszczynania awantur,


I teraz niech ktoś udowodni, że Robert pisze posty wyłącznie w celu i irytowania/wszczynania awantur. Proponuję (któryś już raz) nieczytanie wątku osobom wnoszącym o jego zamknięcie.

@Hex: Faktycznie zrobienie ukrywanego menu pozwoliłoby budować większe plansze. Znaczki (trójkąty, itd.) muszą zostać, bo w fajny sposób urozmaicają grę i jej sens. Muzyka najlepiej jakby była odgrywana po kolei w konkretnego katalogu, a jeśli ktoś chce inną, to sobie podmieni pliki. Spowolnienie ruchu proponowałbym tylko podczas pchania. Można też się pokusić i zatrzymanie ruchu na ułamek sekundy co 16 pikseli podczas pchania. Jeśli chłopek nie pcha, to niech chodzi tak jak dotychczas - nie spowalniałbym go, bo czasami się trzeba nabiegać i szkoda żeby było zbyt wolno.

Osobiście jestem za kontunuowaniem wątku aż do ostatecznego wydania ostatecznej wersji gry na ADF. Nawet jeśli potrwa to kolejne kilka lat (czego Robertowi nie życzę). Ja tu lubię zaglądać. Przynajmniej coś się dzieje.
4
[#3363] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3362

Znaczki (trójkąty, itd.) muszą zostać, bo w fajny sposób urozmaicają grę i jej sens.
Nie będę się upierał, bo kto zechce zmieni sobie grafikę tak jak ja, ale o ile sens jest w oznaczeniu murów i miejsc na skrzynie to już oznaczanie samych skrzyń jest według mnie zbędne.

Te osiem tilesów skrzyń oznaczonych na zielono...:


...zmieniłbym na elementy murków i podłóg, aby można trochę urozmaicić grafikę.
Przykłady tilesów, które już były, zanim nastąpił regres grafiki:
[#3364] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3363

W samej grze nie ma oznaczenia na skrzynkach. Znaczki są tylko w 'dziurach' na skrzynie i na ścianach.
[#3365] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3364

na skrzyniach też są - pojawiają się w momencie gdy postawisz skrzynię na polu. Przy czym pojedyńcze skrzynie oznaczane są symbolami z górnego rzędu na obrazku, a kiedy zastawiony zostanie komplet pól - znaki na skrzyniach zmieniają się na te ciemniejsze.
[#3366] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3365

No jak się skrzynki już ustawi, to tak. Żeby było wiadomo na jakim symbolu skrzynka stoi. To mi się wydaje logiczne. Chyba, że czegoś nie rozumiem.
[#3367] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3364

Są oznaczenia na skrzynkach:


Nie dość, że wiesz na jakim miejscu stawiasz skrzynkę to jeszcze podwójnie trzeba to przypominać? Szkoda kafli na takie rzeczy.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 21:26:16 przez AmiClassic
[#3368] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3367

Przy bardziej skomplikowanych układach, warto wiedzieć na czym skrzynka stoi, bo jak będzie trzeba ją znów ruszyć, to będzie wiadomo co się ze ścianami zadzieje. Chyba, że chodzi Ci o to, żeby właśnie trzeba było pamiętać gdzie co jest i ma to podnieść poziom trudności.
[#3369] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3368

Skoro tak się upierasz przy ułatwieniach, to przyznasz chyba, że wystarczyłby jeden piktogram a nie dwa? Wtedy chociaż cztery kafle mogłyby zostać przeznaczone na dodatkowe kafle murków i podłogi.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 21:55:39 przez AmiClassic
[#3370] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #3361

Po co psuć zabawę tylu czytelnikom


Zastanów się tylko, czy przypadkiem nie "bawisz się dobrze" kosztem chorej osoby. Nie wiem jak Tobie ale mnie nie jest śmiechu gdy to obserwuję. Nie wiem również co jest bardziej irytujące - Miniat w kółko piszący i kasujący kod, czy zachowanie osób "podpuszczających" go do takiego zachowania, nazwanych tu już wcześniej przez kogoś (nie przeze mnie, żeby nie było!) "klakierami".

Czy faktycznie zależy Tobie (i innym "klakierom") żeby "gra powstała" ?

Czy tylko chodzi o "najdłuższy wątek" i o "dobrą zabawę" ?

Nie trzeba być programistą, żeby się zorientować że Miniat nie daje sobie z tym rady i że nigdy nie dokończy projektu. Pomóż sam z kodowaniem, jeśli potrafisz. Zrób forka i dokończ pracę jak należy. Albo zapłać komuś żeby to zrobił. To zdaje się jest wolne oprogramowanie?

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 22:31:49 przez niebuszewo
3
[#3371] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3370

Może i racja. Z drugiej strony, stygmatyzowanie użytkownika jako trola i zamknięcie
wątku nie wydaje się być najlepszą terapią.
[#3372] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3370

Chodzi głównie o dobra zabawę którą ma Hex.
Kontakt z ludźmi i opisywanie swojej drogi do zrobienia gry najwyraźniej dają mu satysfakcje.
Jest zawsze uprzejmy i widać, ze się chłop stara.
Nie ma sensu w tym przeszkadzać.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 23:45:34 przez Aniol
4
[#3373] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3370

Pomóż sam z kodowaniem, jeśli potrafisz. Zrób forka i dokończ pracę jak należy.


widac, ze nie czytasz wszystkiego... otoz tak sie sklada, ze nasz kolega HexapentadekaMage nie chce pomocy i tu jest pies pogrzebany ok, racja
1
[#3374] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3373

Widzę, że kolega AmiClassic ma swoją wizję mojej gry. Ma też własną subiektywną opinię co do ewolucji grafiki. Ta gra jest zbyt gotowa by zmieniać tyle contentu. Koledzy też nie mogą dojść do porozumienia.

Własne modyfikacje to OK, gra ma wsparcie dla tego typu twórczości.

Ja nie chcę niepokoić nikogo jak np. kolega Aurel, czy inni czytelnicy którym wątek przeszkadza, dlatego zdecydowałem tutaj już żadnych newsów nt. Magazynu nie wrzucać.

Przyznam nie wiem co zrobić, bo osierocony wątek też straci wiele i nie ma za bardzo sensu.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2022 06:58:16 przez Hexmage960
[#3375] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3374

Wrzucaj tu informacje o postępach i nie przejmuj się resztą. Ci, których to interesuje, sobie poczytają. A ci, którym wątek przeszkadza, mogą tu nie wchodzić. Nie pisz, że pracuje Ci się coraz lepiej, nie przepraszaj, nic nie obiecuj. Po prostu wrzucaj update'y.



Ostatnia aktualizacja: 03.09.2022 07:08:21 przez mastaszek
7
[#3376] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3373

nie chce pomocy


Czytam wszystko bardzo uważnie. Nie miałem na myśli prowadzenia go za rękę. Tylko żeby osoba o odpowiednich umiejętnościach sama dokończyła program. Nieprzypadkowo użyłem określenia "fork".

Na chwilę obecną pozostawienie sytuacji taką jaka jest bardziej szkodzi autorowi wątku niż pomaga.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2022 08:04:39 przez niebuszewo
[#3377] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3374

Widzę, że kolega AmiClassic ma swoją wizję mojej gry.
Ktoś w tym wątku musi mieć jakąś wizję tej produkcji, bo w inny przypadku nic z tego nie wyjdzie, nawet edytor. Jako potencjalny gracz, wielbiciel gier logicznych zgłaszam tylko sugestie dotyczące irytujących mnie elementów. Ja się zagrywam od 30 lat Logical'em, Benefactor'em i Troddlers'ami i gdyby cokolwiek w tych grach mnie drażniło dawno bym o nich zapomniał, bo nie gram w gry, które irytują mnie jako gracza.
Mam wrażenie, że Ty to odbierasz jako atak na Ciebie lub niekonstruktywną krytykę? Zaczynam w tym upatrywać problem, ale to Twoja gra i Twój problem, zrobisz co zechcesz. Ja mam w co grać.

Ma też własną subiektywną opinię co do ewolucji grafiki.
Według Ciebie subiektywną, według mnie obiektywną. Mam Cię klepać po plecach jaka ta ostatnia grafika jest świetna? Nie, nie jest. Jest słaba w porównaniu do wielu wcześniejszych, dużo lepszych co widać na wielu screenshot'ach.

Ta gra jest zbyt gotowa by zmieniać tyle contentu.
Gra jest zbyt gotowa? Ciekawe stwierdzenie.
Teraz to jest niedokończony edytor z możliwością testowania plansz, jak ktoś tu słusznie zauważył. Moje sugestie nakierowane są na to, aby szło to w kierunku stania się grą, z możliwością tworzenia nowych plansz. Jeśli te sugestie nie są proste do wdrożenia przez programistę o Twojej wiedzy, to pytanie brzmi: Quo Vadis Hexmage?

Będę obserwował postępy z nadzieją że złapiesz wiatr w żagle, bo na razie wokół Magazynu panuje flauta.
Mimo wszystko życzę Ci natchnienia i powodzenia.
1
[#3378] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3377

Wszystko jest w porządku. Nie odbieram Twoich uwag jako ataku ani niekonstruktywnej krytyki. Ba, jest wprost przeciwnie. Twoje uwagi są konstruktywne i bardzo wartościowe.

Co do ewolucji grafiki, to jest to jak zawsze kwestia smaku. Uważam (i nie jestem w tym odosobniony), że najnowsze tilesety są OK i nastąpił progres.

Dodam jeszcze tutaj z technicznych rzeczy (w nawiązaniu do sąsiedniego wątku o Farmidze), że łatki jakie masz w systemie (CGX-AGA) podmieniają funkcje systemowe, ale nie implementują wszystkich funkcjonalności!

Widzę to po masce obiektów (maska to piksele przeźroczyste), która na Twoim filmiku jest nieprawidłowa.

Używam do utworzenia maski funkcji BltBitMap(). Jest to standardowa funkcja systemowa z biblioteki graficznej. Przy czym używam parametru (tzw. minterm), który określa co zrobić z danymi.

Otóż ja łączę bitplany w maskę stosując alternatywę bitową, czyli operację AB + AC, gdzie A to piksele wewnątrz prostokąta objętego operacją, B to dane źródłowe, C to dane docelowe. Standardowa operacja to po prostu AB.

Widać, że CGX-AGA w swoim BltBitMap() nie implementuje AB + AC, a powinna.

Pamięć na maskę alokuję prawidłowo za pomocą AllocVec(MEMF_CHIP|MEMF_CLEAR).

Obrazuje to jak trudno się dostosowuje program do współpracy z łatkami.
[#3379] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3378

Obecna grafika jest spoko. Dodaj ekran tytułowy, odgrywanie modułów z konkretnego katalogu, (może) ukrywane opcje menu, więcej etapów i highscore. Gra w obecnej wersji jest bardzo fajna. Dokończ ją i bierzemy się za następny projekt.
3
[#3380] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3378

Wszystko jest w porządku. Nie odbieram Twoich uwag jako ataku ani niekonstruktywnej krytyki. Ba, jest wprost przeciwnie. Twoje uwagi są konstruktywne i bardzo wartościowe.

... i trafiają prosto tam, gdzie poziomy Jacka Świdnika, ikony tukinema i obrazki tytułowe forumowiczów

Co do ewolucji grafiki, to jest to jak zawsze kwestia smaku. Uważam (i nie jestem w tym odosobniony), że najnowsze tilesety są OK i nastąpił progres.

Nie komentowałeś w ten sposób każdej wersji swoich tilesetów? Byłoby trochę dziwne, gdyby po 4 latach bezustannego dłubania w grafice, nie następował jakiś postęp. Zgadzam się, że jest to kwestia dobrego smaku i jedni go mają, a inni nie. Podobnie jak zmysł estetyczny.

To co w większości napisał AmiClassic w 3345 to nie jest jego wizja Magazynu, tylko podane na tacy poprawki do słabego projektu.
2
[#3381] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #3361

Sto trzynaście stron wątku to więcej tekstu niż kodu gry. Jak widać, idealna okazja do uprawiania naszego hobby .
5
[#3382] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3378

Napisałem Ci już, żebyś nie zawracał sobie głowy jedną łatką w moim systemie (może tylko ja jej używam?).
Wyautowałeś z możliwości pogrania sobie wszystkich właścicieli amig z kickami poniżej 3.0, a przejmujesz się jednym przypadkiem.
Testuję z grę odpalaną z dyskietki i jest dobrze. Jak będę chciał pograć z hd i gra będzie tego warta zrobię sobie specjalnie dla niej drugi startup-sequence bez tej łatki szeroki uśmiech
2
[#3383] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3382

Wyautowałeś z możliwości pogrania sobie wszystkich właścicieli amig z kickami poniżej 3.0


To ktoś nie podbił sobie jeszcze romu w Amidze?
1
[#3384] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #3383

Zapewne jest sporo takich użytkowników. Jeśli masz jakieś dane, że nie ma już Amig z kickiem poniżej 3.0 to się podziel, chętnie się zapoznam.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2022 20:24:33 przez AmiClassic
1
[#3385] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #3383

to ktoś jeszcze używa Amigi?
2
[#3386] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3384

No tak, ale to że ktoś nie ma to żaden problem bo to jedno z łatwiejszych i wyjątkowo tanich upgradów do Amigi, a z punktu widzenia użytkowego bardzo wiele dające.
1
[#3387] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #3386

Tak, i zapewne teraz wszyscy rzucą się do sklepów i na portale i zaraz zabraknie kicków, bo wszyscy będą chcieli zagrać w Magazyn szeroki uśmiech
2
[#3388] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #3386

Gra tego typu powinna być pisana na Kickstart od 1.3 z OCS wzwyż. Nie ma powodu by nie działała na typowej A500.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2022 23:08:51 przez Jacques
1
[#3389] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #3388

Technicznie tak, ale chodzi o to, żeby programista miał wygodę programowania. Jeśli ktoś idzie w programowanie bardziej po system to OS3.x to niebo a ziemia w porównaniu do 1.3. Podobnie jak MUI to niebo, a ziemia w porównaniu do gadtools.
2
[#3390] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3387

To tzw. "game changer", w końcu jakaś gra, która zmusi amigowców do upgrade'u sprzętu. Programiści sprzed 30 lat go nienawidzą, bo ma jaja.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem