[#3031] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3030

Wydaje mi się, że macie zbyt wybredny gust.


a mnie sie kiedys wydawalo, ze skoro 3/4 Ziemi to oceany, to nigdy nie zabraknie wody pitnej.
No ale tak mi sie tylko wydawalo..
2
[#3032] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3030

AstroBlox to bodajże 2013 rok... Dzisiaj jest 2022...
Tu się zgadzamy
Powiedzmy, że w AstroBlox'ie podniosłeś poprzeczkę, pod którą teraz ciężko Ci przejść

Wydaje mi się, że macie zbyt wybredny gust.
Od 2013 do 2022 i gusta ewoluowały, a apetyt rośnie... szeroki uśmiech
1
[#3033] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3030

Wydaje mi się, że macie zbyt wybredny gust.


Pokazujesz swoje dzieła, prosisz o opinie i uwagi, w odpowiedzi otrzymujesz słowa krytyki, będące jednak formą pozytywnego "feedbacku" ze strony odbiorców. Słuchanie feedbacku ze strony odbiorców/betatesterów to pierwsza i podstawowa zasada niezależnego twórcy. Zamiast posłuchać feedbacku i uwzględnić go w poprawkach chowasz ogon pod siebie, kasujesz pisany program, po czym na drugi dzień zaczynasz pisać wszystko od początku i za mniej więcej miesiąc "cykl" na forum zaczyna się od nowa.

Ewentualnie (jak to się zdarza ostatnio) strzelasz focha, mając pretensje do rzekomego bezguścia odbiorców - realnych, prawdziwych ludzi.

Skoro jednak masz w poważaniu krytyczne opinie realnych osób, skoro jesteś przekonany o własnym talencie i nieomylności, to lepiej pisz i twórz dla własnej przyjemności i rozwoju - ale "do szuflady" nie pokazując tego nikomu. Jest wiele innych sposobów na podniesienie sobie poziomu endorfin niż sępienie na forum o "lajki" i niezasłużone peany.

Ludzie mają różne gusta i smaki, niekoniecznie zbieżne z gustem i smakiem twojego ego. Nie wymusisz na ludziach pozytywnej oceny swoich dokonań, choćby uciekając się do manipulacji (takich jak numerowanie "finalnych wersji") i innych erystycznych sztuczek.

po wymuszonej przerwie spowodowanej hospitalizacją.


3
[#3034] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3033

Ja sie nie chwale, ja mam talent... ale nie do rysowania

2
[#3035] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3033

po wymuszonej przerwie spowodowanej hospitalizacją.

Odnosiłem to do AstroBloxa.

Zamiast posłuchać feedbacku i uwzględnić go w poprawkach chowasz ogon pod siebie, kasujesz pisany program, po czym na drugi dzień zaczynasz pisać wszystko od początku i za mniej więcej miesiąc "cykl" na forum zaczyna się od nowa.

Nie ma kolega racji. To dużo bardziej złożona sprawa.

Program jest podzielony, jest wiele kompletnych funkcji i plików. Problem polega na tym, że mam wiele plików realizujących tę samą czynność.

O ile z banałami jak ekran, IFF, joystick nie ma problemów, o tyle z takimi rzeczami jak złożone gadżety z własną grafiką, format planszy, edytor plansz, czy niektóre elementy silnika pliki się wykluczają, bo są zrobione w inny sposób.

Problem polega tylko na ujednoliceniu protokołu i zrobienia jasnego drzewka zależności w plikach z kodem gry.
[#3036] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3035

Magazyn to bezsprzecznie najbardziej skomplikowany prosty sokoban w historii świata...
7
[#3037] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3035

To dużo bardziej złożona sprawa.


Chodzi o te nieszczęsne skrzynki sedesowe podobne do wszystkiego tylko nie do skrzynek magazynowych. Trzeba było przełknąć własną dumę, uznając że nie potrafię narysować trzech znacząco różniących się od siebie ideogramów skrzynki ograniczonych do 16x16 pikseli. I zamiast obrażać się na życzliwe uwagi użyć podanego na tacy (za darmo!) przez forumowicza gotowca na wolnej licencji. Skupić swój wysiłek na zrobieniu trzech wariantów kolorystycznych tego samego ideogramu skrzynki (absolutnie nie próbując go w inny sposób "ulepszać") narysowanego wcześniej przez kogoś innego, potrafiącego zrobić to lepiej.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 21:00:31 przez niebuszewo
3
[#3038] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3030

Wydaje mi się, że macie zbyt wybredny gust.


prawda. Twoje dzieło jest doskonałe, to tylko krytycy są zbyt wybredni. Rozwiązanie: zmienić krytyków i będzie dobrze. OK

ale póki ich jeszcze nie zmieniono, wypowiem się odnośnie skrzyń: jest gorzej niż było. Skrzynie powinny wyraźnie różnić się od siebie po jednym rzucie oka na ekran, a te tutaj nie różnią się praktycznie niczym, poza figurką (no i tej z trójkątem brakuje "cienia", czy co to tam jest to na dole - przypuszczam, że to Twoje niedopatrzenie). Gdyby ktoś chciał znaleźć np. wszystkie "trójkąty", to musi skakać wzrokiem po każdej ze skrzyń, żeby określić, czy to trójkąt, czy coś innego.
3
[#3039] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3038

Hej, zrobiłem wczoraj ten gadżet z listą elementów. Umożliwiło to realizację mnóstwa rzeczy.

Poniżej krótki pokaz funkcji edytora plansz do gry Magazyn w wersji 1.7:

- Wybór kafelka do wklejania,
- Wybór narzędzia,
- Opcje dyskowe.

Możecie się przekonać, że GUI działa i że prace są w toku.

Te okienka będą wywoływane po kliknięciu na opcje menu na górnej belce.

W pełni funkcjonalny edytor wkrótce opublikuję, bo jest niemal gotowy - planuję wrzucić na Aminet. Następnie zrobię poziomy i dopracuję silnik.

Pozdrawiam serdecznie.

[#3040] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3039

wrzucaj link do pobrania tutaj kto będzie chciał to przetestuje
[#3041] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3040

Adfa znowu nie będzie ☹️
Jak to testować mając tylko floppy ?
[#3042] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3039

Edytor jest Ok, ale gra jednak wazniejsza.
1
[#3043] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3042

Edytor jest Ok...
No niestety chyba nie do końca, bo jak rozumiem - za każdym razem, żeby wybrać tile'sa trzeba otwierać okno z wyborem, co nie jest ergonomiczne i tylko przeszkadza w tworzeniu plansz. Dawno, dawno temu widziałem screenshot'a edytora gdzie wszystkie tilesy były na głównym ekranie edytora i to było dobre rozwiązanie... ale oczywiście gra jest najważniejsza ok, racja
1
[#3044] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #3041

Adfa znowu nie będzie ☹️
Jak to testować mając tylko floppy ?

Ten edytor z grą zmieszczą się na dyskietce. Więc jeżeli ktoś ma tylko stację dysków w swojej Amidze to grę z niej uruchomi.

Jeśli zaś chodzi o emulator Amigi, to ja uruchomiłem grę na oryginalnym kick 3.1, podpinając archiwum z grą pod DH1, mając albo:

- Włożony ADF z Workbenchem 3.1,
- Zainstalowany system Amiga OS 3.1 w katalogu PC-ta i podpięty pod DH0.

Wymagane pliki z Workbencha 3.1 (iffparse.library i diskfont.library) są pobierane z dyskietki systemowej.

Dystrybucja tych plików stanowi dla mnie pewien problem. Ale to zero roboty przenieść te 2 pliki w Filemasterze, jeśli ktoś chce mieć ich kopię.

Taki już urok systemowych programów.

No niestety chyba nie do końca, bo jak rozumiem - za każdym razem, żeby wybrać tile'sa trzeba otwierać okno z wyborem, co nie jest ergonomiczne i tylko przeszkadza w tworzeniu plansz. Dawno, dawno temu widziałem screenshot'a edytora gdzie wszystkie tilesy były na głównym ekranie edytora i to było dobre rozwiązanie... ale oczywiście gra jest najważniejsza ok, racja

Spoko, to rozwiązanie powinno być wygodne. Lista z kafelkami jest rozwijana z górnego menu, zawsze pod ręką. Myślałem wcześniej, by tak otwarte okienko można było sobie ustawić w wybranym miejscu na ekranie, ale raczej nie jest to konieczne.

Edytor jest Ok, ale gra jednak wazniejsza.

Edytor stanowi dość ważną część tej gry. Cała koncepcja na tym bazuje. Jestem fanem konstruktorów do gier.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 05:29:13 przez Hexmage960
[#3045] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3044

...pliki...(iffparse.library i diskfont.library)...
Dystrybucja tych plików stanowi dla mnie pewien problem...
Niektórzy wrzucają tu całe dystrybucje Workbench'a, a Ty masz problem z dwoma plikami? Znalazł się legalista szeroki uśmiech

..ale to zero roboty przenieść te 2 pliki w Filemasterze...
Jak sam napisałeś, zrobić adf'a Magazynu to zero roboty ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 09:58:25 przez AmiClassic
2
[#3046] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3045

oba pliki masowo byly dodawane do legalnych dystrybucji, przeciez gry mialy dzialac z dyskietek, a dysk twardy nie byl wymagany wiec niby jakby tworcy workbencha mieli sobie to inaczje wyobrazac niz dozwolony uzytek u firm trzecich
1
[#3047] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3045

Ja uruchomiłem najnowszą wersję programu w dosłownie 1 minutę po uruchomieniu WinUAE. Tyle zajęła mi konfiguracja. A z tego emulatora korzystam bardzo rzadko.

Po prostu:
  • wybieramy w Kickstart ROM plik z kickiem 3.0+,
  • dyskietkę z Workbenchem np. w DF0 (lub jak mamy system, to w DH0).
  • dyskietkę z grą w DF0/DF1 (lub archiwum z grą pod DH1 - ja tak robię).

Teraz startujemy system z dyskietki lub twardego dysku i uruchamiamy grę z ikony. Zadziałało od razu.

Dlatego też uważam, że uruchomienie nie stanowi problemu.

Wymagam dyskietki z WB, ewentualnie samodzielnego skopiowania tych dwóch plików. I tylko tyle.

Proszę zauważyć, że jeżeli ktoś to przenosi na Amigę, to może zgrać te dwa pliki i gotowe.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 10:49:24 przez Hexmage960
[#3048] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3047

Ja uruchomiłem najnowszą wersję programu w dosłownie 1 minutę po uruchomieniu WinUAE.
Nie chcę wyjść na samochwałę, ale robię to szybciej wliczając w to uruchomienie WinUAE

Po prostu:

wybieramy w Kickstart ROM plik z kickiem 3.0+,
dyskietkę z Workbenchem np. w DF0 (lub jak mamy system, to w DH0).
dyskietkę z grą w DF0/DF1 (lub archiwum z grą pod DH1 - ja tak robię).


Teraz startujemy system z dyskietki lub twardego dysku i uruchamiamy grę z ikony. Zadziałało od razu.

Dlatego też uważam, że uruchomienie nie stanowi problemu.

Wymagam dyskietki z WB, ewentualnie samodzielnego skopiowania tych dwóch plików. I tylko tyle.

Proszę zauważyć, że jeżeli ktoś to przenosi na Amigę, to może zgrać te dwa pliki i gotowe.
Świetny tutorial, ja bym go przypiął na główną stronę forum, gdyby nie jedno ale...nie działa.
Podejrzewam, że mniej obeznani ludzie zaczną zakładać tu wątki, że im się Magazyn nie uruchamia.

Jednak zagadnienie jest inne: jaki masz problem ze zrobieniem boot'owalnego adf'a?
Boisz się prawników Commodore'a? Cloanto? czy moderatorów forum?
4
[#3049] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3043

Ważniejsze od ergonomii jest wyświetlanie w trybie edytora serduszek i ciężarówki na dole, zamiast zawartości menu tile z lewej a tool z prawej.
3
[#3050] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3048

Brak boot’owalnego adf znaczy, ze pewnie z 95% potencjalnych graczy, nawet nie spojrzy w kierunku „Magazynu”
5
[#3051] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3048

Z archive.org można ściągnąć obrazy dyskietek z 3.1 jak i obraz płyty z 3.9, wiszą od ponad roku.

"Prawnicy Commodore" najwyraźniej odpuścili Web Archive, ale Minniatowi z pewnością nie darują dwóch plików. To jest oczywista oczywistość.
[#3052] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3048

Boisz się prawników Commodore'a? Cloanto? czy moderatorów forum?

Normalnie te pliki są objęte prawem autorskim. Stanowią część systemu Amiga OS.

Czy ROM 3.0, którego gra wymaga też mam dystrybuować?

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 17:57:49 przez Hexmage960
[#3053] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #3050

No rozumiem, że to tak dzisiaj wygląda.

To jest po prostu stara szkoła. Tak zostałem wychowany.

Gra będzie mieć instalator na twardy dysk. Dla mnie rzecz niezbędna i pewnie dla wielu innych Amigowców.

Jeśli użytkownicy będą mieli problem z uruchomieniem gry u siebie, oczywiście służę pomocą.

Edytor plansz jest prawie gotowy.

Silnik też niedługo będę podłączać.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 18:14:33 przez Hexmage960
1
[#3054] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3052

to sie kloci z tym jak bylo. legalne gry wychodzily na dyskietkach z tymi plikami. jest ich mnostwo. nikt nigdy nie podwazyl ich legalnosci.
imho Twoim obowiazkiem jest je dolaczyc.
2
[#3055] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #3054

OK. Wydaje mi się, że tylko komercyjne gry i programy załączały te pliki. Nie wiem, może nabywali prawo od Commodore/Escomu.

Ja wychowałem się na Aminecie, PD, Shareware. Tutaj z reguły zakładano, że użytkownik posiada legalny system wraz z posiadaną Amigą.

Spójrz sobie na paczki na Aminecie.

Myślę, że pójdę na kompromis. Gra poprosi o włożenie dyskietki z WB 3.0, jeżeli plików nie znajdzie. Były przecież gry wielodyskietkowe.

Może być też instalator, który samoczynnie skopiuje te pliki.

Pliki TM do Amigi CD32 też były chronione.

Do tej pory zgłaszano mi tylko problem z instalacją czcionki. Więc ludzie posiadają system i potrafią go zainstalować.

Inaczej ludzie nagminnie by zgłaszali problem z tymi bibliotekami.

Podsumowując, na razie nie zgłaszano z tym problemów.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 19:52:02 przez Hexmage960
[#3056] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3055

Zgłosił Ci promil. Reszta olała temat z powodu ewidentnych braków podstawowych plików w grze. Uwierz mi, nikt nigdy nie nabył prawa do użycia tych plików. To są pliki, które nie zmieściły się w Rom.musisz je więc dołączyć do gry i tyle.
1
[#3057] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3055

Aminet?
proszę bardzo, pierwsza lepsza paczka z diskfont.library
http://aminet.net/package/game/shoot/YvesGrolet-sources
1
[#3058] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3055

Znowu niepotrzebnie komplikujesz sprawy. Weź normalnie zrób adfa ze wszystkimi potrzebnymi plikami, żeby można było włożyć dyskietkę i grać.
1
[#3059] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3058

To prawda - Nie ma o co się kłócić, naprawdę. Pewne pliki są udostępnione - można poczytać w licencjach.

Dodam, że gra wymaga ROM 3.0, więc tak czy inaczej użytkownik po włożeniu dyskietki zostanie powiadomiony o brakujących bibliotekach, np. graphics.library V39, jeżeli posiada wcześniejszy ROM.

Staram się by gra była przyjazna dla użytkownika i obejmuje to też instalację i uruchomienie.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 20:07:14 przez Hexmage960
[#3060] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3059

Jak ma nieodpowiednią amige to nie zagra. Tego nie przeskoczysz. Ale pliki wszystkie muszą być na dyskietce. Rób adf, instalator nikomu niepotrzebny bo każdy głupi umie skopiować pliki z jednego okienka do drugiego :)
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem