[#2671] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2667

"Obrót był animowany ale z tego zrezygnowałem, bo było niewygodnie sterować bohaterem." << Przeciwnie. Było bardzo dobrze. Trzeba to było zostawić bez zmian. A teraz znów mamy jeden krok do przody i dwa w tył. Szkoda.

PS Graficznie bardzo ładnie.

PS2 Porzuć ideę intra, bo i tak nikt go nie będzie oglądał.
1
[#2672] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2671

Animowany płynny obrót był według mnie bardzo niewygodny - w takiej grze logiczno-zręcznościowej. Bohater w takiej grze musi dużo chodzić po planszy i wielokrotnie się obracać - i najlepiej dobrze reagować na wolę gracza.

Chyba pomyliło Ci się z klatkami animacji bohatera.

OK, gra póki co nie odnotowała u mnie żadnych problemów z działaniem, ale dmucham na zimne, wypuszczając ją do testów.
[#2673] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2659

Ja wiele razy próbowałem jakoś tam pomóc Hexmagowi, testowałeem kolejne wersje, pisałem co trzeba wg mnie poprawić itp. Aż w końcu zrozumiałem (późno, ale nie grzeszę bystrością...), że autor wątku pojawia się tutaj co jakiś czas, żeby przejechać prętem po klatce z małpami. Małpy reagują, niektóre się wściekają, wrzeszczą, pluja, inne reagują spokojniej. Hexmage robi aferę i znika na dłuższy czas, żeby potem ponownie pojawić się ze swoim kijkiem.
Ja postanowiłem być twardy, ale jak widać mi się nie udało - zareagowałem...
10
[#2674] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2659

przetestowałem na winuae z konfiguracja A1200 z wb 3.1

na +
- zupełnie inne podjście do pierwotnego magazyniera, można powiedzieć że to dwie różne gry a przynajmniej ich zapowiedzi
- nowa grafika
- pojawiła się ikonka w wb i uruchamianie programu z ikony tak jak powinno to być
- czaszka zaczyna się poruszać skokowo

na -
- brak dźwięku
- brak animacji ludzika
- brak wejścia do menu
- brak przycisku restart planszy/poziomu w przypadku pomyłki
- brak punktacji po zebraniu wisienek
- ustawienie skrzyń nie odblokowuje klucza trzeba zebrać jeszcze wisienki
- lokalizacja menu jest po prawej stronie to już kolejna wersja lokalizacji menu, zdecyduj się w końcu

oprócz tego przyjemnie się gra, doszedłem do 3 poziomu
edytora nie testowałem bo nie mogę wejść myszą do menu
[#2675] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2663

Dlaczego level sie restartuje w 54 sekundzie? Jak dla mnie jest ewidentnie do ulozenia jeszcze, wiec to jest blad w silniku. Poza tym od takich rzeczy jak Restart levelu powinien byc przycisk na klawiaturze lub na ekranie gry a nie automat, bo tak marnujesz tylko czas procesora i komplikujesz kod programu na robienie/liczenie/sprawdzanie rzeczy calkowicie zbednych. No i ludzie czasami lubia robic rozne dziwne lub glupie rzeczy w danej grze, a tutaj sa tego pozbawieni, bo gra wie lepiej, a nie wie wcale lepiej co chce zrobic gracz.
[#2676] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2673

Ja nie wypowiadałem się przez dłuższy czas na forum, ponieważ przez ostatnie kilka tygodni intensywnie pracowałem żeby grę dopracować i umieścić dopiero gdy jest gotowa.

Udało mi się to częściowo.

Nie chciałem wrzucać co raz post, że dodałem kilka linijek, tylko wrzucić zbiorczą aktualizację.

Pracuję dalej bez ustanku i teraz dopracowałem kwestię aktualizacji pliku z mapami.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2022 20:29:06 przez Hexmage960
[#2677] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2676

dawaj tą Gre a nie przerabiasz wkoło grafikę
Zobacz na Franko
[#2678] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2671

PS2 Porzuć ideę intra, bo i tak nikt go nie będzie oglądał.

mów za siebie. Ja chętnie obejrzę, w końcu powiew świeżości, bo te kafelki już nudne.

@selur
ja czekam az Snajpier zaktualizuje "kalendarz z ludzikami" z Magazynu na rok 2022

bym zaktualizował, ale autor najwyraźniej stwierdził, że ludzik już wygląda jak powinien i od ostatniego kalendarza zmian prawie nie było

@Jack_Swidnik
ja jeszcze nie grałem, ale po przeczytaniu raportu do minusów dodałbym tą czachę robiącą za wskaźnik postępu. W sensie czemu akurat czacha? Gdyby to był licznik czasu na ukończenie levelu, miałoby to sens, ale tak? Tym bardziej że - z tego, co pamiętam - były już np. kafelki ze strzałkami, które robiły bodajże za transporter.
1
[#2679] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2674

Dziękuję za przetestowanie i uwagi.

- brak przycisku restart planszy/poziomu w przypadku pomyłki

Restartujemy poziom przyciskiem R. Generalnie chcę by grą sterować joystickiem/klawiaturą. Myszka i przyciski tylko do edytora.

- ustawienie skrzyń nie odblokowuje klucza trzeba zebrać jeszcze wisienki

To nie błąd. Zebranie wisienek jest wymogiem.

edytora nie testowałem bo nie mogę wejść myszą do menu

Edytora jeszcze nie włączałem do publicznej kompilacji, ponieważ pracowałem nad aktualizacjami formatu planszy.

@Don Adan
Nie mam pojęcia skąd się takie coś mogło zdarzyć. Postaram to sprawdzić. Na każdym etapie tak się dzieje?

@Dorian3d
Grafiki od bardzo dawna już nie zmieniam - było troszkę poprawek.

@Koledzy
Ja jeszcze raz wytłumaczę, że nie "znikam", tylko kiedy publicznie się nie wypowiadam - pracuję nad grą. Teraz czeka mnie jeszcze trochę zadań. Zawsze mam dylemat, bo chcę wrzucić już grę finalną. Tłumaczyłem też, że taki wysiłek jest dosyć trudny dla mnie i muszę sobie dzielić czas pracy.

Cieszę się, że gra części osób się podoba.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2022 20:57:37 przez Hexmage960
[#2680] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2679

Ja tylko tutaj patrze, filmik jest Twoj, wiec nie wiem, chyba, ze R wcisnales (bo piszesz, ze to restart gry jest), ale mi to wygladalo na blad w grze/silniku. Moze bede gral jak wroce do zycia i gra bedzie w wersji final, a na razie sie na to nie zapowiada zbyt szybko.
[#2681] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #2680

A, o to chodzi. Tak, w nagraniu musiałem wcisnąć przycisk R dwa razy, bo omyłkowo przesunąłem skrzynie.

Działam dalej, następne newsy dopiero jak będzie zrobione więcej rzeczy.

Don Adan - z ciekawostek to używam formatu IFF nawet do plansz. Okazuje się to bardzo wygodne.

Biblioteka iffparse może być przecież też załadowana, a następnie zamknięta i zwolniona z pamięci, jak już nie używa jej żaden program.

Musiałem zrobić funkcję inicjującą strukturę planszy, bo - mimo że przechowuję wersje plansz w nagłówku, chcę by po rozszerzeniu tej struktury nadal ładowane były mapy z poprzedniej wersji. To kluczowa sprawa.

Dalej będę dodawał drobne animacje do gry - przy pojawianiu się klucza itp. Aktualny silnik pozwala na dużo.

Myślę, że całkiem fajnie rozwiązałem kwestię zadań na planszach i klucza do wyjścia. Jest to całkiem grywalne.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2022 21:40:12 przez Hexmage960
[#2682] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2681

Może coś przeoczyłem, ale po co są wisienki i klucz?
Wszystko co trzeba zrobić to ułożyć skrzynki a potem pójść po te pozostawione przedmioty i wyjść drzwiami.
Gdzie tu jakiś element gameplayowy związany z wiśniami i kluczem?
1
[#2683] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2682

Gdzie tu jakiś element gameplayowy związany z wiśniami i kluczem?

Generalnie klucz i brama urozmaicają grę. Klucz pojawia się dopiero jak wykonamy zadanie - w nieznanym miejscu na planszy.

Na początkowych poziomach zbieranie wisienek i klucza jest proste. Potem dochodzą czaszki, chodzące po ustalonych trasach, które blokują drogę i są niebezpieczne - i utrudniają dostęp do miejsc na planszy - np. z wisienkami lub kluczem.

Czaszki można już teraz blokować skrzyniami, ale oczywiście skrzynie muszą być ułożone docelowo na oznaczone pola.

Te elementy powinny wystarczyć na wiele poziomów + zagadki jak to w Sokobanie. Dodam kilka prostych animacji.
[#2684] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2683

A mam pytanie. Masz zamiar dodawać sterowanie z klawiatury?
[#2685] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2684

A mam pytanie. Masz zamiar dodawać sterowanie z klawiatury?


[#2686] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2684

Sterowanie klawiszami kursora już jest.

Sprawdziłem ten problem z kolorami:

O ile większość kolorów wygląda zupełnie OK, to jeden kolor różnił dość znacznie. Pobrałem więc ten kolor z obrazka i wyszło że funkcja ładująca paletę lub WinUAE czasami źle zaokrągla automatycznie kolory:

Oryginalny obrazek (AGA - paleta 24bit) ma wartości heksadecymalne:

#8E #4F #30

Zaś OCS/ECS (paleta 12bit) ma wartości:

#88 #44 #33

Okazało się - sprawdziłem - że wartości #99 #55 #33 są dużo bliższe pożądanej barwie w 24 bitach.

Ten jeden kolor to właśnie dość istotny kolor tych kafelków w tle planszy.

Proszę, oto zrzut ekranu z ECS z tym niewłaściwym zaokrągleniem (emulator WinUAE):

Jest to dosyć widoczne - to jeden często używany kolor. Muszę coś temu zaradzić, tzn. nadać mu to właściwe zaokrąglenie "w górę" (wartości #8E i #4F).



Ostatnia aktualizacja: 31.01.2022 10:21:34 przez Hexmage960
[#2687] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2686

Przepraszam, że piszę post pod swoim postem - ale sprawdziłem na mojej Amidze 1200 włączając kości graficzne ECS w Boot Menu.

Zmiana tych dwóch składowych w górę o 1 dała satysfakcjonujący efekt - kolor pasuje idealnie.
[#2688] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2687

i tracenie energii przy kontakcie z czaszką


czyli stale powracają - jak nie elementy z Diuny to z Montezumy.

w czterech kierunkach są rzeczywiście przygotowane od pewnego czasu


Ale to już było. Nie tylko w czterech kierunkach (wyśmiewane tu przez kogoś piórko pojawiające się nie z tej strony co trzeba) ale były też już przecież klatki animacji bohatera poruszającego się w tym samym kierunku. To po mojej krytycznej uwadze, że bez takiej animacji pojawiającej się podczas przemieszczania się postaci - całość przypomina nie produkcję dla Amigi 1200 a wprawkę w ZX Basicu z użyciem ZX basicowych statycznych grafik UDG.

że autor wątku pojawia się tutaj co jakiś czas, żeby przejechać prętem po klatce z małpami.


Nic dodać nic ująć. OK
3
[#2689] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2688

czyli stale powracają - jak nie elementy z Diuny to z Montezumy

Nic dodać nic ująć. OK

No cóż, kolega też odwiedza wątek, żeby czasem dodać oliwy do ognia.

Ja dodaję oliwy do ognia nieumyślnie z tego względu, że projekt się przedłuża, gra jest w stadium jakim jest, czyli w pełni grywalna, ale czegoś tam stale brakuje.

Wiem, że czaszki były w Montezumie, grałem u kumpla na Atari, ale zupełnie to nie jest inspiracja.

To po mojej krytycznej uwadze, że bez takiej animacji pojawiającej się podczas przemieszczania się postaci - całość przypomina nie produkcję dla Amigi 1200 a wprawkę w ZX Basicu z użyciem ZX basicowych statycznych grafik UDG.

Ma Pan pełne prawo do swojej oceny. Muszę przyznać, że rzeczywiście wiele uwag było inspirujących mnie do poprawienia gameplayu - i za to dziękuję.

Grafika się większości ludzi podoba.

Język programowania ma mały wpływ na efekt. Chodzi o możliwości jakie daje. Piszę to w C pod system.

P.S. Gra jest dla Amigi 500/600, a grafika jest w 32 kolorach. Tworzę po prostu grę na A1200.
[#2690] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2689

Pobrałem Magazyn 1.6 z Twojej strony. Nie uruchamia się. Pisze "Wczytuję program Magazyn", a za chwilę przestaje. Szkoda, bo chciałem na prawdziwej Amidze przetestować. W emulatorze to samo.
[#2691] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2690

Uruchom konsolę (AmigaShell) i wejdź do katalogu z grą. Następnie napisz:

Assign FONTS: Fonts ADD

A następnie spróbuj uruchomić grę ponownie.

Gra po prostu potrzebuje mieć zainstalowane czcionki w FONTS.

Inne pliki jakie potrzebuje są w archiwum. Z systemu potrzebne są standardowe biblioteki z OS 3 (wystarczy dyskietka z Workbenchem).

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2022 13:55:56 przez Hexmage960
[#2692] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2691

Tak te biblioteki mam. Chyba że sobie dogram te czcionki do systemowego Fonts?
[#2693] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2692

Chyba że sobie dogram te czcionki do systemowego Fonts?

Tak, możesz też skopiować zawartość katalogu Fonts (plik centurion.font oraz katalog centurion) do katalogu Fonts na partycji systemowej.

Instalacja jest naprawdę dość prosta - wystarczy jedno polecenie - a mimo to bardzo często pojawia się pytanie o te czcionki. Dlatego też dodam później również skrypt.
[#2694] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2693

Ręcznie skopiowałem. Działa. Te skrzynie działają na zasadzie bobów, czy jak to jest zrobione? Pytam bo u mnie w Sokobanie przy większej ilości skrzynek gra zwalnia, a tu jest bardzo płynnie i magazynier reaguje od razu na klawisz.
[#2695] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2694

Te skrzynie działają na zasadzie bobów, czy jak to jest zrobione? Pytam bo u mnie w Sokobanie przy większej ilości skrzynek gra zwalnia, a tu jest bardzo płynnie i magazynier reaguje od razu na klawisz.

Tak, wszystkie obiekty graficzne są rysowane Blitterem.

Na bieżąco rysowane są elementy animowane i przesuwające się, czyli bohater, aktualnie przesuwane skrzynie oraz czaszki.

Nie zapamiętuję tła pod BOBami, ponieważ odrysowuję je z kafli. Ponadto kafle jednowarstwowe są rysowane szybszym trybem Blittera.

Do synchronizacji animacji używam przerwania Coppera.

Kod jest w języku C, aktualnie nawet nie używam wstawek asemblerowych. Kompilator - DICE 3.16.

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2022 14:20:33 przez Hexmage960
[#2696] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2695

Bardzo szybko to działa. Amos by się babrał z rysowaniem tego wszystkiego tak jak u mnie w Sokobanie. No ale co tu porównywać Amosa do C gratuluję i czekam na dalsze efekty prac.
[#2697] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2693

A nie można tych fontów po prostu zrobić przy pomocy PROGDIR: skoro i tak wymaga nowszego kicka?
3
[#2698] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2693

Zrób adf czy dms.
Każdy zainteresowany odpali grę bez problemu.
Nie będziesz musiał odpisywać na forum, tylko zajmujesz się "dopieszczaniem" Magazyniera.
1
[#2699] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2696

Spokojnie dałoby się w Amosie zrobić Magazyn, może z drobnymi zmianami, ale prawie 1:1. W ogóle to Hex ze swoją wiedzą "przemieniłby" tę grę w amosową w trymiga. Miałby gotową obsługę klawiatury, dżoja, myszki, muzyki i dźwięków. Zwykłe double buffer by wystarczało. I dałoby to radę uruchomić pod 1.3. I gra powstałaby w tydzień.
2
[#2700] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2689

dla Amigi 500/600


Równie dobrze mógłbyś powiedzieć że jest tworzona dla UAE. Żadna z rewizji A500/A600 fabrycznie nie była wyposażone w system 3.0
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem