[#2581] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2580

Czyli sprawa wygląda tak, że jest kilka dość drobnych poprawek zasugerowanych przez testerów, i tym się tłumaczysz. Tzn piszesz, że było trochę niedoróbek, i dlatego musisz dalej pracować nad grą.
Tylko że te poprawki to spokojnie można ogarnąć w kilka dni. Natomiast ty chcesz znowu wprowadzić multum nowych, swoich pomysłów, kompletnie niezwiązanych z sugestiami "testerów"
Czyli:
Elementy dodatkowe (taśmociągi, czaszki, skrzynie z symbolami, które trzeba dopasować do miejsc docelowych).

oraz dodatkowo:
system "wydarzeń", tzn. że jak ulokujemy skrzynie na miejscach docelowych, wtedy pojawia się jakiś przedmiot (wisienka), lub otwarta zostanie brama.

no i oczywiście:
Dochodzi do tego odświeżony edytor plansz, oraz np. ramka wokół okna głównego.


Hexmage, widzisz to?
Historia się powtarza po raz n-ty... Spróbuj spojrzeć bardziej realistycznie na swoje plany i spróbuj tez być bardziej uczciwy wobec forumowiczów... Przestań pisać o jakiejkolwiek wersji "finalnej", dopóki rzeczywiście taka nie powstanie. Pisz sobie swoją grę, ale mam wielką prośbę, nie pisz już więcej, że już ją kończysz, już za chwileczkę, już za momencik, bo to cholernie irytujące...
6
[#2582] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2581

OK, rozumiem.

Te wymienione elementy dodatkowe (taśmociągi i skrzynie z symbolami) pojawiły się już dość dawno temu i teraz chciałem je tylko przywrócić.

Choć przyznam, że w przypadku taśmociągów będę musiał poradzić sobie z płynną animacją (której wtedy nie było) - mam nadzieję, że się uda.

Z kolei wydarzeń dotąd nie wprowadzałem, ale są dość przemyślane i wiem jak je wkomponować.

Spróbuję realnie spojrzeć na to ile elementów mi się uda dodać. Kluczowe dla ciekawej rozgrywki są wydarzenia, a z kolei skrzynie z symbolami urozmaicają zagadki.
[#2583] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2572

i pod koniec sierpnia powinna być gotowa.




1
[#2584] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1

Kiedyś już o tym pisałem, że słowa Hexmage trzeba traktować odwrotnie niż jest napisane. To coś w rodzaju szyfru. Np. gdy pisze:
21.06 Nie wypuszczę byle czego i nie uznałbym Magazynu za ukończony, gdyby w rzeczywistości nie był.

tzn. że wypuści byle co i uzna Magazyn za ukończony, gdy w rzeczywistości taki nie jest szeroki uśmiech
Jeśli gra ma być gotowa pod koniec sierpnia, tzn. że do końca sierpnia nie będzie gotowa.
Gdy pisze, że poprawia błędy sugerowane przez testerów, tzn. że robi grafikę i edytor plansz.
3
[#2585] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2584

Kiedyś już o tym pisałem, że słowa Hexmage trzeba traktować odwrotnie niż jest napisane.

Tak wiem, moje słowa nic nie znaczą.

Mogę sobie pisać, i tak w większości przypadków nie jest czytane co piszę, tylko robiony jest bałagan w wątku.

Z czerwcowego terminu się wywiązałem, więc skąd przypuszczenia że z sierpniowego się nie wywiążę?

Jestem perfidnym kłamcą i oszustem i zasługuję na bezpowrotny ban...

Panowie, może byście tak przejrzeli na oczy i wspierali mnie w moich działaniach.

Bo aktualnie piszę grę tylko dla jednej lub dwóch osób, które doceniają moją pracę i widzą, że mimo przeciwności dążę małymi kroczkami do celu.
[#2586] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2585

Z czerwcowego terminu się wywiązałem, więc skąd przypuszczenia że z sierpniowego się nie wywiążę?

Z niczego się nie wywiązałeś, obiecałeś do końca czerwca finalną wersję gry, zakończenie projektu i zamknięcie wątku. Skończyło się dokładnie tak samo jak rok temu, wtedy też obiecałeś do końca czerwca zamknięcie sprawy, a wydałeś bieda wersję gry z wyciętą zawartością i zabrałeś się za nowy edytor i poprawianie wisienek.

Wszyscy którzy czytają tutaj twoje raporty i obietnice potrafią czytać ze zrozumieniem. Trolujesz kolejny raz i za to należy ci się dożywotni ban, o co kolejny raz proszę administrację PPA.
4
[#2587] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2585

Niedawno opisałeś najważniejsze elementy "ukończonego" projektu Magazyn:

Jest Sokoban, płynna animacja itp.
Widzę, że wszystkie błędy zostały naprawione. Produkt został dostarczony.

I to jest ciekawe. Bo Sokoban już był 5 lat temu, a płynna animacja 10 lat temu.





Na co więc poszły te lata developingu Magazynu? Moim zdaniem poszły na developing wątku na forum.
Prezentowanie nowych grafik, wersji edytora, okienek itp. byle temat ciągle był na topie.
Arctic Hunter powstał ponad 10 lat temu, a wygląda na grę bardziej zaawansowaną od Magazynu.
Jest nawet pole "bagno", które w magazynie jest niby nowością.

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2021 13:10:31 przez xylaz
4
[#2588] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2586

Ban to może za dużo, ale zamknięcie wątku i co najwyżej zamieszczenie nowinki w portalu gdy pojawi się PRAWDZIWA wersja finalna byłoby uczciwym rozwiązaniem wobec wszystkich. Już wcześniejsza "wersja finalna RC" brzmiała jak oksymoroniczny żart

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2021 13:14:59 przez Jacques
3
[#2589] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2588

Panowie, banowanie i zamykanie wątku? Serio? Nawet jeśli ktoś uważa, że Hex troluje, to robi to we własnym wątku, którego czytanie nie jest obowiązkowe. Proponuję nie otwierać tego wątku, a żądającym bana proponuję opcje Ignore>Hex.

Hex: do przodu z tym projektem, bo następne czekają!
6
[#2590] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2589

@Aurel

Wersja 1.5 RC z czerwca b.r. nie miała wyciętej zawartości.

@Xylaz

Przepraszam Cię, chciałbym Ci na te pytania odpowiedzieć, ale może pogadajmy o tym na priv - nie chcę publicznie o tym rozmawiać.

@Mastaszek

Pracuję dalej - jestem coraz bliżej końca, wczoraj zrobiłem kolejny duży krok.

Jednak przyznam, że boję się przeprowadzać testy końcowej wersji gry na forum, jak będzie gotowa, bo znów pojawią się zarzuty w wątku - bo się coś komuś nie spodoba.

Wrzucę tutaj po prostu archiwum z gotową grą, a testy możemy przeprowadzić w dziale prywatnym.

Oczywiście chcę być lojalny wobec takich osób, jak Marskow, Xylaz oraz Jack Świdnik (przepraszam jeśli kogoś pominąłem), którzy systematycznie grę testują, ale nie mają dostępu do działu prywatnego - dlatego chciałbym wersję testową dostarczyć również nim.

Pozdrawiam.
[#2591] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2586

nie jestem moderatorem ale sie wypowiem jako użytkownik czytanie wątku o magazyne jest rzeczywiście często męczące, póki Hex nie złamał żadnego pkt z regulaminu forum to może sobie pisać co mu się żywnie podoba w tym wątku, równie dobrze Ty też możesz pisać co uważasz na ten temat lub założyć swój wątek i pisać grę w podobny sposób
jeśli uważasz że prowadzi troling w wątku to to Twoja prywatna ocena i się możesz wypowiedzieć, ale wg Hexa on przekazuje Ci informacje o postepach prac nad swoją grą w taki sposób jak potrafi bo inaczej nie umie
jeśli Cię to nie interesuje to jest opcja ignoruj użytkownika i nie będziesz miał trolingu przy czytaniu tego wątku
ja miałem kiedyś taki okres że sam dałem Hexa do ignorowanych i tak było może za 2-3 tygodnie i mi się nudziło codzienne czytanie forum bo nic ciekawego nie było więcej do poczytania a w tym wątku zawsze coś się dzieje szeroki uśmiech więc oprócz opcji igoruj jest też opcja cofnij ignoruj
8
[#2592] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2591

Hej. Dzisiaj krótko.

Pracowałem od pewnego czasu intensywnie nad grą i chciałbym podzielić się efektami. Udało mi się dodać "łażące" czaszki, prócz tego dodałem po jednej klatce animacji do ruchu bohatera. Jest też więcej efektów animowanych przy zbieraniu wisienek, kluczy oraz otwieraniu bram.

Zamieszczam bardzo krótki materiał wideo, który pokazuje dodane elementy. Plik wykonywalny z grą wrzucę później, bo wymaga jeszcze trochę dopracowania. Nie chciałem forsować publikacji, co się sprawdziło.

Aktualnie plansze można edytować zarówno we wbudowanym edytorze jak i pliku tekstowym.

Pozdrawiam serdecznie.

P.S. W październiku będę miał egzamin licencjacki i to też zajmuje trochę czasu.

5
[#2593] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2592

O i teraz to wyglada przynajmniej jak zalazek Montezuma's Revenge OK yippee
1
[#2594] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2592

Fajnie to wygląda. Jak tak patrzę na te czaszki-przeszkadzajki, to aż się prosi, żeby wśród przedmiotów do zebrania był też shotgun. Zebrana spluwa umożliwiałaby oddanie jednego strzału w czachę :) Nawet nie musiałoby być lecącego pocisku, tylko animacja wystrzału i animacja wybuchu w miejscu eliminowanej ofiary.

PS. Powodzenia na egzaminie!

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2021 02:14:58 przez mastaszek
[#2595] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2592

a jakie zastosowanie mają te drzwi w rogu?
2. czemu magazyniery skierowane w dół/lewo i w górę/prawo mają liście po przeciwnych stronach? W kierunku horyzontalnym to jeszcze potrafię sobie wytłumaczyć, bo może jest dumny ze swojego liścia i chce, żeby wszyscy go widzieli... Ale jeśli to nie było w planach, proponowałbym do wersji 1.5 Final zaaplikować mu horyzontalnego Flipa i wygumkować w granicach czepka. Grafikiem nie jestem, niemniej podejrzewam, że taka operacja nie wymaga wielkich nakładów pracy.

@mastaszek
Zebrana spluwa umożliwiałaby oddanie jednego strzału w czachę

to mi podsuwa ciekawy pomysł na zakończenie gry. Wciskasz ESC - Quit game? Yes/No - i po zaakceptowaniu magazynier wyciąga spluwę, strzela sobie w czachę i pada na glebę. szeroki uśmiech
1
[#2596] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2594

To gra logiczna, więc trzeba będzie pogłówkować i unieszkodliwić czaszki w inny sposób - blokując je skrzynią.

W Robbo jest coś takiego jak "skrzynia na kółkach", która zabija nietoperze. Nie planowałem jednak tutaj dodawać skrzyni na kółkach, mimo że do Sokobana pasuje.

@Snajper

a jakie zastosowanie mają te drzwi w rogu?

Wlepiłem je przez przypadek w edytorze plansz.

Ostatnia aktualizacja: 19.09.2021 05:32:33 przez Hexmage960
[#2597] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2596

Hej!

Widzę ruch w interesie, więc postanowiłem zdradzić kolegom swoje postępy.

Nad grą pracuję bardzo intensywnie cały czas.

Wrzucam film z wersji 1.6 gry. Na filmie przedstawiam możliwości aktualnego edytora, jednakże silnik gry działa równocześnie.

  • Dodałem nowe funkcje do edytora oraz pomoc,
  • Cały silnik jest gotowy, łącznie z animacją, brakuje tylko logiki pewnych elementów gry, które łatwo dodawać,

Grę pragnę wypuścić jako Shareware. To znaczy, osoby, którym gra się spodoba i będą chcieli w nią grać poproszę o zarejestrowanie. Rejestracja Magazynu będzie na niewielką kwotę jak Shareware, jakieś 5-10zł. Więcej informacji będzie w archiwum z grą.

Póki co zapraszam do obejrzenia krótkiego materiału. Widać na nim m.in., że skrzynie, czaszki i wisienki są dynamicznymi elementami.

P.S. Chciałbym dodać, że zdobyłem też w październiku tytuł licencjata z informatyki, z czego się ogromnie cieszę. Mam nadzieję, że zaprocentuje to też w przyszłych produkcjach i że będą powstawały dużo szybciej.

Pozdrawiam.

8
[#2598] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2597

Gratulacje z związku z licencjatem!

Jeśli chodzi o Magazyn, to bardzo się cieszę, że powrócił ten wygląd kafelek. Podobają mi się. Dobrze, że robota idzie do przodu. Trzymam kciuki OK
[#2599] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2597

Gratulacje!
[#2600] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2597

, że zdobyłem też w październiku tytuł licencjata z informatyki, z czego się ogromnie cieszę. Mam nadzieję, że zaprocentuje to też w przyszłych produkcjach i że będą powstawały dużo szybciej.


Zmartwię Cię. To tak nie działa,
Samo posiadanie "papierka" w żaden sposób nie zaprocentuje i nie przyspieszy w powstawaniu przyszłych produkcji.
Nadal jesteś tą samą osobą, teraz tylko z licencjatem.
4
[#2601] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2600

Na wstępie serdecznie dziękuję za gratulacje.

Tak, Norbert, jestem tą samą osobą. Chodzi o całokształt działania i systematyczności. Studiowałem kilka lat z różnymi problemami, ale je ostatecznie przezwyciężyłem. Udało mi się krok po kroku załatwiać rzeczy i nadrabiać zaległości.

Zwieńczyłem studia sukcesem - po długim wysiłku, co według mnie również dobrze rokuje w przypadku tego projektu i mojej pracy ogólnie.
[#2602] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2600

Posiadanie papierka może przyspieszyć robotę tylko z tego powodu, że jak się już ma ten papier to nie traci się czasu na jego zdobywanie. szeroki uśmiech No chyba, że ktoś zdecyduje, że chce kolejny papier, bo chce skompletowaić całą talię takich "kart". No i wtedy często już nie ma ratunku... Wpada się w nieskończoną pętlę, której efektem jest długa lista tytułów przed nazwiskiem i krótka lista skończonych produkcji.

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2021 19:27:42 przez MDW
3
[#2603] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MDW, post #2602

Podjąłem studia ze względu na zainteresowania i żeby nawet szybciej zdrowieć dzięki aktywności. Papierek mało co mnie interesował. Teraz go mam i też nie czuję się jakby dużo to w życiu zmieniało - otwiera to niby jakieś tam możliwości, ale najważniejsze że obie rzeczy się zbiegły ze sobą - zdrowie na dobrym poziomie i ten dyplom.

Działam dalej nad grą. Na wczorajszym wideo mogliście zobaczyć fajne rozwiązania, które wprowadziłem. Ta gra działa w multitaskingu Amigi. Korzystam z koprocesorów graficznych, bo w pełni systemowa gra może być około 3 razy wolniejsza i nie tak płynna.

Logika gry została ładnie opracowana. Teraz troszkę przerzucam te buttony pod BOOPSI, żeby działały sprawniej i żeby ułatwić sobie zadanie tworzenia tych przycisków dzięki gotowym funkcjom.

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2021 19:58:28 przez Hexmage960
[#2604] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2600

Zmartwię Cię. To tak nie działa,
Samo posiadanie "papierka" w żaden sposób nie zaprocentuje i nie przyspieszy w powstawaniu przyszłych produkcji.
Nadal jesteś tą samą osobą, teraz tylko z licencjatem.


powiem więcej - cały stos papierków nadal może posłużyć co najwyżej do podtarcia d*py, kiedy nie ma się praktycznego doświadczenia w dziedzinie. I na odwrót - jak masz doświadczenie, biegłość, i potrafisz to udowodnić, to i bez papierka sobie poradzisz. siedzi, pije i chrupki Mój brat przez niemało lat żył sobie wygodnie bez papierka, będąc zatrudnionym przy komputrach kolejno w dwóch niemałych telewizorniach. W końcu ten papierek zrobił, ale nawet nie pamiętam, co go do tego nakłoniło. Ż\_(ツ)_/Ż
z kolei ja mam papierek i wuja mi to daje. Jak dotąd tylko tyle, że mnie wzięto na rozmowę kwalifikacyjną w Pentagonie rok temu. Nawet się nie przygotowywałem do niej i pewnie dlatego zawaliłem temata.


Ostatnia aktualizacja: 25.11.2021 22:08:57 przez snajper
2
[#2605] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2603

A czy praca licencjacka związana jakoś z Amigą?
[#2606] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #2605

Niestety nie. Tematyka z kombinatoryki i algorytmiki.

Może jedynym związkiem jest to, że pisałem ją w składzie tekstu LaTeX, a na Amigę jest PasTeX, którego posiadam - na płycie CDPD IV.

Jeżeli będę zdawał na magisterkę to może o Amidze coś pomyślę. Ale na pewno nie w tym roku.

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2021 22:09:10 przez Hexmage960
[#2607] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2606

Jako posiadacz dwóch mgr (inf/chem) mogę powiedzieć, że nie warto robić mgr :)
1
[#2608] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #2607

OK, mi takie wykształcenie "wyższe zawodowe" wystarczy. Jeżeli w tym roku nie znajdę jakiejś pracy, czy zajęcia to pewnie pójdę na drugi stopień. Jest kilka czynników. Dobrze, ale wątek zmierza trochę poza temat.
[#2609] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2608

Hej, dla zainteresowanych - prace nad grą trwają - udało mi się uzyskać zamierzony efekt jeśli chodzi o interfejs użytkownika gry + edytor, zarówno pod kątem technicznym jak i wizualnym. Prace są finalizowane.

Dzisiaj ilustracja w postaci zrzutów ekranu:

Wszystkie mechanizmy interfejsu użytkownika działają włącznie z "Custom look" (własny wygląd przycisków i innych elementów interfejsu), przyciskami dwu-stanowymi, przeciąganiem, chowaniem i minimalizacją okienek.

- U góry widać główne przyciski menu, też już działają.

W tej grze staram się zintegrować edytor z moją grafiką - dlatego te wszystkie testy, eksperymenty i sprawdzanie różnych rozwiązań.

Jeżeli ktoś zdecyduje się na komentarz proszę pokrótce napisać, czy efekt jest OK. Dziękuję wszystkim za doping i trzymanie kciuków! Staram się jak mogę.

Pozdrawiam.





4
[#2610] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2609

Czy w grze jest zawarta synteza mowy? Sentencja wypowiadana
przez magazyniera "witaj w grze magazyn".
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem