[#2371] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2365

Kolego, jesteś totalnie niewiarygodny. Wczoraj ogłosiłeś że nie będziesz już zamieszczał raportów o rozwoju gry:

Raporty miały na celu udowodnić, że prace finalizuję. No ale skoro koledzy nie chcą - to wypuszczę bez tych raportów.

A dzisiaj znowu radośnie raportujesz:

Więc z radością zawiadamiam, że załączyłem do gry 3 różnorodne scenerie, efekt fade-in i fade-out między poziomami.

Po co składasz puste obietnice? Wystarczyło kilka godzin by twoja obietnica (jak wszystkie poprzednie) okazała się nic nie warta. Tak jest za każdym razem, stąd takie a nie inne reakcje forumowiczów. Ty nas po prostu chamsko trollujesz i moderacja w końcu powinna zareagować.
4
[#2372] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2371

Dobry Boże. Wrzuciłem krótką notkę z prac, bo nie chciałem by w wątku tylko offtopici się ciągnęły.
1
[#2373] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2371

Wczoraj ogłosiłeś że nie będziesz już zamieszczał raportów


To nie był kolejny raport, a jedynie finalizacja, uspójnienie i uporządkowanie raportu wydanego jeszcze przed tamtą deklaracją
2
[#2374] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2371

Ale on lubi opowiadać to nie programista

3
[#2375] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2373

kolejny raport

Hex powinien zamieszczać "Raport mniejszości".
[#2376] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2369

Kolego, porównaj sobie AstroBlox i Magazyn na obecnym etapie.

nie ma sprawy:

1
[#2377] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2376

AstroBlox nawet bardziej Pro wyglądał, sądząc po tym obrazku.
3
[#2378] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2369

nie uznałbym Magazynu za ukończony, gdyby w rzeczywistości nie był.

Oto wykaz ukończonych projektów wrzuconych na Aminet:

- AstroBlox - Poprzedni klon Sokobana z 2013 roku.

[#2379] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2378

Hex, jest potrzeba przygotowania MK3 na Amigę.
Nie kończ tego Magazynu.
Wiem, ze to projekt olbrzymi, ale czasami trzeba
rzucić się z motyką na Słońce.
[#2380] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2376

Nie chodziło mi o graficznie ile o technicznie. To dwie różne kwestie. Akurat porównałeś najbardziej ascetyczne obrazki. Porównaj sobie obecne czaszki i wiśnie.

Mój postęp w rysowaniu nie uznaję za duży. Ale w zdrowieniu jest ogromny - nie ma żadnego porównania. Wiem ile przeszedłem.

Sądzisz, że przez te 2 lata nie starałem się o postęp w pracy nad Magazynem? Z każdym dniem/tygodniem/miesiącem czułem się coraz lepiej - i starałem się to przełożyć na projekt. Ale to była kolosalna zapaść, z której systematycznie wychodziłem.

Polecam poczytać o schizofrenii paranoidalnej, którą mam zdiagnozowaną. Jest wiele wiarygodnych serwisów w sieci. To nie moja wina, że jestem chory - i to bardzo przykra sprawa - zapewniam.

Graficznie jest skromnie w obu grach (bo to są gry typu komórkowego), ale przygotowałem ze 20 scenerii do Magazynu - różnej jakości.

- Bohater jest nieco bardziej dopracowany - w aktualnym Magazynie jest płynna animacja oraz obrót.
- W AstroBlox nie było dźwięków.
- Na żadnym etapie prac nie było punktów, czytania stanu gry.
- Nie pamiętam już, ale chyba nie było czytania grafiki z plików IFF.

Celem projektu "Magazyn" było napisanie najprostszej możliwej gry i jej ukończenie. Wybrałem Sokobana. Chciałem skończyć z niedokańczaniem projektów. Zajęło mi to 2 lata, ze względu na ogromne problemy wynikające głównie z choroby - czyli nie do końca z czegoś, co kontrolowałem.

Ale udało się. Nie podjąłem innego projektu - tylko dążyłem by ta gra została odpowiednio rozwinięta.

Biorę aktualnie bardzo dużo leków - psychotropów neuroleptyków na schizofrenię oraz na chorobę dwubiegunową, które mogą mieć też niestety efekty uboczne. Ale one naprawdę pomagają - i czuję się dzięki nim dużo lepiej. Staram się to wytłumaczyć najlepiej jak potrafię.

Gra, którą wypuszczę nie będzie ósmym cudem Świata - ale jest całkiem OK. Koledzy troszkę pośpieszają, co jest troszkę wbrew moim predyspozycjom, no ale się staram i chcę to już zakończyć.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 03:36:47 przez Hexmage960
5
[#2381] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2380

Polecam poczytać o schizofrenii paranoidalnej, którą mam zdiagnozowaną. Jest wiele wiarygodnych serwisów w sieci. To nie moja wina, że jestem chory - i to bardzo przykra sprawa - zapewniam


I co jeszcze? Masz może do tego jakieś ciekawe odciski na piętach, albo hemoroidy, żebyśmy o nich też mogli poczytać? Jesteś jakaś Meghan Markle albo inna Kardashianka, żeby cały świat się tobą interesował? Tusk czasem cię nie śledzi?

Podziwiam i zazdroszczę tego niezłomnego przekonania o byciu pępkiem świata.

I ponawiam pytanie - dlaczego jest tolerowane to żałosne widowisko?

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 06:44:15 przez Daclaw
5
[#2382] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2381

Podkręcanie tematu i kąśliwe uwagi sprawiają co niektórym dziką satysfakcję.
Wydaje mi się, że nie ma obowiązku czytać tego wątku. I problem z głowy.
9
[#2383] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@zyga64, post #2382

Wysoki score tego wątku wynika z nieznajomości funkcji opcje wątku/ignoruj.
No chyba że kogoś to rajcuje.
1
[#2384] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@zyga64, post #2382

Niech będzie, ale wtedy konsekwentnie - zaprzestać zamykania wątków w ogóle i pozwolić forumowiczom "głosować nogami".

Zamknięto kupę dyskusji o wiele ciekawszych, niż prywatna trollownia tego Niżyńskiego-bis.
6
[#2385] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2381

Podziwiam i zazdroszczę tego niezłomnego przekonania o byciu pępkiem świata.

Nie ja prowokuję tę dyskusję o moich problemach. Są one zawsze prowokowane przez osoby z zewnątrz. Ciekawe, że nie zostało to jeszcze zauważone.

Nie chcę o tym rozmawiać już dawno temu. Chcę rozmawiać o grze oraz udostępnionych wersjach.
5
[#2386] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2385

By dowiedzieć się kto kogo prowokuje wystarczy przypomnieć, że Hex rok temu o tej samej porze obiecał wydanie gry 30 czerwca 2020 r.

Zamiast gry wydał bieda wersję demo z animacją i wyciętą zawartością. Można o tym przeczytać TUTAJ.

Jasno widać kto tu kogo prowokuje i bawi się w trolla.
3
[#2387] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2386

Ale zdajesz sobie sprawę, że tego typu wpisy w wątku jakie prezentuje Kolega wobec mojej osoby tylko utrudniają zadanie przede mną postawione, szczególnie jeśli chcę wydać tę grę w ciągu ok. tygodnia?

Wiesz, że wiąże się to z pisaniem złożonego kodu i dopracowaniem plansz? Dlatego apeluję o powstrzymanie się od tego typu komentarzy w wątku. Podmiotem powinny być elementy w prezentowanych wersjach gry, a nie ja.

Wtedy wyjdzie gra, która jak najbardziej wpasuje się w oczekiwania graczy. Jeżeli jednak kolega nie zareaguje na apel i nadal podmiotem będę ja - nie będę już mu odpisywał.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 09:29:48 przez Hexmage960
2
[#2388] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2387

Ale zdajesz sobie sprawę, że tego typu wpisy w wątku jakie prezentuje Kolega wobec mojej osoby tylko utrudniają zadanie przede mną postawione

Chłopie, przestań być pępkiem świata. Moje wpisy nie są „wobec twojej osoby”, tylko wobec twojego: trollowania, okłamywania, pustego obiecywania, resetowania założeń gry. Cały ten brednio wątek opiera się na twoich „raportach” i obietnicach, więc do czego innego miałbym się odnosić?

Wiesz że wiąże się to z pisaniem złożonego kodu

Megalomania level hard. Skomplikowany kod w pierdółkowatym sokobanie brzmi jak żart. Ale nawet jeśli weźmiemy to na poważnie, to przecież nie miałbyś problemu z tym „złożonym kodem” gdybyś go co miesiąc nie kasował i nie zaczynał pisać od nowa. Ile już było wersji „silnika”? Czterdzieści? Czy osiemdziesiąt?

Jeżeli jednak kolega nie zareaguje na apel i nadal podmiotem będę ja

I znów pępek świata again. Kolego, podmiotem tutaj nie jesteś ty, tylko twoje puste obietnice, trollowanie i okłamywanie. Twoja osoba mało mnie interesuje, odnoszę się do tego co od 3-4 lat tutaj wypisujesz. A co do apelu, to jesteś mocny w apelowaniu, ale gdy inni apelują do ciebie żebyś dokończył grę zamiast robić kolejną grafikę wisienki, to wtedy apele masz gdzieś, więc trochę pokory.

W ostatnim tygodniu złożyłeś dwie obietnice: że dokończysz grę i że nie będziesz już zamieszczał raportów. Jedną obietnicę natychmiast złamałeś, co świadczy o twojej wiarygodności. Jeśli składasz obietnice i natychmiast je łamiesz, nie dziw się że ktoś ci to wytyka.
7
[#2389] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2380

„Mój postęp w rysowaniu nie uznaję za duży”


27.03.2020 „Od tego czasu mocno się poprawiło w mojej pracy - rysuję i programuję lepiej. (...) Szykuję ukończoną grę.”
1
[#2390] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2387

Ok, mnie tez zdarzało się Ciebie krytykować (chociaż nigdy w kontekście Twoich problemów zdrowotnych), no ale spróbuję napisać jeszcze raz coś tak bardziej konstruktywnie.
Ewidentnie masz problem z systematyczną pracą, ze zdefiniowaniem kroków zmierzających do ukończenia tej gry i skupienia się po kolei właśnie na nich.
Piszesz ciągle, że potrzebujesz naszych uwag i testów, więc może wspólnie z forumowiczami opracowałbyś tutaj KOMPLETNĄ listę rzeczy jeszcze do zrobienia w tej grze, i następnie będziesz te punkty realizował.
Po ukończeniu każdego z tych etapów pochwalisz się na forum. I powtórzysz listę, z dopiskiem przy danej pozycji - zrobione. Wtedy będzie widać faktyczny postęp w pracy nad grą. Myślę, że takie rozwiązanie bardzo ułatwiłoby Ci pracę, i znacząco zwiększyłoby szanse na jej ukończenie. No i może ten wątek przestałby tak irytować niektórych bardziej krewkich forumowiczów (o ile byś nie powracał do poprawiania elementów już wcześniej uznanych przez Ciebie za ukończone). Gdy zrobisz ostatni element z zatwierdzonej przez Ciebie uprzednio listy, wszyscy uznajemy grę za zakończoną.
Co Ty na to?
I może ja zacznę taką listę, możesz ją oczywiście dowolnie modyfikować rozszerzać, czy skracać, ważne, żebyś przedstawił na koniec ponumerowaną listę, kompletną wg Ciebie, i zakomunikował nam, że to jest już lista kompletna i zaczynasz ją realizować.
1. Ostateczne ustalenie, jakie elementy mają być, (wisienki, klucze, czaszki, taśmociągi, wodotryski itp. itd.) a jakich nie będzie, i już trzymanie się tego co ustalone choćby nie wiem co. Dokładne określenie, co dany element będzie robił. Ewentualnie możesz zrezygnować później z jakiegoś elementu w grze, ale już nie możesz wprowadzić nowego.
2. Ewentualne dorobienie/ostatecznie poprawienie brakujących kafelków i innych niezbędnych drobnych elementów graficznych. (Moim skromnym zdaniem zmiana scenerii co 3 etapy to czyste szaleństwo, to spowoduje, że grę będziesz robił jeszcze rok albo dwa. Najlepiej, gdybyś pozostał przy jednej scenerii, maksymalnie dwóch, jeśli już musisz. Przy takim scenariuszu brakujących kafelków pewnie nie byłoby dużo)
3. Stworzenie systemu punktacji za przejście planszy.
4. Obsługa klawiatury
5. Obsługa dzwięku i wprowadzenie wszystkich potrzebnych dźwięków do gry.
6. Stworzenie ekranu tytułowego
7. Stworzenie ekranu z menu wyboru opcji nowej gry/zapisu/wczytania gry, ewentualnie z jeszcze jakimiś dodatkowymi potrzebnymi opcjami
8. Stworzenie ekranu, gdzie wpisujemy ksywkę gracza, oraz ekranu wyświetlającego najlepsze wyniki.
9. Stworzenie planszy końcowej.
10. Stworzenie gdy w formie adf-a, żeby można było w prosty sposób ja uruchomić, bez konieczności dogrywania czegokolwiek gdziekolwiek.

Tyle ode mnie, co Ty na to Hexmage?
4
[#2391] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2390

Pominąłem jakoś najważniejsze, czyli stworzenie etapów... Czyli moja propozycja byłaby taka:
1. Ostateczne ustalenie, jakie elementy mają być, (wisienki, klucze, czaszki, taśmociągi, wodotryski itp. itd.) a jakich nie będzie, i już trzymanie się tego co ustalone choćby nie wiem co. Dokładne określenie, co dany element będzie robił. Ewentualnie możesz zrezygnować później z jakiegoś elementu w grze, ale już nie możesz wprowadzić nowego.
2. Ewentualne dorobienie/ostatecznie poprawienie brakujących kafelków i innych niezbędnych drobnych elementów graficznych. (Moim skromnym zdaniem zmiana scenerii co 3 etapy to czyste szaleństwo, to spowoduje, że grę będziesz robił jeszcze rok albo dwa. Najlepiej, gdybyś pozostał przy jednej scenerii, maksymalnie dwóch, jeśli już musisz. Przy takim scenariuszu brakujących kafelków pewnie nie byłoby dużo)
3. Stworzenie samych etapów, nie przesadzając z ilością, tak może ze 20 do 30-tu?
4. Stworzenie systemu punktacji za przejście planszy.
5. Obsługa klawiatury
6. Obsługa dźwięku i wprowadzenie wszystkich potrzebnych dźwięków do gry.
7. Stworzenie ekranu tytułowego
8. Stworzenie ekranu z menu wyboru opcji nowej gry/zapisu/wczytania gry, ewentualnie z jeszcze jakimiś dodatkowymi potrzebnymi opcjami
9. Stworzenie ekranu, gdzie wpisujemy ksywkę gracza, oraz ekranu wyświetlającego najlepsze wyniki.
10. Stworzenie planszy końcowej.
11. Stworzenie gdy w formie adf-a, żeby można było w prosty sposób ja uruchomić, bez konieczności dogrywania czegokolwiek gdziekolwiek.
4
[#2392] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2391

Bardzo dobry wpis.
Natomiast jeśli to nie wypali zamknąłbym wątek. Robert wtedy będzie mógł się skupić na dokończeniu gry po swojemu i następny wpis o Magazynie musiałby już zamieścić w wątku "Nowe gry".
1
[#2393] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2392

Obawiam się, że on nie ma najmniejszego zamiaru kończyć tej gry. Klepie byle klepać. Miałem w rodzinie schizofrenika, a że były to czasy analogowe, to klepał całe dnie na maszynie. Nie jestem pewien, czy zawsze wkładał papier...
4
[#2394] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2392

Jakiekolwiek plany prac rozpisane na punkty nie mają sensu, bo przecież takie sugestie już były w 2020, 2019, 2018 i wcześniej i autor gry nigdy się ich nie trzymał. Sam autor wielokrotnie obwieszczał takie plany i następnego dnia już się ich nie trzymał.

Autor obiecał, że do 30 czerwca 2021 r. nastąpią dwie rzeczy:

1) zostanie wydana finalna wersja gry
2) wątek na forum zostanie zamknięty.

Czekamy więc. 30 czerwca na stronie głównej PPA pojawi się news o wydaniu gry, tego samego dnia moderacja zamknie wątek i sprawa zakończy się pozytywnie dokładnie tak jak obiecał Hexmage.
5
[#2395] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2394

Nie ma co się łudzić, że gra zostanie skończona w tydzień.
Hex teraz dodaje na szybko mnóstwo nowych rzeczy, a jak sam napisał:
niektóre procedury, które opracuję i wiem że są w 100% poprawne i dobre paradoksalnie jakoś mnie odrzucają

im więcej nowych procedur, tym więcej powodów do odrzucenia finalnej wersji.

3. Stworzenie samych etapów
7. Stworzenie ekranu tytułowego
10. Stworzenie planszy końcowej

były osoby, które oferowały pomoc i mogły wyręczyć Hexa z tych punktów, ale on nie chciał...
1
[#2396] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2395

No tak, to juz było: Nowa polska grupa amigowa prowadzi nabór ...

Ja ogólnie uważam, że Robert ukończyłby tą grę, tylko z pomocą osoby na którą zdelegowałby organizację pracy i trzymanie wszystkiego w ryzach, niezależnie od zmian nastroju ... ale on na to chyba nie pójdzie.
1
[#2397] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2396

tylko z pomocą osoby na którą zdelegowałby organizację pracy i trzymanie wszystkiego w ryzach


Zabrzmiało, jakby on co najmniej Wiedźmina 4 pisał.
2
[#2398] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2397

Zabrzmiało, jakby on co najmniej Wiedźmina 4 pisał


Tyle, co on tutaj nabazgrał to na pewno, starczyłoby na jeden z tomów.

Coś jak


Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 17:01:44 przez Dorian3d

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 17:02:20 przez Dorian3d

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 17:03:06 przez Dorian3d
3
[#2399] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2390

OK, dziękuję Ci za ten wpis. No więc przygotowuję cały czas te brakujące elementy. Uwzględniam Twoją listę - wydrukowałem ją sobie.

Zająłem się wprowadzeniem tej liczby żyć/podejść do przejścia planszy. Jest wyświetlana plansza przed każdym poziomem zawierająca:
  • Liczbę żyć/podejść w formie piktogramów,
  • Numer poziomu,
  • Dodatkowy komentarz (np. "wciśnij FIRE", "koniec gry")

Wrzucam aktualne zrzuty ekranu z bieżącej wersji. Wszystko działa.

Można zatem 1 lub 2 punkty z listy odhaczyć.

W kolejności punkty - planuję by były wyświetlane w formie piktogramów z wisienką i liczbą obok niej (np. 30 x wisienka), np. jedna wisienka za przejście prostego poziomu, 2 wisienki za przejście trudniejszego poziomu itp.

Następnie menu początkowe.

Obsługa klawiszami kursora trochę czekała, ale postaram się ją rychło załączyć.

Ekran tytułowy powinien być dosyć prosty. Dźwięki zostawiłem sobie na sam koniec pracy.







Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 17:09:26 przez Hexmage960
4
[#2400] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2399

Hexmage960 mam prośbę wrzucasz kolejną aktualizację gry to czy możesz podpiąć od razu link do pobrania aktualnej wersji gry? to może byśmy sami oceniki czy to co piszesz w aktualnościach to można potwierdzić i się do tego odnieść
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem