[#2390]
Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
@Hexmage960,
post #2387
Ok, mnie tez zdarzało się Ciebie krytykować (chociaż nigdy w kontekście Twoich problemów zdrowotnych), no ale spróbuję napisać jeszcze raz coś tak bardziej konstruktywnie.
Ewidentnie masz problem z systematyczną pracą, ze zdefiniowaniem kroków zmierzających do ukończenia tej gry i skupienia się po kolei właśnie na nich.
Piszesz ciągle, że potrzebujesz naszych uwag i testów, więc może wspólnie z forumowiczami opracowałbyś tutaj KOMPLETNĄ listę rzeczy jeszcze do zrobienia w tej grze, i następnie będziesz te punkty realizował.
Po ukończeniu każdego z tych etapów pochwalisz się na forum. I powtórzysz listę, z dopiskiem przy danej pozycji - zrobione. Wtedy będzie widać faktyczny postęp w pracy nad grą. Myślę, że takie rozwiązanie bardzo ułatwiłoby Ci pracę, i znacząco zwiększyłoby szanse na jej ukończenie. No i może ten wątek przestałby tak irytować niektórych bardziej krewkich forumowiczów (o ile byś nie powracał do poprawiania elementów już wcześniej uznanych przez Ciebie za ukończone). Gdy zrobisz ostatni element z zatwierdzonej przez Ciebie uprzednio listy, wszyscy uznajemy grę za zakończoną.
Co Ty na to?
I może ja zacznę taką listę, możesz ją oczywiście dowolnie modyfikować rozszerzać, czy skracać, ważne, żebyś przedstawił na koniec ponumerowaną listę, kompletną wg Ciebie, i zakomunikował nam, że to jest już lista kompletna i zaczynasz ją realizować.
1. Ostateczne ustalenie, jakie elementy mają być, (wisienki, klucze, czaszki, taśmociągi, wodotryski itp. itd.) a jakich nie będzie, i już trzymanie się tego co ustalone choćby nie wiem co. Dokładne określenie, co dany element będzie robił. Ewentualnie możesz zrezygnować później z jakiegoś elementu w grze, ale już nie możesz wprowadzić nowego.
2. Ewentualne dorobienie/ostatecznie poprawienie brakujących kafelków i innych niezbędnych drobnych elementów graficznych. (Moim skromnym zdaniem zmiana scenerii co 3 etapy to czyste szaleństwo, to spowoduje, że grę będziesz robił jeszcze rok albo dwa. Najlepiej, gdybyś pozostał przy jednej scenerii, maksymalnie dwóch, jeśli już musisz. Przy takim scenariuszu brakujących kafelków pewnie nie byłoby dużo)
3. Stworzenie systemu punktacji za przejście planszy.
4. Obsługa klawiatury
5. Obsługa dzwięku i wprowadzenie wszystkich potrzebnych dźwięków do gry.
6. Stworzenie ekranu tytułowego
7. Stworzenie ekranu z menu wyboru opcji nowej gry/zapisu/wczytania gry, ewentualnie z jeszcze jakimiś dodatkowymi potrzebnymi opcjami
8. Stworzenie ekranu, gdzie wpisujemy ksywkę gracza, oraz ekranu wyświetlającego najlepsze wyniki.
9. Stworzenie planszy końcowej.
10. Stworzenie gdy w formie adf-a, żeby można było w prosty sposób ja uruchomić, bez konieczności dogrywania czegokolwiek gdziekolwiek.
Tyle ode mnie, co Ty na to Hexmage?