[#2251] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2250

Nie dałoby się zrobić tak, żeby dodatki, np. nowe plansze
były na dodatkowej dyskietce? Do tego edytor plansz
i każdy mógłby sam sobie zrobić nowe plansze. Marzenia.
[#2252] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2248

Poniżej tak dla potomności archiwum z wszystkimi znanymi mi wersjami gry.
link

PS. najnowsza wersja 1.3 wysypuje się po złapaniu myszką górnej belki pomysł
[#2253] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Arturo, post #2252

PS. najnowsza wersja 1.3 wysypuje się po złapaniu myszką górnej belki pomysł

Raczej nie wysypuje się, a pojawia się ekran Workbencha. Dzieje się tak dlatego, że używam tzw. View, zamiast ekranu. To w nowej wersji jest skorygowane.

Program można w każdej chwili zamknąć sekwencją CTRL+C wysłaną do programu z poziomu AmigaDOS np. tak:

1.> STATUS
Process 3: Loaded as command: game.exe

1.> BREAK 3 C

I program zostanie zamknięty.

Z aktualności - troszkę walczyłem z obiektami animowanymi. Ostatecznie przechowuję ich poprzednią pozycję by odrysować tło.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2021 18:18:19 przez Hexmage960
1
[#2254] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2253

Hej, prace idą do przodu:

- Udało mi się wprowadzić obsługę większej liczby obiektów animowanych do gry. Każda skrzynia jest teraz takim obiektem. Obiekty animowane są poprawnie.

- Usprawniłem ruch bohatera. Obraca się trochę szybciej. Najpierw wykonuje wymagany obrót i dopiero idzie do przodu oraz zwraca się w kierunku przeszkody, jeśli stoi na drodze.

- Grafiki ikon oraz klatki animacji obiektów są teraz odrębnymi strukturami wycinanymi z obrazka z grafiką.

- Gra działa na ekranie z podwójnym buforowaniem.

Poniżej przykładowy poprawiony poziom nr 1.

Teraz będę dodawał te nowe/brakujące elementy do gry, żeby uatrakcyjnić klasycznego Sokobana. Myślę o kilku symbolach na skrzyniach. Wisienki powinny wrócić nawet jako zwyczajny bonus.

Myślałem wcześniej o jakiejś punktacji, żeby sprawić by gracz miał np. +500 punktów na start i każdy "nadmiarowy" ruch oraz restartowanie poziomu kosztowało by go pewną liczbę punktów. Przejście poziomu nagradzane byłoby punktami.

Nowe archiwum wrzucę niedługo. Po testach nie zauważyłem błędów, przy czym chcę jeszcze troszkę rzeczy dodać.

[#2255] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2254

- Gra działa na ekranie z podwójnym buforowaniem.

No to teraz będzie już z górki na pazurki. I jeszcze tylko 70 poziomów.
3
[#2256] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2255

Proponuję dopracować grę, porobić trochę
poziomów. Może uda się w tym wątku
dobić do 100 stron i wtedy wypuścić
tytuł. Z przytupem szeroki uśmiech
[#2257] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2256

Hej, przywróciłem te wisienki i nadałem im fajną rolę, która pasuje do Sokobana.

Otóż wisienki są zbierane do skrzyń (trzeba wepchnąć skrzynię na pole z wisienką, by ją zebrać). Ulokowana na pole docelowe skrzynia z wiśnią da więcej punktów, niż skrzynia bez. Maksymalnie na jedną skrzynię wejdą dwie wisienki.

Wpadłem na ten pomysł wcześniej ale wydawało mi się, że nie wypali. Okazuje się zupełnie inaczej - bardzo fajnie to działa.

Normalnie przez wisienki bohater przechodzi jak przez podłogę.

Wiem, że kolega Lucus jakiś czas temu podsunął pomysł ze zgniataniem wiśni przez skrzynię - ale przyznam, że wymyślając moje rozwiązanie nie pamiętałem o pomyśle kolegi Lucusa.

Mam nadzieję, że Wam się spodoba. Chyba jest OK? No dobra, wisienki załatwione - i dość szybko wplotłem je w mechanikę.





2
[#2258] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2257

Przyznam bez bicia że musiałem zajrzeć w historię swoich postów żeby rozkminic co to za 'moj' pomysł... Ja tam chciałem tylko żartobliwie zwrócić uwagę na powiedzmy minor buga, nie poczuwam się do roli ojca tego pomysłu i rób z tym co chcesz.
[#2259] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #2258

Twoja wypowiedź, w której przedstawiłeś pomysł na zgniatanie wisienki skrzynią:

- z drobnostek - nie da się czaszki(skrzynki) popchnąć na wisienkę, to pewnie więcej roboty ale podrzucam pomysł żeby się dało i żeby to nie dawało dodatkowych punktów za wisienkę (bo zgnieciona :) );

Dodam jeszcze klucze i drzwi - w sumie całkiem prosta sprawa. Teraz przy płynnej animacji nabrało to rumieńców.

Być może zaimportuję te starsze poziomy z wcześniejszej wersji to może sumarycznie wyjdzie z 20.

W temacie kończenia gry, powinno być teraz - jak zauważył kolega wyżej - już z górki. Pracuje mi się OK, kod jest bardzo spójny. Jutro na 75% będzie nowa wersja. Oby się nic nie zepsuło.

Chciałbym w kolejności dodać wyświetlanie punktów i restartowanie poziomu oraz przywrócić efekty dźwiękowe.

Ostatnia aktualizacja: 16.06.2021 23:29:08 przez Hexmage960
[#2260] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2259

Wpadłem na pomysł by lepiej zintegrować klucze z Sokobanem na bazie pomysłu z wisienkami.

Będą prawdopodobnie skrzynie-klucze, które posłużą do otwarcia drzwi. Należałoby wepchnąć skrzynię w odpowiednie drzwi, by je otworzyć.

Skrzynia taka nie zniknie (zużyty zostanie tylko klucz z nią powiązany) i będzie można ulokować tę skrzynię jak zwyczajną.

Z moim obserwacji będzie to lepiej dla idei Sokobana, niż tradycyjnie zbierane klucze na planszy (gdzie jedynym wyzwaniem jest wybór drzwi) i będzie stanowić dodatkową łamigłówkę.

Ale będzie to najpewniej jeden z ostatnich elementów. Taśmociągi chyba sobie daruję. Poprawię jeszcze poziomy.
[#2261] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2260

Robert, znowu wpadasz w tą samą pętlę: poprawki kodu, wstawianie z powrotem ficzerów które wcześniej sam wywaliłeś, dziesiątki pomysłów, gra prawie gotowa... potem cyk i cisza i powrót po paru miesiącach z nowymi newsami o poprawionym kodzie animacji i jakimiś screenami pokazującymi niegotową grę.
1
[#2262] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2260

kurła, skrzynie-klucze, skrzynie do zbierania wisienek, powrócił temat taśmiociągów - podoba dla mnie się, w którą stronę to zmierza! Bo już robiło się nudno w tym wątku.



to może inne propozycje. Ja bym dodał takiego nietoperza, co będzie przylatywał jak w Montezumie, kiedy za długo się zastanawiamy. I wtedy trzeba uciekać przed nim. Żeby gracz sobie nie myślał, że może tak nic nie robić. Chyba że znajdzie aerozol na nietoperze (jak we Fredzie) i psiuknie w niego - wtedy nietoperz odlatuje na kolejną minutę. Bo w skrzyniach będą poukrywane różne rzeczy - w jednej aerozol, w innej kanapki... Magazynier też człowiek i jeść coś musi, a takie przesuwanie skrzyń trochę siły wymaga. Każde przesunięcie skrzyni kosztuje trochę energii, która odbudowuje się po zjedzeniu kanapki ok, racja (ale trzeba być ostrożnym, bo niektóre kanapki są zatrute! hide2 I wtedy magazynier zaczyna poruszać się odwrotnie do ruchu dżojstika. Jak w... już nie pamiętam czym).

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 09:17:59 przez snajper
1
[#2263] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2261

i jakimiś screenami pokazującymi niegotową grę.

Te "jakieś" screeny to zrzuty ekranu z aktualnego silnika. Wisienki działają od wczoraj!!

Nie wspomnę o tych rzeczach o których już pisałem.

Dzisiaj dodaję te klucze i drzwi i dodaję je do poziomów.

Chciałem kilka rzeczy dorobić, zanim upublicznię nową wersję.

Są to:
- wyświetlenie punktacji,
- możliwość restartu poziomu.
[#2264] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2261

1
[#2265] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2263

Już dodałem skrzynie-klucze i drzwi. Działają dobrze.

No więc skoro koledzy znów pośpieszają z publikacją nowej wersji, to mogę wrzucić jeszcze dziś bez kilku rzeczy, które chciałem w nowym release dodać.

Chociażby żeby przekonać, że nowe rzeczy (wisienki oraz skrzynie-klucze) działają.

Moim celem było prawidłowe załączenie wisienek i kluczy do mojego klonu Sokobana. Dlatego to opracowałem.

Potrzebuję sporo koncentracji.

Elementy są gotowe i mogę dodawać do poziomów. Chciałem jeszcze dodać przynajmniej restart poziomu, no i dopracować poziomy.



[#2266] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2262

W sumie nie wiem czy nie warto rozważyć nowej koncepcji gry. Zamiast magazyniera górnik, kopalnia, szyby. Robert do dzieła. Gra czarno-biała w wyższej rozdzielczości.
1
[#2267] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2265

Bardzo dużo ściemniania w tym wątku,
Najpierw post o 12 gotowych poziomach (ściema)
Później post o tym, że poziomy są urozmaicane. Teraz, nie w przyszłości (ściema)
taśmociągami (ściema)

Wprowadzanie nowych pomysłów gdy gra jest na finiszu prac, po latach męczenia buły innymi pomysłami. O czym to świadczy? Kolejny raz wkleję bardzo trafny post sprzed prawie 2 lat, bo o historii nie powinno się zapominać i pomaga ona zrozumieć, że niewiele się zmieniło.

Hexmage 04.10.2019 Do zrobienia całej gry zostało naprawdę niewiele.

mailman 04.10.2019 Tylko to się Tobie tak wydaje, bo nadal nie masz planu jak ma gra wyglądać i od początku nie miałeś też celu, jaki chcesz osiągnąć. Na pewno na początku nie zakładałeś nawet połowy rozwiązań, które w trakcie wprowadziłeś i nie wiesz co jest Twoją definicją ukończonej gry. Ty to tworzysz za każdym razem, gdy wpadasz na kolejny pomysł dołożenia czegoś, o czym chwalisz się na forum i to oddala Cię nawet od tego, co może sobie wyobrażałeś.


i jeszcze taka ciekawostka:

17.06.2021 Chciałem kilka rzeczy dorobić, zanim upublicznię nową wersję.

Są to:
- wyświetlenie punktacji,
- możliwość restartu poziomu.

04.10.2019 Dzisiaj dodałem punktację

08.05.2020 Możemy restartować poziom przyciskiem R


Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 11:20:36 przez xylaz
3
[#2268] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2267

To ja tylko wyjaśnię, że taśmociągi mogą zostać wprowadzone z płynną animacją, bo teraz każda skrzynia to obiekt, ale wydaje mi się, że mogą sprawiać niewielkie kłopoty - dlatego zdecydowałem, że raczej ich nie wprowadzę.

Wisienki pełniły zawsze niewiadomą rolę - udało się w końcu jakoś sensownie nadać im rolę. Tak samo klucze są teraz świetnym elementem łamigłówki.

12 etapów to nie ściema, tylko powstały naprędce i warto je urozmaicić by były ciekawsze.

Zgodnie z tym co pisze Mailman - dwa lata temu nie miałem definicji ukończonej gry. Wiele rzeczy miałem mało poukładanych i starałem się te wszystkie elementy poukładać.

Sorry.

Wrzucę następną wersję do testów.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 11:57:53 przez Hexmage960
1
[#2269] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2257

Rob, a co bylo nie tak z tą wersją ? Dlaczego jej nie ukończyłeś?

1
[#2270] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2269

Hej,

Już dokładnie nie pamiętam ale pewnie pojawiły się wtedy kłopoty z wbudowanym edytorem plansz albo straciłem panowanie nad kodem. Co w tamtej wersji Ci się najbardziej podobało?

Praca nad rozbudowanym kodem wymaga dużo uwagi, a miałem spore problemy z koncentracją. Teraz jest nieco lepiej.

Wrzucam nową wersję:

Poprawiłem 5 z 12 etapów, które załączyłem z tą wersją. Zabawa zaczyna się już od etapu 2, przy czym jest niewielki problem - zrobiłem w ostatniej chwili tak, że skrzynie znikają po ulokowaniu, co zmienia troszkę mechanikę tych poziomów (upraszcza je).

Zrobiłem tak dlatego, by wyróżnić skrzynie załadowane wisienkami. Pojawiają się monety (jedna lub dwie) jako nagroda za takie skrzynie.

Klawiszem R restartujemy poziom, Q zaczynamy od pierwszego etapu, a Esc wychodzimy z gry. Klawisze kursora jeszcze nie są obsługiwane.

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.4.lha

Proszę o ew. opinię. Teraz będę dodawał resztę brakujących rzeczy oraz punktację.

Te monety będą oczywiście przeliczane na punkty. Być może dokonam tu kilka zmian.

Generalnie chcę celować w elementy logiczne.



Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 15:30:21 przez Hexmage960
1
[#2271] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2270

Nie działa mi na MorphOS-ie. Tylko coś mignie i nic dalej się nie dzieje.
[#2272] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #2271

Gra otwiera swój ekran, ale wymaga Blittera i Coppera - korzysta z nich bezpośrednio.
1
[#2273] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2272

Mam pytanie. Po co od nowa kombinujesz z wisienkami i kluczami, skoro pół roku temu informowałeś wszystkich, że lista elementów na planszy jest ustalona i zamknięta?

Oto twój cytat (listopad 2020):

Gra zawiera następujące ostateczne, zrewidowane elementy (wszystkie, oprócz zwojów, już są zawarte w silniku):

- Skrzynie - należy ułożyć wszystkie skrzynie na polach docelowych. Wtedy pojawiają się skarby,
- Monety - po zebraniu zwiększają liczbę punktów. Należy zebrać określoną liczbę monet,
- Wisienki - po zebraniu zwiększają energię gracza,
- Czaszki - niebezpieczne, zmniejszają energię gracza,

Dodatkowe elementy - przedmioty do zebrania i użycia:
- Zwoje - zawierają wskazówki, podpowiedzi co do gry i sposobu przechodzenia poziomów,
- Bomby - po użyciu likwidują pobliskie czaszki,
- Latarki - po użyciu odsłania w pobliżu niewidoczne kafelki (niektóre kafelki mogą być niewidoczne, dla utrudnienia),
- Klucze - otwierają drzwi (dwa rodzaje).

Gdzie się podziały: bomby, latarki, zwoje, czaszki, monety?
Dlaczego ich nie ma, skoro podobno były już zawarte w silniku?
Czyżby to była kolejna ściema?
Mam rzucić inne cytaty z obietnicami i obwieszczeniami?
3
[#2274] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2273

Były zmiany i różne plany, ale masz teraz w pełni grywalną grę. Proszę zaprzestać tego typu wypowiedzi. Czekam już tylko na opinię o aktualnej mechanice i raport o błędach.
[#2275] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2273

Naprawdę jeszcze liczycie na rzeczowe odpowiedzi na tego typu pytania? Ja zadałem podobne pytanie w poście nr 2239. W odpowiedzi dostałem tradycyjne ogólnikowe:
"Wiem, że wiele rzeczy chwilowo zniknęło, pojawiło się kilka nowości. To już jednak ostatnia prosta. Powoli finalizuję pracę."
Jak dla mnie ten wątek od dawna jest szyderstwem z użytkowników ppa i ktos tutaj w końcu powinien podjąć męską decyzję.
2
[#2276] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2275

"Wiem, że wiele rzeczy chwilowo zniknęło, pojawiło się kilka nowości. To już jednak ostatnia prosta. Powoli finalizuję pracę."

To jest finalizacja pracy, ja nie rozumiem takiego stanowiska, skoro uwzględniłem oczekiwania kolegi co do brakujących elementów.

Czy każda publikacja silnika musi być nagradzana takimi wypowiedziami??

To naprawdę jest finał pracy, ale nadal przyjmuję zgłoszenia.

P.S. Przepraszam, ale zarzucanie mi szyderstwa jest niezgodne z prawdą.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 16:37:24 przez Hexmage960
[#2277] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2276

O czym Ty opowiadasz chłopie... Drepczesz w kółko. Uwzględniłeś jak wcześniej zaznaczyłeś moja uwagę co do obsługi dżojsticka, ale równoczesnie wywaliłeś obsługę klawiatury. Z tego co pamiętam uwzględniłeś tez jakąs moja wczesniejszą uwagę odnośnie dźwięków w grze, a wydanej po kilku miesiącach następnej wersji nie ma wcale dzwieków (zdaje się...). Były w niby to prawie finalnej wersji czaszki, klucze, drzwi - później zniknęły nagle, a za chwilę pojawiają się jakies nowe klucze, tym razem na beczkach... Co chwilę zmiana koncepcji...
Napisz kolejnego, pojedynczego, ostatniego posta, gdy już będziesz miał OSTATECZNĄ wersję gry, i nie zawracaj więcej głowy tym Magazynierem.
4
[#2278] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2277

To nie jest nowy koncept wisienek i kluczy, tylko troszkę zmieniony. Chciałem dopasować do Sokobana.

Po to jest to opublikowane żebym wiedział czy to rozwiązanie się sprawdza w praktyce.

Teraz nie wiem. Będę prawdopodobnie to jeszcze modyfikował, ale generalnie chciałem kończyć.

Naprawdę się napracowałem.

No ale dobrze - w takim razie wrzucę finalną wersję, już nie będę prosił o komentarze. Zobaczymy czy mi się uda.

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 18:05:05 przez Hexmage960
[#2279] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2278

Ważne, że prace trwają a kiedy będzie ich finał?
Czas pokaże.
[#2280] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2262

"nietoperza, co będzie przylatywał jak w Montezumie"
"aerozol na nietoperze (jak we Fredzie)".
Informuję moderacje, że wykryłem zakamuflowanego atarowca

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2021 18:28:31 przez Ocelot
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem