[#2221] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2220

Co stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać (świetne!) poziomy Jacka? Przecież są gotowe i wystarczy je wstawić, a raz, że chłop się napracował, a dwa - świetnie mu to wyszło.

PS Brawo za płynny przesuw magazyniera
2
[#2222] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2221

Co stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać (świetne!) poziomy Jacka? Przecież są gotowe i wystarczy je wstawić, a raz, że chłop się napracował, a dwa - świetnie mu to wyszło.

W zasadzie zupełnie nic - musiałbym przeszukać w gąszczu wypowiedzi.

Nie chcę po prostu przedłużać prac. szeroki uśmiech Może wstawię je w tym Bonus Packu - teraz poziomy dodaje się łatwiej niż wcześniej.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2021 10:20:12 przez Hexmage960
1
[#2223] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2219

Poziomy urozmaicam następującymi elementami opracowanymi mniej więcej w środku prac:
- Kilka symboli na skrzyniach - trzeba dopasować,
- Taśmociąg - przemieszcza skrzynię.

nie widać tego na prezentowanych obrazkach
1
[#2224] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2168

OK
[#2225] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2220

w oczekiwaniu na premierę Magazyniera, można sobie już teraz wykonać takiego "analogowego" jak na YT od 00:19

2
[#2226] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2223

Tak, sorki - te dodatkowe elementy będę dopiero wstawiać do etapów.

Więc oznajmiam, że gra już działa - i działa bardzo ładnie. Można grać w załączone poziomy, sterować joystickiem i układać skrzynie, bohater porusza się płynnie.

Zostało kilka drobnych kwestii. Przede wszystkim dopracować drobiazgi typu dodatkowe klatki animacji, obsługę klawiszy oraz dodać odtwarzanie muzyki.

Opublikuję grę bardzo niedługo, być może wcześniej zrobię video, ale nie wiem czy warto pożytkować na to czas.

Chciałbym po prostu zakończyć prace nad tą grą. Najbliższe archiwum będzie jeszcze wersją do testów - normalna sprawa, ale wkrótce chciałbym wypuścić wersję finalną.

Myślę, że gra się spodoba - jest całkiem dynamiczna. Będę oczywiście wprowadzać ewentualne drobne sugestie i poprawki od kolegów.

Chciałbym po prostu by gra była ukończona i wydana - i taki był jej status. Jestem otwarty na ewentualne usprawnienia, ale dopiero potem w ramach Bonus Packu na przykład.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2021 13:46:33 przez Hexmage960
1
[#2227] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2222

W zasadzie zupełnie nic - musiałbym przeszukać w gąszczu wypowiedzi.


Dostałeś pomoc od człowieka, który poświęcił swój czas na wsparcie dla Ciebie, a ty się bronisz "koniecznością przeszukania w gąszczu wypowiedzi"? Nie zapisałeś sobie nigdzie jego prac, które podesłał...? To jest żałosne...
2
[#2228] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2227

Mam zapisane jego prace (mapę 8, 10 i 11) w formie plików ale format jest dawniejszy.

Z tego co pamiętam Jack Świdnik zamieścił zrzuty ekranu ze swoich etapów, które mógłbym wprowadzić - dlatego pisałem że mogę to zrobić.

Ja naprawdę doceniam, że kolega zrobił etapy do mojej gry w udostępnionym edytorze plansz. Proszę mi wybaczyć.

Było to ponad rok temu! Jeżeli zainteresowany kolega chce żebym zamieścił te etapy proszę niech udostępni je jeszcze raz - to znacznie uprości mi ich zamieszczenie.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2021 14:09:33 przez Hexmage960
[#2229] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2228

Ja bym po czymś takim już nie chciał.
1
[#2230] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2229

Rozumiem, że żadne przeprosiny nie mogą zostać przyjęte. W takim razie postaram się rozkodować etapy Jacka Świdnika na podstawie tych plików - i najlepiej gdybym zamieścił je w Bonus Packu.
[#2231] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2230

Ja wypowiadam się za siebie, a nie za Jacka. Moim zdaniem powinieneś jednak tak zrobić.
1
[#2232] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2231

OK, rozkodowałem już te plansze kolegi Jacka na podstawie rysunku z kafelkami z Magazynu 1.0 (wersji sprzed roku).

Problem polega na tym, że w tej wersji są drzwi i klucze (oraz wisienki i czaszki), które kolega Jack Świdnik wykorzystuje, a których to nie ma w aktualnej wersji. Dlatego też chciałbym dodać je w Bonus Packu.

####################
# WD   #WCW     #WW#
#WK# C #WSW#  W  FF#
####             FF#
#WSW ### ### ### CC#
#W W #W# #W# #W#   #
#### #D# #D# #D#   #
#KWK # S # S # #   #
#WS  # C # C # #   #
#CS              ###
#   ####D#####   SW#
# W D  H #WFF  W SK#
#   #K   #WFF      #
####################


Ostatnia aktualizacja: 14.06.2021 15:03:24 przez Hexmage960
[#2233] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2232

Jestem jestem. Tez śledzę watek ale sie juz nie wypowiadam bo to nie ma sensu.
nie musicie sie mna przejmować. Nie moja gra nie ja ja pisze
Wtedy traktowalem to jako zabawę dla siebie i pisalem ze kolega Hex ma pelna dowolnosc co z tymi planszami zrobi.
Z tego co pamietam po tamtej wersji gry (moim zdaniem pierwszej i najlepszej dotąd) juz dawno nie ma ani kodu ani tez grafiki
Sam kolega Hex o tym pisal. Zmienila mu sie koncepcja zresztą nir pierwszy raz i pewnie nie ostatni teraz.
Jak chcecie te plansze to moge podesłać bo mam dalej na laptopie
Ale tam sa zupelnie inne elementy co tu.
tu nie ma czaszek wisienek drzwi kluczy.
[#2234] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2230

Kończ waść, wstydu oszczędź.
3
[#2235] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2233

Z tego co pamietam po tamtej wersji gry (moim zdaniem pierwszej i najlepszej dotąd) juz dawno nie ma ani kodu ani tez grafiki

Tamta grafika jest zachowana, a poza tym obecna jest bardzo do niej zbliżona.

Bardzo proszę przesyłać mi takie materiały, jak poziomy z edytora na przyszłość np. na pocztę e-mail w załączniku - wtedy na pewno się nie zgubią.

Tez śledzę watek ale sie juz nie wypowiadam bo to nie ma sensu.

Jest sens - oprócz kolegi i paru innych osób, mało kto dyskutował w tym wątku na tematy rozgrywki, elementów (np. wykorzystanie wisienek itp.).

Wrzucam grywalną grę w nowej wersji (1.3). Nowością jest obsługa joysticka, płynna animacja bohatera, klatki animacji bohatera oraz wiele poziomów (aktualnie 12). Minusem jest brak dźwięków. Poziomy też muszę trochę dopracować.

Nie jest to jeszcze wersja finalna - ale blisko.

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.3.lha

Załączone są dwie scenerie. Żeby wybrać scenerię nr 2 należy wpisać Game.exe 2.

Sterowanie joystickiem - przyciskiem FIRE przechodzimy do następnego poziomu, wychodzimy z gry po przejściu poziomów lub po wysłaniu sygnału CTRL+C do programu.

Uwaga: Jeżeli w jakiejś chwili będziecie chcieli wrócić do WB, wystarczy nacisnąć LAMIGA+N. Ale program się nie zakończy i trzeba go zatrzymać wciskając CTRL + C w oknie Shella, bądź stosując komendę BREAK z AmigaDOSu. Sorki że teraz to jest tak zagmatwane - poprawię to.

To jest już finisz tego projektu. Myślę, że 12 poziomów powinno już dać trochę rozrywki. Mam nadzieję, że płynna animacja jest OK.

Po zebraniu uwag uwzględnię je w końcowej wersji. Będzie jeszcze szereg usprawnień, ale w tym miesiącu kończymy.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2021 20:30:42 przez Hexmage960
[#2236] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2233

Wisienki zostały przerobione na wino, a wino w beczkach. W miejsce wisienek dać lampki do wina czerwonego.
1
[#2237] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2235

właśnie sprawdzam na winuae jak poprzednie wersje i lipa
- zatrzymałem się na planszy tutuowej i co dalej, nie mam joya na usb pod win, zawsze działały kursory i enter
- brak pl czcionek
[#2238] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2237

Być może musisz skonfigurować joystick pod WinUAE - aktualnie steruje się joystickiem, nie klawiaturą.

Co do czcionki przepraszam - zapomniałem załączyć spolszczony centurion.font.
1
[#2239] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2238

No i po raz kolejny - dwa kroki w przód i trzy do tyłu... Skoro we wcześniejszych wersjach działało sterowanie z klawiatury, czemu w tej to nie działa? Nie każdy musi mieć podłączonego joysticka do amigi, poza tym to sprzęt zawodny, powinny działać strzałki na klawiaturze. Czemu to nie działa, skoro działało?
Klucze, drzwi, wisienki - czemu je zlikwidowałeś, skoro jeszcze 2 miesiące temu się dumnie prezentowały na udostępnianych przez Ciebie poziomach? A już to miała być wersja niemal ostateczna... Można dyskutować nad ich sensownością w grze, ale tyle czasu je prezentowałeś, że chyba wypadałoby wyjaśnić nam powody ich usunięcia z gry? Zawsze był to jakiś element wyróżniający Twój klon Sokobana od innych...
1
[#2240] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2239

to ja tak tylko wrzucę zrobione wcześniej mapki plansz 8-11. Co prawda coś tam ktoś tam wyżej już niby rozszyfrował, ale że nie da się wiele zrozumieć z tego, co oni wypisują, a ta plansza namazana tak niedbale, na "odwal się" i nawet bez zachowania zbliżonych proporcji - to na wypadek gdyby leń patentowany Hexmage po kolejnych 3 miesiącach znalazł kolejną wymówkę, zdecydowałem, że jednak je wkleję.
zhakowane z internetów i zdeszyfrowane własnym deszyfratorem plansz magazyna oraz drogą dedukcji.

Plansza 8:
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M
M   ? |       M ? * ?           M ? ? M
M ? o M   *   M ? ! ? M     ?     _ _ M
M M M M                           _ _ M
M ? ! ?   M M M   M M M   M M M   * * M
M ?   ?   M ? M   M ? M   M ? M       M
M M M M   M | M   M | M   M | M       M
M o ? o   M   !   M   !   M   M       M
M ? !     M   *   M   *   M   M       M
M * !                             M M M
M       M M M M | M M M M M       ! ? M
M   ?   |     $   M ? _ _     ?   ! o M
M       M o       M ? _ _             M
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M


Plansza 9:
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M
M M o M     M     M     M ? o M * o M M
M _ ? |   *                 ? |   ? _ M
M M   M !   M !   M     M !   M !   M M
M _ ? |                       |   ? _ M
M M   M     M     M     M     M     M M
M _ ? |           $           |   ? _ M
M M   M !   M !   M     M !   M     M M
M _ ? |                       |   ? _ M
M M   M     M     M     M     M     M M
M _ ? |                       |   ? _ M
M M   M !   M !   M     M !   M     M M
M o ? M o ?                   M *   o M
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M


Plansza 10:
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M
M   ? o M     M       o M     M   ? * M
M ? ! ? M     | ?   ? * M     M   ! ? M
M   ?   M     M M M M M M     M   ?   M
M M | M M                     M M | M M
M       M   M _ M       M _ M         M
M   !   ?   _ o _       _ o _     ?   M
M   !   M   M _ M   $   M _ M     ?   M
M       M                             M
M M | M M                     M M | M M
M   ?   M   M M M M M M M     M   ?   M
M ? ! ? M   M * ? !     |     M ? ! ? M
M   ? o M   M ? ?       M     M   ? o M
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M


Plansza 11:
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M
M       |                             M
M o M M M   M M M ! M M M | M M M     M
M   M ? ?   M   M   M ?     M _ _     M
M   M M M   M M M   M M *   M ? ?     M
M   ? o M   M *     M ?     M _ _     M
M * M M M ! M       M M M ! M M M     M
M   ?   |                             M
M   M M M   M ?   ? M         M M | M M
M   M _       M ? M           M *   ? M
M   M _         M       !     M   !   M
M o M M M       M       !     M       M
M       |       o             | o   $ M
M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M


Legenda:
$00 00 - puste pole
$00 01, M - ściana
$00 02, ! - skrzynia
$00 03, o - klucz
$00 04, $ - gracz
$00 05, * - czaszka?
$00 06, | - drzwi
$00 07, ? - wisienka?
$00 08, _ - miejsce na skrzynię

swoją drogą - skoro te plansze są tak prostackie do hakowania, to po grzyba w ogóle kombinować z własnym formatem plików do zapisu plansz? No ale nie mój cyrk - nie moje małpy.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2021 03:26:29 przez snajper
1
[#2241] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2240

Rozszyfrowałem wcześniej mapki 8, 10 i 11. Dzięki za mapkę 9.

Legenda do mojej mapki:
# - ściana
W - wisienka
S - skrzynia
F - pole docelowe (flagstone)
C - czaszka
D - drzwi
K- klucz
H - bohater (hero)

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2021 03:42:30 przez Hexmage960
1
[#2242] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2239

No i po raz kolejny - dwa kroki w przód i trzy do tyłu... Skoro we wcześniejszych wersjach działało sterowanie z klawiatury, czemu w tej to nie działa? Nie każdy musi mieć podłączonego joysticka do amigi, poza tym to sprzęt zawodny, powinny działać strzałki na klawiaturze. Czemu to nie działa, skoro działało?

Sterowanie klawiaturą oczywiście również będzie. Akurat kolega zgłaszał sugestię kontroli joystickiem.

Klucze, drzwi, wisienki - czemu je zlikwidowałeś, skoro jeszcze 2 miesiące temu się dumnie prezentowały na udostępnianych przez Ciebie poziomach? A już to miała być wersja niemal ostateczna... Można dyskutować nad ich sensownością w grze, ale tyle czasu je prezentowałeś, że chyba wypadałoby wyjaśnić nam powody ich usunięcia z gry? Zawsze był to jakiś element wyróżniający Twój klon Sokobana od innych...

Przepraszam, niektóre elementy powrócą w tych planowanych usprawnieniach. Poziomy poprawię i będą bardziej zróżnicowane i ciekawsze.

Dzięki za przetestowanie i uwagi.

Wiem, że wiele rzeczy chwilowo zniknęło, pojawiło się kilka nowości. To już jednak ostatnia prosta. Powoli finalizuję pracę.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2021 03:41:59 przez Hexmage960
1
[#2243] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2240

ja używałem edytora plansz co był dostepny w pierwszej wersji
edytor graficzny a nie tekstowy w notatniku
Spróbuj te plansze przejść za pierwszym podejściem w ciagu mniej niz 10 min, i nie oczami po ekranie tylko odpal pierwsza wersje magazynu i te plansze 9-11 na Amidze lub winuae
Wtedy ta gra miala jakis sens, swoj urok, dawała frajdę projektowania pomimo to ze nie byla skończona
[#2244] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2243

No ale wiesz. Zarzucano mi, że koncentruję się na edytorze plansz a nie na grze. Sugerowano format tekstowy, który zastosowałem.

Kolega zaś pisze, że to graficzny edytor dawał frajdę.

Nie dogodzę wszystkim równocześnie.

Płynna animacja pewnie też jednym się spodoba innym nie.

Teraz celem jest uzupełnienie brakujących elementów. Mam nadzieję, że koledze jednak najnowsza wersja się podoba i zagra w finalną wersję.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2021 06:30:25 przez Hexmage960
1
[#2245] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2244

pisałem nie przejmuj sie mną. Nie rób tej gry dla mnie czy dla innych tylko dla siebie.
Byl edytor i go nie ma, zmienione sterowanie ok, nowa grafika i nowe elementy ok trudno. Nie oceniam tego, pracuj dalej.
Zrobisz/skończysz kiedyś to pogram i ocenie, pamietam ze o tym tez pisałem juz wczesniej.
co nastepne będzie ja wiem ja wiem nowa grafika
plansz mialo byc 30 a nie 12 ok, racja oraz tasmociagi i ruchome czaszki przeszkadzajki ok, racja
[#2246] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2245

Dzięki za opinię. OK

Tak już mnie uczono, że programy pisze się jednak również dla innych użytkowników.

Np. koledze Dorianowi3d nie podobała się skokowa animacja. Teraz powinno się podobać (również Mastaszkowi).

Kto inny będzie wolał starszą wersję ze skokową itd.

plansz mialo byc 30 a nie 12 ok, racja oraz tasmociagi i ruchome czaszki przeszkadzajki ok

Taśmociągi będą, co do czaszek - przeszkadzajek - nie obiecuję. Kluczowe jest uzupełnienie o te brakujące elementy - również te które już były wcześniej.

Plansz będzie dużo - proszę się nie martwić. Ważne by te 12 aktualnych zostało dopieszczonych.
1
[#2247] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2243

Spróbuj te plansze przejść za pierwszym podejściem w ciagu mniej niz 10 min,

a spróbuj przejść tę planszę za pierwszym podejściem w ciągu mniej niż 10 minut



Ogólnie niezła ściema z tymi poziomami. Napisać, że jest już 12 gotowych, a w dalszej dyskusji okazuje się, że będą zmieniane, dodawane kluczowe elementy, czyli powiedzmy to sobie szczerze - robione od nowa. Gra jest na finiszu prac, ale zawsze na nim była.
1
[#2248] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2247

Gra jest na finiszu prac, ale zawsze na nim była.

Gra nie była zawsze na finiszu. Czy w którejkolwiek wersji była płynna animacja bohatera i popychanych skrzyń?

Ogólnie niezła ściema z tymi poziomami. Napisać, że jest już 12 gotowych, a w dalszej dyskusji okazuje się, że będą zmieniane, dodawane kluczowe elementy, czyli powiedzmy to sobie szczerze - robione od nowa.

Jesteś niesprawiedliwy. Gra zawiera 12 plansz i została niemal dokończona.

Po prostu po testach plansz okazało się, że warto je poprawić by były atrakcyjniejsze.

Z dwóch możliwości - wydać grę z mało atrakcyjnymi poziomami, ale dokończoną lub poprawić plansze wybrałem to drugie.

Aktualnie usprawniam dalej kod, by obsłużyć więcej animowanych obiektów.

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2021 11:34:11 przez Hexmage960
1
[#2249] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2248

Zwracam honor. Gra jest na finiszu dopiero od 15 miesięcy.
19.03.2020 Jestem już na finiszu prac! Od jutra robię poziomy i postaram się do piątku, ew. do weekendu zaprezentować grę!
Płynnej animacji miało nie być. Nie mówię że to zły pomysł, ale takie były Twoje słowa:
Zdecydowałem, że ruch bohatera i innych elementów będzie nadal skokowy co komórkę
1
[#2250] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2247

nie to TE plansze chodziło, spróbuj pograć w moje plansze sprzed roku te 9,10 i 11 z wer 1.0 magazyniera
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem