[#2131] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2130

Elegancko.
[#2132] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2130

No dobrze, ale możesz wyjaśnić, co w tej scenerii robią czaszki? Wczesniej były skrzynie, które zamieniłeś na czaszki, no i ok, spoko (chociaż pytanie, co to ma wspólnego z magazynem, może lepiej byłoby zmienić tytuł na Katakumby, Cmentarz czy cóś w takiej sytuacji).
Teraz dodajesz drugą scenerię, z gdzie przesuwamy beczki zamiast czaszek, ale czaszki nadaj są, jak widać. A miejsca docelowe mają kształt czaszek. Możesz to wytłumaczyć? Co w końcu w tej scenerii przesuwamy?
A teraz uwaga ogólna ode mnie.
Masz jakiś tam zasób swojego czasu, który poświęcasz na tę grę. Czy nie lepiej byłoby przeznaczyć go obecnie na opracowanie kolejnych etapów, a nie na kolejne scenerie? Ja osobiście czekam właśnie na to, żeby w Twoją grę można było pograć dłużej niż 5 minut. A do tego konieczne jest, żeby tych etapów było znacznie więcej. Wtedy będzie można uznać, że to pełnoprawna gra, a nie jakieś demo. Na tym wg mnie powinieneś się teraz skupić, a nie na czasochłonnym tworzeniu kolejnych scenerii.
I jeszcze pytanie - dodałeś w końcu tę obsługę dżojstika? Przydałoby się w końcu...
[#2133] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2132

Witaj,

To jest robocza wersja, dlatego tam widnieją czaszki. W tej scenerii przesuwamy beczki, miejsca docelowe też będą inaczej wyglądać.

Aktualnie dodaję menu startowe gdzie wpisuje się imię gracza i nagrywa konfigurację.

Szczerze mówiąc trochę manipulowałem przy palecie kolorów, bo chciałem rozdzielić paletę na dwie palety po 16 kolorów - jedną stałą paletę do panelu, oraz drugą do grafiki planszy (scenerii) - pod kątem ładowania różnych scenerii do gry (ale też dla oszczędności, bo jak jeden bitplan jest nieaktywny, to nie trzeba zużywać zasobów).

Ostatecznie jednak korzystam z całej palety 32 kolorów dla grafiki planszy/scenerii.

Myślałem by użyć palety EHB (64 kolorów) żeby uzyskać efekt przyciemnienia planszy podczas wyświetlania menu.

Tak, obsługa joysticka jest napisana, ale jeszcze nie podłączałem do sterowania bohaterem.

Co do finalizacji gry to powoli do niej zmierzam. Priorytet to oczywiście dokończenie etapów, a dodatkowa sceneria powinna grę dodatkowo urozmaicić.

Praca aktualnie idzie OK. Rozwiązałem kilka zagadnień programistycznych, m.in. rysowanie za pomocą funkcji QBSBlit() oraz gadżety systemowe BOOPSI.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2021 17:22:12 przez Hexmage960
[#2134] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2133

Zrób sobie pasek panelu jako osobny ekran i będziesz miał 32 kolory na planszę i kolejne 32 na pasek panelu.
[#2135] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2134

Jasne, to dobry pomysł. I nie potrzeba do tego osobnego ekranu, wystarczy tzw. Copperlista użytkownika, która modyfikuje same barwy. (Choć tutaj trzeba uważać, bo AGA ma 24-bitowe rejestry kolorów i inaczej się paletę ustawia.)

Osobny ekran też może być i nawet jest lepszy, m.in dlatego, że jest kompatybilny, pod warunkiem że mamy ECS i wskaźnik myszy wyświetlony wszędzie - zresztą moja gra wymaga ECS z tego powodu, że używam tzw. "Big blits", czyli rysowania dużych obszarów za pomocą Blittera.

Zastanowię się nad tym rozwiązaniem - chociaż teraz z 32 kolorami też dam radę - po prostu będzie szereg wspólnych kolorów pomiędzy sceneriami przeznaczonymi na to menu.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2021 18:56:07 przez Hexmage960
[#2136] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2130

Po chwili entuzjazmu wszystko wróciło do normy.
[#2137] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2136

Wiem skąd taki kolegi komentarz.

Krok naprzód został poczyniony. Wydana wersja 1.2 z wieloma dodatkami stała się faktem. Teraz następne podejście. Następna wersja będzie jeszcze lepsza niż ostatnia i powoli będzie zmierzać ku wersji pełnej.

W wersji 1.0 mieliśmy:
- Kilka plansz,
- Edytor.

W wersji 1.2 mamy już:
- Dźwięki,
- Odczyt/zapis stanu gry,
- Menu + edytor,
- Ładna czytelna grafika,
- Parę etapów.

W wersji 1.3 będzie dodatkowo:
- Więcej etapów,
- Obsługa joysticka,
- Dodatkowe atrakcje,
- Konfiguracja gry w tym imię gracza.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2021 19:37:57 przez Hexmage960
[#2138] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2130

Tu masz ładne darmowe kafelki do użycia w komercyjnych i niekomercyjnych produktach. Autor nawet nie wymaga wpisania siebie w creditsy. Moim zdaniem to co wstawiłeś w poście z nową grafiką niestety wygląda ubogo jak na 32 kolory. Jak wejdziesz na tę stronę i zeskrolujesz w dół, zobaczysz świetne kwadratowe kafelki w różnych odcieniach i w dodatku o rozmiarach 16x16 - nic tylko podstawiać do Magazynu :)

Darmowe kafelki



Ostatnia aktualizacja: 18.03.2021 19:39:53 przez mastaszek
[#2139] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2138

Tak jak pisałem, eksperymentowałem z podziałem palety, chciałem podzielić paletę na dwie części. Efekt wygląda przeciętnie, bo to jest wynik tych eksperymentów.

Każdą rzecz najpierw testuję przed wprowadzeniem do głównego programu.

Co do grafiki. Wiadomo, że w sieci jest zatrzęsienie wszelakiego rodzaju kafelków i gotowych zestawów, zaś graficy proszą się o zatrudnienie.

Akurat Magazyn został na tyle dopracowany, że nie będę teraz zmieniał kafelków na jakiś gotowiec, który może zupełnie do gry nie pasować. Staram się rysować grafikę, która pasuje do całości i do konceptu.

Mam już grafikę bohatera od Recedenta - oraz własną, atrakcyjną scenerię.

Opracowałem kilkanaście tilesetów, z których wyodrębniłem na drodze ewolucji co ładniejsze kafle, co widać w scenerii Katakumby. Ta sceneria z beczkami - pechowo nie jest już tak ładna.

Ponadto ja pragnę dalej ćwiczyć rysowanie, a to jest świetny trening.
[#2140] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2130

Beczki z rumem nie mogą stać otwarte
[#2141] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2139

Rozumiem. Sceneria Katakumby jest spoko OK
[#2142] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2141

Sceneria Katakumby jest spoko OK

Dzięki, to jest pierwsza sceneria, która pojawia się w grze.

--
Ja myślę, że nie muszę nawet pisać, że postęp się odbył. Wersja wypuszczona jakiś czas temu jest już bardzo dojrzała, ale brakuje jej kilku całkiem istotnych elementów.

Po prostu pragnę, by w grze było kilka scenerii z racji narysowania ich aż tylu. Niestety albo jest brzydka narysowana naprędce grafika, albo niespójny, zabugowany kod (chociaż generalnie z kodem jest lepiej niż z grafiką).

Bardzo bardzo powoli odbywa się moje zdrowienie. Ja muszę z tym żyć - i nie jestem w stanie sam tego przyśpieszyć.

Ale z ręką na sercu powiem Wam, że aktualnie prace idą zdecydowanie lepiej niż przy ostatniej wypuszczonej wersji. Czuję się na co dzień jeszcze lepiej niż wtedy.

Przecież tyle było skarg na tamtą wersję - podobnie tyle samo pochwał. Ja powoli posuwam maszynerię do przodu, bo chcę by moja gra wyglądała po prostu na rzetelnie zrobioną. Żeby to było coś co można nazwać grą, a nie namiastką.

Jeśli po przeczytaniu tego postu nadal ktoś nie wierzy w postęp - polecam wrócić i obejrzeć film z rozgrywki z wersji 1.2 dema gry. To jest coś namacalnego i daje jakieś podstawy do dalszego rozwoju.

Naprawdę robię co mogę - a efekty się bardzo różnią od siebie na przestrzeni różnych okresów.

Nie mam też ostatnio (odpukać) okresów niepokoju.. co wróży naprawdę dobrze i mnie i projektowi. Niepokoje ciągnęły się od początku czyli już z 19 lat..

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2021 20:20:06 przez Hexmage960
[#2143] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2136

Po chwili entuzjazmu wszystko wróciło do normy.


Dokładnie. Już od czerwca ubiegłego roku nie było tu prezentacji "nowej grafiki". Dziś w końcu się pojawiła.

Mniej więcej w tym samym czasie, w tym poście opublikowane było ostatnie streszczenie kolejnych deklaracji i zapewnień autora. Podaję na wypadek, gdyby komuś zechciało się uaktualnić to "fascynujące" zestawienie o kolejne dziewięć miesięcy aż do dnia dzisiejszego.
[#2144] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2143

To nie jest prawda. Kolega uprawia czysty trolling. O drugiej scenerii wspominałem jeszcze niedawno, przy okazji publikacji grywalnej wersji 1.2.
[#2145] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2144

Znalazłem takie dwa amigowe sokobany. Linkuję jako ewentualne źródło inspiracji dla zrobienia bohatera na sprajcie z płynnym przesuwem co pixel ;) Rozwiązanie takie jak w drugim linku, czyli bohater płynnie ale skrzynie co kratkę, jest w Magazynie łatwe do zrobienia. Tzn pod warunkiem rysowania bohatera jako sprite'a.

Fajny sokoban

A ten chyba inspirowany tym pierwszym



PS W tym pierwszym linku są fajne scenerie. Czyli masz rację - pomysł ze zmieniającą się grafiką jest niezły.

Ostatnia aktualizacja: 18.03.2021 21:52:28 przez mastaszek
[#2146] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2144

To nie jest prawda.


Czyżby? W którym poprzednim poście pokazane są tzw. "beczki z rumem" ? Plik z tym obrazkiem zawiera datę "March 18, 2021, 2:40:38 PM GMT+1". Czym on jest, jeśli nie prezentacją "nowej grafiki" ?
[#2147] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2145

Nie zapominaj o
[#2148] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2146

Różna grafika scenerii to rzecz najnormalniejsza w grach. Tutaj już nie zastępuję czy psuję grafikę - tylko dorabiam drugą scenerię obok istniejącej.
[#2149] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2137

Miałem na myśli to, że nie trzymasz się własnego planu. Piszesz jedno, robisz drugie. Nigdy nie można brać na poważnie tego, co piszesz. Poniżej cytat obrazujący o co dokładnie mi chodzi.
Mógłbym projekt w tym momencie zakończyć, ale nie chcę, bo chcę by gra wciągnęła na dłużej.

Dlatego też chcę:

- Dorobić od 4 do 9 poziomów,
- Dorobić punktację i pasek z wyświetloną liczbą punktów i kluczy (oraz czasem rozgrywki i liczby ruchów),

Ponadto, żeby gra była troszkę atrakcyjniejsza chcę:

- Dorobić dodatkowe klatki animacji bohatera (kierunki + pchanie),

Do tego chcę wprowadzić sugerowane poprawki co do prędkości ruchu (zmiana jednej stałej), oraz możliwość konfiguracji gry przez ToolTypes w ikonce (wyłączanie dźwięków).

Na koniec chcę zrobić skrypt instalacyjny, który zainstaluje grę na twardym dysku poprzez systemowy program Installer, tak żeby użytkownik nie musiał ręcznie kopiować czcionki.

Gwoli prawdy przy obecnym tempie realizacja wszystkich punktów robota na tydzień. Chciałbym by to zamknęło ten projekt.
Trzy tygodnie później:
Tymczasem przygotowuję drugą oficjalną scenerię do gry (po katakumbach i prochach przodków). W tej scenerii porządkujemy magazyn beczek z rumem. Miałem tę scenerię w planach.
[#2150] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2149

już tłumaczę. Hexmage mógłby zakończyć prace już tydzień po pierwszej deklaracji, ale nie chce. Czego nie rozumiesz?
[#2151] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2149

Serdecznie przepraszam za to. Staram się i jest lepiej. Troszkę niepotrzebnie zamąciłem z tą scenerią.

Wróciłem do gameplayu:

Aktualnie dodaję jeszcze te planowane wydarzenia do gry. Docelowe pola mają numery (to oznaczenie jest widoczne). Po ulokowaniu skrzyni/skrzyń na polach docelowych o danym numerze wywoływane jest wydarzenie typu:

1. Pojawia się skarb (wisienka),
2. Otwarte zostaje przejście (przejście jest również oznaczone).

Jeszcze to testuję. Trzeba dobrze wybierać na które miejsca i w jakiej kolejności lokować skrzynie, bo każde może otworzyć inne przejście!

Druga sceneria jak i wydarzenia były opcjonalne, ale po prostu postanowiłem je wprowadzić.

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2021 07:31:22 przez Hexmage960
[#2152] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2151

Jest lepiej! Byle do przodu.
[#2153] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2152

Hej,

Jako, że inni koledzy podsyłają swoje aktualności, ja też napiszę co u mnie słychać.

Na początek ze spraw osobistych, ale ważnych:

Ostatnio udało mi się podjąć ostatnie kroki przed obroną pracy licencjackiej z informatyki.

Przedwczoraj ukończyłem i wysłałem swoją pracę zaliczeniową z ostatniego przedmiotu.

Aktualnie robię praktyki studenckie i w ich ramach przygotowuję m.in. stronę internetową w PHP - poświęconą Amidze, a jakże. Szablon strony można obejrzeć pod moim adresem. Uczę się przy tej okazji PHP w praktyce.

Jak odrobię praktyki, które są już ostatnią rzeczą, będę już mógł bronić pracy, najpewniej w czerwcu.

No a teraz sprawy gry Magazyn:

Pracuje mi się coraz lepiej i ostatnio został dokonany krok milowy w moim zdrowiu i samopoczuciu. Aktualnie robię jeszcze usprawnione Menu gry.

Aktualnie mam dość dużo czasu wolnego, więc newsy o Magazynie powinny pojawiać się częściej i prezentować bardziej zaawansowane etapy prac.

Pozdrawiam.
[#2154] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2153

Powodzenia w obronie.
[#2155] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2154

.

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2021 17:54:03 przez niebuszewo
[#2156] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2153

.

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2021 17:54:18 przez niebuszewo
[wyróżniony] [#2157] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2154

Hej,

Wrzucam aktualne postępy w pracach nad grą. Dopracowałem drugą scenerię w grze z beczkami z rumem.

Bardzo się postarałem przy tej grafice, i myślę że efekt jest bardzo OK.

Kafelki są całkiem czytelne i wyraźne.

Mam nadzieję, że i drogim kolegom się ona spodoba.

Prace nad wersją Magazyn 1.3 są w toku. Problemy systematycznie się zmniejszają, przez co efektywność pracy powoli rośnie.

Zgodnie z zapowiedzią wrzucać będę efekty pracy - w następnej kolejności update kodu.

Pozdrawiam.



Dla porównania sceneria nr 1: Katakumby



Ostatnia aktualizacja: 06.04.2021 19:34:08 przez Hexmage960
[#2158] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2157

Bardzo się postarałem przy tej grafice


[#2159] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2157

Nowa „czytelna i wyraźna” grafika?

Zgłaszam wniosek do moderacji o natychmiastowe zamknięcie wątku i ban dla Hexmage. Historia powtarza się n-ty raz. Po dwóch latach trollingu i drwienia z użytkowników forum moim zdaniem nie ma innego wyjścia.
[#2160] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2159

To jest druga sceneria - wyraźniejsza niż to co niedawno upubliczniałem - z beczkami do przesuwania.

Kolega błędnie myśli, że ta grafika zastępuje tą wcześniejszą z wersji 1.2 która rozwijała się dosyć długo.

Jest to dodatkowa sceneria (zrobiłem zestawienie obu scenerii).

Z nikogo sobie nie drwię - ciekawe z jakiego punktu regulaminu miałbym dostać bana.

Opublikowałem wiele wersji demonstracyjnych - z muzyką, taśmociągami, symbolami na skrzyniach, dźwiękami, różnymi sceneriami pośrednimi.

Mam problemy z pewnymi aspektami konstruowania gry i grafiki. Nie od razu Kraków zbudowano. Zarówno grafika, jak i kod wychodzą mi cały czas lepiej. Jak zamkniecie wątek - gdzie będę publikował swoje postępy?

Ostatnia aktualizacja: 07.04.2021 00:24:50 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem