[#1981] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1980

Jakby co poniektórzy koledzy krytykanci byli nie tylko mocni w gębie, może by zaprojektowali poziomy.

No ale spiąć to wszystko wtedy w całość byłoby bardzo trudne - testowanie poziomów, porozumienie itd.

10 poziomów może i mało - ale nie chcę katować gracza monotonią. Więcej poziomów wymaga więcej elementów, albo drugiej scenerii itp. A chcę ten projekt sfinalizować. Tak jak napisałem może będzie 10 + 10 bonusowych poziomów (albo 15 + 15), ale w sporym odstępie czasu. Chcę by gra była po prostu ukończona.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 20:00:54 przez Hexmage960
[#1982] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1981

Zaprojektują, podeślą, przetestujesz i zepniesz. Może być?
[#1983] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1982

Nie chcę tego robić aż do pełnego wydania gry. Może innym razem jak ludzie, którzy zechcą - porobią poziomy w edytorze oficjalnie wydanej końcowej wersji gry.
[#1984] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1983

Spoko, myślałem że to już finalna wersja. Umknęło mi.
[#1985] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1984

Proszę przeczytać mój post z dziś z raportem. Grę jeszcze poprawiam i usprawniam, tak by zrealizować postulowane przez kolegów, którzy grę testowali - punkty oraz miała wszystko co potrzeba.
[#1986] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1985

Zgadza się. Więc działaj i zdaj raport z postępu jeszcze w tym tygodniu.
[#1987] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1981

A tu jest amigowy sokoban z 50 etapami w tej samej scenerii, z tą samą muzyką, bez wisienek i taśmociągów, a i tak jest fajny. Myślę, że w sokobanie najmniej chodzi o scenerię i fajerwerki graficzne, a cała jego moc tkwi w dobrze zaprojektowanych poziomach.


PS ja z tych, co są tylko mocni w gębie, więc z projektowaniem poziomów nie pomogę

Amigowy sokoban MOVEM

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 20:38:26 przez mastaszek
[#1988] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #1987

też tak się zastanawiałem, na wuj w sokobanie jakiekolwiek elementy poza skrzyniami. No ale ja to ze wsi jestem i się nie znam. siedzi, pije i chrupki Pewnie gdyby dodać taśmociągi, lasery i teleporty, to by miodność skoczyła o pińcet.
[#1989] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1980

A moze lepiej niech se kazdy napisze swojego sokobana i bedzie spokoj.

A jak ktos nie potrafi programowac, to niech se wyklika w bakbonie
[#1990] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1988

Jak żeś ze wsi to tym bardziej powinieneś się znać. To Magazyn gra, a na magazynie nie tylko skrzynie są, chyba nigdy nie byłeś na magazynie.
[#1991] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #1987

Tak kolego, wszystko się zgadza. Poziomów można trzaskać sporo, ale będzie monotonnie jeżeli nie będzie dodatków. Szczególnie przy aktualnej prędkości poruszania się bohatera - ogromne złożone poziomy byłyby problemem.

PS ja z tych, co są tylko mocni w gębie, więc z projektowaniem poziomów nie pomogę

Przepraszam, to był oczywiście żart z takich osób, które nie wnoszą do tematu. Ja sam nie ogarnąłbym aktualnie dodatkowych leveli.

Panowie żeby było 15 poziomów najpierw musi być 10. Mam jeszcze kilka innych kwestii do napisania. I naprawdę pomysł z bonus packiem leveli nieco później jest według mnie OK.
[#1992] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1991

już raz zaprojektowałem poziomy i co z tym zrobiłeś , całkowicie olałeś
Twoja gra więc projektuj
[#1993] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1991

Brałeś pod uwagę patronite? Domowi twórcy czasem korzystają z tej formy wsparcia i byś może trochę grosza przytulił. Oprócz satysfakcji z tworzenia miał byś jakiegoś grosza na zainwestowanie w kolejne produkcje. No chyba że nie potrzebujesz wsparcia finansowego to nie było tematu.

Do bonus packa byłby instalator czy ręcznie trzeba by było ogarnąć?
[#1994] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1992

To był dla mnie cięższy czas. Nie mogłem wtedy w praktyce niczego ogarnąć. Wtedy zmieniałem wielokrotnie format planszy. Swoich etapów też nie zachowałem.
[#1995] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1994

A widzisz, zawsze piszesz, ze teraz to już świetnie się czujesz, nowe leki działają, robota wre.
I ludzie potem traktują twoje posty jak posty zdrowego mniej więcej człowieka.
[#1996] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1995

No widzisz, są takie choroby że człowiek nie ma kontroli, są problemy z poczytalnością itp.

Moja opinia na temat mojego zdrowia nie jest w pełni obiektywna, bo czasem tylko lekarz może o tym orzekać - i ja sobie coraz bardziej z tego zdaję sprawę.

Myślę, że ostatnie dni wskazują na postęp w pisaniu gry. Wiadomo, koledzy żartują sobie. Ja sam nie potrafię zagwarantować - bo mam nadal okresy niepokoju, omamów itp. tylko są zdecydowanie krótsze i mniej dokuczliwe.

Tak więc ja zdania teraz nie zmieniam - i będę dawał świadectwo w kolejne dni, czy rzeczywiście dzisiejsza publikacja gotowej gry to przełom, czy nie.
[#1997] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1996

No dobra, ale piszesz o dniach i nie ma gwarancji czy te dni nie zamienią się w tygodnie, miesiące. A potem kolejne lata. Tak jak latami ciągniesz ten wątek w kółko kod zwijając i rozwijając. Może więc przyjmij po męsku, że wprowadzasz poprawki dosłownie w ciągu kilku kolejnych dni (czytaj: poniżej tygodnia) po czym prezentujesz grę w takiej formie w jakiej udało Ci się ją w tym czasie stworzyć, wszyscy uznajemy wszyscy temat za zamknięty, a moderator wątek definitywnie zamyka. Wiesz, nawet Cyberpunk 2077 został w końcu wydany i nie był idealny, ale musiał w końcu wyjść.

Będziesz potem mógł sobie znaleźć nowe zajęcie na Amidze. Może np. wrócisz do rysowania obrazków na Deluxe Paincie. Przy pikselkach też jest dużo roboty ale zależności mniej złożone niż w kodzie. A jak bardzo chcesz kodować to kiedyś Ci sugerowałem spróbowanie sił w produkcjach demoscenowych. Takie rzeczy mogą się składać nawet z pojedynczych efektów, co jest też prostsze do ogarnięcia niż gra. Mógłbyś w końcu przetestować swoje c2p w praktyce, bo je też porzuciłeś.

Inaczej ten wątek nigdy się nie skończy.
[#1998] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #1997

Panowie, zejdzcie z chłopa, nie zdajecie sobie sprawy z czym się zmaga.

Robert, fajnie, że ogarniasz temat, dokończ jak najszybciej póki ci dobrze idzie. Powiem tak, wypuść dopracowany gameplay z liczeniem punktów i najlepiej zapisywanie highscore. Dzwięki zostaw tak jak są, ważne żeby zostały w 8svx. Grafika w IFF. Po zakończeniu całość kodu opublikuj.

W ten sposób, nawet jak będzie coś do poprawy w levelach/oprawie, będzie łatwo to zmienić, urozmaicić i może do tego wrócić, zrobić kiedyś rozbudowaną wersję itp.

Na tą chwilę dokończ i zamknij obecny kod, wypusc z tymi 10 levelami i zakończ temat. Będziesz miał satysfakcję i przestaniesz się kopać z tematem.

Nie martw się wrzutami i ironią niektórych, bo mam wrażenie, że kilka osób specjalnie mąci w temacie, żeby udowodnić że nigdy tego nie skończysz.

PS: Kochani. Ta choroba jest też w mojej rodzinie, wspierajmy, a nie oceniajmy. Wiem co mówię.
[#1999] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #1997

Opublikowanej dziś rano grze do uznania jej za absolutnie ukończoną brakuje w zasadzie tylko jednej najważniejszej rzeczy:

- Jest to zapisywanie stanu gry.

Mógłbym projekt w tym momencie zakończyć, ale nie chcę, bo chcę by gra wciągnęła na dłużej.

Dlatego też chcę:

- Dorobić od 4 do 9 poziomów,
- Dorobić punktację i pasek z wyświetloną liczbą punktów i kluczy (oraz czasem rozgrywki i liczby ruchów),

Ponadto, żeby gra była troszkę atrakcyjniejsza chcę:

- Dorobić dodatkowe klatki animacji bohatera (kierunki + pchanie),

Do tego chcę wprowadzić sugerowane poprawki co do prędkości ruchu (zmiana jednej stałej), oraz możliwość konfiguracji gry przez ToolTypes w ikonce (wyłączanie dźwięków).

Na koniec chcę zrobić skrypt instalacyjny, który zainstaluje grę na twardym dysku poprzez systemowy program Installer, tak żeby użytkownik nie musiał ręcznie kopiować czcionki.

Gwoli prawdy przy obecnym tempie realizacja wszystkich punktów robota na tydzień. Chciałbym by to zamknęło ten projekt.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 23:37:15 przez Hexmage960
[#2000] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1999

Jak robota na tydzien to czekamy na pelna wersje za tydzien.

ps. Komentarz #2000
[#2001] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1999

Gwoli prawdy przy obecnym tempie realizacja wszystkich punktów robota na tydzień. Chciałbym by to zamknęło ten projekt.


Projekt zostanie zamknięty gdy Ty sam go zamkniesz. Trzymamy więc za słowo.
[#2002] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1998

Panowie, zejdzcie z chłopa, nie zdajecie sobie sprawy z czym się zmaga.

Ale czy to powód, żeby robić z niego maskotkę i urządzać mu tutaj kącik z laurkami?
Czasem to aż szkoda być zdrowym.
[#2003] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2002

Spoko, dzięki za wiarę w moje możliwości.

Wrzucam "hot-fixa". Zmieniłem dźwięki na zdecydowanie bardziej stonowane, oraz przyśpieszyłem szybkość ruchu bohatera. Powinno się spodobać.

(Ta wersja zawiera też spolszczoną czcionkę oraz poprawioną planszę z komunikatami)

Do pobrania z tego samego linku:

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.1.lha

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2021 01:11:27 przez Hexmage960
[#2004] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #2000

ps. Komentarz #2000


[#2005] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2003

No, teraz jest zdecydowanie lepiej z ogonkami, zmniejszonym delayem ruchu, zmienionymi dźwiękami i automatycznym ładowaniem następnego levelu OK
[#2006] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2005

Przyznam, że nie spodziewałem się wcześniej że dodanie dźwięków do gry ją zepsuje, zamiast uatrakcyjnić.
[#2007] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2006

Hej, wyłączyłem jeszcze odgłos samego poruszania. Odgłos jest tylko przy pchaniu skrzyń (oraz oczywiście zbieraniu przedmiotów i otwieraniu drzwi).
[#2008] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1994

ja jak miałbym Ci pomóc i zaprojektować plansze np 5 kolejnych to najpierw proszę o integrację tych co zrobiłem poprzednio, były przemyślane, rozumiem że do poprzedniej wersji ale może udało by się je zintegrować do nowej, to jest mój warunek
same kompie plansz mam jeszcze i mogę tu udostepnić przez jakiś serwer
[#2009] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2008

Dobrze, masz może te plansze w formie wizualnej? Bo ja poszukałem wczoraj w wątku
i pobrałem plansze 8, 10 i 11, które stanowiły uzupełnienie do moich 7 z tamtego czasu.

Ale format wyliczenia się zmienił i nie jestem pewien które liczby w pliku oznaczają które kafle.

--
P.S. Z wieści: w grze zauważyłem drobny błąd ostatnio - w poziomie 3 na samym początku coś bohater czasami zaczyna poruszać się sam w prawo i trzeba troszkę kliknięć w klawisze kursora by dało się nim sterować. Szukam przyczyny problemu.

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2021 08:47:45 przez Hexmage960
[#2010] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2009

Rwie się chłop do roboty i tyle. pomysł
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem