[#1951] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1947

Ale nie wiem co zepsułem - za wolny ruch bohatera? Planowałem dodać prędkość gry - szybki/wolny.

Będą poprawki i obsługa gry będzie wygodna. Bardzo przepraszam za tę aktualną obsługę.

No z taką grafiką możesz spokojnie zrobić wersję na ECS 2.0/2.1

Myślałem o dostosowaniu do OS 2.0, bo używam aktualnie dosłownie jednej funkcji z OS 3.0 - alokacji bitmap.

Dźwięki są zbyt agresywne, po paru poziomach trochę zaczynają działać na nerwy. W grach logicznych bardziej pasują stonowane dźwięki, relaksujące obolały od myślenia mózg

Dźwięki odgrywane są z różną losową głośnością. Mi się podobają, kolega z AmigaOne.pl mi je przesłał. Rozumiem, że powinienem dodać opcję ich wyłączenia?

Projekt nie jest skończony - gra będzie mieć poprawki, ale po prostu wizja jak kolega Aurel torpeduje mnie kolejną krytyką, że po prostu nie skończyłem gry mnie przerażała.

Tryb gry będzie włączany domyślnie a edytor będzie trzeba włączyć manualnie.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 01:59:09 przez Hexmage960
[#1952] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1945

Dziękuję bardzo wszystkim za testy. Cieszę się, że z dotychczasowych raportów gra działa prawidłowo. Na pierwszy ogień pójdzie poprawa do menu i będzie to niedługo wyglądać dużo lepiej.
[#1953] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1951

Mozesz dac opcje ustawienia glosnosci dla dzwiekow od 0 do 64. czyli od wylaczonego do maksimum, ludzie maja rozne gusta.
[#1954] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1953

OK, zmniejszyłem głośność dźwięków.

Nie wiem, czy to sprawiało problem, ale przyśpieszyłem też ruch bohatera (opóźnienie z 25 do 20).
[#1955] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1954

Hej, już poprawiłem mega istotną rzecz. Przycisk włączania trybu testowania jest włączany/wyłączany - więc widać wyraźnie czy gra jest w trybie edytora czy rozgrywki.

Wrzucę update do archiwum v1.1 po jeszcze paru istotnych poprawkach.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 06:18:05 przez Hexmage960
[#1956] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1955

Hej,

Wrzuciłem aktualizację do tego samego archiwum.

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.1.lha

W grę można normalnie grać. Poziomy wczytywane są automatycznie.

- Doszedł guzik "Restartuj" który restartuje poziom.

Chwilowo przycisk "Edytuj" i funkcje edytora wyłączyłem.



Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 07:03:14 przez Hexmage960
[#1957] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1956

Pograłem, Pod WiUAE. Działa. Wygląda w miarę jak gra, po zakończeniu jednego poziomu wczytuje się następny, jak powinno, nie trzeba zastanawiać się co robić, żeby przejść do następnego poziomu, czytać jakieś Twoje instrukcje, wybierać jakieś opcje edytora, jest ok. Grafika nawet ładna. To z plusów.
No to teraz, co do zrobienia. Dzwięki z d.py. Jakieś irytujące głośne strzały. Brzmią jak z kiepskiego 8-bitowca. Lepiej, żeby ich wcale nie było. Znajdź jakieś miłe dla ucha dźwięki, albo jakąś fajną muzyczkę, a jak nie, to lepiej będzie całkiem bez dźwięków.
Ludzik. Skoro przez tyle czasu nie zdołałeś go animować, no to chociaż zrób na razie go w cztery strony, żeby był odwrócony zawsze do czaszki, którą pcha. Ile to roboty? Z godzinę, dwie? Przecież miałeś już wersję odwróconą do nas frontem, coś tam ewentualnie przerobić, dać odbicie lustrzane tego w lewą stronę, dorobić gościa od tyłu i gotowe.
Wisienki, Jak już są, to po coś są. Jakaś punktacja by się przydała za zbieranie, rozumiem, że to masz w planie zrobić.
Czcionka. Przecież ten centurion to nie jest jakaś niezwykła wymyślna czcionka, żeby koniecznie taka musiała być, bo super wygląda, nawet kosztem braku w niej polskich znaków. Lepsza będzie jakakolwiek, ale z ogonkami. Miej szacunek dla nas, starych amigowców, problemy z ogonkami to były na amidze, ale w zeszłym tysiącleciu. To "Zaliczyles" wygląda słabo, serio. Zmień to na "Przeszedłeś", jak Ci już tu ludzie pisali. Albo "Ukończyłeś".
No i najlepiej zrób adfa, żeby gierka się z niego sama uruchamiała. Rozpakowanie z lha, przekopiowanie we właściwe miejsce fontu i uruchomienie gry nie jest większym problemem dla większości na tym forum, ale z pewnością jest wielkim problemem dla osób początkujących, które z jakichś tam powodów zaczynają zabawę z Amigą.
No i oczywiście musisz dodać obsługę dżojstika.
To tyle z takich istotniejszych, jak dla mnie, rzeczy.
No i gratuluję, że w końcu wydałeś jako tako grywalną wersję.
Pozdrawiam!
[#1958] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1957

Dzięki za gruntowne testy!

No to teraz, co do zrobienia. Dzwięki z d.py. Jakieś irytujące głośne strzały. Brzmią jak z kiepskiego 8-bitowca. Lepiej, żeby ich wcale nie było. Znajdź jakieś miłe dla ucha dźwięki, albo jakąś fajną muzyczkę, a jak nie, to lepiej będzie całkiem bez dźwięków.

Dobrze, dodam opcję wyłączania dźwięków. Chcę też wspomnieć, że dźwięki masz w katalogu Data1/Sfx w formie sampli IFF 8SVX, więc jeżeli masz jakieś własne dźwięki to wystarczy te pliki podmienić (nota: na razie nie skompresowane).

Ludzik. Skoro przez tyle czasu nie zdołałeś go animować, no to chociaż zrób na razie go w cztery strony, żeby był odwrócony zawsze do czaszki, którą pcha. Ile to roboty? Z godzinę, dwie? Przecież miałeś już wersję odwróconą do nas frontem, coś tam ewentualnie przerobić, dać odbicie lustrzane tego w lewą stronę, dorobić gościa od tyłu i gotowe.

Tak, kierunki się bardzo przydadzą. Dodam.

Wisienki, Jak już są, to po coś są. Jakaś punktacja by się przydała za zbieranie, rozumiem, że to masz w planie zrobić.

Panel z punktacją oraz liczbą posiadanych kluczy jest w planach.

Czcionka. Przecież ten centurion to nie jest jakaś niezwykła wymyślna czcionka, żeby koniecznie taka musiała być, bo super wygląda, nawet kosztem braku w niej polskich znaków. Lepsza będzie jakakolwiek, ale z ogonkami. Miej szacunek dla nas, starych amigowców, problemy z ogonkami to były na amidze, ale w zeszłym tysiącleciu. To "Zaliczyles" wygląda słabo, serio. Zmień to na "Przeszedłeś", jak Ci już tu ludzie pisali. Albo "Ukończyłeś".

Polską czcionkę mogę poszukać, ale na razie nie gwarantuje że ją znajdę. Ten centurion bardzo mi się spodobał.

No i najlepiej zrób adfa, żeby gierka się z niego sama uruchamiała. Rozpakowanie z lha, przekopiowanie we właściwe miejsce fontu i uruchomienie gry nie jest większym problemem dla większości na tym forum, ale z pewnością jest wielkim problemem dla osób początkujących, które z jakichś tam powodów zaczynają zabawę z Amigą.
No i oczywiście musisz dodać obsługę dżojstika.
To tyle z takich istotniejszych, jak dla mnie, rzeczy.
No i gratuluję, że w końcu wydałeś jako tako grywalną wersję.
Pozdrawiam!

Spoko, ADF przygotuję, ale zauważ, że gra potrzebuje plików z systemu, których raczej załączyć w ADF nie mogę. Są to diskfont.library oraz iffparse.library.

Obsługa joysticka będzie.

Jeszcze raz dzięki! Również pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 11:10:12 przez Hexmage960
[#1959] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1958

Podzielam wszystkie uwagi Marskowa. I też myślę, że lepsza byłaby jakakolwiek czcionka z ogonkami niż ten centurion, który wcale jakiś wybitnie piękny nie jest. A może zamiast czcionki wstawisz tam gotowe obrazki IFF z napisami? No bo ile różnych komunikatów się może pojawić, kilka? A na obrazku z napisem mógłbyś nawet jakieś ładne, wielokolorowe literki stworzyć. Ogólnie fajnie, że robota idzie do przodu. Trzymam kciuki!

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 11:24:35 przez mastaszek
[#1960] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #1959

Komunikatów chciałbym mieć więcej:
  • Po uruchomieniu gry,
  • Przed poziomem np. z numerem oraz ew. nazwą poziomu,
  • Z listą najlepszych wyników.

W pliku z grafiką jest tylko podkład, a czcionkę używam do narysowania napisów.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 11:41:55 przez Hexmage960
[#1961] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #1959

Ale co za problem wziąć edytor czczionek tego Centuriona "spolszczyć"?
[#1962] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1961

Chcesz sprowokować następny rok prac?
[#1963] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1960

W pliku z grafiką jest tylko podkład, a czcionkę używam do narysowania napisów.


Wiemy już, że umiesz używać czcionek systemowych. Jednak możesz przecież na tych podkładach na stałę zrobić napisy tą swoją ulubioną czcionką i dopikselować (też umiesz) ogonki.
Przy okazji oszczędzisz czas na testowanie czy już napisy rysują się dokładnie w miejscu w którym chcesz i ew. poszukiwania lepszej czcionki, tudzież na edytowanie czcionki w edytorze - rach ciach i po sprawie.





Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 12:20:14 przez ede
[#1964] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1953

Mozesz dac opcje ustawienia glosnosci dla dzwiekow od 0 do 64. czyli od wylaczonego do maksimum, ludzie maja rozne gusta.


to najlepiej jeszcze ustawienie delaya między ruchami, jeśli już jakiś delay koniecznie być musi (bo może tak już gra jest skonstruowana, że ruch wykonuje co określony czas... ale w tej sytuacji jest skonstruowana gupio). Ale jak grałem w Burdel Dasza czy Robbo, nie przypominam sobie, żeby delay mi przeszkadzał. A tu musiałem przez chwilę się zastanawiać, czemu ludzik raz rusza się natychmiastowo, a raz stoi w miejscu i reaguje dopiero kiedy wcisnę kursor ponownie. x|
można ewentualnie zrobić większy delay przy pchaniu pudełek, czy co on tam będzie pchał.

a odnośnie klatek animacji - ja bym se animację darował, za to dorobił po dwie klatki w każdą stronę, wyświetlane zamiennie w kolejnych ruchach (żeby było widać, że ludzik nie stoi nieruchomo, tylko przebiera nogami). Plus może klatka z wyciągniętymi rękami do przesuwania pudła. :) To cztery.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 12:30:37 przez snajper
[#1965] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1964

Albo kod, który spokojnie możesz zerżnąć z germzów:

jeśli jest zbocze na kierunku (przejście z niewciśniętego na wciśnięty) lub jest wciąż wciśnięty i minęło 20 klatek od ostatniego ruchu, wykonaj ruch i zapisz jego czas.

Po ACE'owemu, coś w stylu:

UBYTE isRepeat = timerGetDelta(s_ulRepeatCounter, timerGet()) >= 20;
if(steerDirUse(&s_sSteerJoy, eDir) || (steerDirCheck(&s_sSteerJoy, eDir) && isRepeat)) {
  s_ulRepeatCounter = timerGet();
  moveInDir(eDir);
}


Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 12:36:29 przez teh_KaiN
[#1966] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1961

Odnośnie czcionki to wydaje mi się, że spolszczenie istniejącego fontu jest najlepszym rozwiązaniem.

Znalazłem nawet źródło tej czcionki w postaci obrazka IFF.

Problem w tym, że sam nigdy nie tworzyłem czcionek. Pobrałem edytor czcionek dla Amiga OS2.0 i przy okazji zobaczę. Może uda się ogonki dodać szybko.

@Snajper, Teh_KaiN

Co do mechanizmu ruchu to naprawdę jest dopracowany. Bohater zawsze reaguje natychmiast. Po prostu dźwięk ruchu jest dość długi (ok. pół sekundy!).

Mogę zmniejszyć opóźnienie dalej, ale wtedy dźwięk będzie odgrywany niepoprawnie.

Co do klatek animacji bohatera to najpierw kierunki.
[#1967] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1966

Informuję, że spolszczyłem już czcionkę Centurion.font 9. Więc sprawa załatwiona.

Użyłem programu WBFed dla OS2.0.

Poniżej podgląd czcionki:

[#1968] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1967

Elegancko. Teraz co w planie?
[#1969] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1967

Uznajmy zatem, ze gra zostala skonczona i wydana.
Test z pisania sokobana zdales na 3 z plusem ok, racja






Watek mozna oznaczyc jako historyczny i zamknac, tylko pytanie co dalej
[#1970] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1967

Ale ze "Ciern" przez podwojne "ci"? To juz Cma bylaby lepsza.
[#1971] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1970

Ćierpię kiedy na to patrżę.
[#1972] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1971

kjiedy
[#1973] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1967

Dřobne dopřacowanie podglądu czcionki będzie potrzebne.

MSPANC
[#1974] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1970

W Szczebrzeszynie chrząszcz bździ w trzćinie.
[#1975] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1966

Mechanizm ruchu NIE jest dopracowany. Topornie się chodzi przez ten delay. Zamiast robić delay, zrób tak jak Kain pisał. Czyli detekcja wciśnięcia/puszczenia klawisza i licznik czasu bez puszczenia. Teraz gra się niewygodnie.

Jeśli szybko wcisnę klawisz 2 razy, to magazynier ma przejść dwie kratki. Teraz się tak nie dzieje przez ten delay.



Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 19:00:13 przez mastaszek
[#1976] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1970

@Mastaszek

Dobrze, ruch bohatera będzie przyśpieszony. Z tym nie ma problemu - chodzi tylko o to, że dźwięk ruchu (a szczególnie pchania skrzyń) trwa dłużej.

Teraz jest to zrobione prawidłowo - podobnie jak u Teh_KaiNa - z tym że bohater ma pewną ustaloną prędkość ruchu.

Żeby zrobić dwa kroki najlepiej dłużej przytrzymać klawisz. Tak jak napisałem bohater reaguje natychmiast na polecenie ruchu i zatrzymania.

Chyba optymalnym rozwiązaniem byłoby podzielenie tego sampla na dwa kawałki odtwarzanymi na zmianę - bo tam są dwa kroki.

--
Co do błędnej literki w słowie "Cierń", sorki - pomyłka. Każdemu może się zdarzyć. To była tylko ilustracja spolszczonej czcionki - chciałem znaczki "Ć" i "ń".

OK, zrobiłem dzisiaj rozdzielenie Menu żeby wprowadzić brakujące funkcje - jest menu gry i edytora (inne podpisy i funkcje pod przyciskami na dole).

W menu gry są:

1. Nowa gra - rozpoczyna grę od poziomu 1,
2. Wczytaj grę - kontynuuje wczytany stan gry,
3. Restartuj - restartuje poziom,
4. Wyjdź - wychodzi z gry.
5. Tryb edytora - po uaktywnieniu wchodzi do trybu edycji.

W trybie edytora:

1. Poziom - pozwala na wybór poziomu do edycji,
2. Odtwórz - pozwala anulować zmiany,
3. Zapisz - pozwala zapisać zmiany.

Prace nad tym są jeszcze w toku. Następnie chciałem zrobić następujące rzeczy:

- Dorobić parę etapów (żeby było minimum 10),
- Dorobić pasek z punktacją,
- Dorobić kilka klatek animacji kafelków w tym kierunki bohatera,
- Dorobić obsługę joysticka,
- Dorobić ToolTypes w ikonce do wyłączania dźwięku i innych opcji konfiguracji gry,
- Ewentualnie jakiś jeden dodatkowy typ kafli,
- Na koniec skrypt instalacyjny.

I na tym będzie można by zakończyć. Myślę, że drugiej scenerii nie będzie już potrzeby dodawać (co najwyżej w jakimś bonusowym pakiecie poziomów) i lepiej zakończyć na tym prace.

Poprawiłem dziś też grafikę tej planszy z komunikatami, żeby wyglądała przyzwoicie (oraz cieniowanie napisów).





Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 19:27:38 przez Hexmage960
[#1977] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1971

Ćierpię kiedy na to patrżę.

O ja źrebię!
[#1978] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1976

Zastanawiające, czemu nie chcesz zrobić tak z 50 poziomów albo chociaż 30. Nie chce się?

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 19:43:05 przez amikoksu
[#1979] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #1977

Nie no proszę, koledzy.

@Amikoksu

Odpowiedź jest prosta - raz że moje moce przerobowe są ograniczone (kod + poziomy), a poza tym te elementy pozwolą na jakieś 10 do 15 etapów niemonotonnej rozgrywki. Będzie jednak ciekawiej - bo postaram się wprowadzić punktację (m.in. w związku z wisienkami), która uatrakcyjni grę i będzie większe wyzwanie.

Chcę też by gra była zakończona, więc 10 poziomów podstawowych chyba wystarczy i w przyszłości - może - 10 poziomów w Magazyn Level Pack.

Pamiętaj też, że ta gra jest dość prostą grą logiczną.

Proszę już o nie dokładanie mi dodatkowych zadań typu 50 poziomów, bo projekt w końcu ogarnąłem i chcę zrealizować postulowane i planowane przeze mnie punkty końcowe.

Ponadto dla osób, które lubią możliwość tworzenia swoich poziomów do gier (ja uwielbiam) jest duże pole do popisu dzięki wygodnemu edytorowi, który ma Magazyn.
[#1980] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1979

No to może każdy z udzielających się w wątku zagorzałych krytyków zaprojektuje Ci po 5 poziomów i będziesz miał z głowy. Wystarczy je zaszyć w grze według rosnącego poziomu trudności et voilà!

10 poziomów to śmiech trochę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem