[#1891] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MaaG^dA, post #1888

A czy ja napisalem, ze sie nie da logicznie poukladac albo ze jest brzydki kod? Napisalem, ze tam nie ma zadnych klas, bo to jest c. W specyfikacji jezyka c nie ma klas.

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2021 15:38:09 przez docent
[#1892] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@docent, post #1891

Hej, wrzucę drobną aktualizację - zastosowana przeze mnie biblioteka do odtwarzania muzyki ma drobny feler - nie alokuje kanałów dźwiękowych (a w zasadzie nie sprawdza, czy są zajęte), ale udało mi się w prosty sposób obejść - alokuję kanały samodzielnie. Przy tej okazji zrobiłem duży krok do przodu, który zbliża mnie do odtwarzania dźwięków w mojej grze.

Audio.device jest otwarty, kanały zaalokowane.

Powinno to dobrze współdziałać z muzyką. Będą 3 kanały na muzykę i 1 na dźwięki.

Ale to tak na marginesie, bo główne zadanie na dziś miałem troszkę inne.
[#1893] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@docent, post #1891

Tak, zgadza się powinienem napisać, "z 5 plików na krzyż".
Teraz spać nie będę mógł. Ale jeżeli ma to spowodować, że świat stanie się lepszym i piękniejszym miejscem to przyznaje Ci rację. Popełniłem błąd pisząc o klasach, bije się w pierś i posypuję głowę popiołem.
[#1894] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MariuszK, post #1893

Kolejny update: Udało mi się wczoraj opracować ładowanie dźwięków IFF 8SVX oraz odtwarzanie. Więc w release będą dźwięki.

Dodałem nowy plik Audio.c.

W IFF.c dodałem czytanie plików 8SVX.

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2021 07:56:32 przez Hexmage960
[#1895] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1894

Ile poziomów planujesz w relesase?
[#1896] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1895

W release będzie 10 etapów. Wrzuciłem już aktualizację kodu źródłowego na GitHub.

- Dodałem plik Init.c, do którego przeniosłem całą inicjalizację gry.

Dla osób, które chcą poczuć przedsmak release umieszczam wersję testową prerelease z działającym w pełni edytorem.

Można edytować poziomy, nagrywać oraz odtwarzać z pliku. Załączyłem dwa poglądowe etapy (w edytorze ładujemy za pomocą przycisku Nastepny/Poprzedni).

Prerelease ma charakter poglądowy.

Dodałem w tym programie testowym dźwięki do przycisków - normalnie to będą efekty w grze. Dźwięki tymczasowo odgrywane są synchronicznie - tzn. program czeka na ich odegranie.

Z testowego programu wychodzimy za pomocą przycisku "Magazyn" w lewym dolnym rogu. Normalnie to będzie opcja w tym pod-menu.

Wymagania to: Amiga z ECS i OS 3.0 oraz zainstalowana dołączona czcionka centurion.font. Program wyświetla komunikat przy braku czcionki.

Pamiętajcie by prawidłowo rozpakować archiwum z podkatalogami.

Żeby zamknąć rozwijane menu trzeba wybrać opcję lub nacisnąć lewym klawiszem myszy w górną belkę menu.

https://coreprogramming.pl/robertszacki/demo/MagazynTest.lha

Bardzo proszę tylko o raporty o błędach w prerelease i ew. sugestie co do funkcjonowania edytora.

Dzisiaj dokańczam funkcje logiki gry (wczoraj nastąpiło opóźnienie), dzięki czemu będzie można w poziomy zagrać i właściwe release wrzucę najpewniej jutro. Trzymajcie kciuki.

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2021 11:34:03 przez Hexmage960
[#1897] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1896

No i właśnie, jak tam pisałem wcześniej, pracujesz nad edytorem do plansz gry, a nie grą. No ale skoro lubisz... Jutro powiadasz... Ja będę zdziwiony, jeśli zobaczę Twoją grę, w wersji "odpalam, biorę dżojstik i gram", wcześniej niż za rok.
[#1898] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1894

Tak się zastanawiam: może są na forum osoby, które interesuje część techniczna gry?
Dla mnie, jako osoby, która chce zająć się programowaniem na Amidze, bardziej niż to czy i kiedy gra powstanie interesuje sam proces implementacji: rzeczy typu jak programujesz Coppera, jak wysyłasz sample do Pauli, etc. Z chęcią śledziłbym takie aktualizacje w formie takiego developer loga.
Inna sprawa, czy jest więcej osób, które to interesuje.
[#1899] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1897

@Marskow

Szanuję Twoje zdanie.

I przepraszam, ale to pozornie na samą rozgrywkę potrzeba tyle czasu. Wszystkie podwaliny są przygotowane - ekran, okna, menu, struktura planszy, obsługa myszy i klawiatury, rysowanie, grafika i dźwięki są załadowane, plansza jest wczytana itd.

Napiszę, że właśnie przed chwilą zrobiłem już podstawowy ruch bohatera - można sterować za pomocą klawiszy kursora w trybie Testu poziomu. Jest ruch i kolizja ze ścianami.

Przed publikacją muszę dorobić jeszcze przycisk z napisem "Testuj".

Oczywiście to w skrócie - bo jeszcze dojdzie parę elementów w menu.

Przy okazji nadmienię, że grę obsługuje się nietypowo również za pomocą myszy - do wybierania opcji w menu (choć mógłbym łatwo dorobić skróty klawiszowe do poszczególnych opcji).

@Btr

Przykro mi, ale deweloper bloga nie prowadzę. Wklejam postępy w pracy nad grą, ale bez wyjaśniania szczegółów technicznych (czasem wspomnę o czymś ale na sporym stopniu ogólności).

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2021 12:43:53 przez Hexmage960
[#1900] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1860

Kolego, nie musisz tego powtarzać - wszyscy na tym forum zdają sobie sprawę z Twojej choroby.

Ja w sumie nie. Ale mniejsza o to. Mam inną refleksję:

To co kolega robi, jawi mi się jako alegoria amigowania jako takiego. Moje kilkanaście lat intensywnego amigowania to była mianowicie nieustająca ciężka praca - całymi dniami dopieszczałem sprzęt i system, żeby mi się pracowało jeszcze lepiej. Co mnie uderza, gdy przeglądam backupy z tamtych czasów, to to, jak mało w tamtym czasie wytworzyłem spuścizny obiektywnej. Głównie zdjęcia Amig, grafiki, filmiki i prezentacje sławiące Amigę.
[#1901] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MariuszK, post #1893

??? Nie wiem dlaczego odpowiadasz na to, co napisalem do MaaG^dA a nie do Ciebie.
[#1902] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1897

Silniczek działa bardzo zgrabnie. Na plus są fajne dźwięki - jeden przy ruchu, a drugi przy pchaniu skrzyń.

Dopracowałem ruch bohatera - reaguje prawidłowo i jest odpowiednia pauza między posunięciami.

Ulokowane na docelowych polach skrzynie (czaszki) mają inny obrazek - ze świecącymi oczami.

Jest przycisk "Testuj" który włącza po prostu tryb gry - działa. W menu "Magazyn" zamieszczę opcje do grania po kolei od 1 etapu i kontynuacji od ostatnio ukończonego poziomu oraz - restartu poziomu.

Gra jest w zasadzie prawie gotowa - oceniam że na ok. 80-90% (pomijając poziomy).







Ostatnia aktualizacja: 22.02.2021 16:09:32 przez Hexmage960
[#1903] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1902

Trzymam kciuki za dalszy rozwój gry przyjacielu.
[#1904] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1902

Ile poziomów będzie przypadać na każdy etap?
[#1905] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1902

Zagatkowa plansza czaszki blokują ruchy postaci. Albo przesuwamy czaszki zamiast skrzyń
90% gry OK
[#1906] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1905

ja bym taką czaszkę kopnął z karata. Ale może Magazynier nie uczył się. I teraz takiemu nieuku zostało przestawiać pudełka.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 08:17:47 przez snajper
[#1907] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1902

Hexmage, widzę, że czaszki odgrywają dużą rolę w tej grze. W takim razie mam sugestię. Lubisz dopracowywać grafikę, więc to coś w sam raz dla Ciebie. Twoje czaszki wyglądają całkiem estetycznie, ale jest jedno "ale". Zobacz poniżej:

To porównanie Twojej czaszki z prawdziwą czaszką człowieka. Moim zdaniem, Twoja czaszka wygląda trochę za bardzo "gorylowato", a nie ludzko. Zwłaszcza przez wysoko i blisko siebie osadzone oczodoły. Wiem, że to tylko pixelart, prosta gierka, ale jakbyś rozsunął trochę oczodoły na zewnątrz, oraz może piksel w dół (miejsce jest), to czaszka wyglądałaby bardziej naturalnie. Można tez pomyśleć o jednej, połączonej, większej dziurze na nos, zamiast dwóch osobnych kropek.
[#1908] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1907

Może to czaszki king kongów bo i duże jak magazynier. Ewentualnie magazynier to taki wyrośnięty pigmej.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 10:35:05 przez amikoksu
[#1909] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1907

To niekoniecznie musi być czaszka człowieka - jeśli chodzi o zarys "fabuły" to tutaj mamy scenerię z porządkowaniem grobowca przodków.

Poza tym czaszka jest naprawdę OK - według mnie.

Wrzucę przy okazji informację, że robię właśnie poziomy! Idzie mi to dobrze.

Pełny silnik z drzwiami, owocami i kluczami działa. Są też odrębne dźwięki do kluczy i owoców i drzwi.

Do całości brakuje tylko kilku rzeczy: panelu wyświetlającego liczbę kluczy i zebranych punktów, obsługi joysticka, automatycznej zmiany etapów oraz okienka z komunikatem po przejściu poziomu.

Jak już zrobię 10 poziomów to mogę to w zasadzie już wrzucać, bo jest grywalne (aktualnie przechodzimy po planszach ręcznie i gramy za pomocą przycisku "Testuj"), ale fajnie byłoby, gdyby te wymienione rzeczy wcześniej dodać do pełnego release.
[#1910] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1909

To niekoniecznie musi być czaszka człowieka - jeśli chodzi o zarys "fabuły" to tutaj mamy scenerię z porządkowaniem grobowca przodków.

No chyba, że tak. Magazynier porządkuje grobowiec swojego praprapra(...)dziadka pitekantropa.
[#1911] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1907

To porównanie Twojej czaszki z prawdziwą czaszką człowieka. Moim zdaniem, Twoja czaszka wygląda trochę za bardzo "gorylowato", a nie ludzko.


dalej czepiacie się dupereli, a później będzie biadolenie, że Minniat zajmuje się pierdołami zamiast wydać grę.
gdyby ta czaszka miała wyglądać "ludzko", to przede wszystkim musiałaby mieć ludzkie rozmiary. A ani czaszka, ani ludzik ich nie mają. A tak wyglądają efekty próby nadawania bardziej ludzkiego wyglądu:





Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 10:55:40 przez snajper
[#1912] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1911

dalej czepiacie się dupereli, a później będzie biadolenie, że Minniat zajmuje się pierdołami zamiast wydać grę.

Nie bój nic, snajper, Hexmage ma swoją wizję, i wszelkie uwagi, lepsze czy gorsze, odbijają się, jak od ściany. Więc nic to nie spowolni.
[#1913] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1912

Historia zatoczyła koło. W którym kierunku potoczy się dalej?

04.05.2020 Po wyborze opcji Kafelek pojawi się podmenu z możliwością wyboru rodzaju kafelka
18.02.2021 Aktualnie "Kafelek" pozwala na wybór kafelka.

05.05.2020 Odczyt i zapis plansz jest gotowy.
20.02.2021 zrobiłem już odczyt/zapis

07.08.2020 Ruch bohatera jest dopracowany
22.02.2021 Dopracowałem ruch bohatera

09.12.2020 Aktualnie dokańczam poziomy do gry.
23.02.2021 Wrzucę przy okazji informację, że robię właśnie poziomy!

15.12.2020 Zostały jeszcze dwie rzeczy
23.02.2021 Do całości brakuje tylko kilku rzeczy


Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 11:52:04 przez xylaz
[#1914] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1913

Do statystyk trzeba dorzucić ilość postów, a niedługo pęknie 2 tysiące
i już jakieś 2,5 roku od pierwszego
printf("Hello, I'm Hexmage");

ech, jak ten czas leci...
.
[wyróżniony] [#1915] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1912

Może i jestem dość uparty, ale teraz tego typu sugestie chciałbym przyjmować (a sczególnie uwzględniać) po wydaniu gry w pełnej grywalnej wersji. Będę też przyjmował ew. raporty o błędach.

Gotowych jest już 5 etapów - dość zróżnicowanych. Aktualnie rozgrywki jest na solidne 10-20 minut.

Poniżej zrzut z gotowego poziomu 4:

Teraz będę robił planszę po przejściu poziomu oraz automatyczne ładowanie poziomów i przycisk do restartu poziomu. Następnie punktacja i pasek statusowy.

Po testach poziomów jakie przeprowadziłem, bardzo bym chciał zrealizować też ten punkt z "wydarzeniami", tak żeby drzwi otwierały się po ulokowaniu skrzyni itp. Ale zrobię to po wydaniu gry - w późniejszych poziomach.

Naprawdę pracuję intensywnie i są dobre efekty. Trochę forsuję dziś tempo, żeby jak najwięcej rzeczy było dopięte na ostatni guzik. Chcę po prostu wydać 100% grywalną wersję i dodawać te elementy ekstra w następnej kolejności.



Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 13:08:59 przez Hexmage960
[#1916] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1915

Tak jeszcze dopytam - to w końcu co się będzie przesuwać w Twojej grze ? Skrzynie, czy czaszki? Bo chyba właśnie czaszki, tak? Widzę na tej planszy 3 czaszki i 3 miejsca docelowe. Te kafelki z podwójnymi kwadracikami to miejsca docelowe, tak?.
[#1917] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1916

Tak. Przesuwamy czaszki, a miejsca docelowe to te kafelki z kwadracikami.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 13:34:34 przez Hexmage960
[#1918] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1916

Skrzynie spakowali manatki i uciekli tylnymi drzwiami.
[#1919] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1917

Te czachy przypominają mi te z Montezuma's Revenge i akurat mnie z sentymentu odpowiadają.
[#1920] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mikecios, post #1919

Chronologia była taka.

1. Hex wymyślił że zrobi sokobana z przesuwanymi skrzyniami.
2. Potem nagle dorysował czaszki.
3. Potem napisał że nie ma jeszcze pomysłu na czaszki i że na razie są one dekoracją.
4. Przez rok myślał co zrobić z czaszkami.
5. W końcu wymyślił że wywali skrzynie i zastąpi je czaszkami, hehehe.

Zobaczycie że za rok spotkamy się tutaj i gra Magazyn będzie polegała na przesuwaniu wisienek zamiast czaszek. A za dwa lata dowiemy się że to jednak skrzynie zastąpiły wisienki i teraz przesuwa się skrzynie. Wtedy historia zatoczy kolejny raz koło do momentu aż Hex dorysuje monety...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem