[#1801] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1800

Magazyn 2077?

Niewielu amigowców dożyje premiery Magazynu 2077 w 2077 roku.
[#1802] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1801

ale pamiec o Magazynie, nigdy nie przeminie
[#1803] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1804] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1805] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1799

Gra ma być darmowa ale kto będzie chciał to rzuci groszem.
[#1806] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1807] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1805

Magazyn jeszcze nie powstał a już ma status gry kultowej.
Ja zaczekam na konwersję na Atari St, ale czy by temu
podołał?
[#1808] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1807

Ja na Ps 5
[#1809] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1807

Tan komputer nie podoła. Chyba że w zestawie będzie tona.
[#1810] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1809

Suchar nad suchary, gorzej niż Kickstart 1.2.
[#1811] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #1810

Tylko że Magazyn będzie śmigał na kicku 3.1

Dobrze się stało, że autor przedłuża prace nad
Magazynem. Jednoczesna premiera Magazynu
i Cyberpunka 2077 (lub Cyberpunka 2007 jak
często piszą gracze) zmniejszy zainteresowanie
Magazynem.
Lepiej poczekac i dostać dopracowany produkt.
[wyróżniony] [#1812] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1811

Hej, prace trwają i jest naprawdę bardzo dużo zrobione. Gra jest grywalna, edytor z menu działa świetnie, mogę prawie wydawać wersję beta do finalnych testów.

Oto co zrobiłem w przeciągu ostatnich dni:

  • Zrobiłem 3 poziomy w scenerii Katakumby,
  • Dorobiłem nową wersję menu - w pełni funkcjonalną. Jest dużo atrakcyjniejsza i bardziej funkcjonalna niż poprzednie. Całe menu opiera się na tzw. klasach BOOPSI,
  • Podpiąłem najnowszą wersję silnika,
  • Usprawniłem obsługę joysticka i wiele innych funkcji.

Zostały jeszcze dwie rzeczy:

1. Na drugim zrzucie widać obrazki kłódki. Otóż chwilowo plansze ładuje się za pomocą requesterów ASL, które nie wyglądają najlepiej, więc zastąpię je w ten sposób, że za pomocą strzałek będzie przechodziło się między planszami, a następnie będzie możliwa gra lub edycja poziomu.

Kłódka oznacza, że dana opcja w menu nie jest dostępna, bo np. nie doszliśmy jeszcze do tego poziomu, lub nie zaliczyliśmy go.

2. Muszę grafikę menusów dopasować do reszty scenerii.

P.S. Co do pudełkowej wersji, to nie będę zdradzać szczegółów, ale być może będzie.

Gra jest na Amigę i nawet w tej chwili korzysta tylko z systemowych funkcji.



[#1813] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1812

Dziękuję za informacje. Marzy mi się kopia
pudełkowa, fajnie z autografem autora.
Coś jak wersja kolekcjonerska.
Nie masz Magazynu, nie jesteś naprawdę
amigowcem.
[#1814] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #1810

Suchar nad suchary

Każdy komputer działa na prąd
a prąd mamy z węgla, także
to nie do końca suchar tylko
rzeczywistość.
A węgiel to koks .
[#1815] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1814

Hej,

Napiszę aktualny raport z pracy nad Magazynem.

1. Pierwsza sprawa - kod gry. Tym zajmowałem się najwięcej. Udało mi się sporo uporządkować i podzielić kod na logiczne części. Kod już działa i przede wszystkim jest odporny na potencjalne błędy. Jest też dość łatwy w dalszej rozbudowie.

Na przestrzeni prac nad grą udało mi się dopracować kilka ważnych rzeczy:
- Płynna animacja z synchronizacją z koprocesorem video Amigi,
- Własna funkcja do przemieszczania okien,
- Własna funkcja do odświeżania kafli.

2. Druga sprawa - grafika. Udało mi się w międzyczasie dopieścić grafikę scenerii katakumb. Myślę, że ogólna ewolucja jaką przeszła grafika jest zauważalna.

3. Poziomy - przyznaję bez bicia - aktualnie nie ma nowych poziomów, to będę uzupełniał w najbliższym czasie.

Od niedawna prowadzę dziennik prac, który można poczytać razem z kodem źródłowym gry na GitHub, tutaj: https://github.com/68kPoker/Magazyn/blob/master/Diary.md.

Praca zauważalnie poprawia się w wielu aspektach. Sytuacja z moim zdrowiem stabilizuje się.

Opublikowałem ten raport, bo uważam raz - że nadeszła odpowiednia pora, dwa - że poziom postępu jaki się odbył i odbywa pozwala mieć nadzieję, że projekt zostanie wkrótce zakończony.

Będę wrzucać jak Bóg da - niedługo grywalne demo. Oby przeszkód jakie napotkam było jak najmniej. Pozdrawiam!

[#1816] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1815

:/
[#1817] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1815

1994-1997 - wysyp doomowców, procedurek 3D, amatorzy amigowcy tworzą ciekawe produkcje, Franko, Rooster, Doman, Janosik, Kajko i Kokosz, Za Żelazną Bramą, Cytadela, Ubek, Prawo Krwi,
2021 - beznadziejny crap w oprawie gorszej niż średniaki na 8bit, a raporty "z produkcji" jakby to była gra od CD Project RED.

Moja rada - skończ w końcu tę grę i wtedy o niej wspomnij, ale najpierw przyjrzyj się co prawdziwi programiści potrafią wykrzesać z małego Atari :
[#1818] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #1816

Ja nie wyłączam Ami żeby być gotowym ;)))
[#1819] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #1817

Moja rada - skończ w końcu tę grę i wtedy o niej wspomnij, ale najpierw przyjrzyj się co prawdziwi programiści potrafią wykrzesać z małego Atari

Tak, ja tak chcę - ale z racji przedłużania się (mijają 2 miesiące od ostatniego raportu) - uznałem że warto dać znak życia.

Poza tym postęp jest wolny ale systematyczny.

Co do mojej oprawy - to chyba nie jest taka zła, jak na A500/OCS.
[#1820] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1821] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1822] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@QUAD, post #1820

Dajcie już na luz z tymi podśmiechujkami. Grafika skromna, ale czytelna i do takiej gry nie potrzeba wodotrysków.
[#1823] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1819

Zmień nazwę gry z magazynier na Guiding Light
[#1824] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1819

Przepraszam Hex, ale systematycznie zataczasz jedynie kółka.
[#1825] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1824

No co Ty, teraz trzeba poczekać na zapowiedź zapowiedzi, jakieś podrasowane rendery, konferencje prasowe, zorganizować preordery i machina tej epickiej gry ruszy z kopyta
[#1826] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1824

jego wątek niech sobie pisze co uważa zawsze to coś amigowego
grafiki jak zwykle bardzo ładne, koledze bardziej do grafika niż do kodera gier, po wcześniejszych postach to bez pomocy z zewnątrz to nigdy nie skończy swojej gry
[#1827] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1826

OK
[#1828] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1826

to nigdy nie skończy swojej gry


Dokładnie tak będzie
[#1829] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1830] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem