[#1831] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1832] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1812

Czy ktoś wie co się stało z Hexmage z posta #1812, który dwa miesiące temu miał poprawić dwie rzeczy i wydawać betę do finalnych testów?
[#1833] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1834] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1832

To co zwykle. Zajął się "porządkowaniem kodu" a potem zaczął przepisywać wszystko od nowa, w przerwach przygotowując nową grafikę.
[#1835] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1836] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1834

No więc rzeczywiście wygląda to jakby można było uogólnić schemat tego, dlaczego w przeciągu tych dwóch miesięcy od ostatniego update nie przygotowałem działającej gry.

Problemy jakie napotkałem to, pomijając niektóre moje dolegliwości, które często w niewiadomy dla mnie sposób wpływały na akceptację kodu:

- Podatność na błędy. Bardzo szybko kiedy gra osiągała zaawansowany poziom problemem był bałagan, który następował szybko i powodował, że kod stawał jest nieczytelny, ujawniał też kilka wad projektowych i bardzo łatwo było o niepoprawne działanie programu,

Zawsze próbowałem sobie robić plan działania, schemat postępowania - nieskutecznie.

Obecnie podział na jaki podzieliłem pliki z programem mi się podoba. Co istotne bazuje on na wcześniejszym kodzie testowym (czasami testuję różne rzeczy), z którego wyodrębniłem działające funkcje.

Poniżej wklejam aktualny schemat z grafiką, bowiem nie przygotowałem ostatnio "nowej grafiki", tylko ulepszyłem tę istniejącą.

Podobnie jest z kodem - podczas porządków usprawniam szereg rzeczy i wiele pomysłów pozostaje aktualnych - raz co dopracuję, zostaje wykorzystane.

Ale muszę przyznać, że w wielu przypadkach ja sam muszę czekać aż dolegliwości ustąpią. Mam nadzieję, że grę dostarczę w rozsądnym czasie - dlatego w ogóle publikowałem raport.

[#1837] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1836

dlatego w ogóle publikowałem raport.


Oby ostatni
[#1838] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #1837

Robi bo lubi. Czemu chcesz przerywać taką fajną zabawę?
Często wyścig jest ciekawszy niż fakt dojechania do mety.
[#1839] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Kefir_Union, post #1838

Można lubić i nie afiszować się przed całym światem tym bardziej, że nie ma żadnych konkretów. Zwykła zabawa amatora programisty łudzącego się, że zrobi dobrą grę jak 30 lat temu robiono w pojedynkę "w garażu".
[#1840] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #1839

Bo może wcześniej czy później zrobi. Ja trzymam kciuki za powodzenie.
[#1841] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #1839

A możesz się od niego odp******ić?
[#1842] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1836

Wrzucaj większe te zrzuty, bo te małe gorzej się ogląda.
[#1843] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@flops, post #1840

Bo może wcześniej czy później zrobi.

I to jest dokładnie to co mi przyświeca podczas pracy. Celuję w dokończeniu tej prostej, sympatycznej z założenia gry logicznej. Jak ktoś zna bliżej mnie i moje przygody z kodowaniem oraz walkę z trudną, przewlekłą chorobą, którą długo się leczy, to wie, że od pewnego czasu dokładam wszelkich starań by projekt Magazynu ukończyć.

Ludzi, którzy nie wierzą w jakikolwiek postęp staram się zapewnić, że on się odbywa. Polega to na tym, że lepiej radzę sobie z projektowaniem i pisaniem kodu gry. Tworzy on coraz spójniejszą i logiczną całość.

Nie wiem nigdy co zdarzy się w niedalekiej przyszłości, bo z reguły postęp jaki się odbywa ujawnia się dopiero gdy go doświadczam. Teraz jest tak, że prace idą dobrze i rokuje dobrze.

@Ingenic

Ja myślałem, że chciałeś przez to napisać, że życzysz mi by nie było więcej raportów pośrednich tylko końcowa gra. Dobrze rozumiem?

Jeszcze pewnie niejeden raport się zdarzy. Dopracowałem na przestrzeni ostatniego czasu sporo bardzo fajnych rozwiązań co do animacji. Teraz uzupełniam całość programu o brakujące rzeczy.

Postęp się odbywa powoli, bo skala mojego problemu była ogromna i mimo że czuję się dobrze, ciężko określić mi procent zdrowia i całokształtu postępu z dobrą dokładnością. Więc nic z 100% pewnością nie jestem w stanie zagwarantować, ale się staram.

Co do tego, co zostało opracowane to gra pojawiła się w kilku wczesnych odsłonach kiedy uznałem że gra jest całkiem OK, ale dochodzi do tego niezliczona liczba przykładów złego projektowania gry, kodu, silnika itp.

Ja sam cieszę się, że mogę się z Wami podzielić tymi informacjami w okoliczności kiedy moje zdrowie - jak napisałem - stabilizuje się.

Będę wrzucał postęp w najbliższym czasie. Dziennik uzupełniam częściej.

Na koniec przepraszam za długi czas który jest mi potrzebny by to zakończyć.

Ja trzymam kciuki za powodzenie.

Dziękuję - cieszę się że są osoby, które mimo moich win powodowanych jednak rzeczami, które nie zawsze ode mnie zależą - nadal bezinteresownie wierzą we mnie i w to, że grę dokończę.

@KM_Ender

Ten zrzut to tylko obrazek ze schematem grafiki - nic ciekawego z punktu widzenia gracza czy innego odbiorcy. Normalne zrzuty powiększam.

No to do zobaczenia przy następnym wpisie. Potrzebuję oczywiście trochę czasu by wszystkie planowane rzeczy zrobić - a nie mogę tego robić odpowiadając na forum.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2021 20:49:13 przez Hexmage960
[#1844] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #1839

Hex sobie dłubie, bo lubi projektować, kombinować, poprawiać, retuszować, planować, rysować i kodować. Do tego lubi o tym raportować w SWOIM wątku. Nie musisz tu wchodzić.
[#1845] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #1844

Komentarze krytyczne też są potrzebne. Ostatnio zresztą wiem, że na pozytywne nie mam co liczyć dopóki gry nie dopracuję w odpowiednim stadium. Ważne, by krytyka była konstruktywna i kolegi Ingenica jest - z tym, że podważa on też sens moich działań.

Lepiej napisać, że gra, nad którą pracuję nie musi się wszystkim podobać.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2021 21:10:57 przez Hexmage960
[#1846] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #1825

zorganizować preordery


Oooo! To!
[#1847] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@km-l, post #1841

Dwa tygodnie bana za wulgaryzmy.
[#1848] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1845

Zgodnie z moim zamiarem, zrobiłem wycinanie grafiki przycisków:

- W pliku Tile.c zrobiłem wycinanie grafiki,
- W pliku Window.c zrobiłem inicjalizację przycisków, podpisów i obrazów.

Znalazłem też bardzo ładną czcionkę, która świetnie prezentuje się w 320x256.

Pracuję teraz bardziej "krok po kroku", i wreszcie to się udaje, bo wcześniej jak tak robiłem - traciła całość. A jak próbowałem ogarniać całość, wykładałem się na tym, że nie miałem odpowiednich podstaw i tak dalej.

Zatem teraz nie myślę o całości - mam ją na względzie, ale realizuję stopniowo kod.

Uwaga: przyciski są na dole, ze względu na to, że system lepiej realizuje rysowanie elementów (gadżetów systemowych) na dole ekranu. Poza tym kolor podpisów jeszcze do poprawy.

Mam już całościowy koncept wszystkich menusów - opracowany wcześniej. Edytor i gra - tak jak wcześniej - są zintegrowane.

Mechanizm odrysowania grafiki został dobrze dopracowany - również na podstawie moich doświadczeń i wielu wielu testów.

Bardzo proszę w komentarzach nie pisać "dlaczego tak mało?", bo wrzucam po prostu krótkoterminowy postęp. Całe miesiące pracy zostają wykorzystane i procentują - i po prostu teraz pracuje mi się coraz sprawniej. Staram się też zachować porządek w kodzie - mocno zastanawiając się przed wprowadzeniem nowych funkcji.

A jeśli kogoś ciekawi co te czaszki pełnią - aktualnie pełnią rolę skrzyń do przesuwania w scenerii "katakumby".

Następny punkt pracy to odświeżyć strukturę planszy i obsługę menusów, które są otwierane po wybraniu przycisków w głównym panelu.

Jest sporo zrobione, sporo do odświeżenia i trochę nowego do dodania.

[#1849] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1848

Ja bym tą grę już wydał. Przecież to na pewno nie koniec zabawy, będą jeszcze patche, update i DLC :D
[#1850] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Kefir_Union, post #1849

Już się wydawało, ze koniec bliski.A tu, po przerwie, wieści, ze jesteśmy znowu na początku drogi.
Jak Syzyf.

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2021 15:29:43 przez Aniol
[#1851] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1850

To ile już ta gra powstaje ? Pół roku ?
[#1852] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #1851

Tak ze 2.5 roku.
[#1853] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1852

To jeszcze wiele raportów przed nami
[#1854] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1850

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Proszę uwzględniać to co pisałem ostatnio o postępie w zdrowieniu.

Kod jest gruntownie uporządkowany, ale pomysły i koncept pozostają aktualne. Nie wymyślam ich na nowo.

Grafika do gry powstawała długo i bazuję na niej od dość długiego czasu.

Poniżej zrzut ekranu z aktualnego działającego silnika.

Udało się zrobić menusy. Aktualnie "Kafelek" pozwala na wybór kafelka. Struktury planszy jeszcze nie odświeżyłem.

- W pliku Window.c doszło otwieranie menusów,
- W pliku Game.c doszła główna pętla z obsługą przycisków, wydarzeń z myszy oraz menusów,
- W pliku Tile.c doszło rysowanie planszy.

Ja publikuję teraz częściej raporty, żeby przede wszystkim pokazać, że progres jest - i zażegnać niepotrzebne dyskusje nt. tego że jakoby pracuję od zera, kręcę się cały czas w kółko itp.

Póki co dodaję funkcje całkiem sprawnie.

I ważna sprawa: ważne żebym na tym etapie prac się nie spieszył, bo chcę zachować porządek w rozwijającym się kodzie. Do publikacji zostało trochę czasu. Zazwyczaj forsowałem tempo by dokończyć grywalne demo - teraz chciałbym pracować w stałym tempie, by sukcesywnie realizować punkty.

Rozumiem, dlaczego takie komentarze jak teraz się pojawiają. Ja lubię pisać kod i dzielić się informacjami, tylko mam swoje problemy. Liczę na to, że postęp jaki się odbywa zostanie szybko odnotowany.

Jak już dokończę strukturę planszy - zrobię jej testowanie. Obie rzeczy wymagają dodania pliku do projektu.



Ostatnia aktualizacja: 18.02.2021 17:24:28 przez Hexmage960
[#1855] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1854

Wszystko wykazuje na to, ze idziesz w dobrym kierunku.

Rób swoje, nie przejmuj się hejtem.

Czekam na kolejną wersje w której mógłbym coś poklikać :)
[#1856] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1854

Ja publikuję teraz częściej raporty, żeby przede wszystkim pokazać, że progres jest - i zażegnać niepotrzebne dyskusje nt. tego że jakoby pracuję od zera, kręcę się cały czas w kółko itp.


Nie kręcisz się w kółko. Wędrujesz po spirali. Rozszerzającej się, niestety. Ale jeśli sprawia Ci to przyjemność...
[#1857] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Arturo, post #1855

Hejtem? Chyba ci się portale pomyliły.
[#1858] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1854

Ja publikuję teraz częściej raporty, żeby przede wszystkim pokazać, że progres jest - i zażegnać niepotrzebne dyskusje nt. tego że jakoby pracuję od zera, kręcę się cały czas w kółko itp.

Częste publikowanie raportów daje tylko złudzenie postępu i nie kręcenia się w kółko, a jak ktoś rzeczywiście zwraca uwagę na zawartość tych raportów to już zupełnie może odnieść wrażenie, że jest odwrotnie.

fragment najnowszego raportu
Udało się zrobić menusy. Aktualnie "Kafelek" pozwala na wybór kafelka.

fragment raportu sprzed 9 miesięcy
Menu obsługujemy za pomocą myszy. Po wyborze opcji Kafelek pojawi się podmenu z możliwością wyboru rodzaju kafelka, który wklejamy.
[#1859] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1856

Proszę o nie pisanie takich komentarzy. Jaka rzecz w ostatnim czasie sprawiła, że koledze wydaje się, że wędruję po spirali rozszerzającej? Przecież, jeśli dobrze rozumiem, to wskazywałoby na coraz większą niekontrolowaną "swobodę" w moich pomysłach.

Taka sytuacja mogła się zdarzyć kilka lat temu wstecz.

Pomysły są klarowne i ustalone od pewnego czasu - grafika z wisienkami, czaszkami, bohater, menusy, okienka, przyciski itp.

Będę pracować dalej nad realizacją punktów.

Ale skoro kolega pozwolił sobie na taki ton, napiszę jeszcze, że nie. Nie sprawia mi przyjemności cierpienie które powoduje choroba. A to właśnie choroba przedłuża to pisanie. Tego cierpienia jest z każdym miesiącem mniej. Sądzisz że człowiek przyjmuje lekarstwa gdy nic mu nie dolega? To pytanie retoryczne, bo wiem że z zewnątrz tego nie da się pojąć.

@Xylaz

No więc jako, że jeszcze mam siły odpowiadać, to napiszę że częstsze raporty ostatnio wynikły z toczącej się tutaj dyskusji, która się notorycznie powtarza - nawet po moich publikacjach. Liczę jednak na to, że jeszcze trochę pracy teraz - i to zostanie zażegnane.

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2021 18:09:16 przez Hexmage960
[#1860] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1859

Kolego, nie musisz tego powtarzać - wszyscy na tym forum zdają sobie sprawę z Twojej choroby. I zdają sobie sprawę, że szansa na dokończenie przez Ciebie "Magazynu" jest minimalna (albo - jeśli mają jakieś złudzenia - zdadzą sobie sprawę z tego za kilka lat, gdy znowu będziesz przepisywać silnik). Pisz sobie na zdrowie.

P.S. A dyskusję w wątku sprowokowałeś sam. Ostatni wpis był z grudnia, po czym przedwczoraj przyszedłeś i wkleiłeś "aktualny raport z pracy nad Magazynem". Nie narzekaj więc, że brak Ci sił na odpowiadanie - najwyraźniej o taką właśnie reakcję Ci chodziło.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem