[#391] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #390

No i żaden z tych tilesów nie nawiązywał ani do wersji atari ani do Amirobbo 1. Zrobiłeś po swojemu więc teraz możesz sobie z tych tilesów zrobić dodatkowe DLC. A gdyby nie te
farmazony z atari

to ani Amirobbo 1 by nie powstało ani nie byłoby dzisiaj tematu do narzekania. Sam tworzysz tą super idealną grę dziesiątki lat i nie możesz skończyć więc nie zawracam ci już dupy moimi wypocinami tylko zajmij się tym co tworzysz i pokaż klasę.
[#392] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #391

Jedna dobra gra chocby i tworzona przez 20 lat, jest wiecej warta niz 100 krapow wydawanych kazdego roku na Amige jak to ma teraz miejsce. ok, racja ok, racja
[#393] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #392

tylko że nikt nie dożyje tej gry
[#394] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #393

...od tego co wychodzi obecnie, to tez mozna dostac zawalu i zejsc.
2
[#395] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #394

Słabe ogniwa płaczą i odpadają z żalu, a inni się cieszą, że cokolwiek wychodzi. Gdyby każdy miał takie podejście to Amiga byłaby na równi z Jaguarem.
1
[#396] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #392

Jedna dobra gra chocby i tworzona przez 20 lat, jest wiecej warta niz 100 krapow wydawanych kazdego roku na Amige
O ile jest wydana. Jeżeli nie jest wydana, to nic nie jest warta.
7
[#397] Re: Ami Robbo 2

@Krashan, post #396

skoro nie zostala wydana, to nie wiadomo czy byla bardzo dobra gra
3
[#398] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #392

To wyjaśnia cykl wydawniczy Jumpa:)
1
[#399] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #390

Jam można się nabijać z odniesienia do gry/grafiki z protoplasty AmiRobbo. Paweł chciał nawiązać bezpośrednio do oryginału (Robbo) i do pierwszej części AmiRobbo. Masz na Amidze multum kolorów do dyspozycji i jesteś cwany, zejdź do możliwości Atari 8bit (czyli np. 4+1 kolorów) i stwórz grafikę na miarę geniuszu jakim emanujesz.

Naśmiewanie się z możliwości sprzętu 8bitowego, to jak obrażanie ludzi którzy tworzyli na niego oprogramowanie. A odnoszenie się do tego w taki sposób w 21 wieku to chyba mogą tylko smarkacze którzy nie wiedzą co to monitor monochromatyczny czy kaseta magnetofonowa.

Mam ogromy szacunek do gier które musiały się zmagać z tak dużymi ograniczeniami w tamtych czasach, a tak dużo frajdy sprawiały nam, młodym wtedy ludziom którzy mogli w końcu zachłysnąć się nowoczesnością tak mozolnie blokowaną przez komunę i niedostatki w jakich przyszło nam w tedy żyć.
4
[#400] Re: Ami Robbo 2

@Szafir, post #399

no jak przymkne jedno oko i zaslonie drugie, to ta atarowska grafika jest calkiem niezla...

a tak na powaznie... to

2
[#401] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #400

a dla tych co nie znaja roznicy miedzy Atari a Amiga, polecam pismo obrazkowe...

Atari




Amiga

4
[#402] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #401

Wiedziałeś jaka jest koncepcja i co? Mogłeś od razu powiedzieć, że nie decydujesz się na sequel gry 8-bitowej. Jesteś teraz jedyną osobą która oczernia grę. Jak gówniarz który dostał nie ten prezent pod choinkę. Wielu osobom podoba się to, że są poziomy z Robbo. To jest ukłon w stronę jednej z pierwszych polskich produkcji, tymbardziej, że za granicą nie znają tej gry. Nie mówię, że to miała być wielka, idealna gra. Dzisiaj jest moda na retro więc moim zdaniem dobrze, że jest nawiązanie do pierwowzoru. Jeśli masz inne zdanie to już twój problem i tylko twój chyba.
2
[#403] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #401

A co ciekawe, atarowi sentymentaliści patrzą na taką grafię z łezką w oku. Tragedia.
1
[#404] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #402

Ja tam zawsze lekki dym robiłem jak dostałem sweterek zamiast klocków Lego. To naturalne zachowanie osoby która ma swoje przekonania
[#405] Re: Ami Robbo 2

@amikoksu, post #403

Jak cię razi w oczy to nie patrz. Widocznie nie rozumiesz idei tej gry.
[#406] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #402

Jesteś teraz jedyną osobą która oczernia grę.

Dzis kazdy lamus gada to samo, bo ich lewactwo tego nauczylo (obecny gamedev, przemysl muzyczny, Hollywood itp.. itd..).
Nikt nie potrafi sie honorowo przyznac do bledu czy wtopy tylko idzie w zaparte twierdzac, ze to mityczni "hejterzy/rasisci/faszysci" nie znaja sie na jego wspanialej tworczosci.
Na szczescie ludzie sie powoli budza z tych oparow absurdu i zaczynaja krytykowac ta mega szmire, serwowana przez glowny nurt scieku.


A fakt jest taki, ze..
wrzucajac te bohomzay do gry sam sobie uwaliles ta gre a ja nic o tym nie wiedzialem.
Zdazylem obejrzec pare filmow na youtube i wszedzie jest pokazany pierwszy level, ktory wyglada jakby to bylo faktycznie Atari XL a nie Amiga. Jesli nie rozumiesz podstaw, jak gracze zawsze odbieraja pierwsze wrazenia z gry, to sie doedukuj. A jak uwazasz, ze wszystko jest spoko i gitara, to najlepiej razem z Szafirem zalozcie spolke produkujaca "hiciory" na Atari. Tam zyskacie slawe i poklask, bo na C-64 jest dla was zbyt duza konkurencja. Proponuje tez w produkcjach, tradycyjnie uzywac ulubionych atarowskich barw sraczkowato-zielonkawych


p.s.
Jak tworca, powinienes przyznac sie do tego bledu, przeprosic odbiorcow i moze w ramach zadoscuczyniena wydac jakiegos pacza, zeby mozna bylo sobie zgrac go na oryginalna dyskietke i moze dodatkowo dorzucic jakies nowe levele z fajna grafika godna Amigi.
No ale mozesz tez, jak typowy lamus tlumaczyc sie fabula, dalej klepac szmire i krzyczec o hejterach z internetu niedoceniajacych ukrytych zalet grafiki z Atari.
Mysle, ze to swietny moment, zeby sie zadeklarowac jako amigowiec na dorobku czy moze jednak juz jako "artysta kompletny" sam dla siebie.




A ze uwielbiam sarkazm, to wrzuce tu prekursora wszystkich dzisiejszych artystow przez wielkie A. Koncowka to kwintesencja dzisiejszych tworcow ok, racja ok, racja ok, racja



Tyle i az tyle z mojej strony.
2
[#407] Re: Ami Robbo 2

@Aniol, post #404

Ciesz sie, ze nie dostales pod choinke Atari zamiast Amigi. To jest dopiero trauma na cale zycie
1
[#408] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #405

Ten problem można bardzo łatwo rozwiązać. Wystarczy w menu gry dodać dwie opcje rozgrywki "klasyk" dla fanów grafiki z atari oraz rozszerzoną dla fanów grafiki z amigi. Masz ochotę przejść całą grę w kolorystyce retro nie ma problemu i nie byłoby tej całej rozmowy teraz. Szkoda, że pliki gfx nie są zapisane w formacie IFF bo mógłbym sobie samemu podmieniać grafikę i testować własne kafelki.
2
[#409] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #391

Ogolnie to Selura mozna juz zastapic graficznym AI.
Tylko musisz najpierw troche AI podszkolic, zeby przerobil grafike z Atari na 16/32 kolory.
Pierwsze wersje pewnie nie beda jeszcze dobre, ale AI bardzo szybko sie ucza.
Wiec to kwestia paru godzin, zebys byl zadowolony z rezultatow.

Ale w jednym Selur ma racje, w wiekszosci ludzie oceniaja gre po grafice, a nie po grywalnosci.
Wiec jak cos wyglada nieszczegolnie to zwykle niegraja w taka gre.

Ja bym Story Mode troche inaczej zrobil.
Po wybraniu Story Mode, pokazywalaby sie mapa, gdzie jako pierwszy bylby do wyboru swiat podpisany jako "Atari 800 - 1989 year", jako drugi swiat podpisany "Amiga - 1993 year", trzeci "Amiga - 2024 year" itp lub cos w tym stylu, moznaby tez uzyc "????" jesli nie chce sie za duzo zdradzic.
Bylyby takie miniaturki widoczne, czego sie mozna graficznie spodziewac po kazdym ze swiatow.
[#410] Re: Ami Robbo 2

@Don_Adan, post #409

Trzeba by dodać specjalny tryb "selur/amikoksu", który zacznie grę od 21 poziomu

Boi się złych rekomendacji dlatego tak szaleje. Nie rozumie, że gra powstała dla zabawy, a nie dla zarobku. Gra ma sprawiać radość i być wciągająca, moim zdaniem taka jest .

@Selur: nie przejmuj się roloą... i tak cię opie...lą czekamy na Twoją grę, więc uruchamiaj Amosa i do dzieła. Pokaż klasę.
[#411] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #410

Ami Robbo 2 dodane do HOL:
https://amiga.abime.net/games/view/ami-robbo-2
2
[#412] Re: Ami Robbo 2

@rygar997, post #411

Coś ubogo kolorystycznie w zakładce zrzuty ekranu.
1
[#413] Re: Ami Robbo 2

@rygar997, post #411

i to jest sendo sprawy... 14 screenshotow z Atari i pozamiatane.
3
[#414] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #413

Jak ktoś nie zna robbo, to te zrzuty ekranu za bardzo nie zachęcają do zagrania. Niestety.
2
[#415] Re: Ami Robbo 2

@selur, post #406

Chopy dejta pokój. O co się kłócita, przeto ma być ino zabawa.
1
[#416] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #410

Napiszę szczerze, bo nieszczere opinie są guzik warte. Już jakiś czas temu, gdy widziałem filmiki z Robbo2 na kanale Zbycha, to zastanawiałem się dlaczego fajnie zrobione graficznie poziomy są dopiero dalej. Szczególnie, że gra była zgłoszona na konkurs, a wiadomo że liczy się pierwsze wrażenie. Grafika z pierwszych poziomów nie zachwyca (delikatnie mówiąc) i może odepchnąć graczy, którzy oryginalnego Robbo nie kojarzą. I tacy gracze nawet nie pograją wystarczająco długo żeby zobaczyć lepszą grafikę. Rozumiem twój pomysł na nawiązanie do 8bitowego atari, ale moim zdaniem można było ten motyw graficzny zostawić na jakieś dalsze etapy.
4
[#417] Re: Ami Robbo 2

@mastaszek, post #416

Rozumiem. Dlatego wersja demo zawiera wszystkie "kolorowe" grafiki, a pełna wersja to przeprawa robocika przez różne światy zaczynając od prologu, którym jest właśnie świat oryginalnej wersji, jednak ja lekko podretuszowałem tamte grafiki. Niezbyt nachalnie, ale jest lepiej niż w wersji z Atari. A może to niektórych boli dlatego, że to znowu powielenie gry z 8-bit? A może powielenie gry z Atari?
[#418] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #417

Jest prosty sposob na inne screeny, podac tym z HOL pare kodow z nastepnych swiatow.
Kody z gry tez zalaczaja.
Wiec podac po 1 z nowego swiata tutaj:

link

Wtedy dodadza, i kody i nowe screeny.
[#419] Re: Ami Robbo 2

@Don_Adan, post #418

Kody będą podane w czasopiśmie Komoda & Amiga Plus. Tak założyliśmy na początku.
[#420] Re: Ami Robbo 2

@amikoksu, post #414

Polish Amiga Floppy Preservation Group nie zajmuje się marketingiem i nie mamy żadnego powiązania z autorami gry. Za promocję gry odpowiada wydawca. Nasza grupa zajmuje się archiwizacją i nie ważne czy grafika jest ładna, brzydka czy ch..owa
Tak jak napisał Don Adan zawsze twórcy mogą wysłać zestaw grafik do adminów na EAB i zostaną dodane.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem