[#421] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #417

Ja tam małe Atari uwielbiam, bo to mój pierwszy komputer i pierwszy, z którym miałem styczność w ogóle. Robbo i jego wersja na Atari to kultowy tytuł, dlatego nawet nie pomyślałbym, że może wyglądać źle

Natomiast być może dobrą drogą byłby wybór w opcjach czy cała gra ma być w grafice bliskiej oryginałowi lub nowej, bez dzielenia tego w zależności od etapu.
Coś takiego jest w amigowej konwersji Boulder Dasha - tej pod Workbencha.

Tak czy inaczej dla mnie bomba (i robocik).
5
[#422] Re: Ami Robbo 2

@rygar997, post #420

No to trudno. Myślałem że wszystkim się zajmujesz/zajmujecie.
[#423] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #419

Wszystkie kody moga byc podane Komoda & Amiga Plus.
Ale jakies przykladowe do 2, 3 swiata moga byc podane na EAB
Zreszta niektorzy ukonczyli gre, np. mailman, wiec kody juz znaja/maja.
No i jeden kod jest bledny, jak pisal mailman, wiec trzeba by to poprawic.
[#424] Re: Ami Robbo 2

@Don_Adan, post #423

Nie rozumiem, jak kod może być błędny? Gra podaje kod z bloku pamięci i tak samo po wpisywaniu kodu sprawdza ten blok może nie tyle błędny, co podczas wyświetlania czcionka jest nieczytelna.
[#425] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #424

Tukinem, przecież o tym pisałem.

W każdym pliku z etapem zaszyty jest kod do etapu. Gdy otrzymuję kod po przejściu etapu posiłkuję się tym, aby sprawdzić, czy dobrze go spisałem z ekranu, bo czcionka jest piekielnie nieczytelna (odróżnić literę Q od innych to jest dopiero sztuka). W trzech etapach na przestrzeni pierwszych 21 etapów (wcześniej pisałem o jednym, ale trafiłem na kolejne) kod z ekranu nie zgadza się z kodem w pliku (różnią się jedną literą). Oczywiście gra przyjmuje ten kod z ekranu, więc być może ten kod w pliku jest dla picu... Ale jeżeli spisze się ten kod nieprawidłowo (bo litery są nieczytelne), to jest się w czarnej "d".

Etap 8 - gra podaje i przyjmuje kod UAGMNCVB, a w pliku jest UAGMNCYB

Etap 10 - gra podaje i przyjmuje kod MAGNETIC, a w pliku jest IQZGGMOU

Etap 19 - gra podaje i przyjmuje kod NTEJIZHF, a w pliku jest MTEJIZHF

PS. W execu kody są widoczne żywcem, więc chyba w plikach z etapami są dla picu.

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2024 20:01:36 przez mailman
1
[#426] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #424

Nieczytelna czcionka to jeden problem, ale mailman pisal, ze jeden kod byl bledny.
Rozumiem przez to, ze nie dzialal.
Moze byc tak, ze jest blad w programie i np. cos zasmieca pamiec (gdzie sa przechowywane kody).
Przez to nie dziala.
To mailman musialby napisac o jaki kod mu chodzi.
Pisal, ze w exeku gry sa wszystkie kody, latwe do znalezienia.
Mogles je zakodowac, byloby troche trudniej.
[#427] Re: Ami Robbo 2

@mailman, post #425

Nie patrz na kody w plikach z mapami bo one są nieaktualne. Kody są zaszyte w exe. Początkowo miały być w plikach z mapami ale później zrezygnowałem z tego, ponieważ po wpisaniu kodu w menu gry, program wyszukuje po bloku pamięci, a ta musiałby każdy plik osobno wczytać i sprawdzać kod, co nie miałoby sensu.
[#428] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #427

Teraz już właśnie tak robię, aby sprawdzić czy dobrze kod przepisałem, ale wcześniej posiłkowałem się tymi z plików z etapów. Czyli były dla picu
1
[#429] Re: Ami Robbo 2

@mailman, post #428

Może nie tyle dla picu, pierwotne założenie było takie że, kody będą w pliku z poziomem i tak został zaprojektowany edytor. Zresztą w samym edytorze były też inne rzeczy które wraz z rozwojem gry i podejmowanych decyzji nie zostały wykorzystane :)
1
[#430] Re: Ami Robbo 2

@Jacques, post #421

Coś takiego jest w amigowej konwersji Boulder Dasha - tej pod Workbencha.

Masz na myśli Boulder Daesh od Guido Mersmanna? Mam zarejestrowaną wersję i potwierdzam, że można wrzucać własne tile-sety.

Grać można na wybranym tile-secie, ale z tego co pamiętam, każdy etap może mieć przypisany własny.

Z tego co słyszałem, to do Ami Robbo 2 można dodawać własne tile-sety.

Do moich produkcji pliki z danymi zawsze są w oddzielnych plikach więc można łatwo podmieniać. Przy czym w starszych produkcjach stosowałem format Shape z Dune 2, dopiero w nowszych zastosowałem odczyt IFF.
[#431] Re: Ami Robbo 2

@rygar997, post #420

A wiadomo, kto dodał AmiRobbo2 do HOL, albo kto możne dodać grafiki z lepszych etapów?

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 11:45:29 przez BULI
[#432] Re: Ami Robbo 2

@Hexmage960, post #430

Masz na myśli Boulder Daesh od Guido Mersmanna? Mam zarejestrowaną wersję i potwierdzam, że można wrzucać własne tile-sety.


Tak, właśnie ta wersja
[#433] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #431

Wysłałem wczoraj Rygarowi zdjęcia z dalszych światów, bo pisał że wyśle do serwisu HOL.

@Hexmage960: Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nawet sobie podmienić do głównej gry tilesety. Wystarczy zmienić odpowiednio nazwy plików GFXx.SHP i PALx.DAT w katalogu DAT. Można sobie nawet w DLC Makerze stworzyć pusty świat na wczytanym pliku IFF, a na dyskietce z edytorem jest dodatkowy tileset, który był w wersji demo i zapisać paczkę z pustymi mapkami po to, aby mieć kolejne pliki GFXx.SHP i PALx.DAT, które można wstawić do gry. Ważne, aby nie pomieszać numeracji, np. GFX1.SHP to bank shapów pierwszego świata, a PAL1.DAT to paleta tego świata.

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2024 17:30:16 przez tukinem
1
[#434] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #431

Wszystkie wpisy do HOL dodaje TCD i NPI z EAB. Wysłałem mu aktualizacje. Trzeba poczekać na zaktualizowany wpis.
1
[#435] Re: Ami Robbo 2

@rygar997, post #434

Jest chyba aktualizacja na HOL, ale dość "dziwna" bo pojawił się jeden screen z nową grafiką na końcu i wygląda zajefajnie, oraz pojawiły się 3 screeny z AmiRobbo 1 z 1992 roku
Tak miało być?
[#436] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #435

Ten kto przesłał te zrzuty ekranu z gry, to słabo się postarał na to wychodzi.
[#437] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #435

Nie. Ja wysłałem 1 screen z AR1 i po 3 screeny z nowych światów. Z resztą bardzo ładnie jest na EAB podany opis wraz z paczką grafik, którą wysłałem. Wszystko jest w wątku "polish contributions" tutaj

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2025 11:25:21 przez tukinem
[#438] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #435

Jak dla mnie, to w HOL sa screeny z AR2, a ze AR2 ma tez plansze z AR1, to moze tak to wygladac.
[#439] Re: Ami Robbo 2

@Don_Adan, post #438

Tak. To wszystko to screeny z Ami Robbo 2. Zbyt wiele jest screenów z pierwszego świata i brakuje screenów z nowych światów. Po układzie ikon na belce można poznać że to Ami Robbo 2, no i w pierwszej części nie było scrolla, a ekran był w PAL, czyli 320x256. Ami Robbo 2 jest zgodne z NTSC.
[#440] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #435

Po gościach z HOL można się różnych rzeczy spodziewać. Mój skan polskiego manuala do Ishar 3 wrzucili jako... niemiecki (sic!) i mimo iż pisałem, że mają błąd to nie poprawili.
[#441] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #435

Jest chyba aktualizacja na HOL, ale dość "dziwna" bo pojawił się jeden screen z nową grafiką na końcu i wygląda zajefajnie, oraz pojawiły się 3 screeny z AmiRobbo 1 z 1992 roku
Tak miało być?


Tak, gdyż pierwsze dwa światy - ten brązowy i zielony - (czyli pierwsze 20 etapów) to jest AmRobbo (część pierwsza). Dopiero od etapu 21 zaczyna się AmiRobbo 2 z nową grafiką. Więcej screenów jeszcze będzie dodanych.
1
[#442] Re: Ami Robbo 2

@mailman, post #441

Pomieszałeś trochę

Ten brązowy to jest pierwszy świat nawiązujący do Robbo z Atari.

Ten zielony to świat AmiRobbo1. W pierwszej części były różne tilesety, ale nie było takiego, który wzorowałby się na Robbo z Atari.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2025 14:52:09 przez tukinem
[#443] Re: Ami Robbo 2

@amikoksu, post #436

Na HOL już są wszystkie screeny z gry tak, jak należy.
1
[#444] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #443

Elegancko.
1
[#445] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #443

No, teraz jest znacznie lepiej OK
2
[#446] Re: Ami Robbo 2

@BULI, post #445

fajnie jakby taka wersja na Ami powstała, kupiłbym
link
[#447] Re: Ami Robbo 2

@ritzu, post #446

To wygląda na bardzo klasyczną wersję. Widać tylko drobne zmiany w grafice.

Taką wersję można uruchomić na Amidze od ponad ćwierć wieku. Uruchamia się emulator Atari800, pobiera plik XEX albo ATR z wersją dla Atari XL/XE i można grać. Pamiętam, że nawet na początku lat 90 krążyła wersja w której klawiszem "K" pomija się poziomy jeżeli któryś jest zbyt irytujący.

Można też uruchomić (dostępne na Amigę od wielu lat) GNURobbo z grafiką "classic". Chociaż ja mam sporo uwag do tej grafiki, jest trochę niedbale przygotowana i przydałoby się zrobić zestaw grafik, który naprawdę jest kopią atarowskiej klasycznej wersji. GNURobbo pozwala na podmiankę grafiki i wygląda to na w miarę proste. Chociaż przyznam się, że wielkim fanem GNURobbo nie jestem, bo jest to taki typowy opensourcowy projekt, który jest średnio napisany i średnio działa.
1
[#448] Re: Ami Robbo 2

@ritzu, post #446

Była taka wersja napisana w czystym asm. Ja się nie podejmę portowania 1:1 tej gry z Atari bo by mnie zjedzono za to tu na forum.

To chyba była ta wersja:
link

Ostatnia aktualizacja: 18.02.2025 17:55:40 przez tukinem
[#449] Re: Ami Robbo 2

@ritzu, post #446

Dla mnie... Bomba
Oryginał jest kultowy i zachowany styl pierwowzoru to jest to.
1
[#450] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #448

Przejrzałem na szybko ten kod w asm i delikatnie mówiąc słabo to wygląda. Oprócz mistrzowskich numerów typu
;...
		rept	150
		nop
		endr
;...

Można znaleźć klasyczny błąd w WAITBLIT (ten numer wykonywałem wiele razy, przeglądając moje stare źródła)
I przyznaję się bez bicia, że pierwszy raz widzę by ktoś w taki sposób ustawiał adres copperlisty.
;...
		move.l	#Copper,d0
		move.w	d0,$dff082
		swap	d0
		move.w	d0,$dff080
;...

I mój ulubiony temat, to mieszanie nazw angielskich z polskimi. Wychodzą wdechowe kombinacje typu "ClsPlanszaQ". Ach złote czasy, też tak pisałem.

W każdym jak na moje oko to wymaga chyba zaorania i napisania od nowa.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem