[#271] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #270

Całkiem fajnie to się prezentuje. Szczególnie późniejsze poziomy.
2
[#272] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #270

Tukinem: OK

Wygląda to kapitalnie. Gratuluję też systemowego edytora - tak trzymaj. Prezentuje się świetnie, jak też grafika w grze.

No no, można podmieniać etapy, grafikę i dźwięki. To coś co bardzo lubię w grach. Cieszę się, że wyposażyłeś grę w taki edytor.

P.S. Troszkę mi żal, że nie wydałem rozszerzonej wersji swojego Robbo, jak kiedyś planowałem. Ale z Zaczarowaną Kopalnią jest wszystko OK. Rozwiązałem problem z logiką i dalej ulepszyłem grafikę (umieściłem o tym wiadomość na moim profilu na FB).

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2024 21:09:37 przez Hexmage960
3
[#273] Re: Ami Robbo 2

@Hexmage960, post #272

Dziękuję.

Tu nie chodzi o podmianę etapów, tylko o wczytanie DLC. W pełnej wersji jest tryb "STORY MODE", który zawiera 5 światów - każdy po 10 mapek. Oprócz tego jest tryb "CUSTOM WORLD" i wtedy otwiera się nam FileRequester zgodny z kickstartem 1.3 i wybiera się paczkę DLC z dodatkowymi 20 poziomami w osobnej palecie, ścieżce dźwiękowej oraz osobnym tilesecie.

Ciężko mi się programuje na ekranie Intuition :) Kolega Szafir musiał mi sporo pomóc w obsłudze eventów systemowych. To dla mnie największa zmora ;)
1
[#274] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #273

OK, czyli nie podmiana tylko dodanie własnych. Z mojego punktu widzenia to to samo. Ważne, że mamy wpływ na wygląd gry (tileset), dźwięki i etapy dzięki edytorowi.

Ciężko mi się programuje na ekranie Intuition :) Kolega Szafir musiał mi sporo pomóc w obsłudze eventów systemowych. To dla mnie największa zmora ;)

Świetnie pracujesz samodzielnie i tak samo świetnie współpracujesz. Bardzo Ci serdecznie gratuluję.

Czy zdradzisz sekret gdzie znajdujesz lub skąd pozyskujesz pliki dźwiękowe do swoich produkcji? Chętnie skorzystałbym z takiej bazy sampli.

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2024 21:28:24 przez Hexmage960
1
[#275] Re: Ami Robbo 2

@Hexmage960, post #274

Muzyk mi podrzuca sample w formacie WAV, a następnie ja sobie już konwertuję swoim wypracowanym sposobem. Jak konwertuję i jakim narzędziem, to pisałem już kiedyś. Jest spora baza sampli na internecie, ale niestety płatna.
[#276] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #275

Mi jedynie brakuje muzyki podczas gry, zwłaszcza że ta początkowa w menu jest bardzo dobra. Wiem że w oryginale też nic nie grało ale....
[#277] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #275

Dźwięk wchodzenia w teleport na Atari był bardzo charakterystyczny i fajny, tutaj brakuje podobnego, a obecne "pfff" jest bardzo nijakie. Poza tym super, będę grał!

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2024 08:28:21 przez Jacques
[#278] Re: Ami Robbo 2

@rbej1977, post #276

No właśnie muzyki w grze nie ma, na ekranach HAM zakańczających rozgrywkę również nie ma, oraz na ekranach z postępem fabuły także nie ma. Tu w wersji demo na filmiku ekrany fabuły jedynie wyświetlają obrazki z gry. W pełnej wersji mamy wyświetlane teksty dodatkowo.

Nie dogodzi się wszystkim. Aby gra działała na Amidze 500 z 1 MB fast RAM / stockowej Amidze 500+/600, musiałem pozbyć się muzyki z pamięci. Zarówno muzyka, jak i dźwięki w grze zawsze zajmują sporo chip RAMu. Kod jest napięty, posiada wiele wiele procedur tak, aby uszczuplić ostateczny plik exe. Bardzo mi zależało na tym, aby gra działała na fabrycznej konfiguracji Amigi 500+/600. Na A500 z slow ramem nie miałem co liczyć.

Jeszcze kwestia płynności. Tu na filmiku widać, że bardziej złożone poziomy minimalnie spowalniają, gdy jest bardzo dużo obiektów ruchomych. Ostatnio nagrywałem filmik na konfiguracji A500 z 1MB fast ram, a tym razem na konfigu Amigi 600 1MB chip RAM, więc tu nie mamy szybkiego fast RAMu pod ręką. Moim zdaniem i tak jest dobrze na ilość blitów, która tu się odbywa jednocześnie podczas rysowania widoku top-down. Ale tak szczerze? Wiele gier topowych powalniało na Amigach bez fast RAMu. Wymienię te, które mam akurat w głowie: Another World, Zool 2, Saint Dragon, wszelkie wektorówki typu wyścigi od Microprose, 4D Stunt Driver itp. Nie porównuję mojej gry do tamtych perełek, a jedynie fakt, że gry były wydawane pomimo, że potrafiły bardzo spowalniać na nie dopalonych Amigach.
[#279] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #278

Najbardziej to Civilizacja spowalniala.
[#280] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #278

Jak mnie drażni to obcinanie jakości na rzecz tego 'bo musi działać na A500. Po co ja za ciężkie pieniądze kupowałem A1200. Teraz widzę że nie ma sensu jej rozbudowywać bo i tak dostanę grę na A500.
[#281] Re: Ami Robbo 2

@Andriu, post #280

Zakupy trzeba zawsze dobrze przemyśleć. Np. nie płacić ciężkimi pieniędzmi skoro ma się możliwość płacić pieniędzmi online. Nie trzeba dźwigać.
1
[#282] Re: Ami Robbo 2

@Andriu, post #280

Nie ma co narzekać. Na lepsze konfigi też coś wychodzi. Ostatnio pojawiła się gra Shadowmage. Minimum 2MB RAM, Dysk twardy, 68030 25 MHz lub szybszy. https://quantumcodemonk.itch.io/shadowmage. Także ten tego.
[#283] Re: Ami Robbo 2

@Andriu, post #280

AmiRobbo
AmiRobbo 2
...
AmiRobbo 3D

Musisz jeszcze zaczekać na wykorzystanie mocy A1200
2
[#284] Re: Ami Robbo 2

@amikoksu, post #282

Nie ma co narzekać. Na lepsze konfigi też coś wychodzi. Ostatnio pojawiła się gra Shadowmage. Minimum 2MB RAM, Dysk twardy, 68030 25 MHz lub szybszy. https://quantumcodemonk.itch.io/shadowmage. Także ten tego.

Niesamowite, że taki graficzny crap ma takie wymagania.
[#285] Re: Ami Robbo 2

@Biegu86, post #284

Napisana w Amos Pro.
[#286] Re: Ami Robbo 2

@pong777, post #285

Sam napisał. Zastanawiają mnie tylko te dźwięki w grze. Czy gra uruchomiona pod Amiberry przypadkiem nie kaszani odgrywanych sampli u Pana Sabermana? Ja nie sprawdzę, bo takie gry są nie w moim guście. Choć samo to, że napisane w Amosie już jest interesujące.
[#287] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #1

Zaktualizowałem profil gry.

Można tam pobrać wersję demo, która jest zgłoszona do konkursu AmiGameJam 2024.

Dzisiaj testowałem na Amidze 1200 uruchomionej w trybie NTSC i jest naprawdę bardzo płynnie:
3
[#288] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #287

Tak, gra się świetnie, gra wygląda coraz lepiej. Muszę jutro pograć i przetestować na A1200. Zapowiada się świetna łamigłówka - bardzo lubię takie gry.
2
[#289] Re: Ami Robbo 2

@zzielinski, post #288

fajnie że powstaje wersja na Amigę, aczkolwiek oryginalna wersja na Atari jak dla mnie jest najlepsza, ruch robota, wygląd, dźwięk...,wszystkie te rimajki słabo wypadały
[#290] Re: Ami Robbo 2

@ritzu, post #289

Bo prawdopodobnie grałeś najpierw na atari i temu bardziej ci się podoba. Mi wersja atarowa się nie podoba. A ta tutaj wygląda fajnie.
2
[#291] Re: Ami Robbo 2

@ritzu, post #289

Wersja Atari też ma różne tilesety i palety, jednak sterowanie w tamtej wersji jest dla mnie koszmarem. Raz trzeba chwilę przytrzymać joystick aby robocik ruszył, a innym razem zaskakuje od razu.
1
[#292] Re: Ami Robbo 2

@Biegu86, post #284

Niesamowite, że taki graficzny crap ma takie wymagania.

Wygląd gry nie ma znaczenia. Brzydko narysowana grafika zajmuje tyle samo miejsca na dysku i w pamięci co ładnie narysowana grafika.
1
[#293] Re: Ami Robbo 2

@MDW, post #292

Dokładnie. Zawsze się może znaleźć ktoś taki, jak Selur, co poprawi grafiki i crap zmieni się w dzieło sztuki.
1
[#294] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #293

Podczas robienia gry często przez długie miesiące czy lata zamiast grafiki są jakieś kwadraty, sześciany, koszmarne (kontrastowe jak telegazecie) kolory. Taka pseudo-grafika nie przeszkadza w pisaniu gry. No ale czegoś takiego zazwyczaj nie pokazuje się ludziom. szeroki uśmiech
[#295] Re: Ami Robbo 2

@MDW, post #294

Ja nie potrafię tworzyć na prostokątach. Muszę mieć mniej więcej jakieś grafiki.
[#296] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #291

Wersja Atari też ma różne tilesety i palety, jednak sterowanie w tamtej wersji jest dla mnie koszmarem. Raz trzeba chwilę przytrzymać joystick aby robocik ruszył, a innym razem zaskakuje od razu.

To już trzeba by spytać Janusza Pelca czy to był zamierzony efekt na małym atari czy tak wyszło. Sądzę, że tym którzy grali w dzieciństwie w Robbo, ta niedogodność nie przeszkadza
[#297] Re: Ami Robbo 2

@Madman, post #296

Nie zauważyłem takiej niedogodności, grało się raczej sprawnie
2
[#298] Re: Ami Robbo 2

@Jacques, post #297

No powinienem był napisać "niedogodność"
[#299] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #1

Demo AmiRobbo 2 dodano na AMINET.
2
[#300] Re: Ami Robbo 2

@tukinem, post #1

Kolejny filmik z nowymi grafikami do wersji demo:


Myślę, że tak pod koniec miesiąca puszczę aktualizację całego demka już na gotowo do konkursu. Zostało podmienić kilka poziomów, bo te w stylu Atari i AmiRobbo 1 już nie pasują do tych tilesetów. Tamte dwa ucięte tilesety będą w pełnej wersji gry.
5
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem