• Wyszukiwarka

Szukaj w dziale:
Zakres czasowy:
Wyszukiwarka szuka w polach tytułu, treści i autora. Można przykładowo podać nazwę użytkownika i frazę. Np. SirLEO witamy
  • Wyniki

Wyszukiwarka nie znalazła czego szukałeś? Przeszukaj stronę dla frazy "mrcha_67" z Google lub Bingiem.

Forum: 295  postów zawiera frazę "mrcha_67"

Ciekawe kanały YouTube nijak nie związane z Amigą... - strona 5
21.05.2022 00:55, autor: mrcha_67

CRYSTAL CASE dla Amigi 500 z A1200NET


Amiga Assembly for Visual Studio Code
21.05.2022 00:36, autor: mrcha_67

Nie wiem czy kogoś zainteresuje wtyczka do Microsoft Visual Studio. Pozwala programować w asemblerze dla komputerów Amiga. Wtyczkę można pocrać tutaj.:ogien piekielny:Można też pobrać środowisko tutaj :trampoline:


Ciekawe kanały YouTube nijak nie związane z Amigą... - strona 5
20.05.2022 22:38, autor: mrcha_67

Jak spakować Amigę 1200...


Interlace x2 - strona 2
19.05.2022 23:28, autor: mrcha_67

Dzieki. Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 23:47:46 przez mrcha_67


Interlace x2
19.05.2022 22:02, autor: mrcha_67

Chipset ECS Czytam


Sprężynki do joysticków
19.05.2022 21:39, autor: mrcha_67

Działa. Zestaw z AliExpress'u może działać, po skróceniu do 12-stu "czynnych" zwojów plus uszka. Wchodzi ładnie, pomimo grubości 3 mm. A fakt, napięte muszą być, bo jak próbowałem słabiej napiętą wersję, to nie odbija. Niewątpliwie jakośc "trzasku" lepsza.:thumbsup: Kwestia gustu, bo może woli ktoś "miękkie". Te z Allegro też OK. :clown:


Sprężynki do joysticków
19.05.2022 12:46, autor: mrcha_67

Zamówienie w koplecie x10 szt tej samej spec. na: 0.5mm(gr), 15mm(dł), 3mm(śr) I przyszły jak na zdjęciu. Dzisiaj to posprawdzam - czy wchodzą. Lepiej kup grubsze 0.5, bo będą mocniejsze (przyjemny trzask przełączenia), a średnica 3mm będzie dobra. Ostatnia aktualizacja: 19.05.2022 12:49:29 przez mrcha_67


Sprężynki do joysticków
18.05.2022 22:46, autor: mrcha_67

Zamierzałem dzisiaj, ale nie wyszło. Więc jutro to sprawdzę. Ale może być mały problem z długością. Czym i jak skrócić o 2-3 zwoje te twarde i małem spreżynki, będę myślał.:roll:


Sprężynki do joysticków
18.05.2022 22:19, autor: mrcha_67

Nadeszła paczka! ...z AliExpress Jak dla mnie super. Te będą trzymać. Twarde jak chol...a. 1. Najmniejsze, ciemne - z Allegro 2. Średnie, oryginał z Computek, QuickShot 3. Największe z AliExpress


Interlace x2
18.05.2022 21:42, autor: mrcha_67

Przy tej standardowej coperliście to na pewno tak jest. Kluczuje pół-obrazy po dwóch klatkach i używa do tego jednego copera. Drugi pół-obraz od startu przesunięty jest o jedną linię czyli obniżony .................................................................frame 1.........................frame 2 NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNN ___________________ PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP ____________________ PPPPPPPPPPPPPPPPPPPP NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNN ___________________ PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP ____________________ PPPPPPPPPPPPPPPPPPPP NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN NNNNNNNNNNNNNNNNN ___________________ PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP ____________________ PPPPPPPPPPPPPPPPPPPP To wyświetla jeden komplet coperlisty. Najczęściej coper1 : adres $dff080 Coperlista tak jest ułożona, że wyświetla się sama. RECORD STARTED: Sunday, 14-Nov-21 at 23:35:22 3.DH0:> cd dh0:copper 3.DH0:Copper> copdis.exe Currently active LOF copper list: wait vpos=42,hpos=0; instruction 2A01, FFFE move $0AAA,color0 move $0000,color1 move $0FFF,color2 move $0FE0,color3 move $000F,color4 move $0F0F,color5 move $00FF,color6 move $0FFF,color7 move $0620,color8 move $0E50,color9 move $09F1,color10 move $0EB0,color11 move $0E44,color12 move $05D5,color13 move $004D,color14 move $0E90,color15 move $0000,color16 move $0E44,color17 move $0000,color18 move $0EEC,color19 move $0444,color20 move $0555,color21 move $0666,color22 move $0777,color23 move $0888,color24 move $0999,color25 move $0AAA,color26 move $0BBB,color27 move $0CCC,color28 move $0DDD,color29 move $0EEE,color30 move $0FFF,color31 move $2C81,diwstrt ;display window start (upper left vert-horiz position) move $C204,bplcon0 ;bit plane control bits move $0024,bplcon2 ;bit plane priority control move $0C00,bplcon3 ;bit plane control (enhanced features) (ECS only) move $2CC1,diwstop ;display window stop (lower right vert-horiz position) move $0038,ddfstrt ;display bit plane data fetch start (horiz. position) move $00D8,ddfstop ;display bit plane data fetch stop (horiz. position) move $0000,bplcon1 ;bit plane scroll values for PF1 & PF2 move $022C,bpl1mod ;bit plane modulo for odd planes move $022C,bpl2mod ;bit plane modulo for even planes move $1002,bpl1pth ;blitter plane 1 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D346,bpl1ptl ;blitter plane 1 pointer (low 15 bits) move $1002,bpl2pth ;blitter plane 2 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D396,bpl2ptl ;blitter plane 2 pointer (low 15 bits) move $1002,bpl3pth ;blitter plane 3 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D3E6,bpl3ptl ;blitter plane 3 pointer (low 15 bits) move $1002,bpl4pth ;blitter plane 4 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D436,bpl4ptl ;blitter plane 4 pointer (low 15 bits) move $2100,diwhigh ;display window---upper bits for start, stop (ECS only) move $1000,cop2lch ;copper second location (high 3 bits, 5 under ECS) move $60A0,cop2lcl ;copper second location (low 15 bits) wait vpos=255,hpos=127; instruction FFFF, FFFE Currently active SHF copper list: wait vpos=42,hpos=0; instruction 2A01, FFFE move $0AAA,color0 move $0000,color1 move $0FFF,color2 move $0FE0,color3 move $000F,color4 move $0F0F,color5 move $00FF,color6 move $0FFF,color7 move $0620,color8 move $0E50,color9 move $09F1,color10 move $0EB0,color11 move $0E44,color12 move $05D5,color13 move $004D,color14 move $0E90,color15 move $0000,color16 move $0E44,color17 move $0000,color18 move $0EEC,color19 move $0444,color20 move $0555,color21 move $0666,color22 move $0777,color23 move $0888,color24 move $0999,color25 move $0AAA,color26 move $0BBB,color27 move $0CCC,color28 move $0DDD,color29 move $0EEE,color30 move $0FFF,color31 move $2C81,diwstrt ;display window start (upper left vert-horiz position) move $C204,bplcon0 ;bit plane control bits move $0024,bplcon2 ;bit plane priority control move $0C00,bplcon3 ;bit plane control (enhanced features) (ECS only) move $2CC1,diwstop ;display window stop (lower right vert-horiz position) move $0038,ddfstrt ;display bit plane data fetch start (horiz. position) move $00D8,ddfstop ;display bit plane data fetch stop (horiz. position) move $0000,bplcon1 ;bit plane scroll values for PF1 & PF2 move $022C,bpl1mod ;bit plane modulo for odd planes move $022C,bpl2mod ;bit plane modulo for even planes move $1002,bpl1pth ;blitter plane 1 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D486,bpl1ptl ;blitter plane 1 pointer (low 15 bits) move $1002,bpl2pth ;blitter plane 2 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D4D6,bpl2ptl ;blitter plane 2 pointer (low 15 bits) move $1002,bpl3pth ;blitter plane 3 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D526,bpl3ptl ;blitter plane 3 pointer (low 15 bits) move $1002,bpl4pth ;blitter plane 4 pointer (high 3 bits, 5 under ECS) move $D576,bpl4ptl ;blitter plane 4 pointer (low 15 bits) move $2100,diwhigh ;display window---upper bits for start, stop (ECS only) move $1000,cop2lch ;copper second location (high 3 bits, 5 under ECS) move $5F78,cop2lcl ;copper second location (low 15 bits) wait vpos=255,hpos=127; instruction FFFF, FFFE 3.DH0:Copper> recorder OFF Recorder output complete. bitdecoder: bplcon0 1100 0010 0000 0100 Mam na myśli wykorzystanie obsługi przerwania VBlank copperlist: move.l adres (N),$dff080 ;COP1LCH move.l adres (P),$dff084 ;COP2LCH rte Czyli ... FRAME 1 ... FRAME 2 (N) Cop1 ...(N) Cop1 (P) Cop2 ...(P) Cop2 Muszę przyznać jeszcze tego nie wpisałem:twisted:, jak się bawiłem asemblerem i drugim kompletem coperlisty w/g własnego pomysłu, to tylko mi błysnął RAZ obrazem na drugim komplecie COP2 i ciemność... A coperlista była dobra, sama się adresowała. Testowałem natępnie nowe tryby graficzne i inne copperlisty, temat odkładając na później. Do tej pory nie wpadłem na ten pomysł.:idea2: Trzeba się zabrać do testów choćby tylko software'owych.


Do czego wykorzystujecie swoje amigi 68K?
18.05.2022 17:41, autor: mrcha_67

Postawiłem w boskiej niszy na półce. Brakuje tylko kadzideł indyjskich. :torcik::torcik::torcik::torcik::torcik::torcik::torcik:


Ciekawe kanały YouTube nijak nie związane z Amigą... - strona 5
18.05.2022 17:10, autor: mrcha_67

...dla pogan i dla niewiernych:twisted:


Interlace x2
18.05.2022 17:06, autor: mrcha_67

To jak w ECS/ocs uzyskamy 640/512 [bez overscanu]?


Interlace x2
18.05.2022 16:55, autor: mrcha_67

No to dzięki. Ktoś nareszcie ma oscyloskop.(..tu i teraz..) Rozumie się, że nie jestem aż tak na kasie, to znaczy dla mnie trudno dostępny. Miałem na myśli A500/+ bo wielbię ten model. [ECS]. Gdyby była wolna chwila dla Ciebie, to potwierdź pomiarami, proszę. Mam listę pomiarów jak się zgodzisz dla ECS/OCS :poklony2:


Interlace x2
18.05.2022 08:43, autor: mrcha_67

Właściwie prawda. Nieporozumienie co do dwóch fizycznych coperów. Jeden na dwie coperlisty jak rydwan rzymski. Tylko czy podczas jednej ramki można przełaczać obie coperlisty. Niby tak dzięki rozkazom umieszczonym w rejestrach natychmiastowego skoku COPJMP1 - $088 skok do pierwszej coperlisty COPJMP2 - $08a skok do drugiej coperlisty Skoro już ustalilśmy, że można skakać po dwóch coperlistach, to zwiekszona częstotliwość pionowa w trybie interlace dałaby obraz 512 linii w pionie: 256 linii nieparzyste -cop1, 256 linii parzyste -cop2. Warunek jest taki: w trybie interlace musi podbić częstotliwość z 15 kHz, do 31 kHz czyli VGA. Dziwne że Amiga nie podbija, bo tak się ogólnie definiuje ten trick: tylko 15 kHz. Jeszcze innym trickiem jest pobieranie danych przez system. Definiując coperlistę musimy to określić: jak system będzie pobierał dane: wąsko, normalnie czy szeroko. To jak rozmiary B,W,L. Moim zdaniem wiąże się to z częstotliwością współpracy z pamięcią CHIP, bo rozmiar szyny DATA BUS pozostaje niezmienny, 16 bit. Jak przestawimy do szeroki lub maksymalny (?) to musi z 16 bit danych pobierać 32. Dwa razy więcej w tym samym czasie! Można zakończyć spory w tym momencie. Na wszystkie pytania tego typu, głównie o częstotliwości pracy, może odpowiedzieć oscyloskop. Urządzenie nadal drogie i trudno dostępne. Ja nie posiadam. Chętnie bym to zmierzył w praktyce, zamiast wywodów teoretycznych na podstawie książek i Amiga RKM. Mogę napisać proste kody testowe w ASM, jak ktoś zechce pomierzyć dostępnym oscyloskopem. Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 08:45:31 przez mrcha_67


Zapowiedzi nowych gier - strona 149
18.05.2022 07:27, autor: mrcha_67

Właśnie ściągnąłem demo "Dread" -Amiga 500. Trochę pograłem. ............................ :pisze: :poklony2: :poklony2: :poklony2: :poklony2: :poklony2:...................... :poklony:


Interlace x2
17.05.2022 15:21, autor: mrcha_67

Dzięki,:smith: wszyscy potwierdzili, że trzyma stabilnie - zawze 7 MHz, niezależnie od trybu graficznego. Swoją drogą pozostaje intrygujące, jak jest realizowana współpraca Agnusa z pamięcią CHIP i dwoma Coperami. Jak realizuje się wykorzystanie dwóch kompletów coperlisty dla dwóch Coperów? Mam na myśli nawet wiedzę z zakresu programowania w ASM. Można zaadresować dwa oddzielne komplety w jednej ramce? Po zaadresowaniu obu, czy ruszą oba na raz, czy trzeba je przełaczać komendami JMP? [dff088-1'] Jak można wykorzystać efektywnie drugi komplet i do czego w praktyce? Jak analizuje wzorcowe coperlisty i to po przechwyceniu z sytemu operacyjnego [tak!, można to zrobić] to wydaje się mało efektywne, zwłaszcza w trybie interlace. Dwa copery w jednej ramce, po rozłożeniu konwertyerem na linie niepazryste i parzyste i tak co ramkę, to obraz by nic nie drżał. A tak na zmianę nieparzyste idą zróżnicą jednej klatki do parzystych. :poklony: :poklony: :poklony:... Można tak programować, bo działa i jest enumerycznym klasykiem dla coperlisty w trybie interlace. A gdzie drugi coper? :jupi:


Interlace x2
16.05.2022 23:40, autor: mrcha_67

Czy może ktoś odpowiedzieć na pytanie: czy prędkość zegara CLK dla procesora wzrasta x2 gdy przełaczymy do tryby interlace oraz czy wzrasta częstotliwość odchylenia pionowego x2 do 31 kHz? Jeden ko-procesor (coper) pracuje za dwa? (dwa razy szybciej) Dwa komplety coperlisty Cop1 i Cop2 coś o tym mówią. Agnus pobiera sygnał MasterClock 28 MHz i synchronizuje cały komputer, rozsyłając odpowiednie sygnały. Jeśli przechodzi do trybu x2, czy podwaja niby niechcący, predkość pracy procesora na lini CLK, czy trzyma dokładnie tylko 7 MHz? Można zmierzyć oscyloskopem jak ktoś ma (2.000 PLN).


W jaką amigową grę grałeś/aś wczoraj? - strona 62
16.05.2022 22:35, autor: mrcha_67

Wczoraj zagrałem w "Disposable Hero".


Konwersje gier z innych platform
15.05.2022 14:01, autor: mrcha_67

"Judge Dredd" - SNES >> ECS,FAST RAM,HD [remaster]


Konwersje gier z innych platform
15.05.2022 07:28, autor: mrcha_67

Widziałem na forum tematy prawie klasyczne. Np "jakie gry na Amigę ukończyłeś?", "w jaką grę grałeś ostatnio?". Mam propozycję nowego tematu: Konwersje gier z innych platform - MOST WANTED! Można krytykować propozycje, ale bardziej liczę na nowe pomysły. Czego oczekujecie na Amigę. Ja podrzucę teraz: "Z" - PC >> ECS "Dungeons & Dragons : Shadow over Mystara" - ARCADE-MAME >> ECS "Dungeons & Dragons : Tower of Doom" - ARCADE-MAME >> ECS "Metal Slug" 1-6,X - ARCADE-MAME >> ECS "In the Hunt" - ARCADE-MAME >> ECS [remaster] :pisze: :obsessed:


USB napęd FDD 3.5 do Windows 10
15.05.2022 06:45, autor: mrcha_67

FAT95 - na jaki komputer? Dla Win 10? OK. Już mam. FAT95. lha -Aminet CrossDOS też nie jest już straszny. W większym pakiecie z narzędziami można łatwo odnaleźć i odpalić spod ikony PC0: Reszta działa spod CLI, DF0: albo PC0: :thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 15.05.2022 06:53:42 przez mrcha_67


USB napęd FDD 3.5 do Windows 10
14.05.2022 14:12, autor: mrcha_67

Teraz jestem na takim etapie: Windows 10> Uruchamiam kompa PC Podłaczam USB Portable diskette drive 533 Teraz daje: Uruchom ponownie i zamykam... Wisi...[źle zbiera podłączania jako oryg. napędu A: (nie USB devcice!) Twardy reset.. Wchodzę jeszcze raz. Teraz już OK. Napęd A: w systemie. Wcześniej niby też jest rozpoznany jako A: ale sterowniki jakoś nie siedzą. Wkładam dyskietkę HD z okienkiem. Prawy przycisk i FORMATUJ.. Czekam a stacja mieli... czasem namieli panel FORMAT, czsem jako nie do formatowania, bo wcześniej była formatowana pod Amiga DOS-2-DOS'em jako 720 kb. PC nie ciany, najpierw musi wiedzieć co to za dysk, a Win10 nie obsługuje 720 kb na poziomie Eksplorator'a (!!!). Jak rozpozna 720 kb to odmawia dalszych akcji (???) Jak weźmie od okienka HD, to jest FORMAT dostępny. Nie ważne. Idę dalej Total Commander i listwa z napędami :jest 3.5 " Brak współpracy. ! Wyciągam, i wkładam inny: Amiga DD jako format 720 kb. Listwa napędów i 3.5"::thumbsup: Jest. Czyta katalog. I widzę jakiś plik z tego dysku (plik testowy) Zmiana panelu błyskawiczna >>> i F5 Kopiuj: Lecą już pliki do napędu USB i to na 720 kb. WGRAŁ. Teraz tylko przeciągnąć CrossDOS'em. I będzie, bo pliki są nagrane na dysku na 720 kb. Czytam DOS-2-DOS'em 3.0, ale lipa, bo nie mogę wgrać do RAM: dysku ??? Zgrywa z RAM: dysku pod WB ale nie chce mi nic wgrać z dyskietki. Zostaje CrossDOS 5.07. Ale Instalka jakaś trudna i muszę poczytać READ.ME Myśle, że będzie OK Swoją drogą wina Eksploratora Win 10. Bo mogła być listwa na 720 kb. Trzeba by modyfikować recznie rejestr systemu. Można by dograć jakiś program czy sterownik na urządzenie USB i klucze Plug'n'Play. Tylko trzeba od początku inaczej instalować jako USB device a nie Drive A: Drive A: +720 kb mode tylko na patch'u sytemowym, po wymianie Eksploratora. [MSFN.org] Napęd jest dobry. Może pracować z dyskietkami DD oraz po formacie na 720 kb. I nawet ładnie bzyczy :goodvibes: Ostatnia aktualizacja: 14.05.2022 14:13:38 przez mrcha_67


USB napęd FDD 3.5 do Windows 10
13.05.2022 13:20, autor: mrcha_67

Mam nowy napęd [portable usb] i próbuje podłączyć w nim tryb 720 kb. Czyta przez chwilę takie dyski z Amigi. Formatowana Dos2Dos'em. Później odmawia współpracy. PC tego nie trawi [Win10]. Tylko HD 1,44. Nie można przenosić danych na Amigę! Czy ma ktoś jakiś pomysł? Czy odnaleziono sterowniki usb driver do Win10? :?: Aha, mam jeszcze standard napęd FDD 3.5 do PC na taśmę. [bez interfejsu do USB] Ostatnia aktualizacja: 13.05.2022 13:22:01 przez mrcha_67


Kontrowersyjne gry - wielosilnikowe
12.05.2022 16:27, autor: mrcha_67

Znam gry naprawdę multi-silnikowe. Zawierają całą serię różnych zagadek logicznych na sub-poziomach. Przypomnę serię "...of dr. Brain"(np. Casatle of dr. Brain). Albo na PC "AI Wars" i "LawnmowerMan". I fakt, trudno powiedzieć czy to źle, że taki gust twórców. Wielu ludzi jednak sięga po gazetki ze zbiorami szarad logicznych. Multi-engine lepiej niosę niż hybrydowe: dual. Lepiej zrobić dwie, pełnowymiarowe gry na tym samym tytule z podtytułem własnym. Spory potecjał twórczy, jeszcze nie wyzwolony drzemie w niektórych projektach. Sub-engine nie doczekał się jeszcze pełnego rozmiaru 'KINGSIZE'. Mam na myśli choćby "Conan" (Amiga). Lokacje 2d na prezetowanych screenach, są po prostu piękne. Podglądam też wersję na PC. Gdyby wyszła pełna wersja przygodowo-zręcznościowa na silniku 'scrollera', głęboki playfield lekko-izometryczny (>>> np. Dungeon&Dragons: Shadow over Mystara", "Dark Tower"), myślę, że HIT! murowany. Jak trochę pograłem w dostępną wersję, to jakoś żal nadchodzi. : :/ : Ostatnia aktualizacja: 12.05.2022 16:29:43 przez mrcha_67


WiModem232 do Internetu dla każdej Amigi
12.05.2022 07:57, autor: mrcha_67

Jakby całe urządzenie przełóżyli na port rownologły Amigi to też by zabrykał.:tak:


WiModem232 do Internetu dla każdej Amigi
11.05.2022 15:13, autor: mrcha_67

Dzięki


Kontrowersyjne gry - wielosilnikowe
11.05.2022 12:33, autor: mrcha_67

Mam tu na myśli kilka gier, które testowałem na Amigę. Moim zdaniem nie powinno się łączyć kliku silników, a najczęściej choćby dwóch. Było kilka testów. Autorom przychodziło na myśl zbyt wiele pomysłów, które dopakowali w jedną grę. Gry raczej pomylone jak groch z kapustą. Właściwie tylko to, że trochę to inspiruje do nowszych, lepszych i czystszych wersji. Podam parę przykładów: 1. Jurasic Park (Amiga) Mapka w rzucie prostym :thumbsup: oraz sekwencje 3D - lochy z dinozaurami 2. Conan (Amiga) Mapka w rzucie prostym i sekwencje walk typu "kombat" (Barbarian 3) :thumbsup::thumbsup:1-Chaos engine,2-Dungeons&Dragons:Shodow over Mystara 3. Perihelion (Amiga) Mapka taktyczna, korytarze miast na snapshotach "~3D":thumbsup: i niefortunna sekwencja walk w rzucie płaskim-turówka! :thumbsdown: 4. Blade of Destiny (Amiga) Jakby Ishar? Sekwencje slideshow, lochy w rzucie izometrycznem :thumbsup: 5. Batman the Movie (Amiga) Ostra jazda na enginie gier raceingowych :thumbsup: oraz platformówka :thumbsup: 6. Technocop (Amiga) Ostra jazda na enginie gier raceingowych :thumbsup: oraz platformówka :thumbsup: 1-ChaseHQ, 2-Flashback 7. Albion (PC) Gra w rzucie płaskim, nawet nie izometrycznym :thumbsup:, kolorowe fantasmagorie 3D :thumbsdown:. Wszędzie dodałem swój plus :thumbsup: oznaczający moje zainteresowanie danym silnikiem składowym w danej grze. Spokojnie z jednej, po rozłączeniu bliźniaków syjamskich, można zrobić dwie dobre bez zakłóceń percepcji. Czasem tylko jadna dobra.


WiModem232 do Internetu dla każdej Amigi
11.05.2022 11:35, autor: mrcha_67

Z A500 też testowałeś?


WiModem232 do Internetu dla każdej Amigi
11.05.2022 10:52, autor: mrcha_67

Niestety, prawda. Zmieniono port z równoległego na RS-232. Standard dla portów COM to prędkości do 115200 bit/s. A za plipbox na razie dzięki bo muszę dopiero posprawdzać, czy warto kupić. No ale i tak, jak komuś satarcza modem po RS-232 [COM] to może być nieźle. ... Teraz czytam, dysk instalacyjny WHD_disk, format .d64. Instalka na C-64...! A gdzie setup na Amigę? Czytam: "This program requires that your WiModem's baud rate either be 2400 baud or 9600 baud". No to "po prędkości" 56k Flex (z full-duplexem). :yellow card: Ostatnia aktualizacja: 11.05.2022 10:55:24 przez mrcha_67


WiModem232 do Internetu dla każdej Amigi
10.05.2022 21:20, autor: mrcha_67

Mam tu kilka news'ów, jak podłączyć nawet starsze Amigi do Internetu. Urządzenie nazywa się WiModem232. Łączy do sieci lokalnej WiFi, najlepiej z połączeniem internetowym. Strona sklepu firmowego >>> tutaj.:goodvibes: Na razie chyba najlepszy modem, dodatkowo ma wyświetlacz OLED. Mam pytanie, czy ktoś już testował taki sprzęt. Jakie są transfery przez ten port? Czy już ktoś realizował połączenie z siecią internet przez http, ftp? Film z YouTube'a poniżej. Dodatkowe pytania o setup i drivery dla systemu Amigi. Na razie nastrój :thumbsup: :love:


Multicard HC508-MKII
06.05.2022 18:08, autor: mrcha_67

Czy może ktoś cokolwiek powiedzieć na temat tej karty: HC508-MKII Z procesora 68HC000FN16 wyciska 50 MHz. Nie chce mi się wierzyć. Za dużo przetaktowany. Ale nie testowałem, bo może działa stabilnie i się nie grzeje, nie potrzebny cooler. Na YT jakoś mało filmów, a produkt w sklepie AmigaStore.EU ma fazę księżycową - out of stock. Mimo wszystko może ktoś przypomni jakieś opinie na ten temat lub da link. :dribble: Po testach wydajności ma to działać bezpośrednio: 800 procent Amigi 600:yippee::yippee::yippee: Miałem osobiście lekkie obawy na temat przetaktowania tych procesorów choćby na 28MHz [4x 7 MHz -Amiga500] Znam działajace turbo 2x =14MHz dzięki układowi PLL 4046. Działa nawet na CHIP RAM. Jeśli chodzi o 50 MHz to wolałbym nadruk tampodrukiem. Oficjalne potwierdzenia głoszą: FN16, FN20. 68030RP33 /33MHz - potwierdzone. No i widać trick pod Clock: 709379 (???) Tu podaje link do strony producenta. Ostatnia aktualizacja: 06.05.2022 18:27:11 przez mrcha_67


Dwie nowości do AMIGA 500 nadchodzą!
06.05.2022 09:11, autor: mrcha_67

W tej wersji nigdzie nie mogłem znaleźć. Tylko projekt na github. Jak sprawdziłem w AmigaStore.eu to też nie mieli, dopiero teraz zapowiedzieli sprzedaż w niewielkim zakresie, zależnie od możliwości montażu. Sami będą to składać i liczę, że bez lipy sprzęt po przetestowaniu będzie w sprzedaży. Widziałem na filmie sposób montażu i raczej bym odpuścił samodzielny montaż. Może ktoś zna inne miejsca, sklepy, gdzie można kupić to rozszerzenie [8 MB FAST GoGottaFASTRAM] po testach i z gwarancją? Ostatnia aktualizacja: 06.05.2022 09:12:35 przez mrcha_67


Dwie nowości do AMIGA 500 nadchodzą!
05.05.2022 01:54, autor: mrcha_67

W AmigaStore.eu obiecano właśnie dwa nowe urządzenia. IDE compact flash card SSD: 8 MB FAST RAM: Zaiteresowani mogą zaglądać od przyszłego tygodnia na stronę internetową sklepu z Hiszpanii. :trampoline:


Do pobrania paczka klasycznych "świerszczy" - AMIGA - strona 2
04.05.2022 11:33, autor: mrcha_67

Znalazłem coś tutaj. 1.590 sampli z C64. Ale nie miałem jeszcze czasu przetestować. :goodvibes: Sample typu wav. Może ktoś przekonwertuje do IFF i wrzuci. Ostatnia aktualizacja: 04.05.2022 11:37:02 przez mrcha_67


Do pobrania paczka klasycznych "świerszczy" - AMIGA - strona 2
04.05.2022 01:23, autor: mrcha_67

Jak chcesz stowrzyc chiptuna na Amidze na SIDa? Chyba można "zeskanować" te syntezatorki z komputerów 8-bitowych, takie jak SID czy AY. Warunek jest taki: trzeba mieć sprzęt u siebie (C64), plus Amigę z dobrym samplerem. Mały programik w BASIC'u wygeneruje po kolei wszystkie możliwe sample metodą +1. Paczka sampli w oryginale na pewno się przyda każdemu muzykowi. Jak są dostępne różne kolekcje sampli, to może się znajdzie gotowy pack.


Do pobrania paczka klasycznych "świerszczy" - AMIGA
02.05.2022 21:38, autor: mrcha_67


Sprężynki do joysticków
02.05.2022 21:31, autor: mrcha_67

Kupiłem niedawno sprężynki do joysticków w serwisie Allegro na tej aukcji Niby jestem zadowolony. Wszystkie przyciski fire już OK, ale jakby te nowe są trochę za miękkie. Słabiej wracają. Znlazłem coś lepszego tutaj. Średnica 3 mm zamiast 2 mm. Ocynkowane. Trochę za długie, ale dam radę przyciąć na 8mm i uszko odkręcic to z 1 będą dwie, a cena niewysoka nawet z przesyłką. Jak komuś mało, to pełny wybór na tagu wyszukaj [sprężynki] :munching out:


Do pobrania paczka klasycznych "świerszczy" - AMIGA
01.05.2022 14:05, autor: mrcha_67

Mam link do pobrania ok. 180 selekcjonowanych "świerszczy" z klasycznego stylu AMIGA. Chyba czysty towar, bez modułów innego typu. Dodatkowo player. Pobierz :tak: :super: :brawo:


Mini IBM PC 5150 scale 1:10
01.05.2022 13:31, autor: mrcha_67

Propozycja dla kolekcjonerów i maniaków miniaturek: IBM 5150 (XT) :cafe:


Artworki na ZX Spectrum
01.05.2022 13:23, autor: mrcha_67

Mam tu fajny filmik z artworkami i grafikami na ZX Spectrum. Tak myślę, że może bym zrobił z tego IFF'y Lo-Res na Amigę, ale musiałym snapshotować z filmu. To nie wiadomo czy wyjdzie equal pixel-2-pixel, tylko może coś zbliżonego do oryginału.


Amiga Hardware Reference Manual po polsku?
25.03.2022 20:13, autor: mrcha_67

Jest już dostępna książka, która prawie całkowicie przypomina zawartością Amiga Hardware Reference Manual. Adam Doligalski, "Kurs Asemblera dla początkujących" [wyd. Helion] Decoder dla przykładów z korektorem... :twisted: na pewno się przyda. Moim zdaniem dla średnio-zaawansowanych. Może znajdzie się również jakiś PDF w necie.


Programista Magazyn - wydanie 100
14.03.2022 04:40, autor: mrcha_67

Właśnie wychodzi dwumiesięcznik Programista Magazyn. Cena w EMPIKu ok. 30 PLN. https://programistamag.pl/ Ostatnia aktualizacja: 14.03.2022 04:42:36 przez mrcha_67


Microstyki do joystcików
24.02.2022 14:28, autor: mrcha_67

Moja odpowiedź pojawia się z lekkim opóźnieniem, ale dzięki za tipsa na nasz serwis aukcujny, bo teraz są. Na pewno zamówię komplet, bo mam uszkodzony na jednym mikrostyku. Reszta w zapasie na pewno się przyda. Widziałem od tej pory podobne na AliExpressie, z tym że trzeba przerabiać na długosci i nie posiadają haczyków. A może ktoś zdecyduje się na produkcję naprawdę GIGA JOYa, jak wajha od biegów? Bo sprężynki w tych rozmiarach też są dostępne. :wizard::lol:


Microstyki do joystcików
22.02.2022 10:02, autor: mrcha_67

Czasem przydarzy się złamanie sprężynki w microstyku i joystick przeznaczony jest do remontu. Gdzie można kupić nowe microstyki standardowe do joysticków lub same sprężynki? :obsessed:


Ciekawe kanały YouTube nijak nie związane z Amigą... - strona 5
08.02.2022 18:37, autor: mrcha_67

Mam tu coś na podniesienie pirackiego morale.


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
06.02.2022 23:08, autor: mrcha_67

Rozpętało się piekło :ogien piekielny: MOC MAGII w komnacie złego króla. TIPS&TRICKS podręcznik podróżnika tutaj (cała przygoda) :torcik:


Nowy modul z filmu "Big Trouble in Little CHina"
01.02.2022 18:50, autor: mrcha_67

Mam takie pytanie: Czy byłby ktoś z muzyków na PROTRACKER chętny do nagrania modułu z zawartością utworu Johna Carpentera? nr.3 Abduction at Airport


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 18:55, autor: mrcha_67

Idea główna -to rozpoznanie cykli adresowania efektywnego i rejestrów sprzętowych Amigi. Jeśli już go rozpoznamy, sprawdzimy, których rejestrów dotyczy. Najważniejsze podprogramy: Program główny -> rts podprogramy ->rts Obsługa przerwań (rte,rtr) Obsługa DMA Obsługa Portów Kontrola Hot-Spotu [Hot-Spotów] Kontrola interfejsów [mysz, joy, keyboard] Arkusz kalkulacyjny Obiekty [struktury] BOB'y Playfield Sample SFX Blitter GFX Dostęp do dysku >Zapis >Odczyt Powinno dawać to możliwośc re-stre'owania softu wraz z rippem kodu i resource'ów. Prawie każda gra DOS daje się re-masterować. Wystarczy dopisać wystarczająco mocny edytor, aż do poziomu engine'u do gier tego typu. (oprócz danych audio i video podłączymy kod wykonywalny wraz z installerem) Ostatnia aktualizacja: 28.01.2022 19:10:07 przez mrcha_67


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 18:38, autor: mrcha_67

Interfajs: Screen Open 1,640,256,16,Hires Czyuli tekstowy, Med-res Zmienne: A0 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 D0 D1 D2 D3 D4 D5 D6 D7 PC USP SSP SR PL Parser komend asemblerowych w translacji amosowej. jsr [GOTO] bsr [GOSUB] add [+] sub [-] mulu [*] divu [/] itd... Proste. If A$=jsr... Goto LABEL End If If A$=bsr Gosub LABEL End IF Postaram się już cały kod parsera amosewego dla CPU M68000 wpisać.


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 17:45, autor: mrcha_67

Jak mnie Adminy potną, to robię sznyty na przedramionach i klatce piersiowej. :thanks:


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 17:23, autor: mrcha_67

Wymagana znajomość: AMOS Pro 2.00 Dla 'extensions' dodam: ReSource ASM One /Trash'M'One :pisze: :obsessed: :trampoline::trampoline::trampoline::trampoline: :trampoline::trampoline:


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 17:15, autor: mrcha_67

Znałem trick jak zostali pocięci twórcy demosceny oraz imprezy jak INTEL poszedł do OUTSIDE'u. Jak będą ciąć dział czystego programowania chyba dam do OFF.


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 17:05, autor: mrcha_67

...


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 16:12, autor: mrcha_67

Poszukiwani chętni AMOS Masters. :dancing banana: :dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana::dancing banana:


Amiga Hardware Monitor
28.01.2022 16:05, autor: mrcha_67

Kto wchodzi do projektu "Amiga Hardware Monitor"? Język AMOS Pro 2.00 Main AXIS: Debuger Syntezator AMIGA OCS CPU assembler commands /AMOS simulation Grapghic User Interface [windows]/ MUI assembler re-source code Hardware registers /step-by satep :in-line editor disassembler & ripper Disasemblacja kodu CPU, re-sourceing, ripper. Interface /under MUI ???:shock: :lol::lol::lol:


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
27.01.2022 14:07, autor: mrcha_67

Dzięki za info...,bo do tej pory jak pisałem, po kolei. Aha, jeszcze jedno: szukajcie tej gry w net jako: "The Four Crystals of Trazere" CET:twisted: czasem od >>>Four...., inna wersja może nie dawać satysfakcji... :crazy:


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
27.01.2022 11:20, autor: mrcha_67

Jesli ktoś próbuje grać w pierwszą część to może przyda się porada. Aby zapisać stan gry potrzebny jest save disk. Tworzymy nowy i dodajemy etykietkę zewnętrzną, jaką się chce, Idziemy gdzieś ją sformatować np, z Shell/cli komendą format DRIVE df0: NAME xxx Na pulpicie klikamy raz ikonę naszej xxx. Z menu pod prawym przyciskiem myszy wybieramy Rename/relabel i teraz trick: musi być tak "GameSave Disk" Zapiszę. Ja już zmieniam dyski na dwa 2X OK. Wyjmij, włóż osobno, i działa w momencie jak pyta czy już jest ok i "any key" - już wtedy wkładam GameSave Disk, klawisz spacji i zapisuje. :thumbsup:


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
25.01.2022 01:45, autor: mrcha_67

Jak wrzuciłem na translator to wybiło :legenda trwa (serial tv)


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
25.01.2022 01:42, autor: mrcha_67

No fakt, nie zajarzyło mi na ideał, ale tu jest tytuł w oryginale.


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
24.01.2022 18:28, autor: mrcha_67

Chciałoby się napisać The legend continous...(jak "Kun Fu" serial TV) Oto jest druga część gry :dribble: "Legend: Four Crystals of treasure". Druga część nazywa się "Worlds of Legend: Son of the Empire", i można ją ściągnąć na Amiga 500 OCS, na dwie (2) dyskietki. Instrukcja do 2 części :thumbsup: :wizard: Ostatnia aktualizacja: 24.01.2022 18:36:50 przez mrcha_67


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
23.01.2022 03:18, autor: mrcha_67

Podręcznik do gry: >>manual (ENG)<<


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
21.01.2022 18:17, autor: mrcha_67


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
21.01.2022 17:09, autor: mrcha_67

:-D


Edytory do gier (level-map editors)
21.01.2022 16:58, autor: mrcha_67

Ooops! Ostatnia aktualizacja: 21.01.2022 17:08:21 przez mrcha_67


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
21.01.2022 16:20, autor: mrcha_67

Na YT włączamy 1. step: napisy angielski (generowane automatycznie) 2. step przetłumacz > i roll-down>polski. Leci tłumacz napisów, chociaż "łamaną" mową, ale po naszemu! Dodatkowo ustawiamy tło oraz okno na 0% (w ustawieniach) i znika czarne tło.:-D


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
21.01.2022 15:56, autor: mrcha_67

Moim zdaniem "szybsze" od Knght Lore'a na ZX Spectrum. Amiga!:thumbsup::thumbsup::thumbsup: :lol:


HIT! RETRO : Legend, Four Crystals of Treasure"
21.01.2022 15:31, autor: mrcha_67

Od czasu do czasu warto przypomnieć tzw. hit sezonu lub "PowerPlay" Tym razem proponuje pooglądać chociaż na YT playlistę z zapisem gry "LEGEND: Four Crystals of Treasure" Lista Dzyu- LEGEND Part 1/102 Ostatnia aktualizacja: 21.01.2022 15:55:14 przez mrcha_67


Edytory do gier (level-map editors)
20.01.2022 23:13, autor: mrcha_67

Sa takie gry, które z zamysłu autorów posiadają koncepcję doskonałą. Chociaż są w niskiej rozdzielczości i tak marzą się graczom kolejne części lub nowe mapy. Które gry w/g Was powinny posiadać edytor na miarę ENGINE'U? Taki edytor ma moc nad całą grą, nawet install shield. Można w nim wszystko re-store'ować. Z Amigowych gier mam już kilka na myśli. Np. Syndicate Last ninja (2) Desert Strike Legend (Four Crystals of Treasure) Gry z edytorem nie kończą się nigdy. Szkoda, że do praktycznie wszystkich, z wyjątkiem kliku, brakuję oryginalnego edytora. Dorabianie 3rd party będzie trudną sztuką hackerska. :pisze: :obsessed:


TOP50 Games na Amigę ,po latach (RETRO)
20.01.2022 21:07, autor: mrcha_67

Do 1000 ma sens jeszcze wydruk na stronie, bo poniżej to mało punktów jakoś 5-7. Kazdy sam sobie jakoś 50 od góry rozpatrzy. Nie wiem czy można jeszcze głosować, Skrypt do głosowania by się przydał to by jeszcze szło oryginalnie na PPA.pl Ostatnia aktualizacja: 20.01.2022 21:09:41 przez mrcha_67


TOP50 Games na Amigę ,po latach (RETRO)
20.01.2022 15:20, autor: mrcha_67

Prośba do administracji o zorganizowanie listy retro gier TOP 50 Każdy mogłby głosowac tylko raz na 10 gier. I ztego lista TOP 50 Moja lista najlepszych 1. Mortal Kombat 1 2. Desert Strike 3. Syndicate 4. Flashback 5. Settlers 6. Combat Air Patrol 7. Armour Geddon 2 8. Epic 9. Alien Breed 2 10. Cannon Fodder 2 W 10 więcej nie wchodzi...


Wasze ukończone gry na Amidze! - strona 3
20.01.2022 14:50, autor: mrcha_67

Ja też coś dopiszę. Ukończyłem w całości: Another World Flashback Syndicate Desert Strike Dragon Ninja SlySpy Sectret Agent Golden Axe Lotus 2 RoboCop Millenium (i sporo Deuteros). Pogrywałem jeszcze w inne gry, nawet sporo, ale reguły zabraniają wpisać, więc nie wpiszę, żeby nie kręcić. Wyjątek na "Deuteros", bo gra jest męcząca, a naskładałem już na Starlorda i z różnych przyczyn na razie nie ukończyłem. Może jeszcze wrócę, bo lubię ukończone gry. Ostatnia aktualizacja: 20.01.2022 14:52:31 przez mrcha_67


Re-masterownie starych gier
18.01.2022 19:33, autor: mrcha_67

Sciagnij obrazek ze strony i wyswietl w dobrej przegladarce. jak przerzucisz z oryginalu to widać, że hi-res Teraz oryginał z WinUAE Zmiękczanie przy pomocy algo bilinearnego, niestety kontra ostre szczegóły (kanciasty pik W przeglądarce Win10 słabo widać bo idą kompensacje ekranowe. Ja używam specjal - XnView, i polecam. Konwertuje m.in. do IFF. Ostatnia aktualizacja: 18.01.2022 19:48:14 przez mrcha_67


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
18.01.2022 19:28, autor: mrcha_67


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
18.01.2022 18:17, autor: mrcha_67

Mam takie pamięci w PDF. Hitachi HM514260-6 262,144 Words - x16bit (40- pinowe, 2 x20)


Re-masterownie starych gier
18.01.2022 17:28, autor: mrcha_67

Tak mi wstępnie wyszło "Legend - Four Crystal of Treasure "(MINDSCAPE) Podbiłem do hi-resu plus parę transformacji filtrami.


Błąd przy ściaganiu archiwów Commodore
16.01.2022 20:13, autor: mrcha_67

Już mam. Tu Teraz działa OK.


Błąd przy ściaganiu archiwów Commodore
16.01.2022 20:05, autor: mrcha_67

Mam tu link do ściągnięcia ciekawej dokumentacji technicznej 1,2,3,4,5,6 części archiwów ZIP dokumentacją A500-2000 A501 A3000 A500_6a_7 Czy komuś ten link ściąga. Czy już ktoś ma lokalnie u siebie te archiwa? U mnie błąd sieci.


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
16.01.2022 17:07, autor: mrcha_67

Myślisz z wykrojem wnęki na kartę CF?


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
16.01.2022 17:05, autor: mrcha_67

W User's Manual A500 mapa pamięci dzieli obszar 16M na bloki. górny obszar 2M to CHIP RAM. No ale chyba adresów??? 2M adresów x16 bit daje 4 MB pamięci DATA. Warto o tym wspomniecze wzgledu na kompatybilnośc. Kanon konsoli musi być zachowany. Ale już się można cieszyć na 8MB FAST RAM adresów bo daje 16MB pamięci DATA dla jednego stronicowanego banku. Ile razy chcemy ten bank pomnożyć zależy od konstrukcji komputera a zgodność zostanie zachowana. Nowy soft chętnie to wykorzysta. :yippee:


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
16.01.2022 16:34, autor: mrcha_67

w rev5 wszystkie 16 kości jest adresowanych naraz i każda przechowuje pod danym adresem 1 bitowy kawałek układanki OK, rozumiem. Wychodzi taka struktura: 256 kilo adresów x16 [16 x1] /8 =512 kb DATA I fakt, przez to szybsze nie będzie. Tyle że CPU ma 24 linie adresów, to daje 16 ,777. 215 adresów a każdy przecież 16 bitowy, DATA. To chyba możliwości kolejne na lepszą, kompatybilna płytę główną, moim zdaniem przy zachowaniu klasycznych układów DIP, PLCC z tamtej epoki. Tyle, że pojemnościowo [na płyte] to by weszły te kości x4 bit w ilości tej samej co na rev5. To daje 2MB i tak samo można przebudować A501, na dalsze 2MB przy układach (retro) DIP. Wytyczne do nowej płyty (no ale przypuśćmy...) IDE kontroler na płycie Karta CF pod klapka [trapdoor] układy pamięci na podstawkach, 3 układy PLCC :MMU, System kontroller, HUB serial portu 16 bitowy port równległy (a nie stary 8 bitowy Centronics) Shadow Buffering Technology, podwójny bufor w fast RAM [port dla obcego kontrolera 16 bitowego IDE-CPU], podwójny obszar CHIP RAM [Agnus-CPU] DUUUZO FAST RAM'u w bankach krawędziowych na płycie I nie musi być zmiany procesora dla A500 na 68030...Stary dobry 68k. Troche mi zalezy, może bym kupił taką płytę. :clown: Ostatnia aktualizacja: 16.01.2022 16:38:09 przez mrcha_67


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
15.01.2022 23:31, autor: mrcha_67

2 MB adresów z CHIP RAM to 4 MB pamięci 8 MB adresów FAST RAM to 16 MB w kazdym banku pamięci do dalszego mnożenia przy pomocy MMU. [paged memory] MMU musi być. Jak nie ma IC [chip'a] to trzeba uzyć kawał płyty z sekcją do realizacji MMU i układów niższej integracji. Na potrzeby nowej płyty powinien powstać special IC. Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 23:32:48 przez mrcha_67


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
15.01.2022 23:24, autor: mrcha_67

I tak to niewiele daje. Procesor Amigi 500 potrafi na 24 liniach adresowych rozróznić 16M komórek pamięci ido tego ma odpwiedź szyny danych x16 linii. Raczej pomyłka szukać 2MB Chip RAM'u jako High-End technik. 2 MB adresów jest w CHIP a to z koleji x16 bitów /8 = w bajtach. [w/g mapy pamięci A500] Dodatkowo najlepiej od razu stosować banki pamięci w strukturze x16 bitów bo w jednym cyklu idą równolegle. Najgorsze banki to fakt, w strukturze x1 bitowej. Cały cykl adresowy trzeba trzymać niedokończony aż wejdzie po kleji szeregowo wszystkie 16 bitów, czyli przy dostępie do pamieci 16x różnica w prędkości! Średni wyrobią się pamięci x4 bitowe. 4x szybsze od x1 bitowych i 4x wolniejsze od banków x16 bitowych. Teraz jest dobra myśl zrobić zupełnie nową płytę główną, od razu z IDE controller i CF. Lepsze banki pamięci x16 bitów. Wszystko jest, sami sprawdźcie: TUTAJ KATALOG :tak: Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 23:26:22 przez mrcha_67


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
15.01.2022 20:59, autor: mrcha_67

Producenci kości 4-bit OKI [MSM] SIEMENS [HYB] TOSHIBA [TC] MOTOROLA [MCM] HITACHI [HM] Brak pamięci NEC? JEEST! jako D424256 lub UPD424256 :idea2: Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 21:14:20 przez mrcha_67


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
15.01.2022 20:37, autor: mrcha_67

256k x 16 kości to z kalkulatora 4096 kiloBITÓW [a propos liczba w palecie kolorów] Kilobity dzielimy jeszcze przez 8 [bit] i wychodzi w bajtach. Czyli jedna kość 256 kiloBITÓW /8 = 32 Kilobajty >>> 32 kilobajty x 16 kości = FAKT 512 kilobajtów. Kurcze trochę dużo to zajmuje na płycie, rev5. Lepsze te od rev6a, bo 4x mniej kości. Jaki jest symbol tych kości w strukturze 4bit'owej? Bo jakby tych użyć x 16 to weszłoby na płytę 2 MB.:thumbsup: :twisted: PS ... i dalsze 2 MB pod klapkę...>>>A501:tak: PS2 Już mam: 514256 [256 kilo adresów x 4bit] Ostatnia aktualizacja: 15.01.2022 20:49:03 przez mrcha_67


Dynamic RAM Controller w Amidze 500
15.01.2022 14:25, autor: mrcha_67

Ma ktoś ochotę wyjaśnić jak zrealizowano Dynamic RAM Controller Amidze 500. Jak to jest możliwe, że z kości 41256 (kilobit) uzyskano tyle RAMU? Przyda sie schemat pgladowy podłączenia procesora CPu i Agnusa do RAM'u. Moge przesłać link do pdf'a np. NEC 41256.


Ciekawe kanały YouTube nijak nie związane z Amigą... - strona 5
27.12.2021 07:19, autor: mrcha_67

Mam tu dość dobry kanał, dużo filmów z 'imprezy'. Wart zobaczyć. :-D:-D:-D P.S. Przerzuć link do YT full, i oznacz "SUBSKRYBUJ" :dancing banana: Ostatnia aktualizacja: 27.12.2021 07:24:54 przez mrcha_67


Emotikony dla Gadacza
19.12.2021 05:17, autor: mrcha_67

Czy mogą być emotikony (buźki) dla Gadacza? :thanks:


INNE ...fascynujące gry dla Amigowców - strona 2
19.12.2021 04:23, autor: mrcha_67

Ideą wątku jest, aby pograć w gry. Jak się już jest Amigowcem to przyda się "szybka ściąga" ciekawostek. Fakt, wątek trochę urósł. Z gry na grę, i poleciało. Myślę, że warto zobaczyć jeszcze, bo może ktoś tylko czyta serwis PPA, z a nie miał okazji zapoznać się z grą pt. "CYBERPUNK 2077" :jawdrop: :poklony::poklony::poklony: :brawo: Raczej już THE END :cafe: P.S. Amigę i tak posiadam, i czasem coś do niej wrzucę. Teraz to tylko ranga RETRO :love2:


Mini ARCADE system
19.12.2021 04:03, autor: mrcha_67

Mini arcade system poniżej wilekości żetonów do wrzucania. Kto na tym zarobi?


INNE ...fascynujące gry dla Amigowców - strona 2
16.12.2021 15:00, autor: mrcha_67

Niech sie już stanie. Zaprezentuję w tym wątku makabrę :twisted::twisted::twisted: orgiastyczną. :ogien piekielny: DOOM ETERNAL :handshake:


Książka Engines of computer's games
16.12.2021 08:12, autor: mrcha_67

:trampoline: Chętnie bym kupił. Szkoda że jeszcze takiej nie spotkałem. Jak ktoś sporo pogra to dekod silkników gier komputerowych sam przychodzi i nie można sie od tego urwać. Nie jest trudno mniej więcej załapać jaki silnik jest w zastosowaniu, ale są gry wyjątkowe, kultowe. Posiadają takie engine'y, że nikt już tego lepiej nie napisze. (np. Ace Driver) Niektóre znów uzyskały sporą renomę i są do nich edytory map i leveli. Może ktoś da radę metodą studiów to ogarnąć i wyjdzie leksykon lub encyklopedia, ew. kompendium engine'ów gier komputerowych. No np. Ace Driver to gra luksusowa. Piksele śmigają z maksymalną precyzją. Full 3d i wypas. Algorytmy transformacji 3d można studiować z wielu źródeł i dadzą efekt zbliżony, ale disasemblacją z autodocami oryginału jest najbardziej pociągająca, a takich gier jest więcej. Podam jeszcze przykład na "comanche kod" z gier Comanche firmy NovaLogic, tzw. 'VoxelSpace32'. :pisze:


Czy ktoś przeklina AMIGĘ?
16.12.2021 07:51, autor: mrcha_67

Czy ktos przeklął AMIGĘ? Jest jeszcze część fanów komputera AMIGA, posiadająca dobre zdanie na jej temat. Ale czy istnieje grupa zawiedzionych użytkowników która ekstra 'graci' sprzęt i do tego przeklina? Czy opozycja naprawdę istniała spod znaku ATARI czy PC? Czy przeklęli AMIGĘ? Spiskowa teoria o losach Commodore. Zaklęta w tańcu AMIGA nad urwiskiem zsypu na śmieci. Czym tu się jeszcze interesować... Czy można prosić o pomoc wielkie firmy współczesnego świata o pomoc i drobne inwestycje związane z produkcją resource'ow do komputera AMIGA? Mam na myśli nowe płyty główne z dual channel memory [turboboost] dające prawdziwą moc komputerowi oraz parę nowych chipów m.in. resource'y starych układów DIP i PLCC. Rozmyślałem o uzyskaniu poparcia ze strony HITACHI.:idea2: Może ktoś zna jakieś ciekawe osoby handlujące na daleki wschód. Ewentualnie Taiwan i UMC. :wizard: Ostatnia aktualizacja: 16.12.2021 08:20:35 przez mrcha_67


Czy dochodzi do szaleństwa?
10.12.2021 13:28, autor: mrcha_67

Szaleństwo chyba... :yippee::yippee::yippee: :joker: Tyle nośników danych nikt chyba jeszcze nie notował. :piwo:


INNE ...fascynujące gry dla Amigowców - strona 2
10.12.2021 13:23, autor: mrcha_67

Wątek może zawierać wiele pozycji. Pierwsza jaskółka nie czyni wiosny. :lol:


INNE ...fascynujące gry dla Amigowców - strona 2
09.12.2021 17:43, autor: mrcha_67

Mam propozycję dla fanów gier RTS. Tym razem engine 3d [full camera view -every angle, zoom ] :2thumbs up: Homeworld: Deserts of Kharack Ostatnia aktualizacja: 09.12.2021 17:48:31 przez mrcha_67


INNE ...fascynujące gry dla Amigowców - strona 2
07.12.2021 00:04, autor: mrcha_67

Jeszcze to: Call of Duty Ghosts: mapa Mayday Extinction Bonusowa mapa w menu :szok: :idea2: Ostatnia aktualizacja: 07.12.2021 00:06:46 przez mrcha_67


INNE ...fascynujące gry dla Amigowców - strona 2
07.12.2021 00:01, autor: mrcha_67

Mam już Hyperdrive. Odpala mi pod MAME dzięki CHD w katalogu gry. Za podpowiedź na Wipeout wielkie dzięki.:thumbsup: Teraz powrót do serii Armored Core (2). Nowoczesna gra jako propozycja: TITANFALL No i jest do tego sequel (!):shock::shock:


Commodore PET Nowy!
25.11.2021 16:23, autor: mrcha_67

Cammodore PET jak nowy :yippee: :welcome: Czekaj... YouTube link u mie opóźnia ok 20 sek. ale pojawi się! :drunk: Ostatnia aktualizacja: 28.11.2021 19:52:12 przez mrcha_67


System 8 bit DIY - zrób to! [DO IT!]
25.11.2021 16:18, autor: mrcha_67

Jak powstał system 8 bit:


1 | 2 | 3 > >>
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem