[#151] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Siege77, post #150

Ja w latach 90 mialem wybor albo 386 jak zobaczylem u kumpla gre syndicate to oczy mi sie zaswiecily.Wybralem jednak A1200,300 dyskietek i dysk 2,5cala 120mb.Kupione w sklepie metro w Poznaniu na ul.Ratajczaka 31 bodajze.
[#152] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@swinkamor12, post #147

Amiga którą chce się zajmować to amiga z czasów mojej młodości.

A ja powiem Panu, żeby Pan się tym zajmował. Kto Panu broni? Kompletnie nikt.

Niech się Pan tym zajmuje, a zarazem da zajmować innym czym chcą!

Za to z Doomem (po upgradzie do 4MB RAM) na rzeczonym 386SX16 było znacznie gorzej - 15 fps to było na ekranie wielkości znaczka pocztowego w trybie double-pixel. Innymi słowy - ten komputer do Dooma się nie nadawał. Natomiast u kumpla na AMD386DX40 taki Doom fruwał całkiem płynnie na niemal pełnym ekranie. Na 486 było już natomiast zupełnie dobrze.

Najgorsze jest to, że teraz ludzie zajmują się płynnością gry, zamiast samą grą! Nie dziwne, że tutaj wiele osób jest z tego powodu sfrustrowanych.

Kolega Świnkamor12 należy do najbardziej sfrustrowanych. Czy naprawdę nie wystarczy Panu to, czym się Pan na co dzień zajmuje? Zgaduję, że najnowszy Doom 5 znów za wolno chodzi na najnowszym PC, a później wylewa Pan swoje gorzkie żale na forum.

Niech Pan podejdzie do swojego hobby na luzie. I da innym mieć swoje zdanie do jasnej anielki.

Nikogo nie interesował amigowy cipset, który w 3D tylko przeszkadzał.
Raycasting był na topie a nie sprite'y i paralaksa.

Niech Pan przejrzy gry na Aminecie, to dowie się Pan ile Pana ominęło z dziejów Amigi. Do 2000 roku ludzie pisali gry na Chipset. Chunky do tego niepotrzebne, ale w przypadku CD32 stanowi miły dodatek.
[#153] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Siege77, post #150

Z tego co pamietam 386SX nie mial koprocesora a 386DX mial koprocesor.Pewnie dzieki temu na DX gry 3d chodzily lepiej.


386DX różnił się od 386SX zewnętrzną szyną danych oraz ew. cachem. To one sprawiają, że na DX działa szybciej. Oczywiście taktowanie zegara również ma wpływ. Wbudowany koprocesor miał dopiero 486DX.

Silniki takie jak Doom, Wolf3D i tym podobne NIE wykorzystują FPU, więc FPU nic im nie daje. Dopiero Quake wykorzystuje, a nawet wymaga FPU.
[#154] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Siege77, post #151

I to był mądry wybór. Należy Pan teraz do grona spokojnych ludzi.
[#155] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@teh_KaiN, post #148

"Co do nudnego 2D. Amiga była z myślą o nim projektowana, plus ewentualnie coś tam z grafiki wektorowej. Moje zdanie jest takie że jak chcesz 3D to chwytasz inny sprzęt. Choćby PSXa i tam się z kolei użerasz z trzęsawką na teksturach i skandalicznie niską ilością RAMu. ;) "

Dlaczego skandalicznie niska ilość RAM? 2MB RAM+1MB VRAM+512kB bufora dźwięku - to tylko 512kB mniej niż "konkurencja". Taka gra "Ridge Racer" cała ładowała się do RAM i jednie muzyka CD-Audio była później odczytywana z płyty. "Trzęsawka na teksturach" się nazywa brakiem "korekcji perspektywy" i zapomniałeś jeszcze o "łamaniu polygonów" - spowodowanym brakiem FPU.
[#156] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@teh_KaiN, post #148

Co niesie ze sobą a500 a nie amiga. a500 się skończyła a Amiga została.
Jak pisałem a1200 to czas rewolucji 3D w grach.
Wolfy z sufitem i podłogą w teksturach jak Ultima Underworld, czy w końcu DOOM.
I tak jak pisałem w czasach a1200 w grach było świeże, nowe i super. Gry 2D stały się nudne, głupie, nieciekawe i przestarzałe.
Każdy koder na amidze w tamtych latach próbował zrobić DOOMa i Comancha.
Nikogo nie interesował amigowy cipset, który w 3D tylko przeszkadzał.
Raycasting był na topie a nie sprite'y i paralaksa.
Powrót do a500 mnie nie interesuje.
Mnie interesuje robienie gier 3D na amidze, jak za lat mojej młodości.
[#157] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@p7h, post #149

Właśnie. Świetnie pokazane w czym jest problem z amigowym cipsetem.
Nowoczesna karta do Amigi z 68030/40 MHz i super szybką pamięcią FAST.
Sprzęt dużo szybszy od starych 386 DX a DOOM się na tym wlecze.
https://www.youtube.com/watch?v=mub1d4PAC1o
[#158] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)
[#159] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@swinkamor12, post #157

Sprzęt dużo szybszy od starych 386 DX a DOOM się na tym wlecze.

Jak dla mnie działa w miarę normalnie. Ale zapominasz o jednym :) DOOM działa na AGA, która nie była przeznaczona do rysowania grafiki 3D, no ale jak już porównujesz.



Masz Doom na 386DX40 :) działa wolniej od wersji na Amigę wyposażonej w 030 :) Wynika z tego, że ten 386 nawet w wersji DX nie jest taki zajebisty jak piszesz :)
[#160] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@trOLLO, post #159

Ale zapominasz o jednym :) DOOM działa na AGA, która nie była przeznaczona do rysowania grafiki 3D

Nie, nie zapominam. Ten szajs AGA powinien się nadawać do grafiki 3D. To w końcu był koniec roku 1992.
a1233 68030/40 MHZ, cpu dużo szybszy od tego 386 DX a DOOM się wlecze przez kiepską grafikę w Amidze.


Ostatnia aktualizacja: 25.11.2018 09:52:23 przez swinkamor12

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2018 09:52:31 przez swinkamor12
[#161] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@trOLLO, post #159

Cały trik jak ktoś już wcześniej napisał to robieniegier na pc na maksymalnych parametrach aby lud inwestować w Nowy sprzęt. Na amige do dzisiaj słyszy się teksty o grach "gola piecsetkę ".
Kupowało się pc z góry kombinujac żeby płyta główna pozwoliła na wymianę bebechow za rok.
[#162] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@swinkamor12, post #160

To w końcu był koniec roku 1992.

Uważasz, że AGA zaprojektowano na tydzień przed wejściem A1200 do sprzedaży Prace nad AGA pewnie trwały długo przed pojawieniem się tego komputera w sprzedaży.

Osobiście uważam, że nie ma na co narzekać. Owszem , AGA ma wiele błędów konstrukcyjnych, które TERAZ są dla nas oczywiste po wielu latach, ale wtedy, w zasadzie nikt nie narzekał.A1200 mam w zasadzie od premiery, niedługo po zakupie miałem 4MB Fast Ram i jakoś nie pamiętam abym miał jakieś kompleksy w stosunku do kolegów z PC. W czasach gdy miałem 030-40 MHz, każdy miał już jakieś Pentium 100-200 MHz i jakoś dalej nie narzekałem. Jak pisałem Tobie wcześniej, na A1200 napisałem prace dyplomową w technikum i na studiach i nie miałem NAJMNIEJSZEGO problemu z pracą.

Zrozum wreszcie jedno. Chyba nikogo na tym forum nie interesuje Twoje porównanie jakiejkolwiek Amigi do jakiegokolwiek PC. Co z tego, że w 1998 roku jak poszedłem na studia, moja A1200 z 040-40 i SVGA 15" była zacofana w porównaniu do PC, skoro pracowało mi się na niej zdecydowanie lepiej niż na jakimkolwiek PC. I nie ważne , że miała "zacofany blitter wolniejszy od 386" , system był o niebo lepszy od win95/98 i działała szybciej niż PC. I tyle w tym temacie .
[#163] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@yarosf, post #161

Cały trik jak ktoś już wcześniej napisał to robieniegier na pc na maksymalnych parametrach aby lud inwestować w Nowy sprzęt.


Po pierwsze to jaki interes mieli twórcy gier w zmniejszaniu sobie grona potencjalnych nabywców? Po drugie to sądzisz, że jeśli gra powstaje np. 1-2 lata to autorzy są w stanie przewidzieć jaki sprzęt będzie topowy?
[#164] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@trOLLO, post #162

AGA ma wiele błędów konstrukcyjnych? AGA to najgorsze układy do grafiki w historii.
256 kolorów w bitplanach to zamiast w chunky pixels to rozwiązanie wyjątkowo głupie.
Robienie z tego szajsu AGA nie wiadomo czego jest zboczone i chore.
Klasyk może być - ale ze zmienioną grafiką.

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2018 10:19:31 przez swinkamor12
[#165] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@nogorg, post #163

Pisano gry pod Max konfig a nie ten ktory posiadał przeciętny użytkownik a już na pewno nikt się nami nie interesował, dostawalismy ochlapy z zachodniego rynku - coś na podobieństwo auto szrotu dzisiaj.
Mam na myśli gry 3d jak zagrałem na małym oknie bo inaczej sie nie dalo to juz liczyles ile kasy trzeba odlozyc na nowy sprzęt.
3d to była rewolucja, resentymenty pojawiają się po latach i prawidłowo

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2018 10:45:21 przez yarosf
[#166] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@swinkamor12, post #164



Tutaj masz przykład mojego systemu na AGA . Komputer Amiga 1200 040-40 MHz i 64MB Ram . I tak, Zegar jest ANIMOWANY, Statek w dolnym rogu jest ANIMOWANY . System jest wzorowany na LCARS - startrekowy system :) . Ikony były ANIMOWANE, było dużo dźwięku, animacji w systemie itd. I GWARANTUJE Tobie, że nic się nie cięło . No i powtórzę jeszcze rez, wszystko na AGA .

System działał na CGX-AGA, bo komputer wyposażony był już w kartę GFX pod CGX... którą to kilka dni wcześniej spaliłem :/ :/ . Niemniej jednak, AGA dawała radę i możesz o to spytać każdego kto wtedy był na GGUA :D

P.S. Jakość screena jest fatalna, ale to jedyne zachowane zdjęcie jakie znalazłem.
P.S.2. Jedyne zdjęcie jakie jest dzięki serwisowi exec.pl :) .
[#167] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@swinkamor12, post #164

Robienie z tego szajsu AGA nie wiadomo czego jest zboczone i chore.

Powtarzam, niech Pan da spokój.

Nie ma Pan żadnych konkretnych argumentów przeciwko AGA. CD32 ma Chunky.

Doom jechał na mocy procesora w PC, dając trójwymiarową ułudę.

Sama gra jest dość prymitywna pod względem złożoności rozgrywki, jednak trafiła na swój grunt. Każdy RTS, RPG bije tą grę złożonością rozgrywki.

CD32 nie obsługuje Dooma, ale ponieważ jest to Amiga - nawet procesor 68020 (odpowiednik 286) w połączeniu z AGA i Chunky daje ogromną moc i potencjał.

Jedynym argumentem jaki Pan stosuje jest poniżanie i obrażanie rozmówców. Nie odpowiada Pan na żadne z pojawiających się w dyskusji argumentów, czego kwintesencją jest nazywanie rozmówców "głupimi, zboczonymi i chorymi".

Szkoda, że taka z Panem rozmowa.

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2018 10:59:14 przez Hexmage960
[#168] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@trOLLO, post #166

Na AGA jest mnóstwo dedykowanego oprogramowania. Może wyświetlać fotorealistyczne obrazki w trybie HAM8. Można również tworzyć obrazki oraz animacje w HAM8!

Żaden PC tego nie potrafił aż do roku 1995.

Może by tak zrobić realny test Blittera w AGA oraz w "386 SX"?

[#169] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@yarosf, post #165

Ale to jest Twoje przekonanie, czy masz jakieś argumenty na jego poparcie? Bo nie odpowiedziałeś na moje pytania.
[#170] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@trOLLO, post #162

Prace nad AGA zaczeły się chyba w okolicach(+/-) premiery A3000.

Specyfikacja układu Lisa jest z 15.08.1991 r, czyli rok po premierze A3000

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2018 11:19:28 przez SuperBuster
[#171] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@nogorg, post #169

Prawo moore'a chyba wystarczy ?
[#172] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@yarosf, post #171

Co tu dużo mówić.
Mój C64 więcej dzisiaj potrafi pokazać niż dzisiejsze 386.
Ten wątek nie ma sensu.
[#173] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@yarosf, post #171

Nie.
[#174] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@nogorg, post #173

Nie co ? szeroki uśmiech
[#175] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@mikecios, post #174

Aby uzasadnić związek przyczynowy w zdaniu, które kolega napisał parę postów wyżej.
[#176] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@nogorg, post #175

True
[#177] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@trOLLO, post #159

muzyka jak na c 64
[#178] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@nogorg, post #175

Doradzam więcej luzu w komentowaniu.
Ps. Po a500 miałem 386sx to była katastrofa dla oka i ucha
[#179] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@trOLLO, post #162

Jak już tak dyskutujecie, to mogę prosić o info jakie to wady konstrukcyjne miała AGA? Pytam serio z ciekawości, bo nie jestem asem technologii, a to mnie akurat w tej dyskusji zainteresowało.
[#180] Re: NG vs emulacja, czyli od wyższości bytu nad mytem (ewentualnie mytu nad bytem)

@Dorian3d, post #177

Oj chyba nie słyszałeś C64 dawno.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem