[#1] BLASK - work in progress
Jest preview silniczka, na którym mam nadzieję zrobić gierkę.

Grafika jest byle jaka i ściągnięta z netu, bo dopiero ze szwagrem będziem digitalizować przy wódce oprawę graficzną :) Nie ma kolizji i układ etapu jest byle jaki, bo to testy, ale mam edytor (edytorek raczej) map, więc coś się wymyśli jak już wszystko będzie działać. No i szybkość też kuleje, ale optymalizacja jeszcze przede mną.

Da się chodzić dżojem i strzelać. Da się zabić przeciwnika, a samemu nie można zginąć. Do zabicia trzeba 10 trafień. Wyjście przez ESC

Zapraszam do testowania i jeśli ktoś odpali na prawdziwym sprzęcie, to napiszcie jak z szybkością działania i czy też jest takie opóźnienie dźwięku jak mam na emu.

Plik wykonywalny nazywa się 't'.

Link do adf na chomiku (nie trzeba się logować ani rejestrować)

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 16:56:46 przez recedent
[#2] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #1

Zasięg rysowania głębi jest trochę mały, a ze sterowaniem zajęło mi chwilę żeby zrozumieć, że lewo/prawo to strafe a kombinacja z przód/tył to obracanie. Na real hw raczej dzisiaj nie sprawdzę, może jutro na gołej A600.

Dasz radę wycisnąć większy dystans rysowania, czy już się dobiłeś do ograniczeń? Zastanawiam się, czy nie lepiej byłoby zrobić mniej czułego sterowania na obrót, bo obecnie sterowanie jest strasznie dzikie i w sumie nie mam pomysłu jak je poprawić.
[#3] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #2

Głębię mogę zwiększyć, ale to oznacza więcej bobów do postawienia na raz na ekranie i wpłynie to na szybkość działania. Zwiększę zasięg i zobaczę jak będzie, ale to jutro dopiero.

Obracanie jest co 5 stopni, mogę zmniejszyć tę liczbę i będzie mniej czułe sterowanie, ale wtedy obrót będzie odpowiednio dłużej trwał i nie wiem czy nie zmuli to gameplayu
[#4] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #1

Testowane na A1200/060. Odpala się i śmiga żwawo. Opóźnienia w dźwięku ne zauważyłem.
[#5] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #1

...bo dopiero ze szwagrem będziem digitalizować przy wódce oprawę graficzną :)

mój klimat - 3 x TAK
[#6] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #3

delty stopni nie zwiększaj, tylko zrób np. żeby gra sprawdzała/wykonywała obrót na co drugiej klatce - efekt podobny więc po co przepłacać. ;)

Udało Ci się zrobić wszystko na liczbach całkowitych, czy używasz zmienno-/stałoprzecinkowych? Ostatnio z floatów przeszedłem właśnie na fixed point i mój kod na gołej A500 dostał 3-krotnego kopa.

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2017 09:59:57 przez teh_KaiN
[#7] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #6

Fazior dzięki za test. Twój komp to rakieta, moim celem początkowo była a500 :)

teh_Kain dziś wieczorem spróbuję zwiększyć głębię (boję się trochę tego), spowolnie obrót (co drugą klatkę - jakie to oczywiste i genialne jednocześnie:) I zrobię kolizję bohatera ze ścianami.

Wczystko jest kodowane na liczbach całkowitych, ale myślę że jest miejsce na optymalizację. Po pierwsze ta pseudo animowana podłoga się liczy w czasie rzeczywistym - przepiszę ją ręcznie. Druga sprawa to wszystkie boby (czyli ściany) są wycinane z ekranu 8 kolorów a chcę spróbować powycinać te odległe (ciemne już) ściany z ekranu 2 i 4 kolorowego - może to przyspieszy rysowanie. I ostatnia kwestia, co do której nie jestem pewien: przy korzystaniu z tablic (a to jest 95% głównej pętli) podobno lepiej używać wskaźnika do adresu tablicy w pamięci, niż samej nazwy tablica(element). Problem w tym, że to duuużo pracy dla mnie a nie wiem czy gra jest warta świeczki.

Teraz znikam i do zobaczenia jak będzie jakiś postęp w kodzie.
[#8] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #6

Jest aktualizacja:

- głębia zwiększona o 100%
- detekcja kolizji ze ścianami
- część optymalizacji

Link do adf
[#9] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #8

Bardzo ciekawy koncept. Dosc nowatorskie podejscie w porownaniu z tym co dziergalismy w amosie do tej pory ale zeby to stalo sie "grywalna" gra, to jeszcze czeka "morze" pracy do przebycia.

Z roznych powodow ludzie nie chca ujawniac kodu ale czasem wystarczy wkleic tylko jego czesc i zapytac innych o porade lub pomoc. Sporo tutaj amosfanow a co cztery glowy, to nie jedna. To zdecydowanie lepsze wyjscie niz samotna krwawa walka przez wiele miesiecy "amos vs programista". Wbijam to wszystkim do glowy ale jak widac wiekszosc woli role samotnego gladiatora. Zatem mam nadzieje, ze Amos was nie pokona!

selur pozdrawia walczacych na smierc i zycie
[#10] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #8

Hello!
Wczoraj odpalilem na A1200/28Mhz chodzi bardzo przyjemnie, nawet powiedzialbym ze za szybko, problemu z dzwiekiem nie zauwazylem. Gierka moze byc naprawde super!!
[#11] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #8

Na A500 z 1MB chodzi bez problemu.OK
[#12] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #8

Całkiem fajne technicznie. Wiadomo, że grafika mocno niedomaga ale tym bym się na razie nie przejmował.
Super Sprawa. Kibicuję! OK
[#13] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AD99, post #11

A czy to była prawdziwa a500, czy emu? Mam amigę 500, ale nie mam chwilowo goteka i nie mam jak przegrać adfa na dyskietkę a pod winuae z cycle exact mi to baaardzo wolno chodzi. Nie wiem czy to mój laptop (asus ee małe g*wno), czy naprawdę na prawdziwej a500 jest wolno.

Selur ja kodu nie pokazuję, bo się wstydzę. Nigdy nie uczyłem się formalnie programowania i gdy widzę Wasze wycinki kodu na tym forum, to wiem że nie mogę wkleić swojego, bo byście umarli ze śmiechu. Nazwy zmiennych i tablic rozumiem tylko ja i wymyślane były w 'locie', nie ma żadnych komentarzy, nikt poza mną tego nie rozkmini.

W weekend będę dalej montował. W planie ułożenie sensownej mapy, zrobienie losowego ruchu przeciwnika (może przeciwników) po całej mapie, dodanie animacji (pewnie w sumie dwie klatki) przeciwnika i zrobienie żeby przeciwnik strzelał/trafiał/mógł nas zabić.

Dzięki za odzew!
[#14] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #13

PrawdziwaOK. U mnie chodzi bez zacięć. Uruchomiłem grę - próbkę z dyskietki(po nagraniu z goteka). Pozdrawiam i czekam na całą gręOK
[#15] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #13

Nie martw się, osób chętnych do czytania Twojego kodu będzie niewiele. Kiedyś też miałem takie obawy, ale teraz mam to totalnie w nosie i trzymam wszystko na otwartych repozytoriach, na które nikt nie ma w zwyczaju zaglądać. Móje źródła potyczki i openfire są na otwartym repo, bałagan w nich jak nie wiem ale nikt mi o to tyłka nie truje. Także przestań się mazać i pokazuj co tam masz, a nuż ktoś Ci coś fajnego podpowie. Chyba że chcesz strzec swojej rodzinnej receptury użytej w tej produkcji. ;)
[#16] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #15

Ludzie sie wstydza pokazywac kod swoich gier/programow ale jakby pokazywali, to nauka programowania bylaby 10 razy latwiejsza, lzejsza i przyjemniejsza. Widocznie amigowcy lubia wiecznie pod gorke.
[#17] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #13

Pozwoliłem sobie wrzucić Twojego szpila do The Zone w English Amiga Board, ponieważ "zachodniaki"mają problem z pobieraniem z chomiura.
Teraz setki w/w "zachodniaków" ciupie w Twoje demko.

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2017 15:49:42 przez waldiamiga
[#18] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #13

Nazwy zmiennych i tablic rozumiem tylko ja i wymyślane były w 'locie


Skądś to znam. U mnie zmienne to na przyklad: DUPA2345, CYCKI1111 czy GOWNO2, są też inne sporo "mocniejsze", ale to już zachowam dla Siebie :)
[#19] Re: Alien Enemy: Dangerous

@sordan, post #18

To mi przypomina jakiś kurs assemblera z zina Bigos. Gdybym tutaj zacytował etykietę to bym bana dostał
[#20] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #17

A ja zrobić mały preview i wrzucić na YT: https://www.youtube.com/watch?v=k2JaS_OtSys
[#21] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #20

Sprawy potoczyły się szybko :D
Jest wpis w Indie Retro News

@mastaszek - będziesz musiał zrobić tą grę.
[#22] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #20

Dzięki za video.

Całkiem zacnie się prezentuje ta gra- gratuluje autorowi OK
[#23] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #21

heh chłopaki, to żeście narobili! Teraz czuję presję i będę to musiał skodować do końca - bo świat patrzy :D A jak się uda, to niemający już absolutnie na nic czasu mistrz Koyot, chcąc czy nie, będzie musiał pod silniczek dziergać pixele przymuszony tą samą presją ;)

Pojawię się z updatem w weekend, trzymajta się!
[#24] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #23

Fajnie by bylo gdyby ktos pomogl tobie z grafika, moglbys skupic sie tylko na kodowaniu.
[#25] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #21

Miał być update w weekend i jest przed samą północą :)

Link do adfa

- bohater to sprite (16 kol) co ożywiło trochę 8 kolorowy ekran gry
- przeciwnik losowo ochoczo popiernicza po mapie i się animuje (2 klatki)


W planie zbudowanie mapy z modułów, żeby mogła być wieeelka; dodanie większej liczby przeciwników; zrobienie strzelania u aliena. Ale to w przyszły weekend pewnie.

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2017 00:06:06 przez mastaszek
[#26] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #25

Siema,
Odpalilem najpierw na zywej A1200/28Mhz i dziaja bardzo szybko, ale gdy odpalilem na golej A500 z 1Mb Chip to juz nie bylo tak szybko, nie wiem co to bedzie jak dodasz wiecej grafiki pewnie bedzie chodzic jak Cytadela na golej A500.
[#27] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Geeman, post #26

Hej wolniej już nie powinno być. Raczej szybciej jak wszystko posprzątam w kodzie. Teraz jest obracana cała mapa, chcę ją podzielić na segmenty i liczyć tylko widoczne, wtedy będzie szybciej i świat gry będzie mógł być znacznie większy. A teraz to na a500 chodzi na tyle szybko, że dałoby się grać, czy widać jednak że chodzi skokowo i lipa?
[#28] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #27

Ogolnie wg mnie daloby sie grac ale sa gusta i gusciki, ktos moze powiedziec ze za wolno. Ale dla mnie jest ok gdyz latwiej jest trafic w przeciwnika. Na A1200 jest mega szybko i oponent tak zapierdziela ze naprawde jest go ciezko trafic. Jestem ciekaw jak to chodzi na takim 030 albo 060, moze ktos zrobi jakis testing?
Osobiscie lubie takie strzelanki, licze na to ze uda sie tobie ukonczyc ten projekt.
[#29] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Geeman, post #28

Witajcie

Jest aktualizacja, dużo zmian.

- szerokość ekranu gry zwiększona na maxa, wysokość o 20%
- sterowanie WSAD + myszka
- animowani (2 klatki) przeciwnicy (2 rodzaje) biegają losowo. Do zabicia styknie 1 strzał
- większa mapka
- optymalizacja, dużo optymalizacji

Grafika i dźwięki jak zwykle testowe, do podmienienia. Przeciwnicy to sprajty 4 kolorowe, nasz bohater też. W przyszłości trzeba będzie majstra co w 4 kolorach (w sumie w 3, bo zerowy jest przezroczysty) narysuje sprajty co jakoś wyglądają i drugiego majstra co zamieni górną i dolną belkę (skradzioną z Commandos) na coś ładnego w 640x48x16 kol (każda z belek ma niezależną paletę). Potem trzeci majster nagra dźwięki i będzie można ciupać w gierę :D

Jak zwykle jeśli można, proszę o teścik na prawdziwej standardowej A500 i info o szybkości działania. Jeśli to nie pójdzie na A500, to p*rdlę nie piszę ;)

Link do adf
[#30] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #29

Co prawda w tej chwili real hw mam totalnie niepodłączony do prądu, ale jutro się zmuszę i sprawdzę na A600 z 2MB CHIPu i niczym więcej.

Robisz w hiresie cały ekran gry? Może lepiej tylko belki, a samo pole gry w 320 - powinieneś zyskać trochę na wydajności, jeśli będzie jej brakować.

Czułość myszy - zbyt szalona.

Co właściwie stoi na przeszkodzie żeby zrobić z tego fpp?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem