[#99]
Re: Alien Enemy: Dangerous
@mastaszek,
post #97
Ja bym jednak wrócił do sterowania myszą, tylko zrobiłbym je mniej dzikie.
Jeśli AMOS Ci zwraca nowe położenie kursora, to wylicz sobie deltę po x, potem zakładając że kąt widzenia to równy jest `fi` (45 stopni? 60? 90?) a szerokość ekranu w pikselach `w` wylicz obrót `rho`:
rho = fi * dx/w
i wtedy powinno być mniej dziko. ;) Będą Ci wychodzić drzazgi typu 3,31 elementarnego konta, to te 0,31 albo odrzucaj albo zapamiętuj na kolejną klatkę i dodawaj do rho z kolejnej klatki. Drugi wariant lepszy, gdy ruchy myszą będą mniej zdecydowane lub ktoś będzie próbował dokładnie celować.
Jedno dzielenie większego problemu raczej nie zrobi, ale więcej takich spowoduje dość znaczne spowolnienie obliczeń - Amiga nie umie natywnie floatów bez koprocesora. Zawsze możesz się posiłkować arytmetyką stałoprzecinkową, wtedy będzie szybciej. ;)
Ostatnia aktualizacja: 22.05.2017 07:25:57 przez teh_KaiN