[#91] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #89

A szkoda, bo napisy chciałem zabawne zrobić :)
[#92] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #87

U mnie na prawdziwej amidze wyswietlaja sie wszystkie napisy.
[#93] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #90

Skoro jestes juz czlowiekiem spelnionym i szczesliwym, to teraz przesiadz sie na asemblera i napisz takiego prawdziwego klona Wolfa 3d na Amige szeroki uśmiech szeroki uśmiech
[#94] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #90

Masz zamiar porzucić projekt?
[#95] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #94

Absolutnie nie! Tylko robię tydzień przerwy. Waldi testowałeś najnowszą wersję? Co sądzisz o obsłudze z klawiatury zamiast myszki?
[#96] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #95

Absolutnie nie! Tylko robię tydzień przerwy

To dobrze, ostro Ci kibicuję. Planujesz to rozbudować? Dołożyć inne lokacje, jakieś intro, menu, opcje tak jak w normalnej gierce? Nową wersje wrzuciłem na EAB.

Waldi testowałeś najnowszą wersję? Co sądzisz o obsłudze z klawiatury zamiast myszki?

Jest OK, zresztą na Ami zawsze grałem w gry FPS na klawierce. Oczywiście zawsze możesz dać możliwość wyboru klawiatura/mysz
[#97] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #96

Intro, opcje, menu, wszystko jak w normalnej grze chcę finalnie zrobić. Teraz w kolejce poprawa kolizji, jakieś fajne układy map, sprytnie chodzący żołnierze. W dalszej części: różnorodni przeciwnicy i kilka broni- ale to już sprawa dla grafika; więcej sampli; jakiś mały modulik żeby sobie brzdękał - to już muzyk. Fajnie, że mam wsparcie - zachęca do roboty :D Dzięki!
[#98] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #97

Spiesz sie powoli, nikt cie nie goni.
Przemysl sprawe co by urozmaicilo bardziej rozgrywke popytaj graczy o to co by mozna jeszcze dodac. Dopracuj wszystkie elementy, popros grafikow i dzwiekowcow o pomoc a moze na koniec wydasz ja w wydawnictwie A2 jako amosowa perelke

p.s.
Gra poki co jest niedopracowana ale na tle tego, co rzucaja nam amosowi programisci czy tez bakbonowi tworcy i tak wypada niezle

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2017 21:26:41 przez selur
[#99] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #97

Ja bym jednak wrócił do sterowania myszą, tylko zrobiłbym je mniej dzikie.

Jeśli AMOS Ci zwraca nowe położenie kursora, to wylicz sobie deltę po x, potem zakładając że kąt widzenia to równy jest `fi` (45 stopni? 60? 90?) a szerokość ekranu w pikselach `w` wylicz obrót `rho`:

rho = fi * dx/w

i wtedy powinno być mniej dziko. ;) Będą Ci wychodzić drzazgi typu 3,31 elementarnego konta, to te 0,31 albo odrzucaj albo zapamiętuj na kolejną klatkę i dodawaj do rho z kolejnej klatki. Drugi wariant lepszy, gdy ruchy myszą będą mniej zdecydowane lub ktoś będzie próbował dokładnie celować.

Jedno dzielenie większego problemu raczej nie zrobi, ale więcej takich spowoduje dość znaczne spowolnienie obliczeń - Amiga nie umie natywnie floatów bez koprocesora. Zawsze możesz się posiłkować arytmetyką stałoprzecinkową, wtedy będzie szybciej. ;)

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2017 07:25:57 przez teh_KaiN
[#100] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #99

Mały update:

- kontrola WSAD + STRZAŁKI + SPACE lub (poprawiona) MYSZ lub JOYSTICK, wszystko jednocześnie
- góry w tle
- sample kroków (thx to groovebox)
- gibanie się gnata :) przy chodzeniu i celowniczek

nadal niezrobione kolizje i cała reszta. Na A500 1MB działa znośnie

Link do aktualnego ADFa
[#101] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #100

Mały update:

No i super, tak trzymaj!
[#102] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #100

Gra sie super!!! szeroki uśmiech
[#103] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #100

OKOKOKOK
[#104] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #100

Rzeczywiście gra coraz lepiej wygląda. Pozwoliłem sobie uaktualnić film na YT (AE:D od 6:30), dodając do tego wersję Wolf3D na Commodore 64 :).
https://www.youtube.com/watch?v=D3FtDN5Qd_E
Pozdrawiam,
Zbylu
[#105] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #104

Zobaczyłem Alien Enemy: Dangerous w akcji (dzięki za filmik) i szczęka mi opadła! szczęka opada!

Kurde, wygląda naprawdę świetnie ok, racja OK
[#106] Re: Alien Enemy: Dangerous

@BULI, post #105

Dzięki za odzew chłopaki! Poprawiam teraz myszkę, żeby jeszcze mniej czuła była. Udało się też przyspieszyć całość o jakieś 30% :D W weekend nowy algorytm dla rysowania mapki i liczenia ruchów przeciwników będę pisał i jak się uda, to wrzucę aktualizację. Zbylu, Twój jutubowy kanał jest genialny OK
[#107] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #97

Wysylasz na RkLe Gamedev compo ? :)
[#108] Re: Alien Enemy: Dangerous

@twardy, post #107

Jeśli się wyrobię. Jeśli nie, to w przyszłym roku ;) Selur mi się kazał nie spieszyć
[#109] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #106

No właśnie, nie chciałem znowu przynudzać, że sterowanie myszą jest za szybkieszeroki uśmiech.
Co do sterowania Joy'em i klawiszami trochę za wolne. Wydaje mi się, czy rozmiar okna zmniejszyłeś? Poprzednio był chyba pełny ekran(?)
[#110] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AD99, post #109

Sterowanie będzie cacy jak z nim skończę :) Rozmiar okna mniejszy, bo koniecznie chcę żeby to płynnie chodziło na gołej 500ce. Za mały jest teraz?
[#111] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #110

Aż tak mocno mały nie jest, ale jest różnica. To przez to tło trzeba było zmniejszyć?Wcześniej wszystko chodziło u mnie płynnie.
[#112] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AD99, post #111

W sumie to można by to powiększyć w poziomie na cały ekran. Popróbuję. Wiele się wyjaśni, jak napiszę nowe rysowanie mapki, będę wiedział jak szybko to finalnie będzie chodzić.

Czy odczyt klawiszy (keystate()), dżoja i myszki (x + LMB) w pętli głównej spowalnia całość znacznie? Tzn zrobić wybór sterowania w menu, czy zachować wszystkie opcje jednocześnie w czasie gry?

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 12:03:23 przez mastaszek
[#113] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #112

Jak dla mnie to, może być wybór w menu, ale co kto woli. Bardzo dobrze grało się na samej klawiaturze(czego się nie spodziewałemszeroki uśmiech), ale zostawiłbym wybór grania na reszcie. Przy poruszaniu klawiszami np. do przodu trochę gra spowalnia. Wychodząc jednak poza "strefę walki" gdzie tylko jest tło, nasza postać przyspiesza.

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2017 12:14:02 przez AD99
[#114] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #106

Dziękuję Mastaszek :). A ja nie powiem, jestem pod wrażeniem twojej produkcji i jej rozwoju - stąd będę ją cyklicznie zamieszczał na kanale. Czekam z niecierpliwością na dalsze aktualizacje.
Zbylu
[#115] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #1

Każdy, kto zbiera WIP buduje?
Skontaktuj się ze mną.
Dziękuję, Chris

Ostatnia aktualizacja: 31.05.2017 16:43:06 przez AmigaNV
[#116] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AmigaNV, post #115

Hi

I've sent you a pm. Feel free to use English in this thread :D
[#117] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #110

Moim zdaniem dobieranie wielkosci okna w celu optymalizacji jest na tym etapie bez sensu. Pamietaj ze i tak musisz jeszcze miec moc na inne rzeczy, jak chocby sztuczna inteligencja, bardziej zaawansowana detekcja kolizji, odrysowanie statystyk na panelu itp. Takie zabawy z optymalizacja to na koniec raczej lepiej zostawic bo tracisz czas na cos co i tak bedziesz jeszcze przerabiac w przyszlosci.
[#118] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Axi0maT, post #117

A może by okno skalowane zrobić, wtedy każdy ustawiał by sobie w zależności na czym gra. Dużo roboty ?
[#119] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #106

offtopic, ale ważna i pilna sprawa. Jest jeszcze szansa na uratowanie gasnącego życia córeczki strażaka z oświęcimia.

Link do zbiórki
[#120] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #119

Symbolicznie- ale poszło ok, racja
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem