[#31] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #30

W hiresie są tylko belki. Ekran gry 320x100. Czułość spoko poprawię, teraz nie mam punktu odniesienia, bo testuję na taczpadzie na starym laptopie który ledwo ciągnie winuae i nie oddaje reczywistości.

Może to być fps, ale oś obrotu jest w miejscu gdzie stoi bohater (dokładnie to między jego stopami). W fps ten punkt jest niżej, bardziej 'pod nogami' gracza, w sensie w miejscu gdzie gracz siedzi na krześle :) Widać to, gdy patrzysz na moje wypociny i wyobrazisz sobie, że nie ma bohatera na środku i jest to fps. Zobaczysz, że dziwnie się jakoś obraca. Zmiana położenia tego punktu wymaga przerobienia sposobu wyświetlania - po prostu co innego wtedy widać na ekranie. Ale pomyślę - może będzie fps. To już w przyszły weekend będę siedział, bo w tygodniu młyn w robocie.

PS. początkowo miał być fps, ale coś mi nie grało przy obracaniu i wtedy zczaiłem że to jest obrót dobry, ale do third person persp raczej
[#32] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #31

Nie wiem czy to tak mialo byc, czy u mnie jakis bug pod WINUAE (A1200) ale teraz wszystko mam czarne, tylko sciany sa ciemno-niebieskie.
No i nie podoba mi sie ten ludek na pierwszym planie, lepiej by wygladalo typowe fpp.ok, racja
[#33] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #29

Na A500 (realnym sprzęcie)przetestowane:)1MB rev. 6.A, wgrane z goteka. Tło czarne, ściany granatowe. Gierka chodzi płynnie. Podoba mi się sterowanie. Czy można zamiast ludka z przodu dać pistolet (nawet z celownikiem)?Wyglądałoby to o wiele ciekawiej moim zdaniem.
[#34] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AD99, post #33

Tak, tło jest czarne (tzn. sufit czarny, podłoga ciemno-niebieska) a ściany niebieskie. To nie bug -
tak miało być.

Racja z tym chłopkiem na środku - w następnym preview już go nie będzie i na środek wstawię jakiś pistolet czy inny karabin. Będzie fps OK

Super, że nie tnie na a500 i dzięki za testy!
[#35] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #20

Fiu fiu, zaj%^$^#e naprawdę Dajcie najnowszą wersję na YT, nie dam radę póki co po testować na real maszynie.
Może z tego być niezły hicior
[#36] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #34

Nie ma sprawyOK
[#37] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #34

Mogę wrzucić ludziom z EAB nową wersje na The Zone!?
[#38] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #37

Jak najbardziej! Tylko niech wiedzą, że to próby są dopiero i temu to tak lipnie wygląda na razie.
[#39] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Hellena, post #35

Jest i najnowsza wersja na YT: https://www.youtube.com/watch?v=DiVYIgMpN50
[#40] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #39

Dzięki
[#41] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #38

Jak dla mnie pomysl z ludzikiem nie jest zly, sterowanie jest mega wypas!!!! Popros kogos o grafike bo nawet w taki preview fajnie sie pykaszeroki uśmiech
[#42] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Geeman, post #41

No, tylko jakby ten ludzik był większy, bo wygląda jak krasnal przy przeciwnikach. I może przesunąć go w lewo lub w prawo, jak we współczesnych grach?
[#43] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #32

UDA SIĘ! szeroki uśmiechszeroki uśmiechszeroki uśmiech BĘDZIE FPS! :)

Nie wytrzymałem i siedząc w robocie dłubię w amosie i udało się to przerobić na fps z bronią zamiast chłopka. Oś obrotu przesunięta i wszystko działa. Jeszcze poprawki kosmetyczne, zmniejszenie czułości myszy, dostosowanie kolizji i dodanie sampli i wstawię preview. Jak zdążę, to dziś w nocy. Stay tuned ;)
[#44] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #43

Zacieram łapki:).
[#45] Re: Alien Enemy: Dangerous

@SuperBuster, post #42

Przeciwnicy wyglądają trochę, jak kosmici z Another World ::D
[#46] Re: Alien Enemy: Dangerous

@okejokej, post #45

raczej z Etiopii szeroki uśmiech
[#47] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #39

Zapowiada sie swietnie. Jestem ciekaw wersji z widokiem fps. Wiem ze wersja jest typowo robocza i testowa ale na tym etapie proponuje uzyc jakiejs ogolnie dostepnej grafiki - chocby z jakichs gier. Pelno tego w necie. Az sie prosi o uzycie teksturek i spriteow z Dooma. Serio duzo to zyska wizualnie, bo wiekszosc jednak nie jest programistami i mysle ze nie sa w stanie tak do konca wychwycic jak wielki potencjal kryje sie w tym silniczku :)
[#48] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Axi0maT, post #47

Zgadzam się i czekam na kolejną alpha version :)
[#49] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #43

Czekam, mam nadzieję, że nie będzie zbyt późno kolejna wersja testowa:)szeroki uśmiech
[#50] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #48

Nie udało się wczoraj, bo zasnąłem :) Kolizje jeszcze nie zrobione, bo muszę je trochę przerobić, ale wrzucam to co jest. FPS i mniejsza czułość myszy (dobra jest teraz?) + sampel

Obcy trochę wygląda jak z Another World, bo to JEST obcy z Another World, ten który się pojawia w tle w drugim etapie zaraz na początku, przy wiszącej klatce.

Panowie, ja wiem że to graficznie lipa jest, ale tu się toczy walka z ograniczeniami - jakby się dało na a500 wstawić ściany i sprajty z dooma, to by to ktoś zrobił w 92 i dziś by wszyscy mieli w domach i biurach amigi i workbench zamiast pc z windowsami :) Niestety, sprajty w 4 kolorach i szerokość 16pix (temu te chłopki takie chude). Ściany też 4 kolory :(

Link do ADFa

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2017 10:04:56 przez mastaszek
[#51] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #50

Ręka z gnatem suuper:)
Oczywiście testowane na A500 tak jak wcześniej-wydaje mi się, że teraz za wolno działa sterowanie WSAD, a ciut za szybko obrót myszą.
[#52] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AD99, post #51

No sterowanie w ogóle muszę przepisać na nowo, bo wszystko robione na szybko i teraz widzę, że mi zmiany w odczycie myszki psują coś w obrotach i pozycji na mapie. Ponaprawiam w weekend. Dzięki za test i za to, że namówiliście mnie na fpsa - lepiej to chyba teraz wygląda, niż z chłopkiem na środku.
[#53] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #50

Wydaje mi się że siatka 16x16pix to spory obszar i wiele da się z 4 kolorów wycisnąć.
Ale fakt, zależy jeszcze od tego co chce się osiągnąć :/

Wydaje mi się że grafika na ten czas jest ok, wszystko jest jednak bardzo ciemne i nie bardzo cokolwiek widać :/

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2017 13:06:22 przez Koyot1222
[#54] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #53

Koyocie z czego to graficzki?
[#55] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #54

z głowy Koyota.
[#56] Re: Alien Enemy: Dangerous

@recedent, post #55

Mogę je tam stawić??? Mogę mogę mogę?? :D :D :D Czy może nie, bo sprajt jest zrobiony pod jakiś inny projekt?
[#57] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #56

To na szybko "uklejone" ludki.
Mam nadzieję, że będą dobrą inspiracją Możesz ich używać a i na podstawie tego, można kleić następnych OK

Ostatnia aktualizacja: 10.05.2017 14:49:27 przez Koyot1222
[#58] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #53

To jest 5 kolorow, niestety kolor tla tez jest liczony do puli
[#59] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #58


No, ostatecznie dało by się też pozbyć jednej barwy...
[#60] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #59

Ja chyba coś nie kumam, który z czterech kolorów będzie użyty jako kolor tła?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem