[#121] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #108

Znalazłem dobrą referencję dla Twojej gry. Co prawda to dreamcast ale może trzymać się takiego wektorowo-tronowego klimatu?

Youtup
[#122] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #121

No to byłby dopiero wypasik
[#123] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AmigaNV, post #115

Let me narrow my request down a bit.:)

Does anyone have the recent file AED02.adf?

Thanks!

Chris
[#124] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #114

No i klops. Chciałem większy ekran i nie chce to iść na A500. Aktualna wersja napisana od początku, z wykorzystaniem wcześniej nabytego doświadczenia :D Nie ma przeciwników i nie ma kolizji, ale można pochodzić i postrzelać. Czyli się niejako cofnąłem w rozwoju, ale nowa wersja jest bardziej zaawansowańsza teknologicznie ;) Okienko muszę jednak zmniejszyć, albo zasięg rysowania - jedno z dwóch, bo amos łapie zadyszki.

Sterowanie (robocze):

WSAD + strzałka lewo/prawo = chodzenie i obrót
spacja = strzał
R = przeładowanie
esc = wyjście


Link do aktualnej wersji

PS. za mur nie wyłaźta, bo tam już nie ma sortowania i się kaszani obraz

PS2. dłuugo się ładuje, ale miejsca na dyskietce dużo zostaje za to

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2017 23:02:53 przez mastaszek
[#125] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #124

Wlaczylem na szybszej konfiguracji WinUAE i szkoda, ze tekstury sa tak malo kolorowe ale jak na AMOSa z takim wielkim oknem to naprawde niezle to smiga. OK ok, racja
[#126] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #124

NAJS! Gra wygląda znacznie lepiej z użyciem mniej roboczych grafik.
Jestem naprawdę pełen podziwu Twojego techa i nawet nie wiesz jak bardzo bym chciał pogapić się na źródła. Co prawda są różnice w fpsach w zależności od tego ile masz na ekranie, bo poza murem gra chodzi szybciej. Tak czy inaczej skybox rewelka, podobają mi się pioruny, które chyba właściwie zrobiłeś za darmo względem wydajności, podoba mi się też przyciemnianie dalszych elementów ekranu.

Kończ to do października, to nie wiem czy ktokolwiek będzie w stanie Twoją produkcję na RKLE17 przebić. Zaorasz podium i dostaniesz +milion do motywacji ;)
[#127] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #124

Sweet stary. Nawiąż współpracę z jakimś muzykiem (oprawa, sample) i grafikiem (oprawa gfx i inne) a sam skup się na AMOSie, potem RKLE i jesteś Rulez!
[#128] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #124

A no i jest bug taki, że idąc W nie można w międzyczasie skręcać strzałkami lewo/prawo. Pewnie wina jakiegoś nieszczęsnego elseifa.
[#129] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #128

Faktycznie, albo chodzenie, albo obrót - do naprawienia. W ogóle całe tło jest praktycznie darmowe, bo podłoga to ruchoma tęcza a skrol tła to screen offset i całość jest w dual playfield, czyli dostałem to prawie bezkosztowo. W przyszły weekend opublikuję kod źródłowy, tylko muszę w nim posprzątać trochę.

Jak już ogarnę większość kodu, to dopiero wtedy na poważnie poproszę dobrych ludzi od grafiki i dźwięku z ppa o pomoc, bo nie chcę nikogo angażować jeśli nie mam pewności, że to się wszystko uda. Ale jesteśmy coraz bliżej. Chciałbym by to był wspólny wysiłek ku chwale ojczyzny, nie nastawiony na zarobek, a jedynie robiony dla satysfakcji i pokazania, że Polak potrafi, a co?! :D I mam nadzieję, że jak najwięcej użytkowników ppa będzie w creditsach - od gfx i msx, przez testerów, aż po ludzi wspierających dobrym słowem i radami.

Czy zdążymy na RKLE? Się zobaczy, ale bez ciśnienia, lepiej za rok niż na szybko crapa pokazać. Miło mi, że się Wam te wypociny podobają. AMOS POWAAAHHHH! ;)
[#130] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #124

Kurcze Panowie sprawa jest, czy możecie nagrać filmik z aktualnej wersji? Śledze projekt z wielkim zaciekawieniam, a jestem na wyjeździe i nie mam możliwości przetestowania najnowszej wersji Po komentarzach widzę, że dużo mnie omija

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2017 13:36:50 przez panti1801
[#131] Re: Alien Enemy: Dangerous

@panti1801, post #130

To, co jest niewidoczne pobudza wyobraźnię.
[#132] Re: Alien Enemy: Dangerous

@panti1801, post #130

Przyjdzie niezawodny Zbylu filmowiec i pewnie załatwi sprawę :)

Dorwałem RSI Demomaker, którym się bawiłem za dzieciaka i pytanie (wiem, że to pierdoła w sumie): czy dobrym pomysłem jest dogranie małego interka do bootsectora? Demomaker ma taką funkcję. Będzie to fajne, nostalgiczne nawiązanie do starych czasów, czy wymyślam, przekombinowuję i nie powinienem już jarać tego g*wna, bo mi ryje mózg? ;) Dajcie znać

PS Intro, w sensie takie cractro - jakiś scroll sinusoidalny i gwiazdy w tle, lub copperbary.

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2017 13:59:36 przez mastaszek
[#133] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #132

Widziałbym jako cracktro, takie jak drzewiej widywało się przed szpilem. Cracked by Razor1911 albo Sunflex.. ehh, to były czasy
[#134] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #133

Właśnie o takie coś mi chodzi! I chyba muzyczkę można tam też dograć. Będzie powrót do przeszłości hehe
[#135] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #134

Szkoda, że ściany są tylko w 4 kolorach. Chciałem podmienić grafikę dla ścian ale zapomniałem, że kolor czarny jest przezroczysty i zamiast nich wyszły mi siatki.
Fajnie jakby gra poszła w tę stronę. 8 Bit Killer jest tylko w 8 kolorach i prezentuje się fantastycznie. Nie musiałbyś tracić kolorów na przyciemnianie ścian.
[#136] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Leon, post #135

kolory

ekran gry:
0 przezroczysty dla dual playfielda

1-3 kolory dla bobów ścian (dowolne)
Ściany tylko na tych 3 kolorach

4 czarny
5-7 kolory dla bobów przeciwników (dowolne).
Przeciwnik w sumie ma 5 kolorów: 0 przezroczysty + 4 (czarny) + 5-7 (dowolne)

ekran tła:
8 czarny (stały)
9 przezroczysty (przepuszczający rainbowa)
10 -15 kolory dla tła (dowolne, na jednym jest akurat teraz błyskawiczny efekt atmosferyczny:) )

podłoga:
robiona na tęczy, można ustalić dowolne barwy

dolna belka:
paleta 32 dowolnych kolorów

sprite pistoletu:
16 dowolnych kolorów (szer broni max 32px - sklejone dwa sprajty; wysokość dowolna)


Przyciemnianie ścian jest bezkosztowe, bo i tak jest zrobione na tych samych 3 kolorach. W dodatku boby tych najdalszych, najciemniejszych ścian są tylko 2 kolorowe - wiesz, optymalizacja :)

Więc podsumowując, ściany kolorów więcej mieć nie będą :(
[#137] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #132

[#138] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #137

Zbylu OK

Czy wie ktoś może jak w amosie w muzyką? Jak ją odegrać, czy może grać i jednocześnie będzie słychać sample strzałów? Jaki konkretny musi być format, czy to jest pamięcio/szybkościo żerne i czy warto się tym zająć, czy olać i zostawić same sample?
[#139] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #136

Skoro tylko 4 sprajty (2 sprajty robią sprajt 16-kolorowy, takich dwa obok siebie) idą na broń, to na co przewidujesz zużyć kolejne 4? ;)
[#140] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #139

A widzisz, się nawet nie zorientowałem, że mi sprajtów zostało :) Co proponujesz?
[#141] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #137

Zbylu, już mi lepiej

Co do samego dema to jest MOC
[#142] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #140

Większą broń do 48px może, pozostałe dwa sprajty: jeden na celownik, drugi nie wiem na co.
[#143] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #142

I to jest bardzo dobry pomysł, może duży shotgun na środku? No to już przyszli autorzy grafiki mają wskazówkę ;)

A drugi sprajt na nadlatujący pocisk przeciwnika :D

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2017 15:57:30 przez mastaszek
[#144] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #136

Nie daje mi spokoju pytanie, mianowicie dlaczego zrobiles to na dualplayfield ?
Przeciez na zwyklym ekranie np. LOWRES 8 kolorow bylo by szybciej. ok, racja
[#145] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #144

Bo w tle mam niebo i cały ekran przesuwam przy skrolu, nic tam się nie odrysowuje, nawet tego ekranu w tle nie tykam. No i mam więcej kolorów. Bo na jednym 8 kolorowym ekranie miałbym po 4 kolory na ściany i przeciwników i koniec, albo jeszcze mniej jeśli chciałbym rainbowa. A tak, to jest kilka kolorów więcej bez (przynajmniej tak myślałem) uszczerbku na szybkości.
[#146] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #145

Czyli, na pierwszym ekranie rysujesz 4 kolorowe tlo i przesuwasz je screen offsetem a na drugim stawiasz sciany z bobo'w i wyswietlasz sprajty broni?
To jest tryb dual 8 + 8 ?
[#147] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #146

Tło ma 8 kolorów i je przesuwam screen offsetem. Na tych kolorach (8-15) jest też rainbow podłogowy. Pierwszy ekran też ma 8 kolorów, na nim wszystko rysuję. Czyli tak jak piszesz, dual 8+8.
[#148] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #147

Ok kumam.
[#149] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #137

Dzięki za Video!

No to niebo i błyskawice- SUPER OK
[#150] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Leon, post #135

8 Bit Killer jest tylko w 8 kolorach i prezentuje się fantastycznie.


Naliczyłem więcej kolorów niż 8, nie wiem, może się mylę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem