[#211] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #205

@Koyot: piękne to wszystko OK

Montuję, montuję...

Niestety lipa z lampą Broń będzie jednak na spritach, więc max szerokość to w sumie 64px (4 sprity, 16px szerokości każdy, wysokość dowolna). Lampa się nie mieści, bo sama kusza ma 64px :(

ALE za to mamy teraz na broń całe 16 niezależnych kolorów i możliwość animacji. Wstawiłem kuszę (jako 4 sklejone sprity) i dodałem jej gibanie się na boki przy chodzeniu i jest piknie :D

Powód robienia broni na spritach: drugi plan dual playfieldu jest wykorzystany do rysowania ścian, a pierwszy plan do rysowania przeciwników (dzięki Selur za pytanie o duala, które to pytanie podsunęło mi pomysł zamiany ekranów dla bobów przeciwnika) a nie broni i dlatego mamy teraz na przeciwników 8 niezależnych kolorów i brak ograniczenia rozmiaru przeciwnika.

Zapodam adfa jak skończę robienie sterowania myszką, jutro może się uda. ObsługaMychy a'la teh_Kain nadciąga :)
[#212] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #211

To jak będzie projekt bliżej końca, to pogadamy o tym jak się pisze na Amidze i jak copperem zrobić sobie kolejne 4 doklejone sprajty po drugiej stronie ekranu. Mam tylko nadzieję, że amos pozwala na dostęp do copperlist ;)
[#213] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #211

Z tą lampą to był tylko koncept, ale ubolewałem trochę nad tym, że broń nie jest animowana
Ale skoro piszesz, że mieszcząc się w kwadracie 64x64 mogę animować broń to jest super wiadomość szeroki uśmiech Pomyślę nad tym i wrzucę jak będę miał już coś gotowego
Z tymi teksturkami jeszcze myślałem... Czy przewidujesz w grze takie elementy jak np beczki? (nie muszą koniecznie wybuchać, po prostu mogą stać) To by mogło sporo urozmaicić przestrzeń jeśli nie zaważyły by mocno na ilości wrogów. Można było by zrobić beczki, świeczniki, proporce zwisające, stojące lampy, stoły itp. Ale to tez luźna sugestia


Ostatnia aktualizacja: 18.07.2017 08:18:41 przez Koyot1222
[#214] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #213

Stworek, dopiero zarys, paletkę trzeba zmienić. W kwadraciku 64x64 można jeszcze sporo zmieścić, jakieś kolce albo skrzydła, ewentualnie dodać mu kajdany itp.

[#215] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #214

Kapitalne. OK
[#216] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #214

@Koyot geniuszu zrobiłeś stworka na tej samej palecie co lampę, więc lampa powróciła jako bob OK Z beczkami się powinno udać, zobaczymy.

Na razie wrzucam podglądzik, nic jeszcze nie działa, wersja bardzo próbna, nie do publikacji :) WSAD + myszka. Pod emu chodzi, prawdziwa a500 wywala błąd odczytu dyskietki (z goteka). Chyba wiem gdzie problem, ale teraz idę spać...

Dobrejnocki

Link do adfa

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 03:58:25 przez mastaszek
[#217] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #214

@Koyot jak widać na najnowszej odsłonie, lampa nie może być całkiem po lewej, bo by bohater nie przeszedł przez żadne drzwi ;) Ale...

Idealnie by było, gdybyś zmajstrował broń szeroką na 32px i do tego w drugiej ręce, trzymany bliżej broni np zajebisty świecznik ze świeczką / pochodnia / latarka / cokolwiek ale też szerokie na max 32px.

Miałbyś na te dwa obiekty 16 kolorów (niezależnych od wszystkiego innego). Do tego animacja i broni i świecidła i będzie pięknie :)

Dolna belka ma niezależne 32 kolory.

Ściany mają swoje niezależne 3 kolory + alfa.

Zostaje paleta 8 kolorów (0 alfa) na: przeciwników, beczki, apteczki, klucze, itp... Czyli mało kolorów na wiele obiektów. Można podmieniać paletę np co pomieszczenie, ale różnej palety przeciwnicy będą musieli wchodzić osobno... Tzn. nadbiegać hodrami, ale nigdy różnego typu hordami jednocześnie ;)

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 05:19:04 przez mastaszek
[#218] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #217

Miałeś iść spać o 3:53
Gratulacje zapału i trzymam kciuki
[#219] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #217

Wow! Fajnie to działa! Super!
Mam jednak taką "sugestię" Bo wydaje mi się, że niepotrzebnie pchałem Cię w ten pomysł z lampą


Wizualnie, broń wiele traci na zmniejszeniu do rozmiaru 32x32pix Proponował bym jednak zrezygnować z lampy i zostawić broń jak jest. Wiem, że to krok w tył, nie naciskam, decyzja należy do Ciebie. Wydaje mi się, że pozostawienie broni tej wielkości, lepiej zaanimowanej przy strzale, może bardziej przydać się grze.


W głowie mam taką kolorystykę.


Podrysowałem panel


Super, że stworek wszedł w tym rozmiarze ramki szeroki uśmiech W grze wygląda bardzo fajnie. Muszę nad nim popracować.
Wydaje mi się, że w pierwszej kolejności zrobię trochę klatek do broni a potem podrysuję stworka.
[#220] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #217

Czy tylko mi ta wersja guruje? Odpalam pod WinUAE, konfig "czystej" A500 z 1MB Chip i KS1.3.
[#221] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #219

Jeżeli zależy Wam na świetle, to może pod montujecie latarkę do kuszy ? pomysł
[#222] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #220

Nie tylko tobie
[#223] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #220

Emulatory są fuj szeroki uśmiech
[#224] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Hellena, post #221

To jest niezły pomysł, tylko latarka podmontowana przy broni (najczęściej pod lufą) daje światło w postaci snopu (spot), podczas gdy latarnia to światło punktowe (point). I o ile przy latarni rozjaśniasz najbliższe otoczenie to przy latarce wypada rozjaśnić tylko okrąg na który pada snop światła (a to przy bliższych/dalszych elementach będzie kłopotliwe).
[#225] Re: Alien Enemy: Dangerous

@recedent, post #224

Bo to musi być kusza + kandelabra, taka jakaś hybryda
[#226] Re: Alien Enemy: Dangerous

@recedent, post #224

To może nie taką specjalizowaną do broni, ale zwykłą turystyczną latarkę
[#227] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Hellena, post #226

Która masz bohater kupił na promocji w Biedronce.
[#228] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Hellena, post #221

Zbyt dużo kombinowania z tą kuszą, lepiej skupić się na innych aspektach gry W sumie można temat zostawić na koniec.
Zrobić opcję ale Doom, ten nowszy.
Broń sama na ekranie lub sama lampa. Przełączamy na lampę, broń się chowa, lampa się pojawia. W międzyczasie paleta tekstur zmienia się na ciemniejszą (kiedy jest broń) lub jaśniejszą (kiedy jest latarka) żeby lepiej było widać ściany.
Wtedy miałbym 64piksle na jedną i drugą rzecz, z zaznaczeniem, że na ekranie zawsze była by tylko jedna z nich widoczna pomysł
Teoretycznie obydwie rzeczy można było by animować...
Tu pojawia się kolejna rzecz, że można było by dodać opcję naładowania latarki i można było by bateryjki dodać... Stwór któremu zaświeciliśmy w oczy latarnią mógłby być łatwiejszy do zabicia. Na przykład po zaświeceniu latarką robiłby się jak kamień i chwilę by się nie ruszał. Wtedy mielibyśmy w zasadzie 2 bronie.
O matko ale pojechałem... Ale może to by się nadawało do gry o nazwie "BLASK"
- Mamy latarkę, która paraliżuje stwory na chwilę blaskiem. W międzyczasie trzeba zbierać baterie do latarki tak samo jak naboje. Bo jeśli bateria się wyczerpie to jesteśmy zdani tylko na pistolet? pomysł

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 10:06:11 przez Koyot1222
[#229] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #228

poprzednia sesja już wygasła, z tym blaskiem oślepiającym latarki, to chodziło mi o coś takiego


Lewy przycisk myszy strzał, prawy przełącza między latarką a bronią. Wtedy wygodnie strzelalibyśmy i świecili latarką stworowi co jakiś czas na zmianę w oczy. Blask, zmiana na broń, kilka kul, unik, zmiana na lampę i kilka kolejnych kul.
Niektóre stworki mogły by być odporne na latarkę, np takie bez oczu, inne po zaświeceniu w oczy nakrywały by się skrzydłami albo osłaniały skorupą i postrzelenie ich w tej fazie nie było by możliwe. Wtedy gracz mógłby kombinować, jednego stwora tak, innego inaczej itd.

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 10:43:27 przez Koyot1222
[#230] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #229

Dobry pomysł. Przynajmniej będzie jakieś nawiązanie w samej grze do tytułu
[#231] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #229

Potwór powinien IMO bardziej zaplatać palce na twarzy, bo tak jak robi to bardziej składa ręce do modlitwy.
[#232] Re: Alien Enemy: Dangerous

@recedent, post #231

Oj tam, się czepiasz Sie poprawi.


Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 10:55:35 przez Koyot1222
[#233] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #228

Ludzie strasznie na to narzekali w doomie 3 aż powstał z tego wszystkiego duct tape mod przytwierdzający latarkę do broni. Potem w re-edycji BFG edition wprowadzili ten ficzer jako oficjalny. Jedyne co ratuje ten pomysł, to faktycznie działanie bojowe samej lampy.

@Mastaszek, póki co bym poszedł na Twoim miejscu w sprajty 64px, bo zrobienie dwóch takich na skrajnych krawędziach ekranu copperem jest względnie wykonywalne. Ewentualnie sama broń nie trzymana pod skos tylko na wprost - jak w doomie - sprajt się zmniejszy na szerokości, choć nie będzie to aż tak fajnie wyglądać.
[#234] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #216

Odpaliłem na A1200 z 030 - jestem pod wrażeniem, nie ma kolizji ze ścianami ale wszystko zaczyna fajnie wyglądać, BRAWO !!!
[#235] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Koyot1222, post #229

@Koyot OK Lewy i prawy przycisk myszki i reakcja stwora lol

Link do pomysłowości Koyota

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2017 15:01:27 przez mastaszek
[#236] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #235

Pozwoliłem sobie wrzucić nowe demko na EAB The Zone! Jak nowa nazwa będzie po ichniemu, Shine, Glow?
[#237] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #236

Proponuje "POLISH"
[#238] Re: Alien Enemy: Dangerous

@waldiamiga, post #236

Lepiej "Shine" :) Glow się skojarzy z Gloom czy coś ...
[#239] Re: Alien Enemy: Dangerous

@X-Type^HVR, post #238

A ja proponuję po angielsku "Light".
[#240] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Hexmage960, post #239

Biorąc pod uwagę działanie lampy, idealne będzie "Glare" ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem