[#331] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #328

Widac, ze technicznie jest to bardziej zaawansowane ale widac tez duza roznice w predkosci dzialania na minus.
[#332] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #331

Widac, ze technicznie jest to bardziej zaawansowane ale widac tez duza roznice w predkosci dzialania na minus.


Coś za coś, z tym, że Autor pisał, że na na optymalizacje jeszcze przyjdzie czas, więc mocno trzymam kciuki OK
[#333] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #331

No optymalizacje przede mną. Musze to teraz przepisać, żeby było czytane bez tablic,czyli wpakować to do slowramu i czytać peekiem. Jak usprawnię krytyczną pętlę w której czytam z tablic 5000 razy, to będzie dużo szybciej.

A co do Blasku, to wersja z rkle poszła do kosza i teraz od nowa na nowym silniczku może się uda. Termin ukazania się pełnej gry odkładam w nieokreśloną i raczej odległą przyszłość, mniej więcej tam gdzie leżą projekty Roberta ;) To jest nieustający work in progress pewnie jeszcze na lata (dekady?)
[#334] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #333

A owszem, czytanie z pamieci bez uzycia tablic bedzie duzo szybsze ale to w przypadku kiedy czytasz duzo razy 2bajty a nie 4 jak wlasnie w tablicach.
btw: niestety w Amosie odczytanie bajta zajmuje tyle samo czasu co odczytanie dwoch.
[#335] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #334

O i to jest bardzo cenna informacja! Dzięki! bo bym się męczył niepotrzebnie żeby próbować bajty czytać gdzie się da nawet na około, a tylko bym czas stracił. A tak to wygodnie przeczytam worda* :) elegancko panie Selur OK

* a wszystko mam na wordach żadnych longwordów, więc wypasik :D

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2018 01:04:52 przez mastaszek
[#336] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #334

To nie jest kwestia Amosa, tylko MC68000, odczytanie/zapisanie bajta lub slowa/worda zajmuje tyle samo czasu procesora. Dopiero odczyt dlugiego slowa/longworda jest szybszy o 4 cykle, niz dwukrotny odczyt worda.
[#337] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #335

No to jeszcze kilka innych podstawowych

nie uzywac!!
- If warunek Then cos tam w linii. Robic zawsze w bloku If/Endif
- przekazywania parametru Param z procedury i najlepiej tez do procedury
- zadnych petli For/Next z procedurami w srodku
- warunkow wielokrotnych w jednej lini If A and B or C and D and E itp....
- warunkow <=, >=, <>

Goto i Gosub sa szybsze niz Procedury.

itd... itp...

p.s.
swoja droga mozna by sie pokusic o stworzenie jakiejs listy skutecznej "optymalizacji" w Amosie, bo to nie jest wcale oczywiste ze wzgledu na 'specyficzny' kompilator.
[#338] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #337

nie używam procedur w ogóle :)

ale się zdarza:
- warunkow wielokrotnych w jednej lini If A and B or C and D and E itp....

kolejna cenna rada dzięki, przyda się!
[#339] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #337

Goto i Gosub sa szybsze niz Procedury


Właśnie się kiedyś zastanawiałem nad tym.
[#340] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #338

Czemu Amos a nie BlitzBasic ?
[#341] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Sventevith, post #340

bo kocham amosa :D


QUAD tu jest LINK do ostatniej wersji, trzeba szybki winuae i 1+1 ramu (chyba). WSAD+myszka. Można lampą mignąć, ale poza tym nic tam nie ma. Prace stanęły z braku czasu, ale pewnie znów ruszą. pozdro
[#342] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #341

Ej, to ja zadam pytanie z bomby. Nowy engine przewiduje coś nowego gamplayowo? Jak nie lub tylko umiarkowanie, to może byś udostępnił jakiegoś toola ludziom żeby mogli się pobawić w nowe poziomy do wersji Z RKLE17? Albo dorób naprędce czytanie map z plików tekstowych żeby można było sobie to łatwo z palca edytować.

Jak skończysz pracę nad nowym engine'em to weźmiesz sobie te poziomy i nagle Twoja gra ma treści na parę godzin rozgrywki. ;)

Ostatnia aktualizacja: 07.07.2018 19:21:53 przez teh_KaiN
[#343] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #342

Nowy engine to ciągłe próby i błędy i szukanie rozwiązań. I dopiero jak to będzie działać to będzie czas na tworzenie treści (w sumie w tej nowej wersji można przerysować iff mapki ;). W tej starej wersji trudno by było o edycję, bo tam wszystko było z palca na sztywno i na szybko przed rkle wklepywane. Jak się zmieni jakiś element, to reszta się wywali. Dlatego właśnie robię od nowa, żeby można było łatwo mapy edytować i czy tworzyć poziomy.

Z dobrych wieści, to w końcu (dopiero teraz) zrozumiałem (w pełni) mechanizm raycastingu wolfensteina. A to wiele zmienia ok, racja
[#344] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #341

No ściany wyglądają o niebo lepiej i zaczyna fajnie się to prezentować, szacun
błysk lampy też fajnie działa jak się ściany rozświetlają :)
odpalałem na A1200 + Apollo 060/80 nie mam nic słabszego pod ręką, może jutro wyciągnę jakąś A500 z 2mb chipu to jeszcze sprawdzę OK
[#345] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #343

Ja raycasting ogarniałem na bazie tego jak miałem zajawkę na Copperchunky i chciałem na tym zrobić swoją grę. Kiedyś do tego pomysłu wrócę. ;)
[#346] Re: Alien Enemy: Dangerous

@teh_KaiN, post #345

Fajnie, poczytam bo jestem na etapie dokształcania.

QUAD nie odpalaj na a500, bo nie pójdzie - brak optymalizacji
[#347] Re: Alien Enemy: Dangerous

@selur, post #331

Heja

Wrzutka z prac na ścianami. Po optymalizacjach idzie na pięćsetce z 1mb. Gra w 6 kolorach

Chodzenie nie działa i nie ma kolizji, ale jest obrót na myszce i da się przesuwać na WSADzie. Plik wykonywalny "blask"

LINK DO ADFA
[#348] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #347

Ściągnąłem, odpaliłem - fajne. Cieszę się że kontynuujesz, trzymam kciuki za postępy.
[#349] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #347

Ha, czyli Blask jeszcze całkiem nie umarł OK
[#350] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #347

Kurka wodna, super to wygląda. Trochę długo się uruchamia, przez co myślałem w pewnym momencie, że się zawiesiło.

Generalnie nigdy nie wchodziłem w ten wątek, gdyż gra ma nieprzystający do niej tytuł. Jakby to było Blask 3D, to co innego :D

Naprawdę, zrobić samemu taki silnik zasługuje na uznanie. Wiem, że są pewne niedociągnięcia, ale i tak jest elegancko. Bardzo lubię gry typu Wolfenstein i zawsze mi ich brakowało na Amidze.

A co to jest ten AROS? Myślałem, że to system operacyjny, a tutaj on się uruchamia z dyskietki?
[#351] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AmmigaCDTV, post #350

A co to jest ten AROS?

to bóg Wojny, syn Zusa

[#352] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AmmigaCDTV, post #350

Chyba AMOS nie AROS
[#353] Re: Alien Enemy: Dangerous

@Norbert, post #352

OK, już wiem o co chodziło. Uruchomiłem WinUAE i podpięło mi jakiś domyślny kickstart AROS. Teraz podpiąłem zwykły kick i gra uruchamia się dużo szybciej niż na AROS'ie.

AMOS to oczywiście wiem co to jest :D
[#354] Re: Alien Enemy: Dangerous

@AmmigaCDTV, post #353

I dlatego zaskoczyło mnie pytanie dotyczące AROSa
Ale już wszystko wyjaśnione. szeroki uśmiech
[#355] Re: Alien Enemy: Dangerous

@BULI, post #349

Dla zainteresowanych :)
[#356] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #347

Dobre to to! Dobre! OK
[#357] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #355

trzymam kciuki, mam nadzieje, ze uda sie ukonczyc!
[#358] Re: Alien Enemy: Dangerous

@mastaszek, post #347

Ciekawe, ciekawe :) mam nadzieję że uda się ukończyć.
[#359] Re: Alien Enemy: Dangerous

@zzielinski, post #355

Na razie trudno coś więcej powiedzieć. Dla przypomnienia obajrzałem sobie filmik z ostatniego "starego" Blasku i tam jednak jako całość wyglądało to lepiej (tak, wiem tam było trochę bajerów, a tu autor skupia się na doskonaleniu samego engine) ok, racja
[#360] Re: Alien Enemy: Dangerous

@BULI, post #359

Witajcie

Wrzuciłem adfa testowej wersji silniczka. Dodane chodzenie w 8 kierunkach na wsad + detekcja ścian i 'ślizganie' się po nich + przesuw tła zgodny z obrotem. Jest też jedna zupełnie nowa rzecz, ale to już spostrzegawczy spostrzegą ;)

Powinno iść na pincetce, jutro sprawdzę na prawdziwej. W winuae idzie. Broń belejaka, bo potrzeba było jakiejś szerokiej na 16px.

Teraz urlop a potem powoli ogarnianie przeciwników i całej reszty. Taki plan.

LINK DO ADFa
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem