[#691] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #686

Kupujesz dwa egzemplarze gry i jedziesz na dwie Amigi jednocześnie ;p

Widzę, że przypomniało Ci się z akranoida ta gra z wieloma kulkami na raz
1
[#692] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #690

Na tym etapie to i tak już jest inna gra niż Yoomp.


Trochę inna na pewno, ale po prostu "inna gra"? Mam nadzieję, że nie Jest bardzo efektowna audiowizualnie i korzystająca z możliwości 32-bitowca, posiadająca także rozbudowaną, wzbogaconą i urozmaiconą rozgrywkę, jednak core gameplay'u Yoompa wydaje się być na miejscu, co ja osobiście uważam za zaletę, a ewentualne dalekie odejście i zbyt dużo rokokoko (multi-kulki) już może mniej
Ale nie ma powodów do obaw jak sądzę, od początku do końca wiesz co robisz przecież OK

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2021 13:49:25 przez Jacques
[#693] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #690

Wersja cyfrowa zakupiona, teraz tylko czekać i się cieszyć.
[#694] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #693

Ja mam plan na zakup. Mikołaj się nie popisał jak zwykle i ciężkiego wsparcia oczekuje w tym roku. Zdążę przed 24 zamówić. W sumie wstyd przyznać, ale poza grami na coverCD naszych magazynów to będzie pierwsza, naprawdę kupiona gra na Amigę. Kupiliśmy raz kumplowi Syndicate na 18 i zrzutka była potrzebna.

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2021 20:41:57 przez MisOr
[#695] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #690

Pytanie, czy osoby, które złożyły zamówienie dostaną jakąś informację zwrotną, potwierdzenie złożenia zamówienia czy po prostu po wydaniu gry będzie info do wszystkich? Pytam, ponieważ osobiście nie otrzymałem takowego potwierdzenia.
[#696] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #695

Dostałem właśnie, z fakturą w załączniku.
[#697] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #695

Jeśli zapłaciłeś zwykłym przelewem to otrzymasz fakturę dopiero gdy pieniądze pojawią się na koncie.
[#698] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #697

Tak, płaciłem zwykłym przelewem a do tego był to piątek około 17 więc, co za tym idzie, pieniądze pewnie dotrą dopiero po weekendzie.
[#699] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #674

Super, bardzo mnie to cieszy. Szykuje się gra na długie godziny.
[#700] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #1

Jutro (środa) o 16-tej będzie u Larka ogrywanie pierwszych ośmiu poziomów Jumpa! na Amidze 1200.

6
[#701] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #700

Pewnie powtórzę pytanie, które tu padło, ale do kiedy trwa preorder?
[#702] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #700

Atarowiec ogrywa gre amigowa ? .
s bomba!

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2021 15:26:53 przez Dorian3d
[#703] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Renton, post #701

Wiosna
[#704] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #700

A tutaj można zobaczyć poziom 2 (Galaxy 2) w Jump!
4
[#705] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Renton, post #701

Preorder na wersję pudełkową zakończy się ok. miesiąca przed wydaniem gry.
[#706] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #705

I saw Saberman's video and can't wait to get my hands on this. Game looks awesome. Great job! : thumbsup:
3
[#707] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #702

Z tego co zdążyłem się zorientować ma on już Commodore 64 i jest raczej otwartym człowiekiem. Więc przekonania swoje, ale nie jest z tych fanów "die hard" Atari, którzy niczego innego nie uznają.

Czyżby Larek stał się także posiadaczem A1200? Czy to tylko wypożyczony sprzęt? Niestety miałem ostatnio dużo roboty i nie miałem czasu przeglądać RnG, więc przeoczyłem może informacje o tym.
[#708] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #702

Z czasem każdy Atarowiec widząc taką grę się nawraca
[#709] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #702

Atarowiec ogrywa gre amigowa ? .
s


A dlaczego nie? To była bardzo popularna ścieżka zresztą: 8-bit: Atari, 16/32-bit: Amiga, jak choćby w moim przypadku
Po latach posiadam też inne stare komputery, jak kilka C64, CPC, Timex, ZX, ale Atari 8-bit sercu zawsze pozostanie najbliższe jako pierwszy komputer, co nie kłóci się z zabawą i poznawaniem sprzętu konkurencji (z epoki).

Poza tym technicznie małe Atari ma o wiele więcej wspólnego z Amigą niż C64 (tylko wspólna marka ).

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2021 08:09:56 przez Jacques
[#710] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #709

Poza tym technicznie małe Atari ma o wiele więcej wspólnego z Amigą niż C64.

I znowu się zaczyna...
No i tutaj się nie zgodzę. Atari XL/XE miało słaby scrolling, co Akurat w Amidze widzę z Commodore 64. Także kwestia sprites przypomina bardziej rozwiązanie z Commodore niż Atari. Jak dla mnie to zarówno Amigi jak i Atari 16bit to hybrydy pomysłów z Atari 8bit i Commodore 64. Może dlatego właśnie te oba sprzęty mają sporo cech wspólnych.
[#711] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #710

A myślałem, że tutaj sami dorośli ludzie są a jednak widać, że niektórym nadal pozostały nawyki z młodzieńczych lat w postaci wyśmiewania posiadaczy "konkurencyjnych" platform, zamiast się cieszyć, że przybywa użytkowników nie tylko Amigi.

Wracając do tematu. Szkoda, że tak wcześnie będzie ten stream u Larka, nie zdążę wrócić z pracy więc pozostanie oglądnięcie z odtworzenia.

BTW to nie była odpowiedź na post wyżej, po prostu tak mi się kliknęło w najbliższy przycisk odpowiedz ;)

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2021 10:36:49 przez Madman
[#712] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #707

Czyżby Larek stał się także posiadaczem A1200?

Nie, to nie będzie na jego sprzęcie. Amigę przewiezie WojT ale grać będą wszyscy. Wcale się nie dziwię że w środowisku Atari gra budzi zainteresowanie, Yoomp to przecież pierwowzór i hit tej platformy.
2
[#713] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #710

Ale ktoś jeszcze robił taką inna wersje aminową tego tytułu ?
Tu na forum kojarzysz /
[#714] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #713

Chodzi ci o inną wersję amigową? Wolę się zapytać.
Tak, była robiona także wersja na OCS/ECS. Robiła ją ta sama osoba co wersję na C64, ale nie mam pojęcia w jakim stadium ta gra jest.

Edit: Tutaj masz wątek. O to ci chodziło?

Ostatnia aktualizacja: 29.12.2021 16:16:51 przez Solo Kazuki
[#715] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #714

O to to !
1
[#716] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Kefir_Union, post #700

ale sie nagrał a dalej atari eh
1
[#717] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #716

Dziękuje Kefirowi za przysłanie do nas gry. Jump! jest po prostu wybitny, całościowo oceniam na Medal, czy tam 10!na 10 (za każdy aspekt, od grafiki, muzyki, do grywalności). Wypiję kawę i idę zakupić preorder!

Co do faktu, że Atarowiec ogrywa gry na Amigę to buhehe, tak Atari130XE (i pozostaje moim ulubionym z tego powodu) był moim pierwszym komputerem, Amiga500 drugim. Na Amidze skończyłem najwięcej tytułów ze wszystkich systemów, a w SWOSa skopałbym dupsko 99% śmiszków z forum, co zresztą uczyniłem na ostatnim SACPie . Posiadam ACD32 od lat.

Tu zresztą wykaz moich ulubionych gier na Amigę:
http://www.retronagazie.eu/przeglad-ulubione-gry-wszech-czasow-retroborsuka-4-amiga/

Co do słabego scrolla na Atari to nie jest prawdą bo Ataryna ma scroll sprzętowy, to jak on może być słaby... Słabo to w Atarynie jest z duszkami i tu C64 ma dużą przewagę. Tak Yoomp! był pierwotnie na Atari jako tytuł ekskluzywny, później go Zbych Ross skonwertował na C64 i on robi też wersję druga na A500.

A wracając do Jumpa! Dodałbym na miejscu Kefia jeden level o niższym poziomie trudności dla lepszego poznania zasad i mechaniki. Poziomu trudności gry bym nie zmieniał, bo po trudnym początku udało mi się przejść 7 plansze nawet. Zresztą jest wyzwanie to i jest zabawa.

Ta gra to must have dla wszystkich posiadaczy Amig, które spełniają jej minimalne wymagania. Arcydzieło. Zresztą na każdej platformie, na której wyszła była świetna. Pozdrawiam

PS. Aha i zastanowiłbym się nad ulepszeniem skakania za pomocą przycisku fire, teraz trzeba to planować z dużym wyprzedzeniem, a to chyba najbardziej dynamiczna wersja Yoompa i nieraz ewidentnie naciskaliśmy fire w momencie odbicia (tuż przed skokiem) i nie załapywało.

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2021 07:51:34 przez RetroBorsuk
4
[#718] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RetroBorsuk, post #717

Co do słabego scrolla na Atari to nie jest prawdą bo Ataryna ma scroll sprzętowy, to jak on może być słaby...

Nie kojarzę jakoś gry na Atari 8bit z przesuwem tak dynamicznym jak choćby Mayhem in Monsterland czy Turrican. Tak więc pod tym względem akurat Commodore sprawuje się lepiej, dlatego widzę bardziej na nim wzorowanie niż na Atari pod tym właśnie względem w Amidze.

Jak już pisałem dla mnie sprawa nie jest tak jednoznaczna, jak niektórzy próbują to ukazać. W Amidze widzę wzorowania zarówno z Atari jak i Commodore 64. Pamiętać należy że pomimo "transferu" pracowników, nie odbył się żaden oficjalny transfer technologii. W związku z tym oba zespoły miały możliwość ze skorzystania z technologii jakie firma posiadała, co nie jest niczym niezwykłym.
[#719] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Solo Kazuki, post #718

Tu ograniczeniem będzie ilość przeciwników na ekranie, czyli właśnie duszków. Scroll sam w sobie potrafi zapierniczać vide stareńkie Drop Zone, ale jak nawciskasz duszków / obiektów to trzeba robić sztuczki, z przemiennym ich mruganiem, albo ograniczać ich liczbę. Ataryna ma ograniczenie bodajże do 4 duszków graczy / obiektów i 4 pocisków jednocześnie na ekranie i to jest problem z tworzeniem gier na nią największy. Jednakże nie chodzi tu o to, żeby rozmawiać po raz pincetny o głupotach co lepsze. Na Commodore wychodzi najwięcej nowych fajnych gier spośród 8bitowców i trzeba to przyjąć na klatę pomimo faktu, że Prince of Persia, Flob czy The Last Squadron w roku 2021 były świetne na Atari. Cieszę się, że na Amigę tworzenie nowych gier ruszyło z kopyta (głównie na Earok Scorpion Engine), ale nie tylko. I świetnie, że są tacy magicy jak Kefir. Preorder już zakupiony. Mam nadzieje, że moja ACD32 z TerribleFire się nie zakrztusi na tej pięknej grze! Pozdrawiam

Ostatnia aktualizacja: 30.12.2021 10:23:07 przez RetroBorsuk
[#720] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@RetroBorsuk, post #719

Właśnie chciałem się Ciebie zapytać jaką drogę przyjąłeś, ale z tego co piszesz jednak rozbudowę CD32. Jaki TF masz? Z 030? Planujesz jakieś bardziej wymagając gry przedstawić kiedyś?

Nie chodzi mi o to co lepsze, ale o to że Amiga to nie są w 100% pomysły tylko z Atari XL/XE czy C64.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem