[#1711] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1712] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1713] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1714] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1715] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Jump! (Amiga Yoomp)
[#1716] Re: A może by tak Yoomp! OCS
a co z grą JUMP się dzieje ? zaniechano ?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2025 08:45:03 przez ritzu
[#1717] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@ritzu, post #1716

[#1718] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@ritzu, post #1716

Wziął karę wyjechał na Węgry
Ja kupiłem Box



Ostatnia aktualizacja: 03.01.2025 09:24:58 przez Dorian3d
2
[#1719] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@ritzu, post #1716

"Prace zbliżają się do końca. Silnik, muzyka i logika gry są ukończone. Szlifowane są grafika, rozgrywka oraz mapy poziomów."
2
[#1720] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@ritzu, post #1716

a co z grą JUMP się dzieje ? zaniechano ?

Cierpliwie czekamy.
3
[#1721] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@mastaszek, post #1719

"Prace zbliżają się do końca. Silnik, muzyka i logika gry są ukończone. Szlifowane są grafika, rozgrywka oraz mapy poziomów."


Data cytatu, to 1 grudnia 2021

https://stareforumpoly.pl/threads/amiga-przyjaciolka.1263/page-4#post-278134
3
[#1722] Re: A może by tak Yoomp! OCS

@rbej1977, post #1721

Wiem, to ironia była.
[#1723] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #1681

Czasem samo tworzenie jest przyjemniejsze od osiągnięcia celu. Autor wyda grę i co będzie na Amidze robić dalej? A tak, można się bawić i cieszyć retro computingiem bardzo długo

Słowa autora gry Jump! napisane kiedyś w innym temacie,
teraz nabierają większego sensu szeroki uśmiech
[#1724] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@xylaz, post #1723

Czasem samo tworzenie jest przyjemniejsze od osiągnięcia celu.


haha... a prekursorem tych nauk, byl uczen zapewne jakiegos wielkiego wynalazcy, nasz forumowy kolega Minniat The Hexmage, ktory to wiele lat temu, wynalazl parapetum kodille czyli samozmieniajacy sie od dobrych kilku dekad kod gry Sokoban. pomysł


p.s.
ostatnio naukowcy odkryli zarazliwa chorobe panoszaca sie na PPA tzw. "Fabulandie".
Fabulandia atakuje glownie wyobraznie koderow, rozbudowujac w ich ego fabułę gry w nieskonczonosc a jednoczesnie paralizuje konczyny gorne, przez co ofiara nie moze dokonczyc swojego dziela
7
[#1725] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1724

Totalnie nieśmieszne za to żenujące.
1
[#1726] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1724

wiekszosc graczy ma w dupie fabułe wiekszosci gier bo wiekszosc gier nie potrzebuje fabuły tylko dobrego gameplayu, ale twórcy czesto chorują na "fabulandię" i myslą ze dodanie fabuły do takiej gry jak ta smieszna kulka podniesie jej wartosci a w rzeczywistosci nikogo to nie obchodzi i kazdy te zenującą fabułę przeklika po jednorazowym obejrzeniu. dla mnie dodawanie durnej nikomu niepotrzebnej fabuły do typowej gry (nie będącej przygodówką) to zwykłe ładowanie własnego ego .
8
[#1727] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1724

Na swoją obronę napiszę, że zrobiłem ostatnio kilka sukcesywnych wersji silnika do klonu Boulder Dasha.

Tytuł zaczerpnąłem z gry Public Domain Rocky od Laurence Vanhelsuwé. Archiwum zawiera cały kod w Asemblerze tej gry. Gra Laurence jest systemowa i pracuje w wielozadaniowości.

Ja narysowałem swego czasu swoją grafikę do tej gry - powinienem mieć ją dostępną.

Zresztą powstał osobny temat poświęcony tej grze, po tym jak administracja przeniosła mój wpis z zapowiedzi nowych gier, w którym pisałem też o mojej nowej technice realizacji.

Silnik mojego Boulder Dasha udało mi się usprawnić i doszedłem do dobrego efektu wymyślając listę skanowania, dzięki czemu działa on niesamowicie sprawnie, bo kolejność skanowania obiektów ustalana jest rekurencyjnie, zaś samo skanowanie jest już zwyczajne i proste w realizacji.

Napisałem sporo kodu i ogólnie prace idą do przodu. Odnotowałem duży postęp w zdrowieniu. Mam nadzieję, że - podobnie jak w moim przypadku - Kefir, cokolwiek go nie trapi, w końcu poczuje się na tyle zdrowo, by swój projekt Jump! dokończyć i spełnić obietnicę złożoną osobom kupującym jego grę w pre-orderze.

U mnie sytuacja wygląda naprawdę dobrze, ale odnotowuję czasowe powroty problemów. Dlatego jeszcze wstrzymuję się z publikacją wyników prac. Postęp odnotowałem zarówno w programowaniu jak i rysowaniu.

Zaś co do konceptu Sokobana z wisienkami i czaszkami to być może ten koncept się po prostu słabo sprawdził. To w połączeniu z innymi problemami z projektem spowodowało taki stan rzeczy.

Biorę leki, które już ok. pół roku temu zostały zmienione na skuteczniejsze. Czuję się już dobrze, ale jednak było coś co powodowało ogromny problem z moim funkcjonowaniem. Ja to określałem jako koszt leczenia i zdrowienia - ale nie byłem pewien.

W końcu losowe halucynacje wzrokowe się zmniejszyły w ogromnym stopniu. Głosy (omamy słuchowe) prawie zniknęły. Mam coraz większą swobodę widzenia, słyszenia i działania. Nie gubię się aż tak w troszkę trudniejszych projektach. Nie przepisuję wciąż kodu na czysto (nadal to robię, ale zdecydowanie sprawniej). Nie mam dziwnych, uporczywych, natrętnych myśli.

To wszystko poprawia się bardzo stopniowo i tak jak napisałem są lekkie nawroty. Oceniam swoje zdrowie 1 000 000 krotnie lepsze niż w ok. 2015 roku, kiedy zacząłem brać odpowiednie lekarstwa. Pamiętaj że wcześniej przez wiele lat brałem leki nieskuteczne.

Dodam, że obecnie pracę magisterską mam praktycznie przygotowaną, ale z powodu mojego spóźnienia będę ją bronił dopiero w tym roku akademickim.

Życzę zdrowia w Nowym Roku.
12
[#1728] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1724

Z tą zasadniczą różnicą, że Robert sobie dłubie, nikomu nie szkodzi i w dodatku dostarcza kontent na forum, nad którym możemy sobie podyskutować, pogadać, czasem czegoś się nauczyć, czasem się pośmiać i ogólnie coś się dzieje. Do tego Robert nie olewa ludzi jeśli mają do niego jakieś pytania. No i nie brał od nikogo kasy. Zestawienie Roberta z tym oszustem jest wysoce niesprawiedliwe, nawet jeśli chodzi tylko o przewlekłość pracy.



Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 12:06:00 przez mastaszek
20
[#1729] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1728

Termin wydania gry Jump! dawno minął więc szkodzi !

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 13:12:04 przez Dorian3d
[#1730] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1729

Albo nie przeczytałeś wypowiedzi kolegi powyżej albo nie zrozumiałeś.
5
[#1731] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1728

nie no oczywiscie, ze Miniat nie wzial od nikogo nawet 1pln i nikt nie nazywa Minniata oszustem a tym bardziej ja.
2
[#1732] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1729

minal pierwszy termin wydania i zgodnie z tradycja amigowa nalezy teraz wyznaczyc drugi termin "o wszystko"... pozniej trzeci termin "o honor" a czwarty termin, to juz bedzie "o byc albo nie byc na PPA"

tak wiec, drodzy forumowicze "Nic sie nie stało, nic sie nie stałooooo....".

Mam nadzieje, ze w koncu Jump doplynie statkiem wraz z ostatnia partia obudow od Phila i wszyscy po dekadzie zawirowan, beda mogli ostatecznie odetchnac z ulga
[#1733] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1732

No to z 6 lat jescze czekamy
[#1734] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1733

Nie pozostało nic innego jak cierpliwie czekać.
[#1735] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #1734

Czyli Norma OK
[#1736] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #1726

Oczywiście gameplay to podstawa i z tym się zgadzam ale jeśli autor ma pomysł na ciekawą fabułę to czemu nie. Nawet Doom miał fabułę o czym mało kto wie ( zwrócił uwagę).
Notabene całkiem śmieszną.
[#1737] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@rygar997, post #1736

Tylko fabuła Dooma chyba kończyła się na instrukcji
[#1738] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@amikoksu, post #1734

Nie pozostało nic innego jak cierpliwie czekać.

To wcale nie ma być śmieszne, ale duża część użytkowników Amigi jest w takim wieku, że cześć z nich może po prostu nie dożyć.

Dlatego brak jakiegokolwiek sensownego odzewu od autora na apele o zwrot zapłaty za towar, którego ustalony termin dostawy dawno minął (jeśli nie była to zbiórka, a sprzedaż z fakturą) jest moim zdaniem czymś co najmniej bardzo słabym. Bez względu na to jakie są tego przyczyny - jeśli biznes się nie udał to po prostu ponosi się tego konsekwencje.







Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 18:01:06 przez prz
3
[#1739] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@prz, post #1738

Jako Amigowcy jesteście w zasadzie na każdym kroku od lat zwodzeni - i jeszcze nie przywykliście?
Tu nie chodzi ani o złą wolę, ani o przekręty (piszę generalnie o wielu amigowych akcjach od lat), tylko o zwyczajne bujanie w obłokach i mylenie marzeń z możliwościami. Nie tyle technicznymi możliwościami, co osobistymi.

Pamiętam jak za dawnych czasów miało wyjść pewne demo. Koder obiecywał je i naiwnie wierzył do samego końca, że da radę - nawet do tego stopnia, że na samym party NADAL wierzył, że się uda zdążyć!
Nic to, że demo było gotowe w jakichś 20% i kodowania było jeszcze na wiele dni - jakaś zasłona w głowie nie pozwalała zobaczyć oczywistych faktów.

To tak, jakby ktoś obiecał, że za miesiąc zbuduje 500-metrowy dom od zera, z wykończeniem i nawet umeblowaniem. I po 3 tygodniach, gdy nawet teren nie został jeszcze uprzątnięty ze śmieci, a materiały budowlane ani narzędzia jeszcze nie zostały zakupione, taka osoba nadal by mówiła, że "dam radę, mam półtora tygodnia, tylko muszę się ostro zabrać do roboty!".

Nikt Was więc nie oszukał, po prostu jest to kolejna gra robiona na zasadzie "już zaraz przysiądę i skończę".

To tak, jakbym ja zapowiadał nową płytę - bardzo chciałbym ją zrobić, planuję na niej zamieścić 20 utworów, mam już nawet pomysł na to, w jakim będą stylu, mam wyobrażenie jak będzie to wszystko brzmiało, tylko że nie uruchomiłem programu muzycznego od roku. To oczywiście tylko przykład wyssany z palca (bo akurat robię coś niemal codziennie), ale pokazuje czym jest chęć ZROBIENIA, a czym chęć ROBIENIA czegoś. To dwie różne sprawy. Jak ktoś chce coś ZROBIĆ, to w zamyśle widzi efekt końcowy, nie zaś proces tworzenia. Niektórzy nawet przygotowują materiały reklamowe, okładki, piszą newsy itd. Natomiast robią rzeczy ci, którzy lubią je ROBIĆ (czyli lubią sam proces twórczy).

Takie tam teoretyzowanie, żeby podyskutować.

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 19:05:00 przez XTD
6
[#1740] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1737

No właśnie nie. Cały ten rozpierdziel zrobiony przez głównego bohatera jest dlatego, że demony zabiły jego ukochanego królika
https://doom.fandom.com/wiki/Daisy
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem