[#1801] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1794

też nie szeryfuj

Wiesz co znaczy "szeryfować"? Bawić się w domorosłego wymierzacza sprawiedliwości np. blokowaniem prawego pasa, czy urządzaniem linczu realnego, albo tylko werbalnego w warunkach silnego przekonania że "szeryf" czyni dobro, zwłaszcza dobro wspólne. To ostatnie (lincz werbalny) to jest grupowe obrzucanie kogoś błotem, winnego, albo i nie.
To jest szeryfowanie. Chcecie sobie szeryfować? Szeryfujcie, ale przynajmniej nie odwracajcie znaczeń słów.
Tak czy inaczej mimo wszystko apeluję o rozsądek i umiarkowanie. I rozwiązanie tej sytuacji.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 10:46:02 przez wali7
3
[#1802] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@wali7, post #1801

Tak, chodziło mi o "szeryfowanie" związane z piętnowaniem pokrzywdzonych i zarzucaniem im hejtu (na tę chwilę 2.5 roku od opłaconych zamówień), którzy nie mogą się doczekać ani produktu, ani zwrotu pieniędzy, a z drugiej strony spotkała ich jedynie buta, arogancja i brak komunikacji, a całość sytuacji daje ogromne pole do nieufności w kwestii realizacji opłaconych zamówień.
Ale może podawanie faktów i upominanie się o informację lub zwrot pieniędzy to "obrzucanie błotem" lub "hejt", takie mamy czasy, że może trzeba przeprosić za fatygę...

Twój apel o rozwiązanie sytuacji jest słuszny, tylko czy trafi do autora?

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 10:59:45 przez Jacques
3
[#1803] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@wali7, post #1801

Jedno mnie zastanawia. Oczywiście nie chcę napiętnować, ani linczować nikogo. Pytam z ciekawości teoretycznie i offtopowo.

Preorder był kilka lat temu (2, 3 - nieważne). Zerknąłem w google i wyczytałem, że "występek" (bo tak bym to sklasyfikował nie zważając na sumę pieniędzy, bo nie o to mi chodzi) przedawnia się po 5 latach. Wnioskuję, że jeśli gra nie wyjdzie w przeciągu dwóch lat, to będzie po sprawie?

Oczywiście czysto teoretycznie, przypominam.
[#1804] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1803

No chyba nie będzie bo sprzedaż pociąga za sobą skutki skarbowe (np. odprowadzenie vat) więc jeśli towar sprzedany i potwierdzenie (zamiast przysłowiowego paragonu) zakupu się ma to ma się prawo do uzyskania towaru lub zwrotu kasy. Nie wnikam jednak czy ktoś będzie miał taki zamiar aby coś w tym temacie działać drogami urzędowymi, mam wrażenie, że ci zawiedzeni, którzy kupili, mają jeszcze jakąś małą cząstkę nadziei, że ta gra wyjdzie albo też uważają, że "nie opłaca im się bić o taką kasę w sądzie". Ja mimo wszystko chciałbym aby ta gra wyszła.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 11:25:20 przez Madman
[#1805] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1803

przedawnia się po 5 latach

Możliwe, nie wiem. Dla mnie zebranie kilku, czy kilkunastu tysięcy zł za cenę spalenia w środowisku jest bezsensowne. Bo nie mówimy o zgromadzeniu kilkuset mln zł i ucieczce za granicę, co pozwoli na przeżycie całego życia w luksusie, tylko o kwocie, którą zdolny programista (jakim bez wątpienia jest kefir) zarobi w miesiąc, góra dwa.
Więc prosty rachunek zysków i strat wskazuje, że tu nie chodzi o próbę oszustwa, tylko jakieś inne czynniki wchodzą w grę. Nie znam osobiście kefira, więc nie wiem o co chodzi, ale piszę o wnioskach, które wyciągnąłem.
PS. chat GPT (ten "lepszy", płatny ;) ) twierdzi że raczej przedawnia się po 10 latach, zależy to od klasyfikacji przez prokuratora, jednak gdy poszkodowanych jest więcej i kwota urasta do kilku - kilkunastu tysięcy, wtedy mamy art. 286 § 1 KK, czyli 10 lat przedawnienia.
Tak więc namawiam do dogadania się, gdyż nie mamy do czynienia z sytuacją że ktoś obiecał gruszki na wierzbie (typu CyberPunk 2077 na gołej A500) i wziął za to kasę, tylko mamy grywalne demo, które po dodaniu kilkudziesięciu poziomów jest już właściwie pełnoprawnym produktem końcowym. Więc kręcenie na siebie bata w takiej sytuacji, za naprawdę niewielki w stosunku do strat zysk, jest naprawdę bez sensu. Jestem prawie pewien, że ta sytuacja znajdzie ostatecznie rozsądne rozwiązanie.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 12:08:59 przez wali7
2
[#1806] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@wali7, post #1805

Zgadzam się, przecież wiadomo że to nie jest kasa, z którą ktoś ucieka na Malediwy, ani zaplanowany przekręt. Bo skala finansów, którą określiłeś jest prawdopodobna. Ale tym bardziej zaskakujące jest to, że ktoś nie chce zrobić zwrotów dla kilku/kilkunastu osób które nie chcą już dłużej czekać - ta suma to pewnie 1 albo 2 dni pracy zdolnego programisty z tego wątku. Zrobiłby zwrot tym kilkunastu osobom, napisał 2-3 zdania wyjaśnienia i byłby spokój, 1500 mniej postów z 1800 ogółem i zachowana twarz.

A tak, mamy co mamy, i co gorsza - fajni i przyzwoici ludzie się obrzucają nawzajem błotem.
5
[#1807] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1803

Nie przedawni się tak szybko, ze swojej praktyki zawodowej wiem, że tego rodzaju sprawa powinna być prowadzona w kierunku art. 286 par. 1 k.k. (oszustwo) lub art. 284 par. 2 k.k. (sprzeniewierzenie), a więc zagrożenie ustawowe odpowiednio 8 i 5 lat, tym samym zgodnie z art. 101 par. 1 pkt 2a k.k. - 15 lat (w przypadku oszustwa) lub pkt art. 101 part 1 pkt 3 k.k. - 10 lat (w przypadku sprzeniewierzenia).





Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 13:25:36 przez charliefrown
7
[#1808] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@charliefrown, post #1807

No i co z tego.
1
[#1809] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Axi0maT, post #1678

widze ze szambo zrobilo sie tu okrutne i skoro jest az tak zle to postanowilem dodatkowo wlozyc kij w mrowisko :)

Prawidłowo to wrzucic granat do szamba.
co trzeba miec we lbie zeby wplacac kase na cos co jeszcze nie istnieje

Tak małe środowisko i rynek, że często nie ma innej metody sfinansowania.
[#1810] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@charliefrown, post #1807

Ja tam dopinguję Kefira i życzę jemu wydania tej gry. Kefir da radę. Coś czuję, że gra wyjdzie w tym roku. Trzymajmy za Kefira kciuki i przestańmy go motywować prawem, bo to może przynieść odwrotny skutek. Wyzwiska również nie pomogą. Jak ktoś chce kasę to jeden z forumowiczów zaoferował swoją pomoc w tym temacie. Uważam, że do czasu gdy sam autor się nie odezwie to dalsza dyskusja na temat Kefira nie ma żadnego sensu.
5
[#1811] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #1810

Ja tylko teoretyzowałem. Nie miałem na myśli Kefira, a ogólnie tematyka zainstniałej sytuacji.

Trzymam kciuki, mam nadzieję, że prace idą chociaż w najmniejszym stopniu do przodu. Również chciałbym, aby gra wyszła i czekam na jakąkolwiek informację. Najgorsza jest cisza w temacie bo to jedna wielka niewiadoma.

@Marcin27411 : Wątpię, aby Kefir napisał Jumpa z myślą o zarobku. Scenowcy tworzą dema i nikt im za to nie płaci. Chyba, że istnieją dema, które trzeba sobie kupić?

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 16:00:26 przez tukinem
[#1812] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@tukinem, post #1811

Wątpię, aby Kefir napisał Jumpa z myślą o zarobku.


Ja też bym wątpił jakby nie wziął pieniędzy.
5
[#1813] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@snifferman, post #1812

Temat był już poruszany w tym wątku, to są śmieszne pieniądze, nieadekwatne do tego co zarabia programista.

Czyli ten "zarobek" nawet nie pokrywa roboczogodzin, co też było w tym wątku poruszane.

Ale co tam, co jakieś (strzelam) 300 postów odkopmy jakiś argument i lecimy od nowa.
1
[#1814] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1813

No dobra, ale:

  • skoro nie chodziło o pieniądze - to po co zbierać przedpłaty?
  • skoro wypadałoby pokryć koszty tworzenia - to po co nie wydawać gry?
2
[#1815] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1813

Dlaczego to relatywizujesz i wykluczasz możliwość, że zarówno z PPA, jak i np. EAB całkiem sporo osób zamówiło, a łączna suma może być pokaźna?
I co to w ogóle ma do rzeczy? Jeśli ktoś jeździ Maybachem i zarabia 100k PLN miesięcznie, ma prawo przetrzymywać czyjeś środki przez lata bez wywiązania się z umowy?
To jest jakaś pokrętna logika obrony nie pokrzywdzonych, tylko odwrotnie. Nie pierwszy raz zresztą.

Można nie zdążyć, nie wyrobić się z terminem, zachorować, itp. itd. Ale wtedy pisze się mailing do osób, które zamówiły i zapłaciły, i jeśli sprawa idzie w lata, anuluje zamówienia, zwraca pieniądze i spokojnie tworzy produkt ile dusza zapragnie.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 18:00:18 przez Jacques
4
[#1816] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #1814

skoro nie chodziło o pieniądze - to po co zbierać przedpłaty?


moim zdaniem, żeby wiedzieć ile mniej więcej gotowych sztuk wyprodukować

skoro wypadałoby pokryć koszty tworzenia - to po co nie wydawać gry?


to już pytanie do tych, którzy twierdzą że gra nie zostanie wydana
[#1817] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Jacques, post #1815

ma prawo przetrzymywać czyjeś środki przez lata bez wywiązania się z umowy?


Mnie też to boli że Jump! jeszcze nie wyszedł, ale poczekam.
Jak pisałem wcześniej, nikomu nie zabraniam działać. Moje zdanie moim zdaniem, możemy dyskutować do końca świata, dyskusja nic nie zmieni.
[#1818] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1816

to już pytanie do tych, którzy twierdzą że gra nie zostanie wydana

Widziałeś tu takie twierdzenia? Czy może raczej coraz bardziej uzasadnione obawy?

Jak pisałem wcześniej, nikomu nie zabraniam działać. Moje zdanie moim zdaniem, możemy dyskutować do końca świata, dyskusja nic nie zmieni.


Spora część owej dyskusji, to właśnie taka jak Twoja "dyskusja o braku potrzeby dyskusji". I znów założenie, że nic nie zmieni, skąd masz taką wiedzę - wiesz coś więcej?
A może pod presją i gdy z czasem zaczyna robić się poważnie, zamawiający zaczną być poważnie traktowani? Bo jak Kefir budował Amigę z Warpem to jakoś był bardzo w społeczności rozmowny.

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2025 18:17:54 przez Jacques
3
[#1819] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@koczis, post #1810

podzielmy sie zatem na tych co chca piniendzy zaraz/teraz i na tych co dalej czekaja.
Niech inni se zorganizuja papuge i ida do "wolnych sądów" a my zrobym liste czekaczy pomysł


lista czekaczy:

1. selur
2. koczois
3...


z dedykacja dla naszej grupy



[#1820] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1819

Cierpliwie czekam.
[#1821] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1816

moim zdaniem, żeby wiedzieć ile mniej więcej gotowych sztuk wyprodukować


Dobry plan. Skutecznie dowiedzieć się ile mniej-więcej sztuk wyprodukować, a potem wziąć kasę i zniknąć bez słowa na kilka lat. Tylko że (zakładając że rację mają ci, którzy twierdzą że gra zostanie wydana i projekt się jakimś cudem odhibernuje) będzie trzeba pewnie od nowa oszacować ile mniej-więcej gotowych sztuk wyprodukować, bo rynek mógł się już w międzyczasie zmienić.
3
[#1822] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #1821

Skutecznie dowiedzieć się ile mniej-więcej sztuk wyprodukować, a potem wziąć kasę


Na odwrót, dopiero po ilości zakupionych sztuk wiadomo ile trzeba będzie sztuk wyprodukować.

Tylko że (...) będzie trzeba pewnie od nowa oszacować ile mniej-więcej gotowych sztuk wyprodukować, bo rynek mógł się już w międzyczasie zmienić.


Ja osobiście wyprodukowałbym tyle ile jest zamówień + 20% na zapas, nie wiem co na amigowym "rynku" może się zmienić?
[#1823] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1822

nie wiem co na amigowym "rynku" może się zmienić?


Myślę, że jednego możemy być pewni - amigowców nie przybywa. A liczba chętnych do wspierania inicjatyw typu zapłaćcie mi a potem się zobaczy topnieje jeszcze szybciej.
4
[#1824] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1816

moim zdaniem, żeby wiedzieć ile mniej więcej gotowych sztuk wyprodukować

A jak się produkuje kopie cyfrową, bo taka też była przy preorderze?
[#1825] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@snifferman, post #1824

Cyfrowe nie mają znaczenia przy planowaniu ilości produkcji wersji pudełkowych, prawda?
[#1826] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@karolb, post #1825

Ale nadal można na nie zbierać pieniądze...
2
[#1827] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #1826

Ba, nawet trzeba :)
1
[#1828] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #1823

Ale recedencie nigdy nie słyszałeś o genialnych twórcach, za to fatalnych biznesmenach, a szerzej menedżerach?
Naprawdę nie widzisz tutaj (i inni) kompletnego braku logiki w takim "skoku"? Zwykły rachunek zysków i strat.
Bo o ile na taką kasę zapewne skusiłby się jakiś menel, a potem wszystko poszłoby na wódkę, to programista? Uważacie że zebrał więcej.... to ile osób kupiło? 100, 200? Bo w tysiąc to już nie uwierzę.
[#1829] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@wali7, post #1828

Tak sobie myślę, że Amiga ma wyjątkowe szczęście do genialnych twórców będących fatalnymi menedżerami.
1
[#1830] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@recedent, post #1829

to juz brzmi jak jakas klatwa Tutanchamona
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem