[#1741] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@prz, post #1738

Na swojej trumnie chciałbym mieć pudełkową wersję Jumpa, dżojstik Unithor i kupon lotto z wygrywającą szóstką. Prawdopodobieństwo spełnienia każdego z tych trzech życzeń jest podobne.
4
[#1742] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1739

chyba jednak nie do konca sie zgodze z takim wytlumaczeniem. Owszem w naszym srodowisku sa tez ludzie (a raczej zwykle mendy) ktorzy zeruja na tym, ze inni posiadaja sentyment do Amigi i ich jedynym celem jest wyciagniecie kasy od tych sentymentalistow. Byly tez proby wyludzenia kasy od amigowcow na jakies p******ololo strony, ktore mialy byc osrodkiem rozwoju Amigi itp.. itd.. no ale to byl typowy skok na kase.

Jednak tutaj mamy zupelnie inna sytuacje, gdzie produkt byl juz prawie gotowy, rzeklbym ukonczony w 95%... wiem kurde, bo osobiscie trzymalem w rekach klawisze na ktorych gralem w ta gre!!!
No i nagle... ciach bach! produkt znika, tworca znika i po dzis dzien zostaja jedynie spekulacje co tak naprawde... co sie stao ???
a wiemy az tyle, ze nic nie wiemy ! procz jakiegos telegramu, ze autor zachorowal a pozniej majaczenia o cudownej fabule, ktora nagle miala ubogacic kulturowo cala gre i dlatego fabula musi byc wymyslona na nowo (...ale po co ? komu to potrzebne ? ).
No i w sumie co dalej ? czy beda tylko wersje cyfrowe dla tych co zakupili, czy moze pakiet pudelkowy Adama Slodowego "zrob to sam" ? Czy moze przyjdzie Kononowicz... i nie bedzie niczego ??




ludzie !!! dajcie mi srubowkrent, bo nie wytrzymie tej niepewnosci

2
[#1743] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1742

Selur, Ty mnie nie do końca zrozumiałeś. Właśnie ta fabuła, intro czy jakkolwiek - to jest problem, nawet jeżeli gra jest ukończona w 95%. Bo jeżeli autor bardzo chciałby ZROBIĆ to, co sobie zamarzył, to nie chodzi tu o żaden skok na kasę, przekręt, zniknięcie czy coś w tym stylu, tylko zwyczajny konflikt ROBIĆ / ZROBIĆ. Bez tego pierwszego, najważniejszego (ROBIĆ), nie ma tego drugiego (ZROBIĆ), choćby nie wiem jak długo ktoś czekał. To zawsze jest kwestia umiejętności+chęci. W moim przypadku lata temu, gdy zaczynałem, to bardzo chciałem zrobić jakiś super moduł - ale brakło umiejętności, za to były chęci - i tak dłubałem, dłubałem, aż się na tyle nauczyłem, że mogłem już coś zrobić (może nie "super" ale przynajmniej na tyle dobrze, że się ludziom podobało). Natomiast tutaj mamy problem taki, że są umiejętności, a problemem są chęci (nie poprzez zadeklarowanie się "chciałbym", tylko chęci wyrażone w taki sposób, że autor siada do komputera i ROBI).

Wyobraź sobie, że planujesz wyjazd z kolegą. Ty mówisz, że chciałbyś nad morze, a kolega się upiera, że trzeba się wybrać w góry. Upiera się na tyle, że nie ma w ogóle opcji, żebyście pojechali nad morze, bo jest albo tak, jak kolega chce, albo w ogóle ("my way or no way"). A potem się okazuje, że nawet gdy już zrezygnowany stwierdziłeś, że pojedziecie w góry, to kolega, który był taki chętny i nawet zaplanował cały wyjazd, nie ruszy się z domu, bo mu się nie chce.
Analogia do gry - mogłaby zostać wydana w obecnej postaci, bo wszystko prawie jest i działa, prawda? Ale autor CHCE, żeby było intro i nic go nie przekona, żeby wypuścić grę bez intra czy też fabuły (czy czegoś tam). A potem się okazuje, że gra nie może wyjść w obecnej postaci, bo intra nie ma, a intra nie ma, bo autor go nie robi. I tak właśnie to się odbywa. Dlatego możecie mieć różne pomysły na to, jak tę sprawę rozwiązać, ale nie wygracie z kimś, kto działa na zasadzie "po mojemu, albo wcale".

Faktem jest, że im dłużej to trwa, tym bardziej rzeczywiście trzeba zrobić grę z intrem, bo wyjdzie na to, że bez intra jest bez sensu - po co było tyle czekania. I tworzy się błędne koło. Gra wyjdzie bez intra - źle, bo będą bluzgi "po co czekaliśmy". Gra wyjdzie z intrem? No niekoniecznie, bo trzeba je jeszcze zrobić. Itd. itp.

Ja się nie dziwię wkurzeniu, bo brak kontaktu i brak możliwości wpłynięcia na autora plus brak elastyczności, plus zerowe szanse na to, żeby wpłynąć na twórcę = irytacja. A irytacja jest... cóż, bardzo irytująca. :)


Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 19:45:44 przez XTD
5
[#1744] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1743

ja po prostu nie moge zrozumiec... jak problemem moze byc ostatnie 5% kodu. Dlatego uwazam, ze nie zmiany w grze czy jej dokonczenie jest problemem (choc dla mnie ta gra jest juz ukonczona).
Jesli przyczyna to jakas straszna choroba no to powinna byc jakas informacja a jesli brak pieniedzy na wydanie gry pudelkowej no to chociaz jakies przeprosiny i dostarczenie gry w formie cyfrowej tym ktorzy zaplacili...i ta drama sie skonczy. Wystarczy odrobine dobrej woli ze strony wydawcy i odbiorcow.
6
[#1745] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1743

Więc jeśli nie ma chęci żeby "zrobić" to czy nie wypadałoby się rozliczyć z tymi, którzy zapłacili za dostawę (skoro nie była to zrzutka, a zwykła sprzedaż z odroczoną dostawą)? O ile oczywiście są jeszcze środki na takie rozliczenie się, bo z tego co pamiętam to z CEIDG wynika chyba, że firmy już nie ma.
4
[#1746] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1744

Odniosę się jeszcze do tego, czemu niektóre rzeczy nie mogą zostać wydane.
To tak jak z muzykami-perfekcjonistami. Najwięksi perfekcjoniści nigdy nie zrobią żadnego kawałka, bo saksofon będzie zawsze brzmiał nie do końca tak, jak by się chciało, perkusja będzie ciut zbyt wycofana (albo zbyt jaskrawa), tempo być może ciut za wolne, dynamika nie taka, stereo nie takie, zakres częstotliwości pomiędzy 18kHz a 18.5kHz nie do końca wyrównany... Do tego nigdy nie wiadomo, czy gdyby nie użyło się innego limitera, to czy nie byłoby ciut lepiej, a może z kolei inny equalizer by dał "cieplejsze" brzmienie...

Mój wujek kiedyś kupował komputer przez ok. 3 lata, przez ten czas przeczytał chyba wszystkie dostępne materiały o płytach głównych, pamięciach, dyskach, zasilaczach, procesorach itd. Zamiast jednak cieszyć się swoim komputerem, szukał idealnego, perfekcyjnego zakupu w najlepszym możliwym stosunku jakości do ceny.

Perfekcjonizm może zabić każdy projekt. A domyślam się, że Jump! jest pomyślany, żeby był tak perfekcyjny, jak się tylko da.

@prz: nie, nie, nie zrozumiałeś mnie - chęci, żeby ZROBIĆ to zapewne są, jak najbardziej. W tym właśnie problem. Poza tym możesz oczywiście pisać, co należałoby zrobić na miejscu autora - gdyby tylko nie było sytuacji, którą też już opisałem (czyli "my way or no way"). Innymi słowy - możesz proponować co tylko chcesz. :) Gra, jeżeli wyjdzie, wyjdzie wyłącznie na warunkach autora - tak to u niektórych działa.

Dam Ci taki przykład - załatw coś ze mną (cokolwiek) przy założeniu, że nie odbieram telefonów, nie czytam żadnych SMS-ów i nie odbieram maili - nigdy. To może wydawać się dziwne, ale jest wiele takich firm i ludzi, którzy działają w taki jednostronny sposób - oni się komunikują, ale tylko jednostronnie. Wtedy, gdy ONI chcą, to napiszą maila albo zamieszczą post z informacją, po czym nie przeczytają odpowiedzi ani komentarzy.


Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 20:00:28 przez XTD
2
[#1747] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@XTD, post #1746

To wszystko można zrozumieć, sam jestem trochę perfekcjonistą i lubię mieć produkt dopieszczony w szczegółach. Dopóki jednak nie uznam go za gotowy, nie zabieram się za wystawianie faktur i inkasowanie gotówki... To dlatego ludzie są oburzeni, nie dlatego, że gra powstaje tak długo. Grę "Untangle" pisałem ponad rok, niejeden powie jak można tak prostą grę pisać aż tyle czasu. Ale jakoś nikt nie miał pretensji, że tyle to trwa.
23
[#1748] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Krashan, post #1747

Krashan, tu pełna zgoda. Zawsze byłem przeciwny wszelkim zbiórkom, przedpłatom, zapłatom z góry itd. Uważam, że jak ktoś się zabiera za biznes, to niech to robi tak, jak się w kapitalistycznym modelu powinno to robić - inwestujesz, robisz, a następnie sprzedajesz. Dopiero na końcu.

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 22:14:46 przez XTD
9
[#1749] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1742

Jednak tutaj mamy zupelnie inna sytuacje, gdzie produkt byl juz prawie gotowy, rzeklbym ukonczony w 95%... wiem kurde, bo osobiscie trzymalem w rekach klawisze na ktorych gralem w ta gre!!!
No i nagle... ciach bach! produkt znika, tworca znika i po dzis dzien zostaja jedynie spekulacje co tak naprawde... co sie stao ???


ja stawiam na to że autor gry miał (być moze ma nadal) jakies problemy rodzinne/zdrowotne/inne i to wpłyneło na niego tak mocno ze na dłuzszy czas nie miał w ogóle ochoty zajmować sie tą grą (mimo wczesniejszego zapału) ale szkoda ze szczerze nie powiedział "słuchajcie robie sobie przerwe, musicie poczekac odezwe sie za rok lub dwa, przepraszam ...życie"

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2025 14:48:00 przez oldman
[#1750] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #1749

ja stawiam na to że autor gry miał (być moze ma nadal) jakies problemy rodzinne/zdrowotne/inne i to wpłyneło na niego tak mocno ze na dłuzszy czas nie miał w ogóle ochoty zajmować sie tą grą (mimo wczesniejszego zapału) ale szkoda ze szczerze nie powiedział "słuchajcie robie sobie przerwe, musicie poczekac odezwe sie za rok lub dwa, przepraszam ...życie"

Problemem jest właśnie to, że autor milczy, a usprawiedliwiają go inni na podstawie chyba własnych jedynie domysłów. A gdy po długim czasie autor wypowiedział się na forum to zrobił to z niemal taką pretensją w stosunku do swoich klientów (i de facto sponsorów), że praktycznie dolał oliwy do ognia. Trudno więc dziwić się takiej atmosferze wokół sprawy.
Bo tak jak piszesz - być może dużo pomogłoby kilka słów rzeczowych i spokojnych wyjaśnień.
5
[#1751] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@prz, post #1750

Dla mnie Kefir jest spalony. Totalnie niewiarygodny, nieuczciwy i arogancki, z przerośniętym ego. Oczywiście, tak po ludzku, życzę mu zdrowia i owszem, może się jeszcze w jakimś stopniu zrehabilitować - przeprosić, oddać kasę, lub dostarczyć produkt z rabatem, ale wątpię że go na to stać. Póki co, jako człowiek, jest dla mnie zerem. Wiem, ostro powiedziane, ale moim zdaniem adekwatnie do sytuacji.



Ostatnia aktualizacja: 05.01.2025 16:32:59 przez mastaszek
14
[#1752] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1751

mocno sroga ocena

..co nie zmienia faktu, ze Kefir sie nadymal jak puffer fish z niewiadomo jakiego powodu.
Jednak z drugiej strony, Kefira mozna umiescic na drugim miejscu pod wzgledem skilla w kodowaniu na Amige zaraz po KK i jego Doomie/Wolfensteinie i przerosniete ding ding dong Kefira spokojnie dorownuje rowniez jego skilowi a w naszym srodowisku gamedev'owym takie okazy jak (nadymany) Kefir jest jak wiadro wody na pustyni. Warto go nie wylewac.


Poczekajmy az zejdzie z niego nadmiar gazu i dokonczy gre bez fabuly ASAP (ass soon ass it possible)
A jesli nie ma zamiaru dokanczac, to niech chociaz da to co zrobil tym co zaplacili z jakims listem z dedykacja, ze trzeba sobie pudelko i instrukcje samemu wydrukowac.
4
[#1753] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1752

Skilla mu nie odmawiam. Pod względem koderskim jest dla mnie mistrzem. Szkoda, że zawalił swój wizerunek wujowym zachowaniem. Mógłby być legendą polskiego ami-gamedev'u.
1
[#1754] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1752

jesli juz musiał "koniecznie" wstawic jakąś fabułe do tej gry, to ja bym podszedł do tego z humorem i autoironią nabijając się z "poważnych fabuł" w tego typu grach (wszystko bym zamknął w kilku obrazkach z odpowiednim tekstem)
1
[#1755] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1753

Nom... choc z drugiej strony mityczny DREAD/GRIND poki co, tez nadal w fazie produkcji juz od kilku lat.

Blad Kefira polegal na tym, ze zamiast robic preordery powinien isc droga GRINDa, czyli patronajci placa za ogladanie postepow a na koncu jeszcze zaplaca odbiorcy gry. kazdy zadowolony (procz selura) i nikt nie robi dramy, ze produkt nie zostal dostarczony na czas, bo czas nie zostal nigdy okreslony
2
[#1756] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@selur, post #1755

Dokładnie. Albo chociaż gdyby Kefir nie był taki nadęty, tylko skulił ogon, przeprosił i poprosił o cierpliwość, to wielu z nas by mu wybaczyło tę obsuwę.
3
[#1757] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1756

zatem drogi Kefirze jesli to czytasz, slowa od ludu PPA
"Dziekujemy Ci za wklad.. ale wez sie juz do Pracy !"



5
[#1758] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1756

jak ma jakąś depresje/wypalenie czy coś podobnego to go nie zmusisz do pracy
5
[#1759] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1753

Mógłby być legendą polskiego ami-gamedev'u.


W ogóle mógł być legendą Amigowego game dev-u
1
[#1760] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@betonumysłowy, post #1759

Już jest, demo każdy odpalał i widział jak ta gra wygląda. Pisał że zachorował, na pewno nie na grypę. Wiem jak choroba potrafi zryć łeb. Gra pewnie wyjdzie o ile autor jeszcze żyje, XTD pewnie wie więcej w końcu uczestniczy
w tym projekcie.
4
[#1761] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Blady, post #1760

Demo ograłem i uczciwie powiem, że nawet samo demo rozwala mózg z racji wysokiego poziomu grafiki, muzyki i grywalności. Kefirze kończ tą grę, bo takiej perły na amidze nie było i chyba tylko Grind jest konkurencją pod kątem technicznym. Z drugiej strony mam wrażenie, że pod kątem możliwości klasycznych amig po Grindzie i Jumpie nic już lepszego nie wyjdzie...więc Jump będzie jak epitafium;)

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2025 21:11:12 przez WojosRetro
1
[#1762] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Blady, post #1760

Taaa, współpraca moja jako muzyka przy tej grze była podobna, jak dawna współpraca przy tworzeniu dem, gdy robiłem muzę dla ludzi spoza własnej grupy. Nie, nie mam żadnego wpływu na grę, jej formę, kodowanie, czy na samego Kefira. To, co miałem zrobić, to zrobiłem. Może i mógłbym się tego i owego dowiedzieć, ale... nie chcę, z różnych osobistych powodów.
2
[#1763] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@mastaszek, post #1756

skulił ogon, przeprosił i poprosił o cierpliwość


Tacy jak on...

Nie przepraszają

skulił ogon

To się dzieje dopiero gdy wchodzi widmo konsekwencji.

Gra mnie jakoś szczególnie nie interesowała, bo nie przepadam za zręcznościówkami. Oczywiście grafika i gra to wysoki poziom. Dźwięk mi się podobał ze względu na taki jakby to ująć, "powiew tamtych czasów". Oczywiście z preorderu nie skorzystałem.

A niedostarczenie towaru i brak kontaktu, pretensje jak ktoś pyta gdzie jest to, za co zapłacił jest słabe. Znam ludzi co mają firmy i będąc w szpitalu nie wiedząc czy z niego wyjdą załatwiali wszystko fair. Umie kodować, ale nie jest to osoba z którą robi się interesy.
12
[#1764] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@WojosRetro, post #1761

Grafiak dobra , ale gra nudna nie jest tak dynamiczna jak Yoomp! OCS
Jak te nowe filmy mijon efekt a film słaby.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 08:14:26 przez Dorian3d
1
[#1765] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1764

W poziomach gdzie jest prędkość x2, też brak dynamiki?

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 14:40:43 przez karolb
[#1766] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@Dorian3d, post #1764

Grafiak dobra , ale gra nudna nie jest tak dynamiczna jak Yoomp! OCS
Jak te nowe filmy mijon efekt a film słaby.


dla mnie troche za monotonna, brakuje mi większej róznorodnosci w gameplayu ale technicznie jak na mozliwosci Amigi jest swietna.
[#1767] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@oldman, post #1766

Widzieliśmy raptem 5 poziomów z wersji demo, nawet nie wiadomo czy w finalnej wersji gry, jeżeli takowa się kiedyś pojawi, te levele się znajdą więc poczekalbym z tymi ocenami dynamiki gry.
[#1768] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #1767

Być może w trakcie pokazu* wpuszczane były gazy o działaniu narkotycznym, tak więc w rzeczywistości nic nie było, był czarny ekran.

*nieważne, że można sobie w domu sprawdzać, bo to też zbiorowa hipnoza.


Ostatnia aktualizacja: 06.01.2025 15:35:51 przez wali7
2
[#1769] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@wali7, post #1768

Co możemy sobie posprawdzac w domu? No napisz proszę co takiego. Ja osobiście nie widziałem pełnej wersji gry, wyłącznie wypuszczone demo, i nie wiem co tam będzie, czy kod nie zostanie jeszcze zmodyfikowany, zoptymalizowany czy może nawet przepisany, nie mogę tego wiedzieć i w zasadzie nikt poza autorem gry nie może. No chyba że masz w domu szklaną kulę z której jesteś w stanie wyczytać co przyszłość przyniesie, albo może jakimś cudem dostałeś pełną wersję lub jesteś beta-testerem i wiesz więcej niż my wszyscy. W takim razie podziel się z nami, chętnie dowiemy się czegokolwiek. A jeżeli nie możesz udzielić jakichkolwiek informacji o grze to w takim razie po co piszesz jakieś naszpikowane sarkazmem i uszczypliwoscią komentarze. Czy to ma coś wnieść do tematu czy tylko szukasz zaczepki?
[#1770] Re: Jump! (Amiga Yoomp)

@nostrum666, post #1769

Oho! Wali7 posmakował własnego lekarstwa
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem