Wątek zamknięty
[#871] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@trOLLO, post #861

Jak ktoś chce kupić sobie nową zabawkę to zawsze znajdzie pretekst. Sprzedaż A1200 ciągnęli użytkownicy A500, którzy kupowali po prostu to co nowego Commodore wypuścił na rynek i bez względu na słabości tego sprzetu.
[#872] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Kefir_Union, post #871

Tak jak niektórzy montowali boot-selectory i przełączniki chip-fast, żeby więcej przełączników mieć w Amidze, a potem suwali ikonki, a teraz nałogowo wymieniają kondensatory. Żeby coś się działo po prostu.
[#873] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@charliefrown, post #869

Na Pegasosie G4 z 7447A 1 GHz E-UAE był w stanie emulować gołą A1200 z akceptowalną prędkością. Emulator nie używał JIT. Podejrzewam, że nieJITowe UAE miało podobny apetyt na moc hosta, niezależnie czy pod MOSem, MacOS, czy Win.
Pod JITem jest kilka razy szybciej, ale JIT pojawił się w UAE później.
[#874] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Kefir_Union, post #860

Nie bo już na A500 gry działały płynnie w 50/60fps i nie było za bardzo co poprawiać. Okazjonalnie zdarzały się jednak zgubione klatki animacji i zakładam że tego typu sytuacje zdarzały się rzadziej na A1200

Oczywiście raczej nikt nie robił upgrade głównie z tego powodu ale jednak każdy powód jakiś tam ma wpływ. Były też gry które zdecydowanie powinny lepiej działać np. wszystkie wektorowe 3d.
[#875] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@XoR, post #874

Nie bo już na A500 gry działały płynnie w 50/60fps i nie było za bardzo co poprawiać.


Różowe okulary retro-niepamięci drogi Panie. Wiele gier na Amigę wcale nie chodziło w 50fps, albo chodziło tylko częściowo. Do poprawiania było bardzo dużo. Nie rozwodząc się już o tym ile takie wyduszanie każdej klatki kosztowało zbędnego programistycznego potu skoro lepszy sprzęt mógł to po prostu zapewniać jako punkt wyjścia.

[#876] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #872

To ile razy w roku trzeba wymienić w Amidze kondensatory aby poczuć sie usatysfakcjonowanym z Amigowania? :)
[#877] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #876

Ja wymieniam co tydzień. Trochę to kosztuje, ale jaka satysfakcja.
[#878] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@wali7, post #877

Ja raz na pół roku przypominam sobie, że wypadałoby je wymienić. Satysfakcja mniejsza, ale za to za darmo. Polecam
[#879] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@nogorg, post #875

Różowe okulary - w sedno sprawy. To częsty mit, że na Amidze była jakość znana z automatów do gier, a wystarczy porównać takie tytuły jak OutRun, Final Fight, Rolling Thunder, Strider, Shinobi już nawet nie z platformą arcade, ale z konsolami 16-bit i widać przepaść. Gwoli sprawiedliwości poprawne konwersje też się zdarzały (Mortal Kombat, Pang, Golden Axe, Toki).
[#880] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #876

To ile razy w roku trzeba wymienić w Amidze kondensatory aby poczuć sie usatysfakcjonowanym z Amigowania? :)

ostatnio mi wymienialo kondensatory Commodore w 1992 ...i czuje satysfakcje ze nie ide z wasza "moda"
[#881] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@nogorg, post #878

To prawda, przypominanie sobie jest darmowe, ale czy w retrokomputingu chodzi o cięcie kosztów?
Możesz wejść w system, np. w tygodnie parzyste zakładasz polimery w obudowach czerwonych i niebieskich, a w nieparzyste żółte tantale. Oczywiście, ktoś opętany wizją cięcia kosztów mógłby zaproponować wymianę na te, które były tydzień wcześniej. Ale to podejście błędne, nie o to chodzi. Zresztą dajmy zarobić TME i Mouserowi.
[#882] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #876

Sam zachodzę w głowę...
Żeby nie było, że jestem jakimś ami-foliarzem. Jak rozbieram z jakiegoś powodu jakąś Amigę, to niosę ją do znajomego magika (serwisował kiedyś regularnie Amigi) na oględziny. Wg moich dotychczasowych doświadczeń, problem ma jedna płyta z trzech. Dlatego ten szał, żeby te płyty grzebać rutynowo, na rympał i nawet bez umiejętności, trochę groteskowy mi się wydaje. ok, racja
[#883] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #882

Bez umiejętności bez sensu, ale po blisko 30 latach te A600/A1200 należy ratować, nawet jeśli problemu jeszcze nie widać, to już kondensatory mogą robić pod siebie, a problem jest nagminny. Lepiej zapobiegać niż leczyć. Za to A500 (nie SMD) są pancerne, poza baterią w A500+.
[#884] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@ZbyniuR, post #876

To ile razy w roku trzeba wymienić w Amidze kondensatory aby poczuć sie usatysfakcjonowanym z Amigowania? :)


Jeżeli kondensatory wylały, to jeden raz w A600/1200/4000,
ponieważ orginalnie były zainstalowane wadliwe i dlatego
wylały.
Teoretycznie, jeśli Amiga działa, to możnaby pozostawić
wylane kondensatory. Nie wiadomo, jakie to będzie
miało konsekwencje.

Jeżeli, jak w przypadku Hołdysa, kondensatory nie wylały,
to nie ma potrzeby wymieniać.
[#885] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@HOŁDYS, post #880

Moda modą, a dwie płyty od A600 już miałem łatane z powodu nie nadążania za modą.
[#886] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@wali7, post #881

ale czy w retrokomputingu chodzi o cięcie kosztów?


Ciężko rozsądzić o co chodzi. Może ktoś kiedyś odkopie jakieś święte pisma retrokomputingu to się dowiemy.
[#887] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@wali7, post #881

czy w retrokomputingu chodzi o cięcie kosztów?

Obawiam się, że zwykle w jakimś stopniu chodzi.
Zwyczajnie, mało kto dysponuje nieograniczonym budżetem.
[#888] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #887

O cięcie kosztów chodzi, gdy prowadzisz firmę.
Jeśli chodzi o hobby, którego definicyjnym celem jest przyjemność, wydajesz według uznania. Nieskończony budżet też nie jest potrzebny, gdyż na świecie istnieje skończona liczba Amigi i osprzętu do nich....
[#889] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@wali7, post #888

A moim zdaniem chodzi o to, żeby się na zapas nie przejmować!
[#890] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@nogorg, post #889

No, akurat w przypadku kondensatorów w A1200, A4000 i CD32 warto się nie przejmować (bo cóż to da), tylko wymienić od razu. Od razu spokój OK
[#891] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@wali7, post #890

I co, tak co 20 lat? Zwariować można...
[#892] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@WyciorX, post #885

Czy A600 jest na to wyjątkowo podatna?
Takie mam wrażenie.
[#893] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #892

U mnie w A600 przy problemach z fabrycznymi kondensatorami szwankował dźwięk i FDD.
[#894] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #892

Wszystkie Amigi zrobione w smd mają tendencję do wylewania kondensatorów. Nie wiem, czy Commodore zamówił jakieś trefne kondensatory (była taka historia, tzw. "choroba kondensatorów"), czy przyoszczędził w jakiś inny sposób, faktem jest że w A1200, A4000, A600 i CD32 wylewają, w starszych jakby rzadziej.

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2021 23:03:46 przez wali7
[#895] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@wali7, post #894

Pewnie w najśmielszych marzeniach nie zakładali czasu eksploatacji tych komputerów rzędu 30 lat.
[#896] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Daclaw, post #895

Ponadczasowe dzieło szeroki uśmiech
[#897] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@nogorg, post #875

Wątpię czy da się Swiva zrobić w 50fps na A1200. Jeśli już to... w większej liczbie kolorów :D.
[#898] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@wali7, post #894

Wylewają tez w pilocie CDTV i w częsci Macintoshów 68k z tego okresu.
[#899] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@Kefir_Union, post #897

Od momentu kiedy zetknąłem się z Mega Typhoon na A600 uważam, brak ramki w podobnych vertykalnych shooterach a1200 wynika z niedoboru talentu/umiejętności. To samo tyczy się bijatyk od kiedy zagrałem w Shadow Fighter. Tylko obie te gry powstały późno i dzięki temu autorzy wiedzieli już jak podejść do tematu.

BTW. Tu jest, aktualizowana do tej pory, lista gier wg klatkażu.

http://eab.abime.net/showthread.php?t=80207




Ostatnia aktualizacja: 16.01.2021 13:12:38 przez kempy
[#900] Re: A1200 do gier była świetna, to producenci softu zawalili sprawę?

@snifferman, post #789

Zastanawiałem sie jak to było z tymi konfigami PieCów w latach 90ych, oraz jak to rosło względem Amig, a zwłaszcza jak to sie zmieniało w czasie. Pewien wgląd w tą sytuację dają nam ankiety ze Secret Service z roku 94 i 96, a tą drugą znalazłem dopiero dziś. Jej wyniki są w Kompedium wiedzy z 97.

w 94 ogólnie: Amiga 36%, PC 31%, C64 21%, XE 12%... (tylko 20% z 8bit ma FDD).
w16bit: Amiga 52% (47% 500-600, 5% 1200-3000),
PC ma 45% (29% 386, 11% 186/286, 5% 486), ST ma 3%.
90% VGA, 6% Herkules, CGA/EGA po 2%. Tylko 25% 16bit ma HDD.

w 96 ogólnie: PC 72%, Amiga 26%, 8bit 20% (w tym 6% ma tylko 8bit), inne czyli chyba ST 2%.
Amigi: 500-600 58%, 1200 36%, 2000-4000 6%, CD32 3%.
w PC: Pentium 21%, 486DX4 22%, 486DX2 15%, 486DX 12%, 386DX 16%, 386SX 8%, 286 6%.
RAM: 45% 4MB, 40% 8MB, / a planuje dokupić w tym roku: 55% 4MB, 30% 8MB.
HDD: 15% do 60MB, 20% 60-250MB, 65% ma ponad 250 MB.
Dźwiękową ma 38%, SVGA 69%, VGA 30%, 1% słabszą.
Konsole ma 20% z czego: 5% PSX, 4% Pegaz, ...

Muszę przyznać że zaskakuje mnie że tak dużo sie w te dwa lata zmieniło, że mają tak mocne procki, aż tyle RAMu i tylko tyle twardego.

PS.: Gdyby wątek o porównaniach PC nie był zamknięty to tam by ten post wstawił.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem