[#361] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #356

Dobry byłby też test z wykorzystaniem Graffiti na porcie rgb. Ma ktoś to cudo?
[#362] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@ZorrO, post #360

Nie zamierzam nazywać Twoich skłonności Mnie interesuje aspekt techniczny (bo jest neutralny, a emocje nie są), uzupełnisz komentarzem sobie ten filmik o co chcesz gdy już będzie, nie wymagaj tylko proszę tego ode mnie


Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 11:47:08 przez Jacques
1
[#363] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #350

Ja w miarę płynnego Dooma widziałem na 486SX 33 MHz. Przynajmniej tak mi się wtedy wydawało, bo był zauważalnie bardziej płynny niż na pospolitym podówczas pececie 386DX 40 MHz. Jaka tam była karta graficzna - nie wiem. Być może coś na VLB.
Było to w okolicach lat 94-95.
[#364] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@ZorrO, post #360

Ale przecież wszyscy wiemy, że pomijając fakt, że w latach 93-95 Dooma na Amigę nie było (i jeszcze długo miało nie być), to konfigów Amigi na których Doom działa porównywalnie do ówczesnych PC było jak na lekarstwo. Naprawdę nie musisz tego wciąż przypominać. Może za 30-40 lat, ale póki co w naszym pokoleniu nie ma aż tak wielu przypadków ciężkiej sklerozy.
Tu chodzi tylko o dyskutowanie na ile przypisywane Carmackowi stwierdzenie, że na Amidze się nie da, to prawda. Od strony technicznej, a nie w kwestii sensowności ekonomicznej. Bo sensowności ekonomicznej wtedy to nie miało*
I abstrahując od kwestii, czy Carmack coś takiego stwierdził :)

*A co do sensowności ekonomicznej, to pewnie jej nie było, jednak w okolicach roku 1995 można było takiego używanego Blizzarda IV kupić za 300-400 zł. Przynajmniej ja za tyle wtedy kupiłem. A na takim konfigu Doom działał porównywalnie jak na pospolitym w okresie popularności Dooma 386DX 40 MHz. A właściwie działałby gdyby był szeroki uśmiech Czy to była zaporowa cena? Bez wątpienia jednak można było bardziej wydajnego PC niż to 68030 50 MHz kupić.
2
[#365] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #364

Najlepiej zaglądnąć do źródła co "napisał" Carmack

https://groups.google.com/g/comp.sys.amiga.games/c/MZb9cC0FMhw/m/Q1m1am9nq0wJ

The amiga is not powerfull enough to run DOOM. It takes the full
speed of a 68040 to play the game properly even if you have a chunky
pixel mode in hardware. Having to convert to bit planes would kill
it even on the fastest amiga hardware, not to mention the effect it
would have on the majority of the amiga base.

John Carmack
2
[#366] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Rafael/ARMO, post #365

Czyli od strony technicznej Carmack mylił się, gdyż nawet na 68030 50 MHz (a jest on 2x wolniejszy od najwolniejszego 68040) Doom na Amidze okazał się zupełnie grywalny.
Za to od strony ekonomicznej rozwijanie wtedy Dooma na Amigę sensu nie miało. Bo Amig zdolnych udźwignąć Dooma było wtedy mało.
6
[#367] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Rafael/ARMO, post #365

Czyli według niego trzeba było mieć Amigę 4000 żeby pograć w doom.
1
[#368] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #366

Ciekawe co by to było jakby wtedy ktoś Carmackowi powiedział "założę się, że nie dasz rady przenieść tego Dooma na amigę"? Czy powiedziałby to samo co powiedział czy też spróbowałby to zrobić? Podejrzewam, że miałby to gdzieś bo wolałby już liczyć $ od sprzedanych kopii na pc
[#369] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #366

Gdyby ktoś mu wtedy pokazał konwersję c2p mieszczącą się w cache processora jak to ma miejsce dzisiaj to kto wie. Chyba spodziewał się o wiele większego narzutu.
1
[#370] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #356

ja próbowałem odpalić Duke3d na CD32 z TF328 i zapomniałem że aż takie wymagania
[#371] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@ppill, post #369

Tak naprawdę Commodore powinno wtedy stanąć na głowie by wersja na Amigę powstała, tak jak zależało na tym Atari z Jaguarem i Nintendo ze SNESem. Ale Commodore było wtedy zajęte upadaniem i nie miało środków na przekonywanie ID, tym bardziej w sprawie konwersji na ubogi hardware domowy, bo gra dla A1200/CD32 musiałaby być sprzedawana w pakiecie z odpowiednim Fastem

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 14:43:18 przez Jacques
[#372] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #371

by wersja na Amigę powstała, tak jak zależało na tym Atari z Jaguarem

Doom Jaga nie uratował.
[#373] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Marcin27411, post #372

Inna historia i para kaloszy z młodą konsolą, która Dooma uciągała na dzień dobry, ale były inne problemy.
[#374] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Marcin27411, post #372

Cóż... Jaguar nie był komputerem i w dodatku nie miał szans z Playstation, a Doom z Jaguara co z tego, że płynny skoro z racji na małą pojemność carta nie miał muzyki.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 15:25:09 przez sopel
[#375] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #371

Commodore CD32 Game System 030
https://bigbookofamigahardware.com/bboah/product.aspx?id=272
1
[#376] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #373

Doom z ówczesnego peceta też nie miał muzyki, bo mało który pecet wtedy miał kartę muzyczną.
A przykład Jaguara jest kolejnym argumentem przeciw tezie, że Doom miał cokolwiek wspólnego z upadkiem Amigi - no bo na Jaguara był Doom, a jednak upadł...

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 15:32:29 przez wali7
5
[#377] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #376

Zasadniczą różnica jest brak muzyki w grze, bo jej nie ma od braku możliwości jej odtworzenia - jest, ale nie ma na czym
[#378] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #377

No, ale z punktu widzenia użytkownika różnica żadna - nie da się posłuchać tej muzyki. A więc nie może to wpływać na atrakcyjność danej wersji Dooma.
1
[#379] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #378

Nagrałem obiecany filmik z DoomAttack z Akiko C2P na CD32 + Fast (WicherCD32). Wybaczcie jakość, ale jedną ręką musiałem trzymać telefon, a drugą chodzić i czasem strzelać
Obraz jest pomniejszony o 3 stopnie z wyjściowego z panelem. Pierwsza cześć filmu to high detail (1x1), druga low-res (od 3:18).
Cudów nie ma co się spodziewać, ale jak na EC020/14Mhz to jest chyba nieźle. Śmiem twierdzić, że w epoce bez problemu by grano z jaraniem się Doomem



Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 21:21:24 przez Jacques
6
[#380] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #379

I AB3D CD32 na takiej samej konfiguracji:



Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 21:47:14 przez Jacques
3
[#381] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #380

I Wolfenstein 3D (port BSziliego) również na CD32 + Fast (WicherCD32):

2
[#382] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #381

No tu naprawdę nieźle działa. Zastanawiam się nad wersji z 3DO, ostatnio NRGeek recenzował. Ciekawe czy dałoby się port zrobić (licencję) i koszt roboty.

Tak mnie teraz naszło. AGA nie da się za bardzo ruszyć żeby nie utracić o kompatybilności, a unowocześnić Akiko?

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 22:20:36 przez KM_Ender
[#383] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #379

w epoce bez problemu

Gdyby pogonić cpu zamiast tego 14mhz na 28, to byłoby nieźle.
[#384] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Marcin27411, post #383

Tak, zdecydowanie.
CD32 i A1200 z EC020/28, dodatkowo 1-2 MB Fast na start i byłby może rozpęd na początek ery 3D przez wsparcie mainstreamowych developerów, a nie tylko stricte amigowych.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2024 22:29:58 przez Jacques
[#385] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #379

Wydaje mi się, że lepiej tu działa niż na 386SX 33 :)
[#386] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #366

gdyż nawet na 68030 50 MHz (a jest on 2x wolniejszy od najwolniejszego 68040) Doom na Amidze okazał się zupełnie grywalny.

To wszystko zależy co kto rozumie pod pojęciem grywalny. Nagrałem kilka lat temu filmik z testów podkręconej ACA1233 na 50Mhz (12Mips) i szału nie ma. Akurat na filmiku jest pierwszy poziom i za dużo się nie dzieje, ale jak jest akcja na ekranie, to potrafi nieźle zwolnić. No, ale jakby mi tak w latach 90tych działał na mojej A600 to byłbym przeszczęśliwy.

Co ciekawe działa szybciej niż na mojej A4000 z 040 nawet podkręconej do 33Mhz. Tam dostęp do FAST nie jest aż taki fast

[#387] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #385

Nie wiem czy aż tak, ale faktycznie może być blisko 386SX bez zewnętrznego cache'u na płycie, czyli ich większości
[#388] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@snifferman, post #386

Działa jak na oko na 486DX/33, czyli nieźle
Na Blizzardzie 1230-IV też moim zdaniem DoomAttack działa ciut lepiej niż na 386DX/40 - i to pomimo konieczności liczenia C2P przez Amigę
[#389] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #387

Doom na 386SX 25Mhz:

[#390] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #366

Miało zajebisty sens. Zmusiłoby amigowce, żeby posprzedawali nerki, okradli babcie i rzucili się rozbudowywać Amigi. Dzięki temu, amigowy wypas zacząłby tanieć, zaś w domach byłoby coraz więcej porządnych Amig, zdolnych wkrótce pociągnąć lepsze gry.

Ta strategia w swiecie PC przyniosła spektakularny sukces. Tam nikt nikogo po główce nie głaskał. Z każdej strony wszystko krzyczało: twój sprzęt to złom, wymień na lepszy. I prawidłowo, jak pokazała historia.
4
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem