[#241] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #239

Jest wersja na PPC.
1
[#242] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #239

To zależy o której AGA mówisz, bo ten z WinUAE da radę Quaka w 256 kolorach wyświetlić. Co do prawdziwej AGA to nie da rady, ale 25fps w 640x360 w 16 kolorach powinna dać radę, ale bez Pistorma nie podchodź , bo będzie trzeba konwersję zrobić z 256 kolorów do 16 plus sprytny dithering (by to w miarę wyglądało).

Wpadłem na chwilę do tego wątku i już z niego uciekam
Nieźle odlecieliście

Idę grać dalej w DukeNukem3D w 800x600 w 50FPSach na mojej A4000 z PPC na PCI

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2024 08:41:16 przez BULI
1
[#243] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Ponki1986, post #217

Jak by to kogoś obchodziło, to wersja Crispy-Doom rozwiązała mój problem. Bez problemu emuluje dźwięk Gravis US korzystając ze wskazanych plików .pat, lub z użyciem Timidity po wskazaniu pliku konfiguracji. Pozdrowienia dla wszystkich lubiących mordować potwory.

...Kill everyone...
1
[#244] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #239

Opowieści dziwnej treści:
Co do prawdziwej AGA to nie da rady, ale 25fps w 640x360 w 16 kolorach powinna dać radę


3
[#245] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #244

Ososbiście nigdy nie byłem fanem pierwszych gier 3d, natomiast pierwszym
tytułem z pc, którego zabrakło na Amidze, było Heroes of Might and Magic 1
i potem cz. 2.
Następnie oczywiście seria C&C oraz Stronghold (z 2001).
[#246] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #244

Ale , że co?? Na emulatorze procka i RTG daje radę w 640x480 i 256 kolorach z 43FPS, a z prawdziwą AGĄ w 320x200 256 kolorów ma 47FPS-ów. Nie kojarzę żeby testował Quake na psistormie z AGĄ w 640x480 256 kolorów...
[#247] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@RokiS, post #246

No to trzeba przetestować z AGA. W tego typu zabawach amigowy chipset robi tylko i wyłącznie za framebuffer. Żaden jego bardziej "wysublimowany" element w rodzaju blittera, czy coppera nie jest wykorzystywany. RPi mieli kod Quake, a następnie rozbija na bitplany i wpycha do chip RAM. Jedyne co limituje osiągi, to transfer z RPi do chip RAM. Jedna ramka 640x480 w 8bitach to równe 300 kB... ile tego można wepchnąć w chip RAM w ciągu sekundy?
W ten sposób, jeśli tylko pojawi się kod źródłowy i będzie odpowiednio wydajne RPi, można by zrobić na A1200 Wiedźmina III. Zresztą na małym Atari też się wtedy będzie dało.
Inna sprawa, że takie rozważania w żadnym wypadku nie odpowiadają na pytanie, czy hardware Amigi jest dobry, czy zły. Bo wazne są inne jego cechy jak np. możliwości koprocesorów graficznych, czy wydajność magistral systemowych, oraz CPU.
Tu fajny Quake na A500 z Pistormem pod OCS w trybie HAM




Ostatnia aktualizacja: 29.05.2024 12:07:11 przez wali7
2
[#248] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Marcin27411, post #245

pierwszym tytułem z pc, którego zabrakło na Amidze, było Heroes of Might and Magic 1 i potem cz. 2.


Całe szczęście, że obie te gry można było ogrywać na emulatorze Maca. Co prawda było do tego potrzebne minimum 040+AGA (a do "dwójki" to najlepiej - 040+dowolna karta GFX), ale grać się dało.
3
[#249] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #247

No to trzeba przetestować z AGA.
no to testujcie, testujcie, a może na AGA w 640x480 w HAM-ie???

A jak już testujcie to @amikoksu mógłbyś sprawdzić tę wersję AB3D II w trybie AGA i RTG

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2024 13:15:57 przez RokiS
[#250] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #247

A mówili, że tryb HAM to jest do statycznych obrazków
[#251] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #250

C64 też odtwarza filmy dzięki REU
[#252] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #244

Na tym filmie to RTG.
[#253] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #252

Odniosłem się do posta 247
[#254] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #250

Mówili, mówili... różne rzeczy mówili.

Biorąc pod uwagę fakt, że aby uzyskać sensowny obrazek w HAM to trzeba użyć CPU i obliczyć sensowną paletę aby jako tako to wyglądało (aby była jak najmniejsza rampa), to rzeczywiście na takiej A500 nadawał się tylko do statycznych obrazów.... bo na nic innego nie wystarczało już mocy CPU.
Ale statycznych w rozumieniu, że dane zostały przygotowane wcześniej, a nie że coś się tam zmienia (np. jakieś BOBy). Bo animacje w HAM są możliwe również w pod gołą A500, tyle, że wszystko trzeba policzyć wcześniej, a potem tylko gotowe bitplany wrzucać w odpowiednie miejsca chip RAM gdy Denise jest ustawiony w tryb HAM. Prędkość trybów HAM jest taka sama jak trybów EHB (bo jest tyle samo bitplanów), tyle że pod EHB nie trzeba robić takich kombinacji z paletą to i można śmigać ;)
Ale już przy szybszych prockach można się było bawić. A że emulowany przez RPi 68k jest baaaardzo szybki, to i w HAMie można zrobić baaaardzo dużo rzeczy, których wcześniej się nie dało, bo CPU był zbyt wolny.

Ostatnia aktualizacja: 29.05.2024 15:42:16 przez wali7
[#255] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #252

[#256] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #254

Ale po co robić coś w HAM-ie na emulacji? To tak, jakby jeździć autem zawsze tylko na pierwszym i drugim biegu. Ma to sens na fizycznym sprzęcie, gdy tam ten tryb jest najlepszą możliwą opcją i, jednocześnie, ograniczeniem, z którym można się zmierzyć.
[#257] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Daclaw, post #256

Nie wiem, nie robię nic w HAMie. Pytaj tych co robią filmiki jak ten z Quake w HAM...
[#258] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #247

Dzisiaj wieczorem sprawdzę dokładnie ile to klatek animacji może wyświetlić prawdziwa AGA w rozdzielczości 640x360 w 8 bitplanach z dźwiękiem, a ile bez dźwięku. Ale myślę, że max 12,5 fps z 4 kanałowym dźwiękiem. AGABlaster wyświetla z pamięci fast 17 fps w rozdzielczości 640x256 w 256 kolorach z dźwiękiem stereo 28khz 8bit (2 kanały audio).
[#259] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #258

Testy zrobione.

Platforma testowa:
- A1200 Pistorm32 RPi4 Emu68 1.0.1

Software:
- FrogerNG

Grafika:
AGA - NTSC Hires Laced

W teście wziął udział plik wideo spreparowany do rozdzielczości 640x352.

wideoklip uzyskał:
- 17 fps, bez dźwięku (no skip)
- 15 fps z dźwiękiem (AHI: 24khz, Paula: HiFI 14bit stereo++ calibrated)

Plik wideo odtwarzany był z karty SDHC 64GB PCMCIA, z pamięci fast wyniki były niewiele lepsze +0.4 fps.
W PAL wyniki były niewiele gorsze -0.3 fps.
[#260] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #239

Dzięki za odpowiedź. Tak mnie naszło jak oglądałem jak NRGeek grał w Glooma i na niższych rozdziałach to strasznie wyglądało. Problemem pamięć 2MB czy prędkość układu w realu?

Gloom

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2024 19:21:03 przez KM_Ender
[#261] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #259

eeee, a ja myślałem że na Quake sprawdzisz... a tak to lipa....
1
[#262] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Daclaw, post #256

Ale po co robić coś w HAM-ie na emulacji?

Sentyment. Nostalgia. Amigowcy chcą wrócić do tych czasów, kiedy
w latach 90 zagrywali się na swoich Amigach w Dooma i Quake'a.
[#263] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Daclaw, post #256

Ale po co robić coś w HAM-ie na emulacji? To tak, jakby jeździć autem zawsze tylko na pierwszym i drugim biegu. Ma to sens na fizycznym sprzęcie, gdy tam ten tryb jest najlepszą możliwą opcją i, jednocześnie, ograniczeniem, z którym można się zmierzyć

Po to by pokazać moc. Tryb HAM to taka bardzo stroma góra i jest potrzebna moc silnka. Redukcja biegów obowiązkowa.
[#264] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #259

To nie jest zbyt miarodajny test AGA, bo AGABlaster jedzie przez blitter (sprawdź sobie co robi F1, F2, F3 pod czas odtwarzania filmu).
[#265] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@BULI, post #264

Jeżeli używa blitera, to wyniki dla AGA są całkiem bez sensu, bo blitter w AGA jest kilka razy wolniejszy od max osiągów chipsetu.
[#266] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@RokiS, post #261



1
[#267] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@BULI, post #264

To są raczej triki coppera, blitter jest za wolny.
[#268] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #266

brawo Ty, o to chodziło :)
Jak rozumiem to było w 256 kolorach... a HAM-ie (640x400) też tak dla (mojej) ciekawości możesz sprawdzić...
[#269] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@koczis, post #267

to ja tylko dopytam na jakim konfigu te 15 FPS'ów w 640x400 wyciągasz? 060? Ile herców?
[#270] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@c64portal, post #269

Nie pomylę się chyba znacząco zgadując, że herców miliony
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem