[#1651] Re: Pixele, piksele

@Aniol, post #1648

No to mamy temat pracy. "Pijany Neptun podpierający się trójzębem = sztorm !"
[wyróżniony] [#1652] Re: Pixele, piksele

@pisklak, post #1651



Jak dziś się temu przyjrzałem, to mam wrażenie, że postać rzuca spojrzenie w stronę domu i myśli "o cholera, czy aby na pewno zakręciłem gaz"? Ale akcja jest, coś się dzieje, a takie było założenie, pobudzić wyobraźnię widza do myślenia, niech czyta z ruchu co postać zamierza, co ma na myśli, w jakim stanie psychicznym/fizycznym się znajduje (utyka? ociężała? smutna? drapieżna?), co się zaraz stanie.

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2017 10:32:38 przez jubi
[#1653] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #1652

IMHO ten starszy wypłosz po prawej z przerośniętą prostatą zastanawia się,
czy nie wrócić do domu zrobić jeszcze raz siku, bo nie wiadomo czy dobiegnie do celu.
Natomiast panisko po lewej nie ma takiego dylematu.
.
[#1654] Re: Pixele, piksele

@rePeter, post #1653

Witam.
Pytanko. Mam szkic ołówkiem, robię skan. Łatwo z takiego materiału zrobić obrazek w pixelach nie przerysowując ręcznie pixel po pixelu?

Ostatnia aktualizacja: 22.09.2017 15:24:11 przez chicago
[#1655] Re: Pixele, piksele

@chicago, post #1654

Zeskanowany obrazek to właśnie obrazek w pikselach :)
Pozostaje wyskalować, ograniczyć kolory i zapisać do właściwego formatu.
.
[#1656] Re: Pixele, piksele

@rePeter, post #1655

Zeskanowany obrazek to właśnie obrazek w pikselach :)


Nie da się ukryć ;) Jak rozumiem, pytającemu chodzi jednak raczej o pixel art. Niestety nie ma narzędzia, które zrobi pixel art z ołówkowego szkicu. Zresztą, gdyby takie narzędzie istniało, pixel art nie miał by w zasadzie sensu, bo jego urok polega na ręcznej, mozolnej dłubaninie, bo to takie trochę "cyfrowe rękodzieło".

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, abyś swój szkic wyostrzył, przeskalował do niskiej amigowej rozdzielczości, zredukował do 2-3 kolorów lub samego konturu i na takiej bazie zaczął pixelować, raz po raz zerkając na oryginalny szkic i główkując, jak dłoń postaci, która była taka ładna na szkicu, narysować na 10 pixelach ;) Powodzenia.
[#1657] Re: Pixele, piksele

@slay, post #1656

[#1658] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1635

Mam pytanie odnośnie Deluxe Paint. Chciałem przygotować rysunek w dwóch częściach. Oddzielnie narysować tło np. las i oddzielnie pierwszy plan np. drzewo. Dlaczego? Bo nie chcę zepsuć tła przy przerabianiu drzewa i na odwrót. Na razie rysuję wszystko razem zapisując co jakiś czas ale jest to męczące strasznie.
Czy w DP da się jakoś zapisać przygotowane drzewo (wyszparowane), tak, żeby otworzyć narysowane wcześniej tło i połączyć wszystko w jedną bitmapę?

Z góry dziękuję za każdą pomoc.
[#1659] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1658

Chodzi Ci o narzędzie "Brush"? Wycinasz brush ("pędzel") z jednolitego tła, ustawiając wcześniej kolor tła pod prawym przyciskiem myszy (jako "przezroczysty"), a potem tylko przeklejasz na drugi obrazek (najłatwiej jeśli z tą samą paletą), tzn. malujesz wczytanym brushem w wybranym miejscu.
O ile dobrze pamiętam to Deluxe Paint umożliwia też pracę na dwóch obrazkach (tzw. "swap", przełączany bodajże klawiszem J), jak się znudzisz pracą nad tłem to porobisz drzewo i odwrotnie. A i wymiana brusha stanie się łatwiejsza.
[#1660] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1658

Możesz zapisywać i wczytywać dowolne fragmenty obrazka jako pędzle (brush). Zobacz do menu "Brush".

Prócz tego w DPaincie masz dwa ekrany. Klawiszem "j" przełączasz między nimi.

To podstawowe narzędzia, z jakich korzystam tworząc złożony obraz.

Poza tym wiem, że istnieją też inne opcje dot. tła i pierwszego planu, ale z nich póki co nie korzystałem.
[#1661] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1659

Dzięki Panowie,
Rozumiem, że wycianając obiekt jako brush nie muszę tego robić precyzyjnie po krawędziach drzewa tylko oznaczę tło jako przezroczyste i mogę je wyciąć zaznaczając nawet prostokątną ramką a program pominie czarne tło? Sorry za teoretyczne pytanie ale jestem w pracy nie mam teraz jak sprawdzić, a dzięki temu nie będę musiał po godzinach eksperymentować tylko skupić się na rysowaniu.
[#1662] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1658

Przeczytałem fragment w podręczniku do DPainta o opcji Fix Background.

Według niej należy wczytać dowolny obrazek jako tło, a następnie wybrać tę opcję (Effect->Background->Fix). Rezultatem jest zablokowanie tła. Czyszczenie za pomocą CLR nie zmaże wówczas tła!

Nie trzeba się wówczas martwić o popsucie obrazka podczas intensywnego malowania.
[#1663] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1661

Tak.
[#1664] Re: Pixele, piksele

@slay, post #1663

Ja jeszcze tylko wyjaśnię detale, by kolega nie miał wątpliwości:

  • Aktualny kolor tła wybierasz naciskając prawym klawiszem myszy na kwadracik z wybraną barwą w palecie barw po prawej stronie.
  • Teraz możesz wyciąć dowolny brush i wybrany kolor tła będzie tym przeźroczystym.
  • W trybie "Matte" (zwyczajnym, klawisz F1) możesz teraz malować wyciętego brusha z uwzględnieniem koloru przeźroczystego.

Dodam jeszcze, że w trybie "Replc" (klawisz F3), z którego bardzo często korzystam możesz malować wyciętego brusha bez uwzględnienia koloru przeźroczystego.

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2017 10:45:28 przez Hexmage960
[wyróżniony] [#1665] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1661

A jak byś chciał w bardzo przyjaznej formie poszerzać wiedzę z DP to polecam m.in.

[#1666] Re: Pixele, piksele

@zeter, post #1665

Dzięki ludzie :) Wszystko się przyda. Niezła frajda ten powrót do wszystkiego po 20 latach.
Do szczęścia brakuje mi tylko 4Mb fastu. Jak się uda naprawić kartę będę wniebowzięty. Póki nie padła różnica przy korzystaniu z tego programu była znacząca.
[#1667] Re: Pixele, piksele

@Schizo_, post #1666

Moze lekko offtopujac, to ja tez poczulem ogromna roznice po wsadzeniu mojego starego Mteca, ktorego do stanu uzywalnosci przywrocil stachu100 OK
[#1668] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1662

a czy po zablokowaniu tła, narysowaniu czegoś, odblokowaniu tła i ponownym zablokowaniu nowo narysowany element staje się częścią tła i nie można go już usunąć? Bo właśnie odkryłem to w Brilliance :). jednym guzikiem.
[#1669] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1668

a może po prostu sprawdź, poszukaj, dociekaj... wy-googluj.
sorry że tak prosto z mostu, ale jeśli nie bawi cię odkrywanie tego (bo nie wiem... nie masz czasu) to może Amigowanie (albo generalnie retro komputerowanie) nie jest dla Ciebie. Jak chcesz szybko zacząć rysować użyj nowoczesnych narzędzi (gwarantuję że zapisują w .iff'ie).

W zabawie w stare komputery najfaniejsze jest właśnie odkrywanie tego, jak to działa.... chyba...

a w temacie:
ja podobne rzeczy zawsze robię na zapasowym ekranie. w DP i Brilliance zimenia się ekrany klawiszem "J" wszystkie tego typu operacje jak rysowanie różnych planów obrazka można właśnie w ten sposób załatwić.
[#1670] Re: Pixele, piksele

@retronav, post #1669

Z całym szacunkiem ale Twoje dywagacje na temat tego co jest dla mnie a co nie pozostawię bez komentarza.
W temacie natomiast, pytanie zadałem z ciekawości czy tak samo jest w DP jak w Brilliance. Temat o pkselkach więc chyba dobry, zagadnienie dotyczy programu graficznego więc też ok. Chyba że elementarnych pytań zadawać nie wolno to przepraszam że zaśmiecam wątek. Ignorujcie mnie po prostu.
[#1671] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1670

Oczywiście można tak w DPaincie robić - wystarczy wybrać Background->Fix po raz drugi.

Jeśli z kolei chcemy odblokować obrazek, wybieramy Background->Free.

EDIT: DPaint ma również jeszcze jedną fajną rzecz w menu Background. Nosi nazwę "Lock FG". Pozwala blokować wybrane elementy grafiki podobnie jak Stencil blokuje kolory.

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2017 19:06:47 przez Hexmage960
[wyróżniony] [#1672] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1670

Tak
[#1673] Re: Pixele, piksele

@retronav, post #1672

Retronav, wybacz ze naskoczylem. Zaskoczyles mnie postem zaraz po wyjsciu od dentysty i jakos tak... Nastroj mialem wybitnie nieprzysiadalny. Lubie rozkminiac a na Ami bywa ze siedze do 4 rano. Nie mialem akurat DP pod reka a bylem ciekaw. Co zlego to nie ja, prosze to oznaczyc jako offtop.
[#1674] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1673

@softiron
nie no spoko - nic się nie stało.
zresztą uważam że poza sugestią z którą widzę że się identyfikujesz podałem też odpowiedź merytoryczną. ;)
pixluj, pixluj i pokazuj....
[wyróżniony] [#1675] Re: Pixele, piksele

@retronav, post #1674

No to w ramach nauki Brilliance popełniłem pierwszy maziaj na Ami :)
Postanowiłem idąc za Hexem zmierzyć się z Arrakis, ;)
wyszło takie oto coś.



księżyce chyba za duże :/
[#1676] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1675

Mnie się podoba OK
[#1677] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1675

Arrakis (Diuna) - Fikcyjna planeta posiada dwa księżyce: Krelln, pierwszy księżyc (większy, z charakterystycznym wizerunkiem ludzkiej pięści w rzeźbie powierzchni) oraz Arvon, drugi księżyc (mniejszy, z wizerunkiem skoczka pustynnego).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Arrakis_%28Diuna%29
[#1678] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1675

RULEZ!
[#1679] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1675

Mi również się podoba.
[#1680] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1679

dzieki :)
@Zbyniu: wiem, ale po 16 próbach narysowania skoczka na mniejszym księżycu uznałem że obserwator z naszej perspektywy go nie widzi.. Może Paul Muad'Dib na powierzchni :)
a tutaj części składowe jakby ktoś chciał się pobawić.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem