[#1771] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1769

Skoro perspektywę na tym szkicu uznałeś za wystarczająco dobrą by wypełnić go teksturami, to nie mam więcej uwag. Picassa też nie pojmuję, a ludzie go cenią.
[#1772] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1771

Centralny punkt perspektywy nie musi należeć do obrazka pokoju (jak sugerowałeś), przecież nie jest on nieskończenie głęboki w osi Z. Centralny punkt znajduje się daleko za prostopadłościanem pokoju w tej osi. Więc nie jest to lewy górny róg białego obrazka. :)

Przyznam, że robienie perspektywy, jakiej oczekujesz, ręcznie mi nie wyjdzie, jednak to nie powód by dyskwalifikować całkiem fajną pracę.

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2018 06:57:53 przez Hexmage960
[#1773] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1772

Zapoznałem się z narzędziem perspektywa w DPaincie. Jest temu poświęcony cały rozdział nr 5. Pozwala m.in. rotować brushe w osi X i Y (czyli nachylone wgłąb), więc wyśmienicie się nada do teksturowania obiektów.

Ponieważ chcę doskonalić swój warsztat, pewnie zdecyduję się na jeszcze jedną, mniejszą przebudowę sceny pod kątem tej funkcji DPainta. Przy okazji postaram się poprawić tekstury drewna (szczególnie tę na szafie - obróconą wgłąb wokoło osi Y. )

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2018 07:34:38 przez Hexmage960
[#1774] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1771

Właśnie. Chrzanić perspektywę. Nie będziemy się ograniczać jakimiś kreskami!

[#1775] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1774

Żeby tworzyć takie zamierzone deformacje wcześniej trzeba perfekcyjnie opanować perspektywę.
[#1776] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1773

Pie... piernicz ten obrazek. Zostaw tak jak jest. Ewentualnie zajmij się nim kiedy indziej. Dla mnie jest OK. A moja racja jest najmojsza ;)

@ZbyniuR
A zamek może być uszkodzony, jak w starych drzwiach montowanych za dawnego ustroju. Dlatego klamka opadła
[#1777] Re: Pixele, piksele

@SuperBuster, post #1776

Hej! Wpadłem na rozwiązanie kwestii konfliktu rzutu w grze z rzutem w tym obrazku. Otóż, żeby zrobić rzut perspektywiczny trzeba zawsze tak czy inaczej zrobić obiekty w rzucie płaskim.

Zatem zrobię obiekty najpierw w rzucie płaskim i na tej podstawie, zbuduję płaską grafikę do Komandosów oraz obraz w rzucie perspektywicznym. To drugie po prostu dla treningu.

Przy okazji:
- Poprawię sposób pracy - najpierw zestaw brushy - później obrazek,
- Poprawię tekstury w tym drewna.

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2018 11:23:21 przez Hexmage960
[#1778] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1777

Pobawiłem się trochę narzędziami "Texture" i "Media" Deluxe Painta V według instrukcji. Efekt piorunujący.

Na poniższym obrazku zostały wykorzystane efekty Gradient, Stencil, Texture, Media, Transparency i RubThru.

Uwierzycie, że DPaint umożliwia coś takiego na stock A1200?



Od dawna miałem zamiar poznać te narzędzia i w końcu się udało.

Poza tym miałem zamiar dodać teksturę drewna z DPainta do tamtego obrazka.

Najlepiej retuszować w ten sposób już gotowy obrazek. Te efekty działają błyskawicznie na mojej A1200/030.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 11:06:15 przez Hexmage960
[#1779] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1778

Uwierzycie, że DPaint umożliwia coś takiego na stock A1200?


Kurde, Minniat, mamy rok 2018, nie 1992 :)
Żyjesz w tak fajnej bajce, że nawet gdy, za każdym razem, biorę to pod uwagę, ciągle oniemiewam z wrażenia.
Tak się zastanawiam czasami, czy Ty w ogóle miałeś kontakt z Amigą, bo to co piszesz bardziej przypomina fascynata, który o niej tylko czytał, podziwiał na zdjęciach a dopiero od niedawna się nią bawi.
(Tak, wiem, "bajka", etc)
Najważniejsze, ze masz entuzjazm i frajdę z zabawy Amigą. Nic innego się nie liczy.
[#1780] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1779

Tak się zastanawiam czasami, czy Ty w ogóle miałeś kontakt z Amigą, bo to co piszesz bardziej przypomina fascynata, który o niej tylko czytał, podziwiał na zdjęciach a dopiero od niedawna się nią bawi.

Trafiłeś w samo sedno. OK

Należę do ludzi, którzy wszystko poznają powoli.
[#1781] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1779

hehe...
ja przestałem mieć Amigę z 20 lat temu. Wróciłem z martwych niedawno. Wtedy głównie grałem - teraz w sumie też niewiele się zmieniło ale coś tam próbuję też ehm.. "tworzyć".
I powiem CI że ja też często oniemiewam jak po 20 latach odkrywam co było na Amidze robione i jak to wyglądało, ile się dało upakować na dyskietce... także ja Roberta akurat rozumiem :)
[#1782] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1779

Najważniejsze, ze masz entuzjazm i frajdę


OK ok, racja
[#1783] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1781

Przypomniałem sobie, że ten obrazek pójdzie też na OCS. Retuszowałem go w trybie HAM6.

P.S. Ja jestem na bieżąco z Amigą cały czas, ale na prawdziwe działanie przyszło mi trochę poczekać. Ja w roku 2000 odkrywałem asembler M68k i grę Benefactor na przykład.

Poza tym ja kupiłem oryginalnego DPainta V dopiero niedawno na eBayu i dlatego odkrywam jego możliwości z pewnym opóźnieniem. Bez instrukcji bardzo trudno byłoby zrozumieć działanie tekstur i mediów w tym programie.
[#1784] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1783

Przesyłam obrazek "podpicowany" głównie teksturami ściany, dywanu i drewna.

Perspektywa nie jest (jeszcze) poprawiona.

O ile poprzednia wersja jest nieco "czystsza", ta też ma parę smaczków i, mam nadzieję, jest miła dla oka.

Obrazek jest w trybie 256 kolorów w domyślnej palecie.

Traktuję to po prostu jako wprawkę do tekstur w DPaincie. Jeżeli macie jakieś uwagi, to piszcie, ja powoli zmierzam do robienia następnej scenerii, bo w sumie jestem z tej zadowolony.

Nie zapominam o przeniesieniu tego w rzut płaski. Grafa lub jej elementy na pewno się przydadzą.



Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 14:53:16 przez Hexmage960
[#1785] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1784

Wygląda fajnie ale jak dla mnie ta perspektywa jest trochę zaburzona. Chodzi o to, że pokój jakby za bardzo się zwęża im dalej od "punktu obserwacji", nie wiem czy wiesz o co mi chodzi. Przez to drzwi wyglądają nieco nienaturalnie. Wyrzuć też ten brąz spod drzwi, jest tam zupełnie niepotrzebny (chyba, że to ma być gra dla dziewczyn). Reszta ok OK

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 15:05:26 przez uroboric_tom
[#1786] Re: Pixele, piksele

@uroboric_tom, post #1785

Tak jak pisałem, perspektywę poprawię.

Dzięki za opinię. OK
[#1787] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1786

perspektywę poprawię


Super, czekamy na kolejne pomieszczenia
[#1788] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1784

Wygląda dobrze OK
I ściany już nie są jak z PRL-u. Tylko drzwi zostały

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 15:15:22 przez SuperBuster
[#1789] Re: Pixele, piksele

@SuperBuster, post #1788

Jedna z gier która złamała chyba najwięcej zasad perspektywy to Franko. Blok po lewej ma swój indywidualny vanishing point, niezależny od bloku po prawej



samochód jest w odwrotną stronę niż budynki



każdy tor idzie swoim torem w niebyt



pomimo tego, zabawa była przednia.
[#1790] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #1789

Na to nie zwróciłem uwagi. Nawet w rysunku Roberta, dopiero po tym jak ktoś inny o tym wspomniał to zaczęło mi to "przeszkadzać"
[#1791] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #1789

pomimo tego, zabawa była przednia.


Bo liczy się pomysł, motywacja, chęci i mozolna praca! Paczka kolegów chciała zrobić super nawalankę i to się im udało.

Nawet mimo, że grafa robiona amatorsko, a kod w AMOSie.
[#1792] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1791

No więc by poprawić perspektywę przebudowałem kompozycję (używając narzędzia "Perspective" DPainta). Zwolennicy poprawnej perspektywy powinni być zadowoleni z tej wersji. Oczywiście drzwi też poprawiłem. Do tego dywan doczekał się innej tekstury, doszedł zegar, okno.



Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 21:39:30 przez Hexmage960
[#1793] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1792

Nooo i to się nazywa poprawa.

Ale monitor do tego Atari dla mańkuta nadal jest kwadratowy.
I nie ma plakatu z Pamelą.
[#1794] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1793

Ale monitor do tego Atari dla mańkuta nadal jest kwadratowy

Uwierz mi kolego, że monitor jest prostokątny. Na Amidze w 320x256. Na PC w rozdziałkach 320x240 monitor jest trochę rozciągnięty w pionie.
[#1795] Re: Pixele, piksele

@ZbyniuR, post #1793

No popatrz...
Na scianie Amiga a na biurku Atari XE :P
[#1796] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1794

Ekran monitora ma wymiary 21 na 20 pikseli czyli prawie kwadrat.
[#1797] Re: Pixele, piksele

@Norbert, post #1796

Ekran monitora ma wymiary 21 na 20 pikseli czyli prawie kwadrat.

22 na 20. Sprawdziłem.
Na monitorze, na którym pracuję (Microvitek 14 cali) mam obraz na maxa ściągnięty w pionie i kształt monitora na obrazku oceniam OK, ale mogę ew. rozszerzyć o dodatkowe 2 piksele.

Choć tak jak piszę, na Ami jest OK.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 22:51:40 przez Hexmage960
[#1798] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1797

Nie masz tam (microvitek) pixela kwadratowego i dlatego potem na lcd obraz jest inny
[#1799] Re: Pixele, piksele

@michalmarek77, post #1795

Ależ się czepiacie. Może jeszcze napiszcie, że joystick jest tylem do przodu narysowany

Ja tylko dodam, że ten zegar jest jakiś dziwny. Kto zgadnie, która jest na nim godzina?

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2018 04:07:45 przez SuperBuster
[#1800] Re: Pixele, piksele

@SuperBuster, post #1799

Wygląda, że jednak ZbyniuR i Norbert mają rację. Na moim monitorze Microvitek piksele, przy obecnym ustawieniu wysokości obrazu, nie są kwadratowe.

Zaś zegar rzeczywiście jest "dziwny". Powinny być dwa ząbki pomiędzy godziną szóstą, a dziewiątą, a są trzy. Naprawię to.

Co do joysticka to jestem zadowolony. Zaś to "Atari", no cóż - kwestia tej subtelnej szarości.

Mimo to, myślę, że główne niedociągnięcia zostały skorygowane.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2018 05:31:10 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem