[#1621] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1619

Photoshop i brusze, warstwy, wektory itp. itd... z typowym pixelartem niewiele ma to juz wspolnego z tym, ze nadal trzeba umiec rysowac cokolwiek
[#1622] Re: Pixele, piksele

@slay, post #1620

DC do Wrocławia? Najgorzej się wybrać, być to bym chciał. szeroki uśmiech Na chwilę obecną nie wiem. 
[#1623] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1614

Jeśli chodzi o hi-resy 640x512 to polecam lekturę tego postu
Co do samej techniki pikselkowania, zaczął bym od podstaw a potem rozszerzał pole do popisu. Posłużę się przykładem rzeczy, które robiłem niedawno.
Zacznij od rzeczy/obrazów małych, skończ na dużych. Co do szczegółów samych obiektów, zacznij od podstawowych brył, zakończ na szczegółach.

Przykładowy Alien skull soldier


1. Zacząłem (od lewej) od prostego szkicu, kilka pikseli, rozmiar "płótna" aż lub zaledwie 16x16pix. Rysunek w 3 odcieniach.

2. Zachowując projekt, wprowadziłem kolory. Nie jest to może oszałamiający etap ale pozwala trochę uwypuklić postać

3. Etap w którym zdecydowałem się na rozszerzenie paletki o 2 dodatkowe barwy. Sporo więcej ekspresji.

4. Powiększamy obrazek 200%, niby wielkościowa tylko 2x ale to już w sumie 4x więcej pikseli do pracy. Przy tej samej przestrzeni barwnej co poprzednio uda się nam upchać spooorrrrroooo więcej szczegółów.

5. Wariacja etapu 4, paleta rozszerzona do zawrotnych 7 barw. Da się osiągnąć jeszcze więcej szczegółów przy zachowaniu tej samej rozdziałki/wielkości obrazka.
- Pamiętać trzeba że w tym przypadku w rozdziałce amiga hi-res, 7 kolorów plus ewentualna alpha jako dodatkowy kolor w sumie 8 barw to już niestety dokładnie połowa możliwych do użycia barw na całej powierzchni pracy

Mam nadzieję, że może jakoś pomogłem

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2017 11:17:40 przez Koyot1222
[#1624] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1623

kosmito-zombie OK
wydaje mi sie, ze przy tak malej palecie kolorow, przejscia powinny byc bardziej widoczne, znaczy kolory bardziej ostre.
[#1625] Re: Pixele, piksele

@selur, post #1624

Guy Sucks At Photoshop, Spends 10 Years Mastering Microsoft Paint To Illustrate His Book

http://www.boredpanda.com/microsoft-paint-ebook-illustrations-camp-redblood-pat-hines

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2017 09:15:54 przez slay
[#1626] Re: Pixele, piksele

@slay, post #1625

Już widzę te nagłówki szeroki uśmiech
Osiągnął sukces! Fotoszopeni go nienawidzą
[#1627] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1626

W tym roku nie zdążyłem na Decrunch z pracą, ale miałem chociaż mały akcencik
Skromny wkład w 500tkowe demko ok, racja

pouet

Ps. Krabik i rozgwiazda też z pod mojej reki

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2017 17:35:04 przez Koyot1222
[#1628] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1627

OK
[#1629] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1627

Bardzo fajny klimat całości OK

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2017 20:44:40 przez sachy
[#1630] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1627

ten posejdon to twoje piksle? OK
[#1631] Re: Pixele, piksele

@selur, post #1630

tak ok, racja Dzięki!
[#1632] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1631

Ciao.
Przy okazji czy mógłbyś napisać jak wstawić napisy do obrazku żeby kolory się zgadzały ?
Zapomniało mi się jak się paletę dobiera...
Potrzebuję zrobić napisy w 352x288 i żeby plik .iff zajmował jak najmniej.
Myślałem żeby zrobić napis bajerancką czcionką w inkscapie i potem przekonwertować
z .png na .iff
Ekstra fonty są na .dafont.com
pozdr
[#1633] Re: Pixele, piksele

@Mikrobi, post #1632

Generalnie wektorowe czcionki nie bardzo nadają się do wstawiania między piksele. Mooooożeee jako podstawa do pracy, ale jako gotowy materiał to nie. Powodem jest dość "gęsty" antyaliasing na brzegach tych czcionek. Nawet po wyeksportowaniu tiff lub png jednokolorowych literek na brzegach pozostanie spora gama innych kolorów. Automatyczne pozbycie się ich poszarpie krawędzie i trzeba będzie całość poczyścić.
Skoro uparłeś się na trutajpy tudzież inne wektorowe twory to najlepiej było by:
1. Odpalić gimpa, otworzyć docelowy obrazek lub fragment ale żeby miał docelową paletkę.
2. Ustawiamy docelowy rozmiar obrazka.
3. Piszemy za pomocą narzędzia do tekstu wybrany tekst wybraną czcionką. Rastrujemy.
4. Gotowy tekst ma już docelową paletę, względnie zachowany kształt.
[#1634] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1633

Dzięki.
Coś jak kiedyś w Ppaincie, też się wczytywało paletę z innego obrazka.
[#1635] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1627

Od rysunku do piksla Jedna z ostatnich moich "robótek".
Szkic powstał na zwykłej kartce papieru w kratkę


Jak widać wyszedłem od jednego koloru. Powstały małe zmiany, np. wydłużenie trójzębu dla lepszej kompozycji


Stopniowe dodawanie cieni. Wyszedłem z założenia, że prosty dithering byłby dobrym posunięciem.


Jednak ostatecznie dodałem jeszcze ziarnistość skały. Można by było jeszcze nad tym sporo pracować, ale uznałem, że to już wystarczy. Starałem się wypracować coś pomiędzy ditheringiem a oszukiwanym wygładzeniem.


iii, wszystko po kolei.
[#1636] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1635

..., że tak nieśmiało zapytam nagi kloszard z widłami, broni dostępu do ogórków działkowych, normalnie Badura z Kiepskich? Skąd ta fascynacja A tak serio fajne, ale to wiesz. Pytanie a gdybyś chciał zrobić animację to w czym walczysz?

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2017 18:20:28 przez KM
[#1637] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1636

Fascynacji nie ma. Dostałem wytyczne i nawet chciałem się wyłamać z jakimś okrętem podwodnym.

Ale chłopaki chcieli coś bardziej organicznego. Dostałem referencje do której miałem się trochę dopasować, stad Neptun

Animacje do pikseli robię bardzo tradycyjnie na jednej warstwie w Gimpie, mozolnie klatka po klatce obok siebie. Potem robię sobie dedykowany "action/operacja" w Photoshopie, żeby szybko podglądać jak animacja wygląda w ruchu. Poprawki, poprawki i finał.


Ostatnia aktualizacja: 03.08.2017 19:35:17 przez Koyot1222
[#1638] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1637

Skoro nie używasz typowo amigowego oprogramowania typu DP, to może PAP byłby lepszy niż GIMP. Jest dostępna darmowa wersja, są tutoriale. Żaden ze mnie grafik, ale jeśli już będę coś przenosił z kartki do kompa i tworzył animację, wybrałbym ten program. Ty ze swoimi umiejętnościami docenisz go lub obnażysz jego wady.
[#1639] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1638

Obejrzałem. Albo mam jakieś problemy albo to wina programu, bo za każdym razem kiedy chcę ustawić wielkość projektu np16x16pix to program się zwiesza.
Tak to już jest, że człowiek przyzwyczaja się do kilku rzeczy...
Nie ma ukochanej przeze mnie z Gimpa funkcji wyświetlania konfigurowalnej siatki, która mogła by dzielić większy obszar na równe mniejsze elementy. Nie ma funkcji wielu podglądów w różnej skali w czasie rzeczywistym.
Nie mówię, że jest zły, ale, że jest do czego innego. Dłubanie maleńkich precyzyjnych animacji było by ciężkie dla mnie z tym softem.
[#1640] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1638

Wygrzebałem coś jeszcze ładnego z pikseli :) Avances Grey Wolf na MSXa



[#1641] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1639

.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2017 13:27:39 przez rePeter
[#1642] Re: Pixele, piksele

@rePeter, post #1641

wybaczcie głupie może pytania ale...
czego najlepiej użyć na PC do konwersji .png w .iff?
chciałbym zobaczyć na Ami co zrobiłem na PC
spod gimpa dokładnie rzecz biorąc.
Niby mam wtyczke ale coś mi to nie działa. plik .iff się zapisuje ale chyba jeszcze musi być ikona której nie ma i nie widać pliku na Amidze.

oraz... istnieje jakaś przeglądarka plików graficznych na A? Pewnie tak, a poleciłby mi ktoś coś?
[#1643] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1642

UPaint nagrywa IFF-y
XNConvert tez.

Zakladam ze jeszcze wiele innych ale mi te starczaja.
[#1644] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1642

czego najlepiej użyć na PC do konwersji .png w .iff?
chciałbym zobaczyć na Ami co zrobiłem na PC


Na Amidze możesz spokojnie oglądać pliki PNG, nie musisz ich konwertować na IFF. Użyj np. Visage. Jak chcesz obrazek PNG dalej na Amidze obrabiać, to skorzystaj np. z Personal Painta.
Update: właśnie zauważyłem, że masz A500 z systemem 1.3. Visage wymaga systemu 3.0. PPShow powinien chodzić na A500, ale PNG nie pokaże.


plik .iff się zapisuje ale chyba jeszcze musi być ikona której nie ma i nie widać pliku na Amidze.
Nie musi być ikony. Odpal przeglądarkę (np. ww. Visage) i pojawi się okienko, w którym wybierasz pliki do wyświetlenia.

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2017 12:55:10 przez PopoCop
[#1645] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1642

czego najlepiej użyć na PC do konwersji .png w .iff?
chciałbym zobaczyć na Ami co zrobiłem na PC

Konwertuj obrazki na pliki przenośne, które zapisują poprawnie kolory indeksowane i nie kompresują obrazka. np 8 bit PNG lub BMP

chciałbym zobaczyć na Ami co zrobiłem na PC
spod gimpa dokładnie rzecz biorąc.

Bo się tak nie da, jest sporo programów, które zapisują pliki .iff, gimp, photoshop, lub Ifranview. Ale zazwyczaj konwertują plik do iff w postaci bitmapy z 256 kolorami (mimo, że ustawione jest np 16-32), wtedy mamy np 16 naszych kolorów i wiele czarnych zapełniających pozostałe miejsce w palecie do 256 koloru.

ale chyba jeszcze musi być ikona której nie ma i nie widać pliku na Amidze.

Do tej pory używam małego programu VT który jest na płytach aminet i on radzie sobie ze sporą ilością formatów obrazkowych. Konwersja przy wyświetlaniu plików .jpg nie jest idealna ale od biedy wystarczy.
Najlepiej było by sobie otworzyć obrazek .PNG np w Personal Paint i obciąć paletkę dokładnie do amigowych np 16-32 kolorów. Wtedy dopiero zapisać do pliku .iff

ale chyba jeszcze musi być ikona

Nieee, nie musi Plik jest plik a ikona do niego to jest drugie. Jak zapiszesz plik pod ami np Personal Paintem w .iff to powinien stworzyć i przypisać ikonę automatycznie.

Ostatnia aktualizacja: 14.09.2017 13:48:48 przez Koyot1222
[#1646] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1642

grafx2
[wyróżniony] [#1647] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1635

Hej Koyot, dawno nie zaglądałem do Twojego wątku i nie wiedziałem, że rysujesz takie fajne postacie. Myślę, że mógłbyś trochę poćwiczyć w tym kierunku aby wznieść się na jeszcze wyższy poziom.

Pozwoliłem sobie na małą krytkę Twojego Neputna. Jak widzisz, postać jest dość sztywna, szkieletowi opartemu o linie proste brakuje akcji i dynamiki. Obok narysowałem kilka krzywych które sugerują akcję. Nie ma tam postaci, ale już kilka kresek wystarczy, aby poczuć, że coś się dzieje, że postać się porusza, że żyje. Obok skrobnąłem szybkiego ludzika opartego o tę akcję, mam nadzieję, że widać o co chodzi.



Ostatnia aktualizacja: 17.09.2017 22:28:54 przez jubi
[#1648] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #1647

Neptun Koyota jest dostojny. U Ciebie trochę dziad podpierający sie grabiami ;)
[#1649] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #1647

Ten rysunek Neptuna powstał dosyć szybko, nawet, że tak powiem od niechcenia, bo trochę byłem nakręcony na co innego. Ale chłopaki podkręcili mnie żeby go ostatecznie dopracować.
"Modelem" był istniejący posąg Poseidona, właśnie, taki mało dynamiczny
Twój, faktycznie, jest dynamika, jest ruch i życie. Koncepcja zbliżona do istniejącego posągu Neptuna w Gdańsku, gdzie postać jest w lekko skręcona a we wzniesionej napiętej ręce trzyma trójząb.
Podziałam z dynamiką w pracy, którą robię na nowo. Dzięki! OK
[#1650] Re: Pixele, piksele

@jubi, post #1647

@jubi dokończ ten szkic - szkoda go tak pozostawić. Po kresce widać że może wyjść z tego ciekawa praca.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem