[#1591] Re: Pixele, piksele

@Mikrobi, post #1590

Wydaje mi się, że będzie ok. Widać że ten kto to robi wie co robi. Całość robi bardzo pozytywne wrażenie ;)
[#1592] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1591

Jasne że robi pozytywne wrażenie, ale z doświadczenia wiem ,że takie skrajne i mocno nasycone kolory na na żywym LCD są trochę wyprane i ich złączenia produkują męczący interlace przy graniu powyżej 4 godzin.
[#1593] Re: Pixele, piksele

@Mikrobi, post #1592

Musiał bym sprawdzić na moim LCD. To jeszcze "work in progress", możliwe że jak zaczną grę ogrywać na finiszu to poprawią.
Z drugiej strony, rzadko robię sobie sesje dłuższe niż 1 godz.
[#1594] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1593

Spoko, to nie było dyskusji..
[#1595] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1593

dubel

Ostatnia aktualizacja: 26.04.2017 12:46:36 przez Mikrobi
[#1596] Re: Pixele, piksele

@Mikrobi, post #1595

Hej, wrzucę tutaj trochę grafiki, co rysowałem ostatnio. Tak przedstawia się panel dowodzenia w nowej grze RTS. Widać ikonę ruchu (zielona), straży (żółto-pomarańczowa) oraz ataku (czerwona).

Myślę, że całkiem mi się udała. Co sądzicie?

[#1597] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1596

Hej, mysle ze bardzo ci sie udalo!szeroki uśmiech wyglada bardzo profesjonalnie.
[#1598] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1596

"atak" wygląda jak tarcza.
a "ruch" jak przycisk cofania (undo). Lepiej gdyby strzałka była w górę IMO.

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2017 21:34:22 przez recedent
[#1599] Re: Pixele, piksele

@Geeman, post #1597

Wow, dzięki :)

@Recedent

Atak najdłużej poprawiałem. Symbolizuje celownik. Myślę, że rezultat nie jest zły. Żółta ma wyglądać jak tarcza.

Co do ruchu to to jest obrazek 32x32 i trudno zrobić ładną ukośną strzałkę. Prócz tego to wygięcie jest celowe. Nie spodziewałem się, że skojarzy się z "undo".

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2017 21:38:39 przez Hexmage960
[#1600] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1599

Myślę, że to dlatego z tym celownikiem a tarczą wikingów, że krzyż nitkowy, który w zasadzie powinien być najwyraźniejszy, jest cieńszy i w innym kolorze niż kropa i okrąg.
[#1601] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1599

Ikonki skojarzyłem prawidłowo zanim przeczytałem co która ma znaczyć, więc myślę że jest O.K.
[#1602] Re: Pixele, piksele

@teh_KaiN, post #1600

Teraz lepiej?



@Adam Mierzwa

Dzięki!

Myślę, że większość osób rozpozna do czego służą te przyciski. Wygląd nie wprowadza w błąd.


Ostatnia aktualizacja: 01.05.2017 21:59:37 przez Hexmage960
[#1603] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1602

Lepiej. Ja bym jeszcze spróbował dodać np. sylwetkę czołgu w środku, ale narysowaną odrobinę ciemniejszym czerwonym niż tło.

Coś jak to:



Ostatnia aktualizacja: 01.05.2017 22:14:17 przez recedent
[#1604] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #1603

Słusznie. To jednak wymaga opracowania sylwetki czołgu, którego jeszcze nie ma.

EDIT: Generalnie ikonki ma cechować prostota. Jednolity kolor, symbol w środku.

Moim zdaniem strzałka w lewo jest OK.

Ten czołg powinien być odrobinę większy w mojej opinii.

EDIT 2: Nie ma się za bardzo o co spierać. Grafika ma pełnić swoją funkcję. Warto dodać ten czołg na celowniku, ale lepiej zabrać się za dalszą grafikę, która czeka.

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2017 22:26:46 przez Hexmage960
[#1605] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1596

Bardzo fajne. Tez od razu zatrybilem co do czego bez opisu. Nie ma sie co spierac o kierunek strzalek bo po pierwszym kliknieciu w grze bedzie wiadomo co i jak. Poza tym beda sktoty klawiszowe... Bo beda prawda?
[#1606] Re: Pixele, piksele

@softiron, post #1605

Dziękuję Skróty klawiszowe powinny być.

Mam techniczne pytanie odnośnie łączenia palet. Dysponuję instrukcją do Deluxe Painta, w którym to maluję grafikę i do niej zaraz zerknę, ale może ma ktoś już doświadczenie i zna odpowiedź na następujące pytanie:

Ta powyższa grafika jest zrobiona w 16 kolorach. Będę robił inne elementy gry, ale one będą korzystać z innej palety. Czy jest możliwość łatwego łączenia palet w Deluxe Paincie, czy też po prostu załadować obecną grafikę do większej palety (np. 32 kolorów) i rysować dalej?

Chciałbym by nie było później problemów z połączeniem palet.

Deluxe Paint V ma możliwość zapisywania palet (pliki pal) i kolorów (pliki col). Czym one się różnią? Ogromnie będę wdzięczny za odpowiedź. Tymczasem będę szukał jej w instrukcji.
[#1607] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1606

No więc przeczytałem w instrukcji m.in. do czego służą zestawy kolorów (Color Set). Okazuje się, że jest to bardzo przydatna funkcja. I znajduje zastosowanie w łączeniu kilku palet.

Otóż zestaw kolorów to jest paleta, która ma kilka unikalnych cech:
  • Ilość kolorów w zestawie może być większa aniżeli w palecie danego obrazka,
  • Rysownik może dobierać bieżące kolory obrazka z zestawu,
  • Podczas ładowania zestawu kolorów można dodawać kolory do obrazka lub je zastępować.

Trzecia wymieniona własność przydaje się w łączeniu palet, ponieważ można dołączać palety, a nie tylko zastępować.

Po załadowaniu palet można wczytać obrazek w formie Brusha i użyć funkcji Remap, która dostosuje paletę Brusha.

Sprawdziłem już, że Remap działa idealnie.

Teraz mogę bez obaw edytować obrazki w różnych paletach (np. po 16 kolorów) ponieważ wiem, że bez problemu połączę je później np. w 256-kolorową paletę używając właśnie zestawów kolorów i funkcji Remap.

Przy okazji dowiedziałem się, że w edytorze palety można łączyć kolory ze sobą. Ta funkcja też znajdzie zastosowanie, np. w płynnych przejściach.

Także DPaint oferuje bardzo fajne możliwości w temacie barw.

Ostatnia aktualizacja: 03.05.2017 17:42:20 przez Hexmage960
[#1608] Re: Pixele, piksele

@Hexmage960, post #1602

Może lepiej tak?

[#1609] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1608

Bardzo ładne :)
[#1610] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1608

Super! OK
[#1611] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1608

Bardzo ładnie się prezentuje :) A może zmienić "ruch" na zielony, a "atak" na czerwony kolor? :)

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2017 12:49:55 przez panti1801
[#1612] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1608

OK
[#1613] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1608

[#1614] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1613

Super sprawa to uporządkowanie.
Zastanawiam się nad pewną koncepcją pracy:
a) tworzymy projekt w wersji na papierze
b) skanujemy, poprawiamy kontury w komputerze
c) drukujemy (kontury) projekt na papierze milimetrowym
d) znów skanujemy tym razem to co wydrukowaliśmy na papierze milimetrowym (kontury w jakimś kontrastowym kolorze w stosunku do linii na papierze)
e) powiększamy rysunek to "wygodnego do pracy rozmiaru" wedle uznania, chodzi o rozmiar kratek
f) drukujemy po powiększeniu
g) zaczynami pixelować/pixlować (jak to powinno być)?
[#1615] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1614

Super sprawa to uporządkowanie.
Zastanawiam się nad pewną koncepcją pracy:


W praktyce punkty b - f można by w zasadzie pominąć. Wszelkie skanowania, papiery milimetrowe to - moim zdaniem - utrudnianie sobie życia. Wystarczy po prostu 1 - kolorowy szkic w dowolnym programie graficznym (ew. szkic na papierze) i pixelowanie na bazie tego szkicu. Nie wiem jak inny graficy, ale ja podczas pikselowania staram się nie "myśleć" w kategoriach pojedyńczego piksela i ograniczonej rozdzielczości (odnosząc to do Twojego posta, w kategoriach "papieru milimetrowego"), a patrzeć na obraz raczej całościowo.

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 16:34:35 przez slay
[#1616] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1614

pewnie zalezy jak co komu lezy...
ja np. czesto robie tak
1) biore jakis obrazek, zdjecie *.jpg
2) redukcja na odcienie szarosci (256 kol.)
3) redukcja na 16/8 kol. szarosci
4) rozszerzenie palety do amigowej 32 kol.
5) reczne kolorowanie i "remastering" pikseli

proste


btw. wrzucajcie swoje prace, niech kazdy pokaze jak piksluje i opisze metode, wtedy ta dyskusja bedzie miala sens dla innych.
[#1617] Re: Pixele, piksele

@selur, post #1616

6) dorabiam w rogu napis "no copy"
[#1618] Re: Pixele, piksele

@agrajek, post #1617

raczej copyright by...
[#1619] Re: Pixele, piksele

@slay, post #1615

A jeżeli chcesz obrazek w wyższej rozdzielczości niż standardowa używana w grach na A500? Przynajmniej 640 x 512 (PC 640x 480) lub overscan 768x564 (PC 800x600)?
[#1620] Re: Pixele, piksele

@KM, post #1619

A jeżeli chcesz obrazek w wyższej rozdzielczości niż standardowa używana w grach na A500? Przynajmniej 640 x 512 (PC 640x 480) lub overscan 768x564 (PC 800x600)?


W takich rozdzielczościach to ja bym w ogóle odradzał pixelowanie. Pomijając fakt, że pixel art swoje największe atuty pokazuje w niskich rozdziałkach, to rozdziałka 640 x 512 daje 4 x więcej pixelowania niż lores i nie wiem czy efekt finalny będzie warty tych nakładów (chyba, że specyfika projektu to typowy pixel art).

Przy większych rozdzielczościach najlepiej po prostu namalować całość grafiki w wysokiej rozdzielczości i truecolorze i później zrzucić to do rozdziałki docelowej.

ps. Wybierasz się na DC?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem