[#2311] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@AmiClassic, post #2307

Niezłe!
[#2312] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@recedent, post #2309

Na co liczysz?


Oczywiście, na bana.
Troluje w kilku wątkach, a wy dajecie się wciągać aż przykro patrzeć.
Czujniki wam kompletnie powysiadały?
.
[#2313] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@amikoksu, post #2308

Praca która zapodałeś wygląda jak dzieło kilkulatka. Cienie, perspektywa, kompozycja wszystko leży. No chyba, że to zamierzony prymitywizm wtedy ok.
[#2314] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@Schizo_, post #2313

To moja stara praca. Po nowsze zapraszam do Graffiti.
[#2315] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@Schizo_, post #2313

To nowoczesny, kolorowy Turpizm
[#2316] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@Koyot1222, post #2306

Klimat przypomina mi stary komiks sf Haldeman-a "Wieczna Wojna - szeregowiec Mandella"

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2020 19:34:11 przez yarosf
[#2317] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@rePeter, post #2312

Dokładnie OK ignor i po problemie
[#2318] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@Schizo_, post #2313

Zgadza się, w dodatku to nie pixelart a stempelart.

@yarosf - Znam ten komiks i mnie się nie kojarzy.
[#2319] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@amikoksu, post #2308

Niestety nie odpowiedziałeś na poprzednie pytanie. Ale kolejny przykład też jest w temacie.
Czym się różnią technicznie obydwa obrazy które przytoczyłeś?
To że filtry zostały użyte i więcej kolorów to tak bardzo nie umniejsza.

Nie wiem jak to traktować. Jako brak wiedzy czy wypowiedź ignoranta? Proszę wytłumacz.
Kolejny pikselek mniej rozbudowany ale uroczy. W stylu bajkowym.

To co jest dla kogoś urocze nie jest przedmiotem tego wątku. Bardziej skłaniał bym się do tego abyś zamieścił swoje prace. Jeśli masz ochotę podnosić swoje umiejętności w pikselarcie, chętnie pomogę służąc swoim doświadczeniem.
[#2320] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@amikoksu, post #2308

Można prosić o bana dla tego gościa? Ja nie wyczaję, którego byłego forumowicza to jest iteracja. Pozostają domysły. I ban.
A dla amikoksu: trollować trzeba umieć. Na wesoło, na mądro, na inteligentnie. Ty nie pasujesz do żadnej z tych grup.
[#2321] Re: Mikro pixelkowe animacje w zegarku

@amikoksu, post #2311

Tym razem pikselek od jojo073 wykonany w Deluxe Paint


A tak powstawała ta praca
https://www.youtube.com/watch?v=CLQURc0_sIQ
[#2322] Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2294

Post, aby popatrzeć trochę wstecz. Co jakiś czas zastanawiam się czy kolejne projekty przynoszą jakiś postęp w przypadku mojego warsztatu. Niestety, patrzę często bardzo krytycznie na swoją twórczość. Często popadam w depresję bo wydaje mi się, że wraz z nowymi pracami postęp nie następuje.
Wydaje mi się, że dobrym pomysłem byłby powrót do jakiej starszej grafiki i ponowne podejście do zrealizowanego tematu. Z racji niewielkich możliwości czasowych wybór padł na alternatywną wersję grafiki do gry "Alter ego"

Pierwszy rysunek powstał w 2015 roku, okupiony był sporym nakładem czasu. Druga propozycja grafiki powstała w roku 2019. Obydwa obrazy dzielą ok 4 lata pracy. Jakościowo... Znów, nie jestem pewien. Wiele rzeczy widzę dziś inaczej, bardziej rozumiem "materię pikslekową". Chyba całość wygląda trochę lepiej.
Co jest istotne to grafika z 2019 roku powstała dużo szybciej i wygodniej. Do końca nie jestem jednak pewien czy znów dokonałem jakościowego postępu, gdyż wynik może być spowodowany użyciem nowego narzędzia, które optymalnie umila pracę przy tego typu projektach.
Pojedynczy wynik nie jest moim zdaniem miarodajny. Będę potrzebował jeszcze kilku prób.
Wykorzystałem wiedzę zdobytą poprzez analizę jednego z tutoriali Slynyrd

Dodałem trochę życia do scenerii nad którą pracowałem.


Ostatnia aktualizacja: 27.02.2020 10:59:55 przez Koyot1222
[#2323] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2322

Nie przemawiają do mnie te "garby" na wodospadzie. Raczej widziałbym tam pionowe kreski - pojawiające się i znikające. Coś jak tutaj:

[#2324] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@recedent, post #2323

albo najzwyczajniej tak

[#2325] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@recedent, post #2323

Coś podobnego narysowałem do wersji z 2015 roku. Teraz bardziej podobają mi się harmonijne struktury falujące cyklicznie. Obydwa przykłady dałoby się wykorzystać ale w różnych miejscach.
Twój przykład jest bardziej naturalny, nadaje się na duże elementy na ekranie. Przy niewielkich elementach nie jest już taki widowiskowy. Mój "garbaty" przykład nadaje się lepiej do małych przestrzeni, na dużych przestrzeniach niestety błyska i faluje. Takie falowanie rytmiczne na dłuższą metę niestety wywołuje uczucie choroby morskiej.
Ale... Wg mnie można, tak i tak
[#2326] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@selur, post #2324

A to jest fajny przykład. Szukałem referencji do jednego projektu i dzięki Tobie znalazłem
[#2327] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2322

Ten wodospad po prostu jest za mało dynamiczny, jakbyś patrzał na niego z bardzo daleka, może taki ma być, trochę mi przypomina wodospady z NES'a lub animacje stosowane na minimapie świata gry jak Super Mario World, chyba, że będą spadać po nim jakieś kłody, po których można skakać, wtedy takie tempo mogłoby pasować. Trudno ocenić postęp nie znając dokładnie celu, wersja 2015 wydaje się mniej pstrokata i ma poprawiony kontrast i oświetlenie, skrócony czas uzyskania tego samego tez jest postępem. Czy kafelkowy wygląd był jednym z zamierzeń?

Osobiście podobała by mi się chyba raczej wersja wodospadu z 2015, gdyby ten górny "język" był animowany lekko chaotycznie. W Metal Slug masz w pierwszej misja animowany wodospady, których elementy składają się może z 2-4ch klatek.


Ostatnia aktualizacja: 27.02.2020 15:49:02 przez sanjyuubi
[#2328] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@selur, post #2324

Przypomina mi bardziej ogrodową kaskadę, niż duży wodospad.
[#2329] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@sanjyuubi, post #2328

link
Świetny pomysł i wykonanie!
Z amigowych sprajtów to chyba elfmania by się nadawała do tego ...
Ogólnie lego i te koraliki świetnie się nadają bo mają b.mocne kolory i
układanie/lepienie jest radosnym zajęciem w zimę.
[#2330] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2322

Kolejne spojrzenie wstecz.
Pewnie sporo osób które patrzy na nową wersję Bridge Strike na pierwszy rzut oka nie dostrzega udoskonaleń grafiki. Chciałem spojrzeć na grafikę samolotu który jest główną wizytówką tej gry.

Przygotowywałem pierwszy rysunek ok 2017 roku, kiedy to powoli tworzyłem materiały do druku instrukcji do gry. Postarałem się aby grafika była narysowana w dość większej rozdzielczości i cieszyła oko na okładce.
Tak było do 2019 roku kiedy to podjęliśmy decyzję o nowej odsłonie Bridge Strike. Zastanowiłem się czy mogę zrobić to trochę lepiej i zrealizować pomysł, który już wcześniej mi kiełkował w głowie. Druga odsłona tytułowego samolotu jest nieco większa, bogatsza w szczegóły i bardziej kolorowa.
Technicznie, postęp chyba jest.
[#2331] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2330

Nowszy ma ładniejsze kolorki. Skąd ta zielona poświata?
[#2332] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@ZbyniuR, post #2331

Leci nad Wuhanem.
[#2333] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2330

mam ten plakat. patrze na niego codziennie i jakoś teraz mnie dopiero dotarło co jest nie tak.
on ma źle zamontowane skrzydła
Zakładam że wzorowałeś się na Harrierze. To jest górnopłat i prawe skrzydło jest ok. Ale lewe raz że wg mnie powinno być przesunięte do tyłu bo się nię łączą w tym samym punkcie a dwa że wyrasta ze spodu kadłuba czyli dolnopłat.
Obejrzałem właśnie demko z gry. tam masz go narysowanego z profilu w hangarze i ewidentnie jest to górnopłat z mocną krzywizną skrzydła w dół.
I w takim wypadku maszyna pokazana w takim rzucie wogóle nie powinna mieć widocznego lewego skrzydła.
mniej więcej tak:




najbardziej zbliżony tylko leci w drugą stronę (ten w tle)


na tym z 2019 narysowałeś mocno wyeksponowane lotki na skrzydłach... Ekspertem awioniki nie jestem ale jak się skręcasz maszynę w prawo to prawa lotka idzie w dół, lewa w górę.
U Ciebie jest na odwrót bo obrazek sugeruje że on jakby kręci w prawo a lotki ma ustawione do skrętu w lewo.

co do detali... ten z 2017 podoba mi się bardziej. Jak dla mnie maszyna bojowa powinna mieć jak najmniej odstających elementów (poza podwieszanym uzbrojeniem rzecz jasna)
Ten z 2017 ma fajną zwartą bryłę. Ten z 2019... to za kabiną to jest jakiś hamulec aerodynamiczny? Generalnie jak na niego patrzę to mam wrażenie że jest jakiś taki... nieposkładany i rozklekotany

wydaje mi się też że nos maszyny leci w trochę innym kierunku niż jej reszta. na tym 2019 jakby bardziej.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 10:35:13 przez softiron

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 10:40:26 przez softiron
[#2334] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@softiron, post #2333

Amigowa atmosfera ma inną gęstość, więc nic nie spadnie co ma lecieć
Bez względu na układ skrzydeł.
[#2335] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@ZbyniuR, post #2331

Skąd ta zielona poświata?

Ano, leci sobie nad wodą. Zrobiłem takie kolorowe odbicie.
[#2336] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@softiron, post #2333

wydaje mi się też że nos maszyny leci w trochę innym kierunku niż jej reszta. na tym 2019 jakby bardziej.

Tak, ten wcześniejszy jest bardziej zwarty. Prosty.
Drugi postanowiłem mocno wygiąć. To miał być taki "fisheye" efekt. Dlatego nie trzyma się perspektywy.
[#2337] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2336

to powiem Ci że o ile w przypadku duzego obiektu jakim jest wieza ma to jakis sens artystyczny to w przypadku pojedynczego elementu bez odniesienia do otoczenia juz nie.
[#2338] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2336

Problem jest z tym, że samolot wygląda po prostu na zdeformowany i odbiorca nie wie, że ma do czynienia z tym efektem, póki mu nie powiesz. Ja widziałem samolot przegięty w jednym punkcie lub z dziobem zadartym do góry.

Faktycznie to drugie skrzydło wygląda, jakby było mocowane na dole kadłuba.

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2020 16:50:56 przez sanjyuubi
[#2339] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@Koyot1222, post #2336

taki "fisheye" efekt. Dlatego nie trzyma się perspektywy


Ale moim zdaniem ten "efekt" pokazany na przykładzie tego zdjęcia trzyma i trzymać powinien "prespektywę", albo przynajmniej punkt zbierzności persepktywy da się wyznaczyć ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2020 18:52:57 przez BULI
[#2340] Re: Pikselki, piksele, piksle!

@softiron, post #2333

W odpowiedzi na #2337
W odpowiedzi na #2338
W odpowiedzi na #2339

Chyba zacząłem niepotrzebny dialog. Analizuję to co było lepiej zrobione.
Melancholijny nastój zaprowadził mnie do rozważań czy moja technika posunęła się do przodu. Istotnie zauważam, że w zestawieniach technika się poprawia. Szum pikseli jest coraz bardziej uporządkowany.
Jeśli chodzi o perspektywę to ja ją widzę poprawnie. No w miare...


W rysunkach pikselartowych celowo ją przekłamuję. Dążę do rysowania plamą. Taki trochę płaski graffiti.


Ostatnia aktualizacja: 03.03.2020 20:38:45 przez Koyot1222
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem