[#2221] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2220

Tamto "czyDe" lepsze.
Btw w czym masz ta scene 3d zapisana?
[#2222] Re: rysowanie neonów

@stefkos, post #2221

Ale to "TszyDe" pojdzie na klasyku
Qubicle standardowo eksportuje do .obj, to dosyć zjadliwy format dla profesjonalnych programów 3D. Blender łyka w locie razem z UV i teksturką ;)
[#2223] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2222

Jasne ze pojdzie, teraz tylko kwestia czy 3840 x 2160 czy 320x200 :) Czy 60fps czy 5:)
Zrobic sie da na pewno wszystko.
[#2224] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2220

wyglada jak 3d, po ktorym przejechal walec.
[#2225] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2222

Ale to "TszyDe" pojdzie na klasyku


Ciekawy koncept- mnie się podoba OK na klasyku chętnie bym pograł ok, racja
[#2226] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2222

Jakiś czas temu, nosiłem się z pomysłem napisania książki nt. pikselartu. Początkowo wydawało się to ciekawym pomysłem, zapał był, wizja, kierunek...

Ze względu na rozpiętość "dzieła", zanim zabraliśmy się za pisanie, postanowiliśmy odpowiednio wcześniej zrobić chociaż małą ankietę. Czy ktoś w ogóle czeka na tego typu publikację?
Wyniki były bardzo skromne, ale możliwe, że tematyka bardzo wąska, specjalna. Wnioski nasunęły się bardzo szybko. Niestety. Taki projekt nie ma racji bytu. Dobrze podsumowuje go fragment:
Wygląda na to, że rynek prasy i książek na temat Amigi nasycił się. Wydawało mi się, że pixel art w formie podręcznika i pisany przez tak znaną osobę jak ‘Koyot’ to byłby hit – a tu niespodzianka. Ludzie lubią piksele, ale oglądać – tworzyć już niekoniecznie.


Żegnaj... Może kiedyś... Gdzieś... Ale nie teraz.
[#2227] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2226

Rynek czasopism i książek na temat Amigi się nie nasycił. Dowodem publikacje Pana Zalepy.

Ja sam bardzo chętnie kupiłbym Twoją książkę nt. piksel artu. Masz niebywałe doświadczenie i czerpać można garściami. Chętnie podszkoliłbym się, jako że sam robię grafikę do mojej gry.

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2019 22:37:54 przez Hexmage960
[#2228] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2226

...no to klops.
[#2229] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2226

Bardzo żałuję , że nic z tego nie wyszło! Liczę jednak, że kiedyś ta książka się ukaże. Szacun za całą twórczość!
[#2230] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2226

Nie żeby mój głos mógł wiele zmienić, ale ja nawet nie miałem pojęcia, że jest jakaś ankieta w tej sprawie. Tak, że tego.
[#2231] Re: rysowanie neonów

@recedent, post #2230

Stronę wcześniej jest ogłoszenie ankiety, a temat ciągnie się od hoho.
Na szczęście 'Koyot' ma ma pustych godzin, w czasie jak nie pisze robi coś innego, tak że jego czas nie marnuje się
Temat wisiał w powietrzu za długo i wymagał rozstrzygnięcia. Tak jak napisał - może kiedyś do tego wróci.
[#2232] Podręcznik pixelartu

@adam_mierzwa, post #2231

A na razie dla chętnych "wariatów" jest zawsze
link
i http://pixeljoint.com/
i kupa darmowego softu.
Ja ilekroć włączam gameboya jestem mile zaskoczony ile można
zawrzeć pomysłów w takiej małej ilości np. Warioland, Looney tunes i ofcors Donkey Kong coutry 2.
Ogólnie wydaje mi się ,że problemem oprócz oczywistego "kleju do tyłka" jest posiadanie nie męczącego monitora.
Powodzenia Rembranci elektronów w serduszkach
[#2233] Re: Podręcznik pixelartu

@Mikrobi, post #2232

Ten pixeljoint jest świetny. A musiałem już kiedyś na tej stronce być, bo widzę że wyświetla mi się w powiększonej skali, a nie w 100%.
[#2234] Re: Podręcznik pixelartu

@ZbyniuR, post #2233

A propo ankiety, to mi też jakoś umknęła. Nie żeby ten fakt zmienił wynik, ale widać że nagłośnienie było takie sobie.
I pewnie to racja że więcej ludzi lubi oglądać piksele niż je stawiać.
A jako osoba która nie raz wyraża się (użyjmy szumnego słowa) "artystycznie" (choć częściej słowem niż obrazkiem), myślę że większą inspiracją są wewnętrzne przeżycia oraz prace innych, niż dostępność samouczków. Bo te raczej kupują ci co marzą o tym by się nauczyć aby robić na innych wrażenie, niż ci co po prostu mają w sobie potrzebę by czasem uzewnętrzniać to co w nich siedzi. Ci ostatni zwykle są samoukami.

A propo inspiracji to stworzenia jakiegoś dzieła (jak ta książka), wiem jak to jest mieć świadomość tego że po głowie chodzi więcej pomysłów niż te które zdecydujemy się zrealizować. Nie widzę nic złego w szukaniu bodźców w postaci potencjalnej sławy lub kaski, bo to jest jak woda do nasionka/pomysłu które na samej chęci dołożenia swojej cegiełki do budowy świata, albo zobaczenia na własne oczy tego co nam siedzi w głowie nie ma sił na przebicie się na powierzchnię i może przeleżeć w glebie lata.


I tak jeszcze dodam na trochę inny temat. Zdecydowanie częściej bawię się w konwertowanie obrazków niż tworzenie ich od zera. I nie raz się stykam z uszczypliwymi uwagami że w ten sposób nic nie tworzę, (bardziej dosadnych uwag nie przetoczę). Nie raz byłem bliski uwierzenia w to co pisali. Ale teraz myślę że jednak nie mają racji, bo to tak jakby twierdzić że artysta fotograf który nie bierze pędzla do ręki zajmuje się niczym. I skoro opiera się na tym co zrobili inni lub co stworzyła natura to jest jedynie niecnym uzurpatorem twórcy.

Jasne że nie każdy kto próbuje coś robić jest w tym dobry, a czasem jest jedynym fanem tego co zrobi. Ale to on wybiera gdzie przyłoży obiektyw, i kiedy naciśnie migawkę. Które z wielu zdjęć wybierze, jak je potem przytnie, jaki zastosuje filtr, albo z jakim innym zdjęciem sklei. Po to by pokazać jak wygląda świat jego oczami, bo dostrzegł przegapiony przez innych okruch piękna właśnie tam. A niektórzy robią to tak dobrze, że wielu chce patrzeć na te okruchy z ich punktu widzenia. Choć nie mówię tu o sobie.
[#2235] Re: Podręcznik pixelartu

@ZbyniuR, post #2234

Dziękuję wszystkim przedmówcom. OK
Nie jestem zawiedziony. Spodziewałem się niewielkiego zainteresowania, nie czuję się gwiazdą pikselartu. Nie czuję się ikoną stylu. Nie jestem pewien swojego stylu. Generalnie mam sporo obaw przy występowaniu i wypowiadaniu się o mojej twórczości.
Problemem tej publikacji było też to, że trzeba jej poświęcić sporo wolnego czasu a ja ostatnio mam go tak niewiele, że przykre było by patrzeć jak to ciągle leży i się nie rozwija tak jak powinno.

Ostatnia aktualizacja: 15.10.2019 10:10:41 przez Koyot1222
[#2236] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2235

Prześłiczne szeroki uśmiech

It's been made by a French pixel artist named Hervé Barbaresi.
If you want to listen to the EP, you're more than welcome !
https://www.facebook.com/Anantya-106539647407763/
[#2237] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2236

Prześłiczne szeroki uśmiech

Może aż za bardzo.. efekt "zakrzywienia czaso-przestrzeni" w środku jest trochę za miękki, symetryczny.. ale to takie czepianie się- ogólnie zajefajny OKOK
[#2238] Re: Podręcznik pixelartu

@BULI, post #2237

efekt "zakrzywienia czaso-przestrzeni" w środku


Ach więc tak wygląda zakrzywienie czasoprzestrzeni
Życie przespałem w niewiedzy
super pixle
.
[#2239] Re: Podręcznik pixelartu

@rePeter, post #2238

Jak to mówią (mówili) poeci: "sięgaj gdzie wzrok nie sięga.."
[#2240] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2236

Zamawiam tę książkę ok, racja
[#2241] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2236

Wow!

link
[#2242] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2241

Kilka ciekawych pikseli ostatnio znalazłem. Projekt nazywa się "Shadow of Adam". Graficznie przypomina mi trochę zmieszanie snesowego Chronotrigger i FFVI.








[#2243] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2242

Piękne.

A na jaką maszynę jest to planowane?
Czyżby LoRes 32 kolory?

Ostatnia aktualizacja: 14.11.2019 16:10:27 przez ZbyniuR
[#2244] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2242

tak powinny wygladac dobre gry OK ok, racja

a tymczasem wygladaja tak:



Ostatnia aktualizacja: 14.11.2019 16:33:09 przez selur
[#2245] Re: Podręcznik pixelartu

@ZbyniuR, post #2243

PC
jest na Parze

[#2246] Re: Podręcznik pixelartu

@selur, post #2244

tylko dlaczemu cień rzucany przez lotniskowiec wygląda jak Kilimanjaro...
[#2247] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2246

panie to nie cien lotniskowca, pod nim plynie ten gigantyczny zolw z mecha godzilli pomysł

[#2248] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2246

Bo niebo jest pochmurne, przez co światło Słońca rozproszone, więc i cień nie ma ostrych krawędzi.
[#2249] Re: Podręcznik pixelartu

@ZbyniuR, post #2248

ale kształt bryły przynajmniej powinien zachować :)
[#2250] Re: Podręcznik pixelartu

@ZbyniuR, post #2248

kurde, caly czas myslalem, ze jak chmury zaslaniaja slonce, to cienia na ziemi po prostu nie ma
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem