[#2131] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2111

Takkk..... niczym FullThrottle
[#2132] Re: Pixele, piksele

@selur, post #2116

jak sie podejmiesz rysowania sprajtow, to ja moge zrobic tlo i reszte.

Coż, chyba nie taki diabeł straszny jak go malują. Oficjalnie dostaliśmy zaproszenie do udziału w projekcie Riczarda. Jest otwarty na pomysły i sugestie.
Czasu jest sporo, start projektu gdzieś w pierwszej połowie 2020 roku. Jest sporo czasu aby coś przedyskutować, wstępnie rozrysować i przygotować elementy graficzne do jakiegoś pierwszego demo.

Jakieś pomysły? Ktoś, coś?
Mnie pociągają westernowe klimaty. Ech... Pościgi, rabowanie pociągów
[#2133] Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2132

hej.
Niezła mieszanka:
link
https://www.amazon.com/Tamashii-Nations-Realization-Honyaku-Karakuri/dp/B07GYSVTXB
Czy takie coś można by zastosować do Amigi np "A1200/cd32 Samurai" ?
pozdr

Ostatnia aktualizacja: 15.07.2019 13:38:54 przez Mikrobi
[#2134] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Mikrobi, post #2133

Czy takie coś można by zastosować do Amigi np "A1200/cd32 Samurai" ?

Wydaje mi się, że tak. Problem w tym, że konotacje popkulturowe nie będą tak jasno widoczne jak w przypadku "sitripio" z GW
[#2135] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2134

Ja tam widzę tylko postacie historyczne , więc może
A1200 Janosik/Kmicic/Szarik/Ochucki ?
Zakończę to brudzenie wątku prawdziwą klasyką:
link


Ostatnia aktualizacja: 15.07.2019 14:18:49 przez Mikrobi
[#2136] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2134

Troszku własnych pikselków ;)
[#2137] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2136

Obok różnych zajęć postawiłem sobie za cel zrobienie w tym roku jakiegoś hiresa. W zeszłym roku skupiłem się na grafice do gier i kompletnie zaniedbałem ten temat. W tym roku chyba wyrobiłem normę bo powstały aż 2 szt i do tego jeden animowany cyklem palety.
Puki co jedna praca nie była oficjalne publikowana ale mogę się podzielić drugą, która raczej nie będzie prezentowana na konkursach scenowych. Chodzi o to, że jest tak zwanym obrazkiem fana i zawiera nawet oficjalne logo gry do której nawiązuje. W skutek czego raczej nigdzie to nie przejdzie
Trochę piksli z tworzenia "dzieła":

Na podkładzie oficjalny screen "Down to Hell". Jest to gra Olsztyńskiego zaprzyjaźnionego studio Red Dev, czyli moich niejako sąsiadów z miasta Śmieszne bo nigdy bym się o tym studio nie dowiedział gdyby nie nasza obecność na Digital Dragons. Dziękuję darczyńcom, to też poniekąd będzie taki prezent też dla nich


Wyższa rozdzielczość i dodawanie kolejnych warstw sceny


Kolory, kolory... W oryginale męczyła mnie trochę bardzo wyprana paleta. Ale szanuję. Tu mogłem sobie poszaleć szeroki uśmiech


Praca nad logo w pikslekowej formie. Dosyć luźna adaptacja, ale chyba czytelnie.

Nie jestem członkiem Red Dev, nie płacą mi za to. Ot spodobał mi się temat, przełamałem się i sięgnąłem po coś co już istnieje.
Eksperyment uważam za udany. Mój "futurytyczny styl" chyba pasuje też do tego typu przedstawień. Wszystko trzyma się kupy jakoś.
Ostatecznie wszystko zamknęło się w 16 kolorowej palecie i hiresie 640x512 pikseli. W finalnej formie da się to obejrzeć na gołej "pińćsetce" OK

Pozdrawiam
Krzysiek / Koyot1222 / Matys

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2019 10:42:38 przez Koyot1222
[#2138] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2137

Zarąbiste!
[#2139] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2137

Kolory bardzo fajne! Teraz trochę tego co mi nie leży. ;)

"TO" z nazwy jest wg mnie trudne do odszyfrowania na tym logosie jak zawczasu jej nie znasz - bo rozumiem że to to na środku między DOWN a HELL? Bo na pierwszy rzut oka bardziej pomyślałem że to jest jakiś akcent graficzny, element dekoracyjny.

No i miecz, ale to już mega subiektywne. Wiem że to związane ze stylem kładzenia linii jak na płytkach elektronicznych (proste odcinki i zakręty 45 stopni) i generalnie wygląda to spoko, ale mi w tym miejscu nie leży. Rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze odwzorowanie krzywizny miecza, ale wiem że jak byś to zrobił gładko to by z kolei nie pasowało do reszty stylu obrazka. Jak żyć? Może narysować go pod trochę innym kątem, ostrze zrobić proste, albo takie jak u orków z ekranizacji tolkienowskich, czy cuś. No chyba że miał on wyglądać jak mega zardzewiały, po przejściach, przeszczerbiony jak nieszczęście, to wtedy zwracam honor. ;)

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2019 11:28:36 przez teh_KaiN
[#2140] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@teh_KaiN, post #2139

bo rozumiem że to to na środku między DOWN a HELL? Bo na pierwszy rzut oka bardziej pomyślałem że to jest jakiś akcent graficzny, element dekoracyjny.

Jak pisałem, logo to moja adaptacja. Oryginalne logo gry wygląda tak:


Wiem że to związane ze stylem kładzenia linii jak na płytkach elektronicznych (proste odcinki i zakręty 45 stopni) i generalnie wygląda to spoko, ale mi w tym miejscu nie leży.

No to jest właśnie sedno tej "stylówy", nie każdemu to się podoba. Druga sprawa, że ten szczegół powoduje drażnienie odbiorcy.

ozdzielczość pozwala na znacznie lepsze odwzorowanie krzywizny miecza, ale wiem że jak byś to zrobił gładko to by z kolei nie pasowało do reszty stylu obrazka.



We wcześniejszych pracach hiresowych rożnicowałem, elementy organiczne gładko, mechaniczne ostro. Tu, w obydwu wspomnianych pracach, zdecydowałem się aby pomalować bardzo mechanicznie wszystko.
Zauważyłem, że poprzednie prace, pomimo, że okraszone ogromnym nakładem pracy, przeszły zupełnie bez echa. Docenione za warsztat dopiero po pewnym czasie, trochę zepchnięte przy konkursach. No, nie drażniły. Postanowiłem to zmienić.
Krasicki napisał kiedyś:

MALARZE

Dwaj portretów malarze słynęli przed laty:
Piotr dobry, a ubogi. Jan zły, a bogaty.
Piotr malował wybornie, a głód go uciskał,
Jan mało i źle robił, więcej jednak zyskał.

Dlaczegoż los tak różny mieli ci malarze?
Piotr malował podobne, Jan piękniejsze twarze.



Jak żyć?

No, moja całkiem nieźle. Przybywa to tu to tam z kolejnymi latami.
[#2141] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2140

A, czyli to oni spaprali logosa. Zwracam honor. ;)

No faktycznie, w latarniowej pracy z tego wybrnąłeś całkiem nieźle. I jakoś wcześniej nie zwróciłem uwagi na to rozróżnianie (albo o tym zapomniałem), bo w tym obrazku jest dla mojego niewprawionego oka bardzo subtelne.

O rzyć nie pytałem, ale dziękuję za informację :d
[#2142] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2140

OK
[#2143] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2140

A nie jest tak, że literkę "t" w słowie "TO" symbolizuje ten jakby "mieczyk" wbity w O? Bo jeśli tak to w oryginalnym logosie to "t" nawet widać, ale na Twojej pracy - już nie, bo jelec oddzieliłeś od głowni grubą kreską.
[#2144] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@recedent, post #2143

Aaaa... Tu żeś się dobrze Panie czepnął. Nie zauważyłem. Poprawiłem OK
[#2145] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2144

W końcu w całej okazałości.
Fanowski obrazek "Down to hell" Red Dev Studio.
Docelowo udało mi się upchać całość w retro rozdzielczość Hires dla Amga OCS (model 500) w 16 kolorowej palecie.
Jak już pisałem wcześniej, mocno zależało mi na stworzeniu panoramicznego obrazu, jakoś ciekawie upakowanego w ramkę o proporcjach 3x4.
Miłego oglądania!
Udanego weekendu!


Oryginał PAL Hires:


Ostatnia aktualizacja: 02.08.2019 19:49:57 przez Koyot1222
[#2146] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2145

Co Ci powiem to Ci powiem, ale Ci powiem.... Pikne.
Ile czasu zajmuje Ci stworzenie takiego czegos?
Ze tak powiem w roboczogodzinach
[#2147] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@softiron, post #2146

Dzięki! OK

Ile czasu zajmuje Ci stworzenie takiego czegos?
Ze tak powiem w roboczogodzinach


Sporo. Ten obrazek akurat powstał dużo szybciej bo robiony był mocno przemyślaną i wypróbowaną techniką. Kompozycja i temat był gotowy. Wystarczyło tylko to obrysować w "swoim stylu".
Łącznie, jakieś 2 tygodnie po kilka godzin dziennie. Ale to i tak nie dużo w porównaniu ze wcześniejszymi hiresami.
We wcześniejszych pracach bardzo dużo spędziłem nad pomysłem samych obrazów. Szukaniem inspiracji, dobieraniem barw i poprawkach. Ostatecznie dopracowywałem szczegóły, poprawiałem, do końca nie będąc pewnym efektu. Trwało to miesiącami, z przerwami kiedy już nie chciałem na te "rysunki" patrzeć.
W przypadku DtH, praca powstała zupełnie innym trybie. Dostałem praktycznie gotowy pomysł na tacy. Wiedziałem co mogę zrobić i starałem się nie "ubić siebie".
Jestem zadowolony z siebie choćby w aspekcie wybrnięcia z sensownego wykorzystania obrazu 3x4 który jest wysokim prostokątem w którym zamkniety jest panoramiczny obraz. Nie ma pustych czarnych pasów, delikatnie zagospodarowałem i tę przestrzeń.
Technicznie to wykorzystanie fajnej opcji PMNG czyli przygotowanie kilku elementów w osobnych projektach i połączenie ich w jednym za pomocą dynamicznych podglądów. System, który od lat wykorzystuję w pracy DTP z Adobe Indesign.
[wyróżniony] [#2148] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2145

@Koyot1222

Super :)

Mi tak się spodobały kolory i setting levelu z Inviyya, że musiałem...

[#2149] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2148

Dziękuję!OK

Ładne piksele! Proszę, rozwijaj ten temat!
[#2150] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2149

no dobra... tooo...
pixel battle :)
Koyot vs ppill
[#2151] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@softiron, post #2150

Koyot vs ppill

Nie mówię, nie. Ale...
Najszybciej w październiku
[#2152] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2151

O to będę miał czas nauczyć się rysować chmurki ;)
[#2153] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2152

OK


[#2154] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2145

Rewelacyjny!


"Northstar". Entry for the Datastorm Amiga graphics compo, placed 1:st.
The most northern point is the home of the mighty mountain eagles. The Northstar jewel is given away to seal the bond between rider and beast.

Originally made for gerp graphics compo, but wasn't finished in time. Then almost completed for Revision oldskool graphics, but forgot the steps at home so could not enter. Finally released at Datastorm!

[32 colours - 320x256 pixels - Amiga non-AGA lo-res]
download: http://www.antialias.se/prowler_lib/northstar.png
[#2155] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2154

Wow-SUPER- geometryzacja w stylu Koyota ok, racja
[#2156] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@BULI, post #2155

geometryzacja w stylu Koyota

He he
Jest to też kierunek, który mnie interesuje, ale raczej marne szanse żebym był inspiracją.

Chociaż...
Blade runner 2049 (2017)


2019


Silent dance - 2016


Ostatnia aktualizacja: 06.08.2019 12:31:43 przez Koyot1222
[#2157] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2154

Fajne, fajne...
[#2158] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2148

To jeszcze ostatnia plansza, Alien:
4 kolory więc trzeba było wykorzystać arsenał sztuczek wszelakich ;)

[#2159] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2158

Tyle kolorów? Świetna robota OK
[#2160] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@BULI, post #2159

Dzięki, 5 jeżeli liczymy kolor tła ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem