[#2041] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2036

Bardzo wartościowe, też czasem mam problemy.

Źródło
[#2042] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2041

Super. OK
[#2043] Re: rysowanie neonów

@Hexmage960, post #2042

Mam pytanie techniczne. Natrafiłem na jedną rzecz której nie mogę rozgryźć.
Możliwe że cały czas podchodzę do problemu z jednej strony a to inaczej może być zrobione :/
Analizuję obrazek artysty Ptoing, wiem, waga ciężka, twardy zawodnik. Ale zastosowany efekt kłóci się z tym co rozumiem przy pracy z pikselkami. Mianowicie, rysująć na jednej warstwie kolorem po nałożeniu na niego drugiego koloru informacja powinna znikać a tu zostaje. Dwa rysunki, dwie różne palety, ta sama warstwa Magia jakaś
1. Na mapie kolorów jest instrukcja, łapię kolory i przesuwam

2. Ten sam fragment rysunku po przesunięciu palety, a raczej po skopiowaniu kolorów na miejsce pierwszych.

3. W trakcie procesu widać że piksele są w tych samych miejscach, jedna grafika jest nałożona w tych samych miejscach na drugą.

Animacja cyklu paletki.

Kłóci się to z moimi założeniami. Dla mnie to jakby łamać prawo Newtona. Robiłem animację cyklu paletki. Efekt za każdym razem ten sam:

Piksele zamalowane kolejnym kolorem znikają. Poratujcie!
[#2044] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2043

no muszę przyznać że efekt jest niesamowity.
nie mam na razie pomysłu jak on to zrobił... i nie daje mi to spokoju :)
[#2045] Re: rysowanie neonów

@retronav, post #2044

nie mam na razie pomysłu jak on to zrobił... i nie daje mi to spokoju :)

To jest nas już przynajmniej dwóch
[#2046] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2045

no dobra to chyba wiem jak to zrobił (w zasadzie to Ptoing pisze jak to zrobił na PJ) :)
i tak jak przypuszczałem stencile + ŻMUDNE kopiowanie fragmentów z jednego na drugi obrazek.
ale efekt mega!
[#2047] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2043

Czy to jeszcze pixel-art, czy już sudoku? ;)
[#2048] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2043

A jesteś pewien, że on to zrobił palette cyclingiem?

EDIT: Już widzę, że retronav mnie uprzedził.

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 10:38:14 przez recedent
[#2049] Re: rysowanie neonów

@retronav, post #2046

A masz linka do tego topiku? Żmudna praca mnie nie przeraża. Nie potrafię wyszukać nic na PJ :/
[#2050] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2049

@Koyot
http://pixeljoint.com/pixelart/55068.htm

I drew the 2 images separately and then used a workflow which is pretty simple to fiddle them together. All it involves is copying one of the 2 as many times as there are colours, and then making in this case 8 brushes of the other full picture - one colour in each, so you have stencils. Then you singlecolour those stencils with some colour not in the images and put them on the respective 8 versions of the other pic. Then all you have to do is some arranging of palettes so that nothing gets remapped before you fiddle the stenciled out parts back together. \o/


@Teh_Kain
hehe dokładnie moje słowa.
często porównuję pixlowanie (w trybach restrykcyjnych jak np c64) do sudoku właśnie :)
[#2051] Re: rysowanie neonów

@retronav, post #2050

Dzięki!!!OK
Znalazłem coś jeszcze, do tego zrobione w PM szeroki uśmiech:



Ostatnia aktualizacja: 10.04.2019 11:08:24 przez Koyot1222
[#2052] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2051

W końcu się zebrałem i wrzuciłem większość swoich pixel-art'ów w jedno miejsce: deviantart

Nic specjalnego, ale może komuś się spodoba

zdrówko
at0m
[#2053] Re: rysowanie neonów

@at0m, post #2052


Świetne! OK
Czemu wcześniej tu nie wrzucałeś swoich prac? Bardzo dobry poziom!
[#2054] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2053

Czemu wcześniej tu nie wrzucałeś swoich prac?


W sumie nie wiem. Większość tych grafik robiłem do konkretnych produkcji scenowych i nie czułem potrzeby by je dodatkowo eksponować.
[#2055] Re: rysowanie neonów

@at0m, post #2054

Szkoda, są świetne! OK
[#2056] Re: rysowanie neonów

@at0m, post #2054

A mnie wzrusza ta "fakturowana" Pani OK
[#2057] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2053

Wrzuciłem te szkice do informacji o grze, ale może nie były czytelne. W tej formie może lepiej widać że rysunki do intro powstawały najpierw na kartce. Potem zrobiłem ich rysunkowe odpowiedniki. W ostatecznej wersji jednak zmienił się jednak porządek tych rysunków.




[#2058] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2036

Ta ruda z dzidzią wygrała Sam Coupe GFX Compo at speccy.pl party 2019.
[#2059] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2057

Robienie szklicy jest bardzo przydatne, pozwala na wiele rzeczy spojrzeć inaczej i skraca prace.
Pięknie jest zobaczyć jaką się drogę przeszło - od pomysłu do dzieła. OK
[wyróżniony] [#2060] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2057

Ogłoszono wyniki konkursu na najlepsze pixelarty wykonane w 2018 roku :D Wysoki poziom! MASTERS OF PIXELART!
[#2061] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2060

Dzięki, czekałem kiedy Prowler to opublikuje.
To jest ten sam filmik, który leciał podczas ceremonii ogłoszenia nagród na Revision.
[#2062] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2060

Nie pisałem tutaj zbyt dużo o Tanglewood. Miałem przyjemność pracować przy wielu pikeslkowych elementach tej produkcji. Całkiem niedawno prace nad tym projektem zostały ukończone. Głównie pracowałem nad animacjami do gry ale też kilka postaci występujących w tej produkcji w 100% wyszło z pod mojej ręki. Niedawno też logotyp który stworzyłem do specjalnie dla tej gry brał udział w konkursie "Masters of Pixelart"

Gra okazała się całkiem sporym sukcesem. Kickstarter został wsparty przez prawie 900osób. Na cel produkcji tej gry zebrano prawie 54 tyś funtów. W ramach projektu twórca zakupił min oryginalną maszynę developerską Sega Megadrive. Prawie 3 lata produkcji. Efekt cieszy oko. Przypomina graficznie grę Aladdin, ale technicznie bardziej Sonic 3. Gameplay to sprytne połączenie platformowej gry zręcznościowej z przygodówką. Do głowy przychodzą mi taka produkcja jak Anotherworld, gdzie przy praktycznie braku wyświetlanych dialogów dobrze orientujemy się w postępującej fabule gry.
Niedawno dotarł do mnie ekskluzywny zestaw kolekcjonerski tej gry. Nie wiem czy ktoś jeszcze w Polsce to posiada, chyba warto było by to pokazać. Właścicielem takiego wydania można było zostać po wsparciu projektu kwotą min 200 funtów. Niedawno w ramach aukcji charytatywnej podobny zestaw z numerem produkcyjnym "0001" został zlicytowany za ok 400 funtów

Zestaw w całej okazałości.
- Pudełko od karty
- Kolorowa instrukcja do gry
- Czapka z wyszywanym bohaterem gry
- Zestaw drukowanych na twardym papierze kart prezentujących rożne piękne zakamarki gry.
- Metalowy klip z bohaterem
- Duży kolorowy plakat
- 2x karty do konsoli megadrive. Karta z grą oraz specjalna ścieżka muzyczna na osobnej karcie.
- Pendrive z logo gry - plakaty, wersje demo i inne materiały dotyczące gry
- Piękne duże pudełko które to wszystko w sobie ładnie mieści

Praktycznie można się pomylić. Nowa gra a wygląda bardzo podobnie do tych wydanych ponad ćwierć wieku temu szeroki uśmiech

Wieczorna sesja z Tanglewood.
[#2063] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2060

Kozackie grafiki. Przyjemnie sie oglada w polaczeniu z fajnym podkladem muzycznym. Kto jest autorem tej nuty?.
[#2064] Re: rysowanie neonów

@miro_78, post #2063

A trzeba by poszukać :/ Poszukam.

W zanadrzu z pikseli mam jeszcze mały test Nie jest on do nowej gry, sprawdzam kilka technik.
[#2065] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2064

Rozpracowałem technikę "ukrywania" obrazów w obrębie jednej warstwy obrazu.
Na podstawie filmiku:

Faktycznie na szybko przygotowałem sobie plik. Najwygodniej było mi to zrobić jak w tutorialu na kontrastowych kolorach:

Ostateczny efekt, na 1 warstwie. To jest ten sam obrazek, zmienia się tylko paleta. Efekt ajkby były tak 2 obrazy w tym samym miejscu:

Efekt raczej ciekawostka bo do animacji średnio się nadaje
+ na jednej warstwie poprzez cykl palety można "zaszyć" np animację
+ technika zdaje egzamin przy szerokich paletach max 256
- technika taka sobie jak mamy do dyspozycji wąską paletę 8-16 kolorową
- podczas "ukrywania" trzeba zarezerwować kilka kolorów palety. W sumie im bardziej kolorowo tym więcej kolorów leży odłogiem.
- początkowo wydawało mi się, że jakieś informacje są zapisywane dodatkowo ale to tylko złudzenie, obraz rozbijany jest na kawałki, które potem składa się za pomocą uszeregowanej palety.
[#2066] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2065

Nie żebym miał jakieś szczególne pretensje. Ale zwykle pod moimi wypocinami graficznymi do gier pojawiają się zarzuty, że zrzynam, tudzież kopiuję grafikę z innych gier.
Postanowiłem trochę rozwiać wątpliwości w tej sprawie, bo nie jest to do końca jasne a może to być ciekawym tematem do dyskusji.
Otóż, jeśli chodzi o moją grafikę to "i tak" " ale też i nie". Dlaczego?
Kiedyś więcej grałem w gry, teraz niestety z braku czasu bardziej skupiam się nad ogrywaniem gier przy których pracuję w celu wykrywania ewentualnych błędów w grafice i innych problemów. Moje dzieciństwo kręciło się wokół 2 konsol, SNES i CD32. Nigdy nie miałem w domu wcześniej personalnego komputera typu Amiga 500 lub 1200 a tym bardziej jakiegoś z serii PC. Z racji tego że były to lata 90te a Cd32 nie posiadała stacji dyskietek to ogrywałem to co dało się na tej konsoli zdobyć, a zasobność mojego portfela była śmieszna. Znalazłem jednak wiele gier które pokochałem całym sercem a nie są jakoś mocno eksponowane jako produkcje wszech czasów. Potem pojawiła się konsola SNES i kopiowanie kartów na tę konsolę było jeszcze trudniejsze niż w przypadku Cd32, znów grałem głównie w to co było w zasięgu mojego portfela. Tu było trochę lepiej bo wiele świetnych tytułów w 1997-99 roku kosztowało grosze. Niektóre nawet zdobywałem taniej niż hity Cd32. Nie mówiąc o Super Frog Cd32 którego nie mam w swojej kolekcji z uwagi na cenę właśnie.
Dlaczego to piszę, bo właśnie z tąd moje zmiłowanie do grafiki pikselkowej. Moi koledzy w tym czasie ogrywali Kłejki, Duumy i inne Djuki wyrabiając sobie gust i głód 3D na wiele lat do przodu. Ja spokojnie tkwiłem w tym moim "bagienku".
Jak nie trudno się domyślić, często zaglądam i odwołuje się do dawnych produkcji w swoich pracach. Zaglądam, oglądam i przerysowuję po swojemu, wypróbowuję, przymierzam. Gier 2D powstało tak wiele że nie da się już praktycznie nic wymyślić oryginalnego. Ale cóż jest w tym złego że podpatrujemy najlepszych? Ja uważam że nic złego.
Owszem boli mnie jeśli ktoś gdzieś czasem pisze "przyklejone chamsko z Advance Wars". Z jednej strony fajnie bo ktoś porównuje moją grafikę do gry która rozeszła się w milionach egzemplarzy na całym świecie i ma rzeszę wiernych fanów. Z drugiej strony trochę przykro się czasem robi. bo trudno wyczuć kiedy nowa grafika jeszcze nawiązuje do oryginału a kiedy wg czyjegoś gustu zaczyna ją już kopiować.
W sumie jakby popatrzeć to zawsze komuś można przykleić łatkę kopiowania:
Skill Grid


Sonic Advance 2


Czy jest to "zrzynka"? Moim zdaniem, trudno powiedzieć. Wydaje się że są pewne podobieństwa, ale nigdy nie widziałem stadiów pracy nad grafiką do Skill Grid.

A wy co o tym sądzicie? Wklejajcie przykłady ;)
[#2067] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2066

Sądzę, że nie żadna zrzynka. Po prostu uniwersalny kształt sześcioboku. 2) Jest już chyba ponad 40 lat game industry, grafiki komputerowej, więc podobieństwa będą się zdarzały, tak samo jak w muzyce. Było już prawie wszystko. A jest tego tak dużo, że twórca nawet nie wie o istnieniu poprzedniej wersji.
Jestem pełen podziwu dla autora Skill grid, bo to naprawdę kawał roboty i z super efektem.

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2019 15:12:26 przez flops
[#2068] Re: rysowanie neonów

@flops, post #2067

OK

Znalazłem trochę fajnych pikseli. Shump na razie nie ma nawet nazwy, ale pierwsze grafiki wyglądają super. Widać, że ktoś ma ładną technikę.






Ostatnia aktualizacja: 17.05.2019 18:01:19 przez Koyot1222
[#2069] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2068

hehe jakbym widzial Twoje prace
[#2070] Re: rysowanie neonów

@juen, post #2069

he he
Może dlatego mi się tak podobają
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem