[#2161] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1

[wyróżniony] [#2162] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2158

Z cyklu "jak się spieszysz to i tak będziesz musiał zrobić to jeszcze raz":



Pierwsza wersja menu do Chips pozostawiała wiele do życzenia i trochę było wstyd tak to wypuszczać. Po sporej ilości wprawek i okiełznania Brilliance, wyszło chyba sporo lepiej:




Który kolor najlepiej nadaje się na podświetlanie czcionki? Dla mnie chyba zielony ale nie jestem pewien.

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2019 13:05:12 przez ppill
[#2163] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2162

Wywołujesz u mnie poczucie winy i wstydu ze z Brilliance przenioslem sie na Pro Motion.
Bardzo to fajne. To drugiebo pierwsze nie az tak.
Zauwazam silny wplyw Poznego Koyotyzmu... :)

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2019 13:11:31 przez softiron
[#2164] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@softiron, post #2163

Dzięki :)
"Imitation is the sincerest form of flattery" jak mawiają ;) Ale na serio to tło na przykład zupełnie przypadkowo wyszło. Duży brush, grid i funkcja cycle po linii, przełamane później range tym samym brushem. I tak się bawię i nagle osz... jak koyot. Nie wiem czy tak to robi ale wygląda bardzo ciekawie. Przełamywanie gradientów kwadracikami czy innymi przeszkadzajkami to już od dawna praktykuję ;) Ogólnie cały proces powstania można streścić do "ppill okrywa funkcje cyckle i range". Do koyota mi jeszcze daleko.

Brilliance zdecydowanie mi najlepiej podchodzi z programów, których używam (ppaint, grafx2, brilliance). Pro Motion nie znam i chyba muszę to zmienić. Kto wie moż też się przesiądę. Na razie Briliance mam opanowane w 25% tak myślę. Mam nadzieję, że jeszcze mnie pozytywnie zaskoczy.
[wyróżniony] [#2165] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2162

Kolega koder stwierdził, że trochę zimne i smutawe. Podkręciłem kolory ale nie wiem czy nie za pstrokato. Co sądzicie?


Ostatnia aktualizacja: 16.08.2019 17:53:08 przez ppill
[#2166] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2165

Wydaje mi się, że ta metaliczna wersja dużo czystsza była. Mi osobiście bardziej się podoba. Niemniej jednak. Super robota! OK
[#2167] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@softiron, post #2163

Zauwazam silny wplyw Poznego Koyotyzmu... :)


Mam nadzieję, że bardziej "pozytywnego koyotyzmu" yippee
[#2168] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2166

Dzięki! Mi też się wydaje bardziej prawilna. Z drugiej strony ta trochę weselsza. Może pójdzimey na jakiś kompromis ;)
[#2169] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2165

O ile pozycje z menu nie rażą, to logos już tak bo masz wiele kolorów w jednej literze. Może jeden kolor na literę? Albo może tło w jakiejś innej kolorystyce? Albo zrobić tam gdzieś cyklowanie palety?
[#2170] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2165

Takie bardziej graficiarskie. Walnalbys taga z podpisem i nikt by sie nie kapnal ze to nie zdjecie z muru :)
[#2171] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@softiron, post #2170

Dzięki za sugestie. Ostateczna wersja będzie mniej pstrokata i z pomyślunkiem. Ta trochę na wariata, żeby zobaczyć co się sparawdza a co nie. Nie będę już wrzucał by nie zaśmiecać wątku i będzie niespodzianka dla tych co odpalą demo ;)
[#2172] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2167

XXV Amiparty, Chełm, Poland 2019
4th - category "wild" - The last Corridor by Koyot1222 (276 points)
Amiga Hires 640x512 - 16 colours, colorcycle anim.
Final:


WIP:

Animacja zamknięta w jednej klatce obrazu. Pozorny ruch otrzymywany jest poprzez sprzętowy cykl kolorów palety obrazu. Technika przypomina trochę tradycyjny animowany neon. Wszystkie klatki muszą być zespolone w jednej warstwie by na koniec sprzętowo ożywić obraz poprzez przełączanie po sobie kolejnych kolorów.
(do podium zabrakło niestety przynajmniej 50 punktów :( )
Technicznie, bardzo problematyczna rzecz do eksportu do Deluxepainta. W tej chwili Pro Motion NG eksportuje "animację" do iff ale niestety amigowy deluxe nie radzi sobie z tym plikiem wymiany. Próbowałem kilka razy konwersji ale plik wynikowy traci kolejność kolorów palety i w sumie traci się efekt.
Ostatecznie jak już wejdę w temat programowania HTMLa 5tki to nie wykluczone temat cyklu palety jeszcze powróci
Cóż, mam nadzieję że praca mimo wszystko cieszy oko. Założyłem plan aby odbić się twórczo. W zeszłym roku nie zrobiłem żadnego Hiresa. W tym roku 2szt i nawet udało mi się w końcu (po pewnych problemach) jeden wystawić do ami konkursu. Chyba, to dobrze
[#2173] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2172

Wow. Mega!
[#2174] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@ppill, post #2173

Dzięki!
[#2175] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2172

Mógłbyś podesłać pliki te wysłane na party oraz ten z promotion? Chciałbym to obadać.
[#2176] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@cholok, post #2175

hejka, podesłałem Ci pliki. Jak coś poradzisz to podziel się rozwiązaniem.
2 osoby prosiłem o pomoc przy konwersji ale jakoś... Nie wyszło
[#2177] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2176

Prawdopodobnie zrobiłeś czeski błąd. Wgrałeś png do pm i zapisałeś jako iff zanim włączyłeś cykle (podesłany iff miał domyślny chunk CRNG). Jak wgrasz projekt, który ma zapisane cykle to eksportuje prawie ok, razem z tym endian bugiem.

Niestety DP nie kuma tego buga (wcześniej pisałem, że łyka, ale musiałem jednak coś pomylić). Jest kilka rozwiązań:
1. Hex edytorem ręcznie zmienić 0x1000 na 0x0001
2. Wczytać do DP5 i kliknąć w Fade w Ranges, potem włączyć cycle color i zadziała. Potencjalny problem: DP5 zapisuje cykle w DRNG, a tego niektóre programy nie rozumieją, więc potem można wgrać taki plik do DP4 i ponownie zapisać, będzie już CRNG.
3. Wczytać do Brilliance2 (być może w 1 też zadziała) i włączyć cycle color i zapisać.

Ten iff miał być na OCS, programy pokazywały 17 użytych kolorów. Konwersja na OCS może być problematyczna. Grafx2 akurat zapisuje tyle kolorów ile trzeba, ale tutaj zapisywał zawsze 256. PPaint nie radził sobie z redukcją, bo używane kolory są tego samego koloru. Ale to temat na inny odcinek.
[#2178] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2172

Bardzo podobała mi się ta praca- sprytna i pomysłowa, na pewno kosztowała sporo pracy.
Szkoda, ze wylądowała w worku WILD
Ode mnie dostała max punktów OK
[#2179] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2172

Koyot, nie wiem co powiedzieć, szczęka mi walnęła o blat... To jest jednocześnie tak cudownie proste i tak dopieszczone, że po prostu wspaniałe!
Szapoba! :)
[#2180] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2172

Koyot! Bardzo ladnie to wyszlo!

Chociaz z drugiej strony, wersja WiP tez mi sie bardzo podoba, moze nawet bardziej, bo tlo dla biegnacego konia jest duzo duzo lzejsze i nie wybija sie tak na pierwszy plan :)
[#2181] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@cholok, post #2177

Dziękuję! OK
Faktycznie, problem eksportu jest poważny i zasługuje abym pochylił się nad nim jeszcze raz.
Będę musiał podziałać z DP IV i V i spróbować wymyślić jakiś bezpieczny sposób.

W odpowiedzi na #2178
Ode mnie dostała max punktów

Cieszę się, że Ci się spodobała! Dzięki!
Szkoda, ze wylądowała w worku WILD

Jak już pisałem wcześniej, problemy z poprawnym eksportem i brak dobrego rozwiązania skutecznie wyeliminowały tę pracę już z tegorocznego Decruncha. Trzeba iść do przodu

W odpowiedzi na #2179
Szapoba! :)

Technicznie wcześniej już wiedziałem jak animować biegnącego konia. Tu sporą przeszkodą było zaplanować animację tak aby fazy nie pokrywały kolejnych. Rysowałem to za pomocą kilku roboczych palet. Efekt końcowy był bardziej subtelny, ale bałem się że jak w przypadku starszych prac hiresowych, szczegóły znikały na rzutnikach.

W odpowiedzi na #2180
wersja WiP tez mi sie bardzo podoba, moze nawet bardziej,

Przyznam, że też miałem dylemat. Wygląda dobrze ale bałem się, że to jednak będzie zbyt mało
[#2182] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Koyot1222, post #2172

Ta Twoja animacja to chyba nie do końca "amigowy cycle anim". Tylko jeden kolor może być stały na ekranie, a u Ciebie są dwa: czarny i ten różowy kolor w środku konia. Poniżej dołączam przykład jak to wygląda na DP. Dawno temu mój brat takie spadające gwiazdki stworzył w DP (oryginał).
[#2183] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Leon, post #2182

Wielkie dzięki za plik źródłowy. Genialne w swej prostocie jak Amiga Boing. Pomysłowość krok przed ograniczeniami sprzętu OK
[#2184] Re: Pixele, piksele Amiga Samurai

@Leon, post #2182

Bardzo ładna animacja! OK
Wydaje mi się, że ilość kolorów stałych może być sporo większa. Wcześniej obadałem prace zrobione w Deluksie i użyte do przedstawienia cyklu palety w HTML5

Jak widać cyklowi podlega tylko wycinek całej palety. Ilość kolorów niepodlegająca cyklowi jest sporo większa niż u mnie. Mogę się mylić, ale wydaje mi się że wygodny podgląd tej animacji już na starcie pokazywał DP.
U mnie niestety był to PAL hires, który ma ograniczenie do 16 barw. Technicznie max 15 klatek na jednym obrazie w jednym kolorze.

Ostatnia aktualizacja: 20.08.2019 21:58:35 przez Koyot1222
[wyróżniony] [#2185] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #1

Strzelanki jakoś mocno mnie inspirują. Zaciekawiony demkiem "Quasarius Rush" postanowiłem spróbować coś maznąć w 7 kolorach (tyle używa gra na sprite'y). Kilka Bossów w różnych stylach:


Ostatnia aktualizacja: 21.08.2019 10:04:48 przez ppill
[#2186] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2185

Bardzo mi sie to podoba, moglbys to podeslac autorowi demka - moze i by wstawil zamiast swoich "potworkow" :)
..chociaz z drugiej strony wyglada mi na to , ze ten gosciu chce wszystko sam zrobic .
Juz nie sledze tamtego watku ale odnioslem wrazenie ze wszystkie propozycjie pomocy delikatnie odrzuca.
[#2187] Re: Pixele, piksele

@peceha, post #2186

Podesłałem ale raczej jako forma inspiracji, wskazówek a nie propozycję współpracy. Bardzo mu się spodobało. Grafa do shumpa to jest pracy po uszy a ja nie mam tyle czasu.
[#2188] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2185

Ładne! OK Ciekawe i świerze!
Ja preferuję bardziej tradycyjne formy Przez to może bardziej nudne
[#2189] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #2188

Dzięki :) Ja tam nic nudnego nie widzę. Godzinami można się cieszyć detalami. Masz bardzo spójny i konsekwentny styl. Wszystko ze sobą współgra. Jest coś "matematycznie" kojącego w tej estetyce ;)

Ja tam jeszcze mocno szukam i czasami "ratuję" się sztuczkami. Powoli coś tam na miarę mojego stylu się wykluwa.
[#2190] Re: Pixele, piksele

@ppill, post #2189

Koyot1222: Świetne te Twoje "animki", bardzo ciekawy przykład rozwinięcia color - cyclingu.

ppill: Coraz fajniejsze te Twoje prace. Mimo, że tematyka gierkowa, to jest w nich coś z "ducha sceny" ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem