[#2251] Re: Podręcznik pixelartu

@selur, post #2244

Projekt nie jest zły, 1942 to fajna gra. Oczywiście super było by gdyby autor zrobił nową grafikę do niej, wtedy byłby większy sens. Ale może chodzić o zrobienie mniej więcej 100% zgodnej konwersji z zgodnej oryginałem. Wtedy pozostawienie grafiki w tej formie było by uzasadnione.
[#2252] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2251

Albo ktos robi dobra, nowa gre na podstawie juz istniejacej albo przenosi zywcem tak jak bylo. Trzeba sie zdecydowac. Ja nie widze sensu przenoszenia gier rodem z 8 bit z jakimis kosmetycznymi zmianami. Ale fani turpizmu beda wniebowzieci.
[#2253] Re: Podręcznik pixelartu

@selur, post #2252

Jeśłi chodzi o 1942 to grafika jest bardzo schludna i nadal ładna pomimo upływu lat.
[#2254] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2253

Kilka ciekawych prac. Niestety niepodpisane



Ładne! OK
Prace pochodzą z projektu pt. "Verge World"
Więcej o nowo powstającej grze w wątku lub profilu facebook
[#2255] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2253

Nie zdawałem sobie sprawy że ta gra miała aż tyle kontynuacji.
(więc jest z czego czerpać inspirację, albo i gotowe sprajty). ;)
https://www.mobygames.com/game-group/194x-series
Ani że longplaye przejścia całej gry są krótsze niż 10 min.

PS.: Czy znacie jakieś gry na jakiś domowy 8/16bit do których monitor trzeba/można postawić na boku, aby grać z ekranem ustawionym pionowo?
[#2256] Re: Podręcznik pixelartu

@ZbyniuR, post #2255

Kiedyś uznałem, że obrócenie monitora o 90 stopni to dobry pomysł by zrobić projekt typu wolfenstein na A500, zero blitów, tylko coper w użyciu. Wadą była jednak potrzebna ilość chipramu :)
[#2257] Re: Podręcznik pixelartu

@ZbyniuR, post #2255

Heh stare dobre automaty :) ja tak kiedyś grałem na emulatorze MAME w wertykalne shmupy. Była tam opcja, że ustawiało się 90 i wystarczyło obrócić monitor. Idealne rozwiązanie to też drugi monitor z fukcją pivot, wtedy wszystko działo się automatycznie.
[#2258] Re: Podręcznik pixelartu

@Schizo_, post #2257

Tak, piwot to super sprawa do niektórych pionowych shumpów pod MAME ok, racja
[#2259] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2254

Zdradzilibile czasu zajelo im narysowanie tego? Efekt jest fantastyczny jak dla.mnie. Bardzo lubie takie kosmiczno odkrywcze klimaty.
Jak pierwszy raz zobaczylem to skojarzyla mi sie planszowka od Encore zdaje sie... Odkrywcy Nowych Swiatow. Tam wprawdzie okladka byla w zielonej tonacji ale jakos tak klimatem mi pasuje.
[#2260] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2254

Pierwszy screen rodem z Another World
[#2261] Re: Podręcznik pixelartu

@HOŁDYS, post #2260

od pewnego czasu próbuję zmontować jakąś sensowną paletę EHB... I mi nie idzie.. oh jak bardzo nie idzie...
Generalnie idea jest taka żeby wykorzystać te 64 indeksy na jak największą ilość kolorów nie powtarzających się przy założeniu że na daną rampę koloru poświęcamy 3 główne indeksy i dokładamy 3 z "cienia"
Próbował ktoś się EHB bawić? może coś podpowiedzieć, doradzić... przykład może jakiś?
[#2262] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2261

Wydaje mi się że dobrym założeniem jest zrobienie pierwszych 32 kolorów w jasności "100%" i "66%". Dzięki temu półcienie to będą "50%" i "33%" przez co będziesz miał w sumie w miarę równomierną skalę barw. Takie tylko moje koderskie gdybanie. ;)
[#2263] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2261

dla mnie EHB bylo zbyt ciezkie i upierdliwe wiec odpuscilem ale na pewno warto popatrzec na gry zrobione w EHB.
[#2264] Re: Podręcznik pixelartu

@teh_KaiN, post #2262

No najgorsze jest to ze nie ma ulamkow. Zaokragla w dol wiec to co w podstawowej palecie masz powiedzmy w odstepie wartosci co 2 to w dolnej juz co 1 wiec rozpietosc barw jest inna. Nie umiem wykminic jakiegos zlotego srodka jak na razie. Ale walczymy.
[#2265] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2264

Hej, a może do uzyskania dobrej palety EHB lepiej posiłkować się zapisem HSV (Hue, Saturation, Value).

Hue determinuje sam kolor, więc z nim wybierzesz pożądane barwy podstawowe (biały, czarny, czerwony, zielony, niebieski, żółty, pomarańczowy, brązowy, fioletowy, seledynowy itp.). Jest to kąt pomiędzy 0 a 360 stopni.

Value determinuje jasność, więc to będzie czynnik podziału na jaśniejsze i ciemniejsze. Przykładowo 100% i 50%.

W internecie znajdziesz konwertery RGB <-> HSV, np. tutaj: https://www.rapidtables.com/convert/color/hsv-to-rgb.html

Z softu na Amigę, to Deluxe Paint ma możliwość definiowania kolorów po wartościach HSV. Co do Brilliance - nie wiem. HSV jest też dostępny w systemowym Palette.

Zaznaczam, że nie próbowałem tego w praktyce. Ale coś przyszedł mi taki pomysł do głowy, może się przyda do uzyskania dobrej palety EHB.

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 01:37:41 przez Hexmage960
[#2266] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2253

Znalazłem ostatnio coś ciekawego. Jest to wywiad z jednym z członków NAPS którzy stworzyli Shadow Fighter. Mowa jest o dodatku do gry jako kolejnych grywalnych postaci. Jest informacja o tym, że jeden z dodatkowych fajterów wzorowany był na robocie Gundam. Szczerze, mi pociekła ślinka zwłaszcza, że uwielbiałem grać robotem w Body Blows. Co ciekawe na górze wywiadu ukazuje się grafika:

I z tego co widzę ten robot tam jest Wokół jeszcze innych figurek. Obrazek nazywa się full range więc wywnioskowałem że reszta innych postaci to mogą być ci pozostali fighterzy z dodatku.
Na uwagę zasługuje jeszcze informacja, że dodatek istnieje ale nie zostanie nigdy upubliczniony

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2019 08:27:19 przez Koyot1222
[#2267] Re: Podręcznik pixelartu

@Hexmage960, post #2265

Hej, a może do uzyskania dobrej palety EHB lepiej posiłkować się zapisem HSV (Hue, Saturation, Value).

Nic z tego niestety...
wartości HSV muszą pokrywać się z RGB co oznacza że nie regulujesz jasności płynnie.
V 100 daje V47... tak samo jak V94 też daje V47 co odpowiada wartościom RGB 15 i 14
więc się nie da.
Dałoby się na PC tylko podejrzewam że po przeniesieniu na Amigę i tak dociągnie wartość koloru do swoich norm i się paleta rozjedzie.

Brilliance ma HSV, RGB, CMY
[#2268] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2267

A nie mozesz sobie rypnac palety z Conquests of the Longbow? I potem ja ewentualnie zaadaptowac? O ile dobrze pamietam ta gra uzywa EHB i ma bardzo ladne kolory. Malo znany tytul na Amidze, bo chyba tylko byl na HD. No i to nie jest standardowa konwersja gry Sierry na Amige , ktos inny ja robil. Tak samo jak Kings Quest 6 tez nie byl konwertowany przez Sierra.
[#2269] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2261

Można uzyskać 64 kolory, które się nie powtarzają. Zakładam że OCS/ECS kolory (4 bity na spluwę ). Uzyskałem je w następujący sposób. Z lewej kolor z prawej jego cień (wartości rgb)
01 01 01 -> 00 00 00
04 04 04 -> 02 02 02
06 06 06 -> 03 03 03
10 10 10 -> 05 05 05
14 14 14 -> 07 07 07 (można też użyć 15 i wtedy też będzie 07)

04 00 00 -> 02 00 00
06 00 00 -> 03 00 00
10 00 00 -> 05 00 00
14 00 00 -> 07 00 00

i ostatnie cztery mnożysz dla, zielonego 00 xx 00 , niebieskiego 00 00 xx. Potem fioletowy xx 00 xx, żółty xx xx 00, seledynowy (czy coś w ten deseń) 00 xx xx. I zostają trzy kolory, które sobie zrobiłem tak (niby taki róż )
15 04 00 -> 07 02 00
15 06 00 -> 07 03 00
15 10 00 -> 07 05 00

I wszystkie kolory masz różne. Inna sprawa czy one są do czegoś przydatne. Ale można pokombinować tak jak ja z tym różem, czyli ustalasz jedną składową a pozostałe (bądź pozostałą) dajesz 04, 06, 10, 15 i masz tym sposobem 8 kolorów.
Jakby co niezrozumiałe albo chcesz taki pusty plik iff z tymi kolorami od dpainta to pisz do mnie mejla to prześle Ci.
[#2270] Re: Podręcznik pixelartu

@asman, post #2269

no... w podobną stronę idę tylko daję po 3 odcienie danego koloru. 6 w sumie to juz i tak duzo jest...
[#2271] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2270

no to gitara, powodzenia i na końcu pokaż się obrazek (o ile nie jest tajne do jakiejś produkcji).
[#2272] Re: Podręcznik pixelartu

@asman, post #2269

Świetne rozwiązanie! :)
Choć chyba bardziej od różów przydałyby się beże. Ale da się opierając się na takiej metodzie.
A ja śledząc wątek główkowałem i nic sensownego nie wymyśliłem.
[#2273] Re: Podręcznik pixelartu

@softiron, post #2267

Nic z tego niestety...
wartości HSV muszą pokrywać się z RGB co oznacza że nie regulujesz jasności płynnie.
V 100 daje V47... tak samo jak V94 też daje V47 co odpowiada wartościom RGB 15 i 14
więc się nie da.
Dałoby się na PC tylko podejrzewam że po przeniesieniu na Amigę i tak dociągnie wartość koloru do swoich norm i się paleta rozjedzie.

Brilliance ma HSV, RGB, CMY

Czyli problem w/g Ciebie wynika z 12-bitów na kolor?

Problem chyba dotyczy tylko konwersji i skalowania wartości.

Sprawdziłem i mój sposób działa!

Dobierz sobie dowolne 32 kolory z wybranym Hue i Saturation oraz np. wartością 15=#F (w skali Amigi) dla Value. Wówczas będą wartości 7 dla kolorów EHB (możesz też użyć innych Value).

Wybierz sobie górną cyferkę z zapisu RGB, żeby uzyskać Amigową skalę.

Przykład:

Hue 0: Czerwony,
Saturation: 40%
Value: 100%

Daje: #F99. EHB (przy Value: 50%): #844

Hue 0: Czerwony,
Saturation: 60%
Value: 100%

Daje: #F66, EHB: #833

Hue 30: Pomarańczowy
Saturation: 80%
Value: 100%

Daje: #F93, EHB: #841

Hue 80: Zielony
Saturation: 50%
Value: 100%

Daje: #DF8, EHB: #684

Dzięki Hue wybierasz sobie spektrum barw, z Saturation nasycenie.

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2019 22:13:49 przez Hexmage960
[#2274] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2266

Na uwagę zasługuje jeszcze informacja, że dodatek istnieje ale nie zostanie nigdy upubliczniony


OOo!!!
Uwielbiam tą grę- jest to techniczny majstersztyk na Amigę, zarówno wersja ECS jak i AGA. OK
Kurcze jak wydobyć ten dodatek?
[#2275] Re: Podręcznik pixelartu

@BULI, post #2274

To tak proste jak włam na chatę do tej jednej osoby, która go ma.
[#2276] Re: Podręcznik pixelartu

@recedent, post #2275

Nie kuś..
[#2277] Re: Podręcznik pixelartu

@BULI, post #2276

To jest nas już dwóch OK
[#2278] Re: Podręcznik pixelartu

@BULI, post #2274

Uwielbiam tą grę- jest to techniczny majstersztyk na Amigę, zarówno wersja ECS jak i AGA.

Ja też bardzo lubie SF. Aż mi ślinka cieknie, bo może jak robili postacie to dodali im jeszcze dodatkowe areny... A to już kisiel w gaciach
[#2279] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2278

Tak, areny są obłędne i do tego jeszcze pięknie animowane OK
[#2280] Re: Podręcznik pixelartu

@Koyot1222, post #2277

3-ch
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem