[#2071] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2068

Łoł- świetne, szczególnie drugi rysunek od góry- szacun OK
[#2072] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2070

Zbliża się Decrunch 2019. Chciałbym przełamać niemoc twórczą i wyprodukować coś z siebie. Wybór padł na Palette cycle anim w formacie Deluxe painta
Mam pytanie do osób używających Deluxe Painta. Czy moglibyście ściągnąć >ten< plik i dać mi znać czy cykl palety działa? (tzn ma zapisany cykl palety i da się w deluxie go odpalić) Nie posiadam Deluxe Painta ale programy których używam eksportują do jego formatu. Jak się nie uda to trudno
Wyjściowo, po uruchomieniu animacji cyklu palety, obrazek powinien wyglądać coś w ten deseń:

Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2019 17:26:40 przez Koyot1222
[#2073] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2072

Hej, pobrałem ten plik i przetestowałem pod Deluxe Paint V. Cykl palety działa prawidłowo.

Obrazek jest rozmiaru 64x64 w 256 kolorach.

P.S. Przy okazji pierwszy raz przetransferowałem dane z PC na Amigę używając nowej stacji dyskietek na USB.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2019 19:10:19 przez Hexmage960
[#2074] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2072

OK
[#2075] Re: rysowanie neonów

@Hexmage960, post #2073

Dziękuję! :) Super!
Jeszcze tylko dopytam. Rozumiem, że cyklowały się tylko pierwsze 6 kolorów? Tzn, tylko te które chciałem.
[#2076] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2075

Jeszcze tylko dopytam. Rozumiem, że cyklowały się tylko pierwsze 6 kolorów? Tzn, tylko te które chciałem.

Tak! Wszystko działało prawidłowo.
[#2077] Re: rysowanie neonów

@Hexmage960, post #2076

A tymczasem w przygotowaniu jest The Masters of Pixel Art v3 gdzie jednym z twórców będzie właśnie Kolega Koyot1222 super OK!
[#2078] Re: rysowanie neonów

@Hexmage960, post #2076

Dzięki! :D

W odpowiedzi na #2077

Jak już pisałem wcześniej. Dla mnie to taki "Oscar". Miło było kiedy dostałem zaproszenie i mogłem przygotować te prace do publikacji. Fajnie, że jest takie ekskluzywne wydawnictwo o zasięgu ogólnoświatowym. To trochę jakby się znaleźć w encyklopedii :D Tyle, że tu bardziej szczegółowej, traktującej o jednym zagadnieniu
[#2079] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2072

Rysujesz cokolwiek na Amidze czy only PC i konwersja na format DP ?
PS. Scena zrobiła z Amigi odtwarzacz i przeglądarkę low end produkcji z PC..
[#2080] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2072

Cloanto Personal Paint 7.1c nie odczytuje tego formatu.
[#2081] Re: rysowanie neonów

@tomko, post #2079

Rysujesz cokolwiek na Amidze czy only PC i konwersja na format DP ?

Odkąd umarła karta graficzna a sloty się rozpadły tworzenie pikseli na Amidze, przy mojej ślepocie, stało się mało wygodne.

PS. Scena zrobiła z Amigi odtwarzacz i przeglądarkę low end produkcji z PC..

Wiele wybitnych klasycznych Amigowych dzieł (często grafika do gier) powstało za pomocą zewnętrznych narzędzi i dużo mocniejszych specjalizowanych stacji roboczych. Nie widzę w tym problemu.
Może nie widzę nic w tym złego dlatego, że jestem użytkownikiem PICO-8. Niby krok wstecz, ale mimo wszystko do przodu. "System" ten jest bogaty w bardzo dużo ciekawych produkcji bo w zamyśle autorów zbytnio rozbudowane środowisko onieśmiela początkujących twórców. Lepiej dać im proste narzędzie i wiele ograniczeń by szybko osiągali efekty a narzucone bariery pobudzały do kreatywności. Z poletka gier moim zdaniem wspaniałym zjawiskiem i mocno niedocenionym w środowisku 68k jest REDPILL.
Z moją przygoda z Amigą jest podobnie. Wszystkie ograniczenia powodują, że nawet używając nowomodnego narzędzia praca jest dużo wygodniejsza, ale mimo wszystko zmusza do większej kreatywności.
[#2082] Re: rysowanie neonów

@Stoopi, post #2080

Mi udało się odczytać w starszej wersji PP.
Niestety program w mojej wersji nie ma opcji cyklu palety
[#2083] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2072

Ten plik nie jest w iff-ilbm, tylko w iff-pbm (pecetowy dpaint).
[#2084] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2081

Pytanie nie było kierowane do Ciebie, niepytany nie odpowiada;)
[#2085] Re: rysowanie neonów

@cholok, post #2083

Ok.
Czyli nie otworzy się w Amigowym Deluxe Paint?
Czy efekt cyklu palety zadziała w Amigowym Deluxe Paint?
[#2086] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2085

Tak jak pisałem, plik bez problemu otwiera się w DPaint V na Amidze i ma prawidłowy efekt rotacji kolorów.
[#2087] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2085

Otworzy się i zadziała, ale tylko w wersji od 4 AGA. Ten typ pliku zapisuje zawsze 256 kolorów, więc na OCS jest problem.

A w czym robiłeś?

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2019 20:42:07 przez cholok
[#2088] Re: rysowanie neonów

@cholok, post #2087

Zrobiłem ten plik w Promotion NG. Plik zapisany jest z paletą 256 ale potrzebne są tylko max 32 początkowe.
Wcześniej przy konwersji plików czy to dla TF czy Bridge Strike obcinałem paletę poprzez Personal Painta. Tu też mógłbym obciąć paletę ale nie wiem czy informacja o rotacji kolorów zostanie zachowana.
Muszę przetestować.
[#2089] Re: rysowanie neonów

@cholok, post #2087

Ouuu, no, nie otwiera się.
Trudno, odpadam z konkursu.
[wyróżniony] [#2090] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2088

PPaint nie obsługuje rotacji.

W Promotion zapisuj plik jaki amiga iff animation (nazwa nieco myląca, ale rezultat ok).
Promotion nieco źle zapisuje chunk CRNG. DPaint sobie z tym radzi, ale grafx2 już nie.
Chodzi o słowo active, które później nieco zmieniono.
typedef struct {
	WORD  pad1;	/* reserved for future use; store 0 here	*/
	WORD  rate;	/* color cycle rate	*/
	WORD  active;	/* nonzero means cycle the colors	*/
	UBYTE low, high; /* lower and upper color registers selected	*/
	} CRange;

The field active indicates whether color cycling is on or off. Zero 
means off.

/* ---------- CRange cycling chunk -------------------------------------*/
#define RNG_NORATE  36   /* Dpaint uses this rate to mean non-active */
/* A CRange is store in a CRNG chunk. */
typedef struct {
    WORD  pad1;              /* reserved for future use; store 0 here */
    WORD  rate;      /* 60/sec=16384, 30/sec=8192, 1/sec=16384/60=273 */
    WORD  active;     /* bit0 set = active, bit 1 set = reverse */
    UBYTE low, high;   /* lower and upper color registers selected */
    } CRange;


Promotion zapisuje je jako 0x0100, być może endian bug, bo powinno być 0x0001.
Grafx2 odczyta definicję rotacji, ale zgubi rate.
[#2091] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2089

Trudno, odpadam z konkursu.

Moim zdaniem robisz sobie pod górkę. Deluxe Paint można kupić na eBayu. Zapewniam Cię, że jako posiadacz i użytkownik DPainta IV i V jestem bardzo zadowolony.

Zawsze przecież możesz sobie kupić DPainta żeby chociażby testować/oglądać własne prace na Amidze.

Ja chętnie pomogę Ci w wolnej chwili. Oferuję swojego DPainta.
[#2092] Re: rysowanie neonów

@cholok, post #2090

Dzięki! :) To jest jakiś sposób OK
[#2093] Re: rysowanie neonów

@Hexmage960, post #2091

Moim zdaniem robisz sobie pod górkę. Deluxe Paint można kupić na eBayu.

Dla mnie to ślepa uliczka. Kupiłbym ten program aby raz do roku albo rzadziej "prze konwertować" coś specjalnie i tylko dla Amigi.
W tym przypadku zupełnie wystarczy mi wysłużony ale nadal użyteczny Personal Paint.
W oparciu to co napisał Cholok, spróbuję zapisać ostatecznie obrazek w kilku formatach. Możliwe że któryś będzie pasował organizatorom. OK
Ja chętnie pomogę Ci w wolnej chwili. Oferuję swojego DPainta.

Jeśli zdążę z pracą to wyślę Ci na email z prośbą o sprawdzenie i prze konwertowanie Dzięki za pomoc! OK
[#2094] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2093

Użyj grafx2. Po wgraniu do niego, włącz cycling oraz rate (kolory będą zachowane), potem zapisz jako lbm, sam zredukuje kolory.
[#2095] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2093

A nie wystarczy do takich rzeczy darmowy PersonalPaint 7.1c rozprowadzany przez Cloanto?

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2019 10:06:13 przez Stoopi
[#2096] Re: rysowanie neonów

@Stoopi, post #2095

Wprawdzie film to nie gra czy demko, a przy takich rozdziałkach i palecie trudno dostrzec poszczególne piksele, ale już dawno nie byłem tak oczarowany czyjąś pracą ...

Tła do filmu "Your Name" >> https://www.iamag.co/your-name-100-original-background-collection
[#2097] Re: rysowanie neonów

@cholok, post #2090

Dzięki za te detale. Przesłałem to Twórcy Promotion NG i nie wykluczone, że szybko zostanie powrawione ;) Obiecał, że się pochyli nad tym. Dzięki! OK
Na razie męczę go jeszcze mocno aby poprawił przenoszenie animowanych tilesów Mam nadzieję, że zrobi to też szybko bo bardzo ułatwiło by mi to pracę.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2019 08:36:00 przez Koyot1222
[#2098] Re: rysowanie neonów

@Koyot1222, post #2097

To fajnie ,że jest z nim kontakt!
Jak się uda to będzie koniec udręki z pracą na amigowym monitorze.
[#2099] Re: rysowanie neonów

@Mikrobi, post #2098

[już nieważne]

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2019 14:44:07 przez recedent
[#2100] Re: rysowanie neonów

@recedent, post #2099

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem