[#271] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #270

Co Ty gadasz? Wypadło bardzo fajnie i naturalnie :) Spokojnie dałeś radę.
[#272] Re: AMIner

@MarcinLP, post #271

Towarzysze!
Komsomolcy!
Druzja!

Oto pragniemy poinformować iż do obsady Aminera dołączyły 3 kolejne personifikalia...


Znany wszystkim prof. Iwan Jensonow, podróżnik, archeolog, rektor Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Narodowego. Postać tak znana w kręgach iż tak naprawdę nawet nie potrzeba jej przedstawiać.


#$@tes%objek%$# %$#(
niestety akta są nieczytelne ale Komisarz już pracuje nad wydobyciem z niego prawdy. Jedynej... Prawdy...


/classified/
hmm.. dziwne. nie po naszemu napisane i teczka spłonęła sama przy próbie otwarcia.

ale my w sumie nie o tym.

Towarzysze, zespół Aminera pragnie podziękować za tak duży odzew na nasz apel w sprawie artysty muzyka. Zgłosiły się setki.. co ja mówię, tysiące... młodych, zdolnych i dobrze rokujących muzyków. Wybór nie był łatwy. Dyrekcja zakładu na dwa tygodnie musiała zaszyć się w daczy w Milówce aby w spokoju odsłuchać wszystkie nagrania i wyłonić zwycięzcę. Jak oni ciężko i ofiarnie pracowali. Musielibyście widzieć Towarzysze te blade jak papier twarze, te zmęczone oblicza, trzęsące się ze zmęczenia ręce i całkowity brak głosu od całonocnych debat... Na szczęście po dwu tygodniach rządowe wołgi przywiozły ich spowrotem i wyłoniono zwycięzcę.
(tak po prawdzie to zgłosił się tylko jeden kandydat ale za to rekomendowany przez tow. Winnickiego więc... takim rekomendacjom się nie odmawia.
P.S. dla wybierających się na ferie do Milówki, radzimy zaopatrzyć się w napoje wyskokowe w pobliskiej Rajczy. Sklepy w Milówce chwilowo pozbawione są alkoholu i czekają na dostawę)

Tak więc Towarzysze... przed wami Lucus!





prace cały czas trwają, kolega muzyk jest pełny pomysłów i pragnie nieść z nami w świat przekaz wolności, równości i braterstwa wszystkich krajów socjalistycznych.
[#273] Re: AMIner

@softiron, post #272

Niedawno pokusiłem się o pobranie archiwum z grą i chylę czoła. Grafika mi się podoba, mechanika gry również. Dobry kawał roboty OK
[#274] Re: AMIner

@softiron, post #272

Niezłe "gęby" - dobre OK
Muzyczki przesłucham w domciu ok, racja
[#275] Re: AMIner

@BULI, post #274

- tow. Pierwszy Sekretarzu, tow. Pierwszy Sekretarzu! zbudźcie się.
- przecież nie śpię Paprocki!. Zapamiętajcie sobie Paprocki, Pierwszy Sekretarz nigdy nie śpi! No co tam macie Paprocki?
- Towarzyszu, Święta przyszły..
- Jake znów Święta... 1 Maja?
- nie
- Rewolucji?
- nie
- Dzień kobiet może?
- no... nie...
- No to jakie święta?! Gadajcie żesz bo pojedziecie stemplować papiery na Kamczatkę!
- Bo... Bo... Bo...
- Bo, bo, bo... bo was zaraz trzepnę!
- Bożego Narodzenia tow. Pierwszy Sekretarzu... Święta Bożego Narodzenia!
- Czego ?!!
- No, tego... dawno temu, w Betlejem....
- PAPROCKI!!!! Co Wy mi tu za farmazony opowiadacie. Jakie Betlejem! Jakie Boże Narodzenie! Co to za zabobony jakieś mi tutaj...
- kiedy to nie ja to. Pierwszy Sekretarzu, to ludzie po wsiach... i sie spotykają...
- Paprocki... zaraz mi tu jeszcze o niebie i piekle zaczniecie gadać...
- Co też opowiadacie tow. Pierwszy Sekretarzu...
- Piekło... to ja Wam tu zaraz urządze. I to takie że jeszcze wasze prawnuki będą o nim opowiadać. No ale dopsz.... Powiadacie że ludzie po wsiach świętują Boże Narodzenie... i co oni tam robią, hm?
- no... doniesiono mi że wieczerze wigilijne, opłatek, modły wznoszą, kolędy śpiewają...
- kolędy powiadacie... o! i to jest dobre. To my teraz Paprocki zrobimy tak. Weźmiecie i znajdziecie mi grajka jakiegoś... wiecie, muzykanta. Najlepiej po szkole, taki to bidny jest a coś tam we łbie ma. I każecie temu muzykantowi skomponować takie coś... takie... wiecie... żeby skoczne było i takie też ludowe, żeby te nasze chłopy skumali o co biega. Ale żeby mi to nie była żadna kolęda. To będzie coś co my wiecie rozpuścimy w mass mediach.... wyślemy szczekaczki, nadamy to w radio i telewizji... I ludzie będą tego słuchali. Tak długo będą słuchali aż uznają że nasza socjalistyczna Piosenka grudniowa to jedyna piosenka na świecie... I nie będzie już żadnych kolęd. No... do roboty Paprocki!

3 dni później...
- tow. Pierwszy Sekretarzu! mamy go!
- kogo macie Paprocki?
- no tego grajka... muzykanta tego
- no to dawajcie go tu.
- on nie bardzo się nadaje... wiecie, spadł ze schodów podczas spaceru, wielokrotnie w zasadzie nawet...
- dobra, dobra... znam zasady pracy Wydziału, nie musicie mi cytować podręcznika... i co z tym grajkiem
- Imię Łukasz, pseudonim artystyczny Luc3k, zamieszkały w Myszkowie...
- nie pytam o personalia Paprocki, to mam w aktach!
- a... no tak... no więc jak go znaleźliśmy to z początku nie chciał współpracować... no standardowe metody wiecie.... ale potem jak mu rodzinę deportowaliśmy za Ural to od razu zmiękł. I napisał taką piosenkę... Nazywa się "Przybieżeli do Irkucka"
- do Irkucka? a co my mamy w Irkucku?
- trochę zakładów, przemysł ciężki, lotniczy...
- a... znaczy że robotnicy do Irkucka do pracy i ta piosenka to taka radosna i optymistyczna bo do roboty jadą, dobre, dobre.... daleko zajdziecie Paprocki. No dobrze, dajcie posłuchać a potem wysyłacie to absolutnie wszędzie.
- tak jest tow. Pierwszy Sekretarzu! Już puszczam. Spodoba się Wam...

[#276] Re: AMIner

@softiron, post #275

A żeby nie było że tylko odgrzewamy kotlety na święta to zdradzę że na dniach opublikujemy wersję z upgrade'ami wiertła, kadłubu, ładowni i zakupem dynamitu co by łatwiej kopać. Stay tuned. ;)
[#277] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #276

Świetna świąteczna muza! Dzięki za Wasz trud. Dodajecie fajne nowe elementy, ale macie w planach datę premiery?
[#278] Re: AMIner

@Hexmage960, post #277

Taa... Za 6 dni. Ale jej nie zrealizujemy. Za bardzo podoba nam sie dodawanie nowych rzeczy i nie konczyc tego nigdy....
A powaznie to.... Chcemy jiz jak najszybciej a bedzie... When its done.
[#279] Re: AMIner

@softiron, post #278

Wesołych świąt dzięki za aktualizację. Kiedy plany wydania finalnej wersji pudełkowej ?
[#280] Re: AMIner

@Sventevith, post #279

[#281] Re: AMIner

@softiron, post #280

Gomułka na Łazzapie w tym sezonie rządził szeroki uśmiech
Także komuno wróć! (socjalizm już mamy)
Brakowało jeszcze Kiszczaka z Jaruzelem i byłby komplet szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2020 20:41:48 przez kubaslonka
[#282] Re: AMIner

@kubaslonka, post #281

Towarzysze!
Druzja!
Komsomolcy!

W ramach nawyższego zaufania jakim Partia darzy swych najwierniejszych członków, czyli Was, przekazujemy do testów w trybie otwartych konsultacji społecznych najnowszą wersję roboczą projektu Aminer o numerze 20_2_16.
Istotne zmiany wyżej wymienionej wersji obejmują co następuje...
Wybór języka
Działający panel górny, tak zwany HUD, aktywowany podczas gry przyciskiem FIRE a umożliwiający w kolejności:
ikonka wiertła - wyjście z HUD
ikonka bomby - użycie karbidu
ikonka radioaktywności - CENZURA
ikonka wiru - teleportacja
Pozwolicie Towarzysze że z tego miejsca pokrótce parę słów wyjaśnień.
ikonka wiertła pozwala wrócić do gry bez wybrania czegokolwiek
ikonka bomby aktywuje zakupiony wcześniej ładunek, należy wybrać kierunek oraz siłę wybuchu a następnie uruchomić zapalnik przyciskiem fire. Metoda ta pozwala na wydobycie minerałów z miejsc w inny sposób niedostępnych jak również niszczenie formacji skalnych.
ikonka radioaktywności - niestety nie wolno mi opowiadać na tym etapie projektu co ona robi
ikonka wiru - eksperymentalna technologia pozwalająca na teleportację Krtka 2600 z dowolnego miejsca na powierzchnię. Zwrócić należy uwagę na fakt iż technolgia jest eksperymntalna i zdarzają się pewne uszkodzenia sprzętu lub jego całkowite zniszczenie. Partia nie ponosi odpowiedzialności za powstałe szkody w sprzęcie oraz utratę przenoszonego ładunku.

Dodatkowo uruchomiliśmy w pełni zaopatrzony Warsztat w którym można na ten moment dokonać niezbędnych ulepszeń Wiertła, Ładowni, Kadłuba oraz zakupić stosowną ilość karbidu do wysadzania skał (należy podkreślić iż wbrew kłamliwym informacjom zachodnich imperialistów, karbid nadaje się do wysadzania skał, po prostu trzeba użyć odpowiedniej jego ilości)
Dla wygody użytkowania Commrade 500 podaje teraz ilość dni pozostałych do wykonania planu a dodatkowo główny technolog zakładu, pan Mietek, przypomina o tym w stosownym czasie.
Dodatkowo wprowadzamy podstawowy elementy rozgrywki jakim jest uzyskanie 5 Pochwał z Ministerstwa w celu uzyskania Awansu i przeniesienia na placówkę o większym znaczeniu strategicznym przy jednoczesnym uchronieniu się od otrzymania 3 Nagan.
Na obecnym poziomie jest to zadanie arcytrudne ze względu na fakt iż Pochwałę otrzymujemy po zrealizowaniu 10 planów, Naganę zaś po niezrealizowaniu jednego. Zachęcamy jednak Towarzyszy do próbowania. Członkowie naszej Partii nie raz dowiedli już iż dla socjalizmu nie ma rzeczy niemożliwych.
W przyszłości planowane jest wprowadzenie dodatkowych narzędzi i możliwości poprzez Biuro Dyrektora Zakładu celem poprawy wydajności i efektywności realizacji zobowiązań Zakładu wobec Ministerstwa realizującego hasło 600% Normy.
Placówka nasza ma wciąż charakter testowy dlatego w przypadku porażki NIE zostaną wyciągnięte ŻADNE konsekwencje personalne, dotyczy się to również sukcesu w realizacji zaleceń Ministerstwa.

Wiemy że nasza praca nie jest bez wad. Zdajemy sobie więc sprawę z następujących niedociągnięć projektu:
- podwójnie odgrywany dźwięk
- automatyczne uruchomienie HUD przy starcie i ruch Krtka w prawo (powrót do normalnego stanu poprzez kliknięcie świdra)
- zawieszenie się Commrada na pasku startowym przed grą (reset)
- anomalia grawitacyjna zniszczonej maszyny po nieudanej teleportacji
- ostatnia warstwa gleby posiada zadziwiająco niską twardość

Jeśli jednak Towarzysze zauważycie coś co Was zaniepokoi lub też chcielibyście wyrazić słowa zasłużonej krytyki wobec Partii to wiedzcie że jesteśmy na to gotowi i otwarci. Wyspecjalizowane zespoły funkcjonariuszy Bezpieczeństwa czekają tylko by odebrać meldunki i przekazać do Centrali.
Nie obawiajcie się mówić otwarcie o tym co Was boli, co chcielibyście zmienić... poprawić.
My to wszystko sobie zanotujemy. Pamiętajcie, Partia nie zapomina... nigdy.

A teraz do dzieła. Pobierzcie swoją kopię stąd i testujcie. Nieście kaganek socjalizmu przez morza i lądy. Niech nasz prosty, demokratyczny, ludowo-robotniczy głos dotrze we wszystkie zakątki świata.
[#283] Re: AMIner

@softiron, post #282

Pobrane - wieczorem będzie testowane towarzyszu ok, racja
[#284] Re: AMIner

@softiron, post #282

Hej. Super jest ten styl wiadomości - macie wyobraźnię.

Tylko dlaczego archiwum jest w formie obrazu ADF? Przecież Wasza gra jest w zwyczajnych DOS-owych plikach, które odczytasz na Amidze, PC, czymkolwiek.

Dla użytkowników WinUAE i Goteka jak znalazł. Ja preferowałbym zwyczajne archiwum z plikami. Po spakowaniu ten ADF zajmuje też 277 kB.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2020 07:42:26 przez Hexmage960
[#285] Re: AMIner

@Hexmage960, post #284

Jest GoADF- ładnie Ci pomoże na Amidze poradzić sobie z ADFami ok, racja
[#286] Re: AMIner

@BULI, post #285

Dobrze. Akurat problemem byłby transfer na Amigę na nośniku 720 kB, ale po spakowaniu tego ADFa wszystko jest OK.
[#287] Re: AMIner

@softiron, post #282

Mam pytanie - piszesz o wersji 20_2_16, a w archiwum najwyższa wersja jest 20_2_9.... Czy nie została najnowsza wersja jeszcze zamieszczona?
[#288] Re: AMIner

@zzielinski, post #287

Ja poszukałem tekstu "20_2_16" na stronie i jest. Tylko gdzieś tak na środku strony.
[#289] Re: AMIner

@Hexmage960, post #288

W folderze adf jest wersja adf a w glownym jest zip z wersja hd.
[#290] Re: AMIner

@softiron, post #289

Jest ZIP, rzeczywiście. Dziękuję!
[#291] Re: AMIner

@softiron, post #282

próbuje z dyskietki odpalić na A500 512k i lipa
jakie są minimalne wymagania dla gry?
[#292] Re: AMIner

@JacK_Swidnik, post #291

A500, 1MB Chip i troche fastu.
[#293] Re: AMIner

@softiron, post #292

Gdzie zaraz ten 1MB chip pyknie przez dodatkowe audio/gfx więc lepiej mieć 2MB chip na zaś. ;)

Ale tak, w sumie gra by mogła coś krzyczeć z tytułu za małej ilości ramu.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2020 09:41:06 przez teh_KaiN
[#294] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #293

Ale tak, w sumie gra by mogła coś krzyczeć z tytułu za małej ilości ramu.

Tylko skąd wówczas wziąć na ten komunikat ten ram hihi.
Tak nawiasem mówiąc to wysokie wymagania ma gra.
[#295] Re: AMIner

@softiron, post #292

ok odpaliłem n A1200 z 4mb fastu

z moich uwag to jak koparka natrafi na kamień to mógłby dłużej rzeźbić lub spowolnić koparkę a nie w takiem samym tępie jak ziemię kopać
często włącza się mi to górne menu, coś pewnie źle robię

sama gra i grafika miła dla oka, super
[#296] Re: AMIner

@JacK_Swidnik, post #295

jak koparka natrafi na kamień to mógłby dłużej rzeźbić lub spowolnić koparkę a nie w takiem samym tępie jak ziemię kopać


Dokładnie tak powinno być, i jeśli jest u Ciebie inaczej, to jest to bug! Będziemy szukać. Sprawdź dla pewności czy na pewno masz wersję 20.2.16, wyświetla się to w menu.

@Amikoksu: jak już wspominałem na samym początku tego wątku, gra jest otwartoźródłowa. Jeśli po przeanalizowaniu kodu znajdziesz sposób na redukcję zużycia RAMu, albo nawet lepiej, jak zamieścisz pull requesta z odpowiednimi zmianami, to będę bardzo wdzięczny i z pewnością je wdrożę do głównego kodu gry!

No dobra, to nie było zbyt grzeczne, dlatego, wytłumaczę skąd takie wymagania. Wszystkie grafiki/audio ładowane są naraz przy starcie gry, przez co nie ma żadnych dodatkowych odczytów w trakcie rozgrywki. Jest to podyktowane tym, że gra wyłącza system więc nie ma wygodnego dostępu do funkcji czytających pliki póki tego systemu na chwilę nie włączę, a operacja ta by się objawiała chwilowym zacięciem, które wg mnie jest niedopuszczalne. Mógłbym co prawda czytać te dane w locie bezpośrednio z flopa jak większość NDOSowych gier czy dem, ale odetnie to możliwość uruchomienia gry z twardziela bez whdload.

Jest to problem do obejścia na parę sposobów (chociażby mniejsze wymagania przy uruchamianiu z flopa, przy hdd ładuje wszystko naraz), ale dodanie takich rzeczy pochłania czas który mógłbym przeznaczyć na rozwijanie samego gameplayu. Jeśli faktycznie znajdzie się sporo odbiorców, którzy mają tylko i wyłącznie Amigi z max 1MB CHIP, bo się nie da więcej, bo płyty główne nie przewidują takiej rozbudowy, to pochylę się nad tematem.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2020 10:26:58 przez teh_KaiN
[#297] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #293

Ale tak, w sumie gra by mogła coś krzyczeć z tytułu za małej ilości ramu.

Tak, gra powinna wyświetlać stosowny komunikat przy braku RAMu - tak jest o wiele przyjaźniej dla użytkownika. Sam to stosuję i serdecznie polecam.

Rozumiem, że alokujesz całość za pomocą biblioteki exec i AllocMem()?

Bo wiesz, że istnieją naprawdę prastare gry, które zakładały sztywną mapę pamięci, tzn. wrzucały kod pod sztywny adres i te tylko przez WHDLoad mogą funkcjonować. Oczywiście wiem, że Waszej gry to nie dotyczy.

#296
Mógłbym co prawda czytać te dane w locie bezpośrednio z flopa jak większość NDOSowych gier czy dem, ale odetnie to możliwość uruchomienia gry z twardziela bez whdload.

Szczerze polecam nie kroić kodu gry w ten sposób. Zauważ, że jak korzystasz z funkcji ROM są dwie korzyści:

1. Podstawowe funkcje systemowe nie zajmują pamięci RAM (ani miejsca w kodzie wynikowym),
2. Dostęp do pamięci ROM jest szybszy niż do CHIP.

Wszystkie grafiki/audio ładowane są naraz przy starcie gry, przez co nie ma żadnych dodatkowych odczytów w trakcie rozgrywki. Jest to podyktowane tym, że gra wyłącza system więc nie ma wygodnego dostępu do funkcji czytających pliki póki tego systemu na chwilę nie włączę, a operacja ta by się objawiała chwilowym zacięciem, które wg mnie jest niedopuszczalne.

Dlaczego pojawia się to zacięcie? Normalnie jest tak, że otwierasz okienko z napisem "Loading" i wczytujesz dodatkowe dane.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2020 10:55:43 przez Hexmage960
[#298] Re: AMIner

@Hexmage960, post #297

Tak, używam AllocMem. Mapowanie całej pamięci pod siebie jest bardzo niefajne. ;)

Po opuszczeniu głównego menu, gra nie ma plansz loadingowych absolutnie żadnych - więc musiałbym te plansze wprowadzić albo na chwilę zamrozić rozgrywkę na jakiejś ikonce dystkietki w rogu ekranu - stąd to zacięcie. Przywracanie OSu aby mieć dostep do alikacji/plików czy też późniejsze zamrożenie zajmuje parę klatek ekranu, podczas których siłą rzeczy gra musi stać.

Wiem że zaraz powiesz że nie muszę zamrażać OSu, ale wiesz że zaraz powiem że potrzebuję maksymalną wydajność żeby to działało na A500 7MHz w sposób najpłynniejszy jak tylko się da. ;)
[#299] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #298

Przywracanie OSu aby mieć dostep do alikacji/plików czy też późniejsze zamrożenie zajmuje parę klatek ekranu, podczas których siłą rzeczy gra musi stać.

Przywracanie OSu naprawdę tyle zajmuje - 1/10 sekundy? Dlaczego tak długo? To ile ten kod przywracania zajmuje?

Myślę, że żeby przywrócić dostęp do dos.library nie potrzeba tyle czasu.

Nie powiem, byś nie zamrażał OSu. Wiem/rozumiem, że tego potrzebujesz.

Po opuszczeniu głównego menu, gra nie ma plansz loadingowych absolutnie żadnych - więc musiałbym te plansze wprowadzić albo na chwilę zamrozić rozgrywkę na jakiejś ikonce dystkietki w rogu ekranu - stąd to zacięcie.

W razie czego zrób tę ikonkę i po sprawie.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2020 11:54:21 przez Hexmage960
[#300] Re: AMIner

@Hexmage960, post #299

Aktualnie funkcję do odmrażania i zamrażania systemu (systemUse i systemUnuse) mam skrócone do minimum. Odmrażanie trwa nieco ponad jedną klatkę, zamrażanie nieco dłużej (nieokreślony, zmienny czas) bo czekam na zakończenie aktywności dysku. Do tego dolicz czas na zrobienie czegokolwiek pomiędzy tymi wywołaniami i masz zauważalny przestój na doczyt jak w jakimś Franko czy innym Domanie. ;)

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2020 11:54:39 przez teh_KaiN
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem