[#121] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #120

Pytanie za 100 punktów czy aby potrzeba słuchać naraz gąsienic i wiercenia? Takie dźwięki są pojedynczo same w sobie po pewnym czasie uciążliwe, a co dopiero razem.
[#122] Re: AMIner

@Solo Kazuki, post #121

Osobno - nie łączyć, ale fajnie jak by w tle czasami było słychać jakieś pojedyncze: krople wody - tak ja kapie w jaskini woda, "ambient" itp. Pomyśleć nad jakimś dźwiękiem "powrotu na powierzchnię" - silniki wsteczne.

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2019 17:26:30 przez Adinfo
[#123] Re: AMIner

@Adinfo, post #122

@Solo to był przykład bez pokrycia w faktycznej realizacji ścieżki dźwiękowej gry. Kanałów na Amidze jest tylko 4, to jest bardzo mało przy muzyce i dźwiękach, zwłaszcza generowanych przez 2 graczy, zwłaszcza jak ktoś gra w nowożytne gry i jest przyzwyczajony do nowożytnego, rozbudowanego audio.

Tak czy inaczej więcej będzie dźwięków, jak brak miksowania mnie będzie ograniczał to się go po prostu dopisze. I tak, w tle będzie jakaś muzyka. Cierpliwości, ludzie ;)
[#124] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #123

Sorry, że się tak jako beta tester "nakręciłem" (proponuję tego wszystkiego co napisałem nie brać jako jedynej słusznej drogi).

A1200 goła - AMIner nie ruszył, zostaje w tym samym miejscu co w A600 1MB CHIP.
[#125] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #1

Na Wichrze chodzi bez problemu ;) Coś tam sobie grzebałem w Ami i stwierdziłem, że w końcu odpale AMIner, zobacze co to i w ogóle, i tak grałem sobie na stojaka przez prawie godzinę przy takiej prowizorce :)

I faktycznie, są problemy z losowymi piskami, w pewnym momencie w miejsce pisków pojawiły się urywki jakby muzyki, ale nie udało mi się jeszcze raz tego wywołać.

Generalnie gra na tym etapie jest spoko i czekam na "pudełko" OK
[#126] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #1

Pograne, przetestowane :)
A600 z gotekiem flashfloppy i ekranem - pokazuje info w czasie czytania obrazów, nie wiem co dokładnie - ścieżki/sektory lecą dość chronologicznie chodź co chwilę coś doczytuje z innych pozycji - może się do czegoś przyda.

Kick 1.3 1MB Chip RAM - komunikat: aminer failed runcode 20 (gotek: T:48.0)
Kick 2.0 37.175 1MB Chip RAM - zwiecha podczas ładowania (gotek: T:54.0)
Kick 2.0 37.350 1MB Chip RAM - zwiecha podczas ładowania (gotek: T:54.0
Kick 3.1 40.063 1MB Chip RAM - zwiecha podczas ładowania (gotek: T:54.0)

Kick 1.3 1MB Chip RAM +0,5MB Fast RAM PCMCIA - komunikat: aminer failed runcode 20 (gotek: T:48.0)
Kick 2.0 37.175 1MB Chip RAM +0,5MB Fast RAM PCMCIA - zwiecha podczas ładowania (gotek: T:54.0)
Kick 2.0 37.350 1MB Chip RAM +0,5MB Fast RAM PCMCIA - odpalona, 5 pełnych przejazdów - zero problemów, na 10-12 gier jeden problem z dźwiękiem.
Kick 3.1 40.063 1MB Chip RAM +0,5MB Fast RAM PCMCIA - odpalona, pierwsza gra - ok, w drugiej grze po pierwszym checkpoincie trzaski. W trzecim podejściu od początku dźwięk szaleje, brzmi to ogólnie jak trzaski modulowanego dźwięku jak w dial-up za dawnych czasów. Po chwili powrót do normalnych dźwięków. Kolejne przejścia to samo, skrzaczony dźwięk od startu.

37.350 > 40.063 i to zdecydowanie

Uwagi:
Bardzo przyjemna gra.
Brak płynności w ruchu poziomym. Kombajn przystaje na moment pomiędzy komórkami/polami.
Trochę za dużo pól rudy, kolor czcionki zlewa się z tłem.

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2019 17:57:10 przez movin
[#127] Re: AMIner

@movin, post #126

Na koniec:

Kick 1.3 2MB Chip RAM - komunikat: aminer failed runcode 20 (gotek: T:48.0)
Kick 2.0 37.175 2MB Chip RAM - zwiecha podczas ładowania (gotek: T:54.0)
Kick 2.0 37.350 2MB Chip RAM - zwiecha podczas ładowania (gotek: T:54.0
Kick 3.1 40.063 2MB Chip RAM - zwiecha podczas ładowania (gotek: T:54.0)
[#128] Re: AMIner

@movin, post #127

Wrzuciliśmy się z tym co zdążyliśmy zrobić do kompotu żeby nie powiedzieć że wpadliśmy tam jak śliwka...
link
od groma jeszcze rzeczy zostało. Bugów w tej glebie siedzi też niemało.
Jednego poniewczas odkryłem przed momentem... ale nie powiem jaki. Może ktoś pokopie trochę i sprawdzi i zamelduje czy też mu się coś nieprzyjemnego podziało...
Prace ziemne w każdym bądź razie nadal trwają.
[#129] Re: AMIner

@softiron, post #128

Już się biorę za testy.. tzn jutro, jak wrócę z pracy OK
[#130] Re: AMIner

@BULI, post #129

To ja dzisiaj przewrotnie wrzuciłem wczorajszą wersję. Dodałem strefę rozładunku w drugiej bazie, po lewej stronie. Jest póki co niewidoczna, ale to kwestia czasu - Softiron musi co nieco dorysować w tle. ;)

Prace nad grą będziemy kontynuować, w końcu mamy jakoś rozrysowaną fabułę więc na niej też się bardziej skupimy. A jak będzie bardzo źle i nie będziemy mogli w danej chwili już patrzeć na AMInera, to na chwilę wrócimy do OpenFire... albo zaczniemy coś nowego.

Problem jest taki, że powoli kończą się konkursy na grę. Niby nie po to się je pisze, ale jednak była to jakaś motywacja by się spiąć na daną datę. Patrzę tu gównie na organizatorów RetroKompa, zostawiliście po sobie dziurę, której póki co nic nie wypełnia. :(
[#131] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #130

Problem jest taki, że powoli kończą się konkursy na grę. Niby nie po to się je pisze, ale jednak była to jakaś motywacja by się spiąć na daną datę. Patrzę tu gównie na organizatorów RetroKompa, zostawiliście po sobie dziurę, której póki co nic nie wypełnia. :(

Konkursy mobilizują, ale za dużo konkursów to też byłaby zła sytuacja. Szczególnie konkursy, w których jest mało czasu (np. te świąteczne organizowane przez Cammy). Wówczas gra powstaje zazwyczaj w wersji zaledwie demo.

Moja gra, która jest wybitnie prosta, powstaje długo z wielu względów. Nieprzerwanie staram się ją dokończyć, bo wiem że to niezbędne minimum, które muszę osiągnąć. Dzisiaj akurat opracowałem już format plików z planszami do mojej gry.

Wywiady z różnymi twórcami gier na Amigę mówią, że prawdziwa dobra gra musi powstawać w jeden rok bądź dwa lata, jak pracują przy niej dwie osoby.

Chciałbym dokończyć Magazyn, czyli zrobić te 20-30 poziomów, dzięki którym grę będzie można zaklasyfikować jako ukończoną. To jest obecnie mój cel i, pomijając pewne obowiązki, staram się ten cel zrealizować. Co będzie później - to się zobaczy. Nie ma co wychodzić za bardzo do przodu. Będę etapy - wówczas będzie gotowa gra.
[#132] Re: AMIner

@Hexmage960, post #131

Twoja gra powstaje dlugo, bo tak sobie zaplanowales i nikt i nic tego nie zmieni :)

Owszem konkursy sa motywacja ale jak sie okazuje na krotka mete. Jakosc produkcji konkursowych gier jest raczej slaba a po konkursach ludzie traca zainteresowanie i wiekszosc produkcji nie zostaje ukonczona.

Czas pokazal, ze najlepsza motywacja do tworzenia gier jest niestety komercja ale chcac nie chcac podnosi ona jakosc gry.
Na Retrokompa ludzie pisza glownie niedorobki, ktore pozniej sa rozwijane/albo i nie.
Ale na inne konkursy, typowo amatorskie takie jak organizowane przez Cammy czy EAB to wychodza doslownie same krapy.

Zatem jedyne sensowne wyjscie w tej chwili, to gra wydawana przez jakiegos dystrybutora (wyjatek stanowi stajnia Amiworx produkujaca masowo totalna szmiredla kasy).

Alar City, Worthy,Bridge Strike, Reshoot , Powerglove, Scourge of underkind... pokazaly, ze jednak mocno wyprzedzaja gry pisane przez pojedynczych amatorow dla wlasnej satysfakcji. Skoro ludzie wybrali gry platne ale lepsze, to nalezy obrac taki kierunek a nie kombinowac jak lysy kon pod gorke.

Robcie platne ale dobrej jakosci gry OK
[#133] Re: AMIner

@selur, post #132

Selur...
tylko co to da?
Temat przemaglowany jakiś pierdyliard razy tu i tam...
pogadali, pogadali i ... tyle.
Kiedyś ludzie w tych studiach siedzieli i robili i płacili im za to na etacie...
Albo byli piękni, młodzi i nie mieli innego pomysłu na życie jak siedzieć po nocach nad kodem pomiędzy jedną klasówką a drugą.
A teraz już tego nie ma. Nie wyżyjesz ze sprzedaży amigowej gry bo po prostu kufa nie. I już. A skoro nie wyżyjesz to zarabiać musisz gdzie indziej. a skoro zarabiasz gdzie indziej to to tutaj jest tylko Twoim hobby które robisz dla przyjemności. Ewentualnie dla drobnych za które kupisz lepsze piwo...
A skoro to jest hobby to ludzie robia tak jak umieja, tak jak im czasu starcza itede... itepe...
I też tego nie zmienisz.

I fajnie że są jeszcze ludzie którzy potrafią się zebrać w kupę i zrobić coś na Amigę. I chwała im za to.

Howgh! Rzekłem.
[#134] Re: AMIner

@softiron, post #133

no wlasnie NIE !
Czas pokazal, ze nie ma juz ludzi ktorzy zbiora sie w kupe i cos zrobia dla slawy. Jesli juz sie ktos zbierze to po to zeby zrobic cos i to sprzedac, bo skad nagle taki wysyp zapowiedzi gier na klasyka?? Ludzie zbieraja sie w malutkie grupki 2 gora 3 osoby i tworza gre na jej wydanie. Dobra mamy wspanialy team Softiron+Teh_Kain ktorzy tworza dla slawy i koniec... nikt poza nimi juz niczego innego nie stworzy dla slawy...

od XX lat probowalismy zrobic cos w wiekszej grupie i... cos z tego wyszlo ? O tyle wyszlo... puszczenie pawia

jasne, ze amigowym softem tu nikt nie wyzyje ale tym bardziej tworzeniem dla slawy.
A wiec skoro ma byc to tworzenie dla kasy, to niech tak bedzie HOWGWH
[#135] Re: AMIner

@selur, post #134

Zycie na sławie jakby z definicji prowadzi do śmierci głodowej :)
My to akurat badziej dla zabawy robimy... bo kto zabroni sie bogatemu bawić :P
Reszte Twych racji zrozumiem bardziej jutro jak już mi się alkohol z krwi nieco oczyści...
[#136] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #130

Napiszę, że Aminer to był mój faworyt w konkursie ;) Kawał świetnej roboty! Bardzo mi się ta gra podoba, mimo, że to nadal stan WIP jest.
Moim skromnym zdaniem, kończcie projekt, nie wyposażajcie już gry w jakieś istotne elementy zmieniające rozgrywkę. Dopracujcie tylko to co jest.
Kodersko super! Niewielkie wymagania, ciekawe tryby rozgrywki.
Bardzo pozytywnie patrzę na pracę grafika. Spory progres w porównaniu z konkursowym demem. Bardzo podoba mi się ewolucja grafiki do gry. Wszystkie elementy pasują do siebie.

Problem jest taki, że powoli kończą się konkursy na grę. Niby nie po to się je pisze, ale jednak była to jakaś motywacja by się spiąć na daną datę. Patrzę tu gównie na organizatorów RetroKompa, zostawiliście po sobie dziurę, której póki co nic nie wypełnia. :(


Ale mnie coś ominęło? To nie będzie już konkursów na retro gry? Mi się wydawało, że zmieni się siedziba imprezy.
Z mojej perspektywy, mogę powiedzieć, że konkurs zrobił kawał dobrej roboty. Z roku na rok pojawiały się produkcje z coraz lepszym wykonaniem. Wasza gra min jest świetnym przykładem. Gratulacje dla wszystkich innych, którym tez się chciało, dzięki nim można było ten konkurs organizować.
Zupełnie osobnym tematem, ale widocznym z perspektywy uczestnika, jest chęć pogadania i podzielenia się tym co tworzymy. Co za każdym razem kiedy się spotykaliśmy to był to czas spędzony produktywnie. Obok R3D jesteście kolejnym zespołem znanym z "retrokomp compo" i macie dorobek więcej niż jednej gry. Niech to będzie jedna grupa co 2 lata to w końcu dekady było by nas już 5 zespołów.
Ja jestem członkiem który lubi mieszać/pomagać innym ale fajnie, że inne osoby też pomagają. To jest super i to moim zdaniem główny plus "retro game compo". OK
[#137] Re: AMIner

@softiron, post #133

I fajnie że są jeszcze ludzie którzy potrafią się zebrać w kupę i zrobić coś na Amigę. I chwała im za to.

Super! OK

A teraz już tego nie ma. Nie wyżyjesz ze sprzedaży amigowej gry bo po prostu kufa nie. I już. A skoro nie wyżyjesz to zarabiać musisz gdzie indziej. a skoro zarabiasz gdzie indziej to to tutaj jest tylko Twoim hobby które robisz dla przyjemności.

Smutna racja Ale są miłe chwile, na koniec. Zwłaszcza jak ktoś podejdzie i poklepie po plecach DOBRA ROBOTA!
Dlatego min naszym targetem były mniejsze projekty, wydawane cyklicznie.
[#138] Re: AMIner

@softiron, post #133

Ja się zgadzam z tym. Wszystko robimy na miarę naszych możliwości. Dotyczy to też gier, które tworzymy.

Mnie ogranicza choroba. Kogoś innego praca/dziecko/brak czasu itd.

Najważniejsze to trwać przy tym co robimy, dążyć do celu, którym jest wydanie gry i go osiągnąć (na przykładzie Tanks Furry, lub Bridge Strike).

Naprawdę na wygląd i treść gry mamy wpływ my sami. Jestem zdania, że z każdego pomysłu na grę można osiągnąć coś pięknego. To kieruję do kolegi KaiNa, który często narzekał na brak motywacji.
[#139] Re: AMIner

@Hexmage960, post #138

Cytując nieśmiertelne intro settlersów 3, "każdy pracuje ciężej jeśli czuje bat nad sobą". Jak ktoś polega na tym że coś kiedyś zrobię i nie nakreśli mi z góry terminu, to niestety się nie doczeka - taka jest moja natura, znam swoje słabości i zobowiązanie się do konkursu na grę pozwala mi je pokonać. ;)

Ale chciałbym zauważyć, że to nie jest tak że "buuu nie ma konkursów, nie będzie gier". Pisałem że to jest jakaś część ogólnej motywacji. Nie mam parcia swoich gier jakoś super komercjalizować, bo sam bym za nie nie zapłacił HE HE HE...
[#140] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #139

Hej,

Konkursy game-dev na RK w założeniu miały zaktywizować i zintegrować osoby twórcze, pokazać, że w PL są ludzie którzy chcą i mogą coś zrobić, dać szansę zaprezentowania dokonań a forma konkursu - miała dawać motywację. Liczyliśmy też, że część projektów doczeka się wydania oraz że zawiążą się zespoły tworzące coś wspólnie. To wszystko udało się zrealizować i wykorzystaliśmy nasze możliwości - na ile się dało. Brak RK i konkursów nie powinien być demotywujący - są przecież inne imprezy (wcale niemało) a ich organizatorzy na pewno chętnie przejmą i pociągną to dalej. Cieszymy się, że tyle rzeczy powstało, że udało poznać się nawzajem, wymienić doświadczenia czy po prostu zakumplować. Nie ma co żalić się, że coś się skończyło - to był etap początkowy, teraz trzeba realizować kolejne. Nie wykluczamy powrotu RK/LE, ale na razie trzeba radzić sobie bez tego. A że przyroda nie lubi pustki - ktoś/coś ją na pewno zagospodaruje :) Trzymamy kciuki za Wasze projekty, obserwujemy je cały czas z satysfakcją - imo wszystko idzie w dobrym kierunku, bo nasz retro game-dev żyje.

Pozdro.
[#141] Re: AMIner

@sachy, post #140

Konkursy game-dev na RK w założeniu miały zaktywizować i zintegrować osoby twórcze, pokazać, że w PL są ludzie którzy chcą i mogą coś zrobić, dać szansę zaprezentowania dokonań a forma konkursu - miała dawać motywację.

To był świetny pomysł! Trzeba przyznać, że Tanks Furry ani Bridge Strike nigdy by nie powstał gdyby nie RETRO GAMES COMPO w ramach Retrokomp.
Nie wykluczamy powrotu RK/LE, ale na razie trzeba radzić sobie bez tego.

Smutłem . Ale mam nadzieję, że szybko wrócicie! OK
[#142] Re: AMIner

@Koyot1222, post #141

Na pewno nie odchodzimy na emerytury. Ja się cieszę, że mój pomysł na compo zadziałał i rozruszał towarzystwo.
[#143] Re: AMIner

@teh_KaiN, post #1

Gratki za 2 miejsce w konkursie EAB.
[#144] Re: AMIner

@Don_Adan, post #143

o k....
faktycznie.

szok i niedowierzanie.
nie dawaliśmy sobie wyżej niż 4-5
[#145] Re: AMIner

@softiron, post #144

Gratulacje!
Pracowaliście i dostaliście! Super! OK
[#146] Re: AMIner

@Koyot1222, post #145

Dzieki.
Pracujemy bo jeszcze nie skonczylismy.
[#147] Re: AMIner

@softiron, post #146

Gratulacje! Wysoka pozycja!
[#148] Re: AMIner

@softiron, post #146

Gratulacje za zajęcie II miejsca w konkursie!
Oby to zmobilizowało was do dokończenia.

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2019 08:54:42 przez Solo Kazuki
[#149] Re: AMIner

@Solo Kazuki, post #148

ej.. że niby co.. opierdzielamy sie? :P
no trochę się opierdzielamy ostatnio... nie wiem, wiosna jakaś przyszła czy co...
ale my jak sowiecki czołg KV-2 powoli ale ciągle do przodu.
[#150] Re: AMIner

@Don_Adan, post #143

A czy można prosić o więcej informacji? Czy był jakiś konkurs? Gdzie są wyniki? Thanks from the mountain.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem