[#17]
Re: Zapowiedzi nowych gier
@selur,
post #14
Blitz nie jest też demonem szybkości. Nawet żeby pełny płynny scroll platformówki napisać, to trzeba użyć wstawek asemblerowych i kilku sztuczek z copperem. Mam taki przykład z forum EAB.
Co do samego Tonego, przypomnę, o czym pisałem wcześniej w innym wątku. Gra powstaje jednocześnie na ZX Spectrum, Atari 8bit i C64, przez co grafika jest w kaflach 8x8 pix. To nie jest zbyt amigowe. Wyświetlanie obiektów to same "boby". Zazwyczaj to 16x16 grafiki, ale np. grafika Tonego to 32x32 pix, głazy, których nie widzieliście jeszcze to kafle chyba 24x32 pix o ile dobrze pamiętam albo i więcej. Robiłem testy na wersji NTSC i z ręką na sercu potwierdzam że wyłączając sterowanie Tonym całkowicie, gra przyspieszała. Wymiana Tonego z boba na 2 sprajty nic nie przyspieszyła. Wystarczyło kilka prostych linijek kodu sterowania przywrócić, aby gra zwolniła.
Przyznam, że jest wielka pętla od sterowania obiektami w grze, które są bardzo różne, ale wyłączenie tej pętli nie spowodowało przyspieszenia. Wyłączenie notorycznego sprawdzania punktów kolizji Tonego, które są stablicowane właśnie powoduje spowolnienia najbardziej. Tego się nie przeskoczy w Blitzu. Zmiana slow ram na fast ram przyspiesza znacznie wersję NTSC. Sam się zdziwiłem, że tam procesor może nie wyrabiać. Wersja PAL działa idealnie w każdej komnacie ze slow ramem bez fastu.
@Mastaszek: 2 bitplany są po to, żeby móc użyć koloru czarnego nietransparentnego przy blitowaniu. Blitz Basic nie posiada komend z Amosa typu NoMask. No ale z drugiej strony można grafikę obiektów ładnie otoczyć czarnym kolorem nr 2, a z zewnątrz użyć przezroczystego koloru 0. 1 bitplan ma tylko kolor transparentny i kolor biały (nr 1). To za mało. Obiekty zlewałyby się z otoczeniem. Same detekcje kolizji działają bardzo szybko. To jest 12 x Point() do tablicy, który jest bardzo szybki w Blitzu.
Każdy obiekt to ręcznie stworzony typ (a'la struktura w C). 24 bajty dokładnie zajmuje każdy obiekt. Tam są zapisane współrzędne, nr obiektu, typ obiektu (trupek/czaszka/płomień itp), przesuw pionowy, przesuw poziomy, szybkość itd itd. Ale jak pisałem, sama pętla z obiektami nie spowalnia gry.
Ostatnia aktualizacja: 28.05.2023 22:28:53 przez tukinem
Ostatnia aktualizacja: 28.05.2023 22:32:29 przez tukinem